
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sněží :-)
23:19:37
03.02.2013
03.02.2013

Kuladmin
Tak Teplice - Krupka - cca 2-3 hodiny snezi a ted huste a par cm uz dole lezi. Rano bude pro nekoho zase zajimavy - rucka si zase uzije 

16:42:59
02.02.2013
02.02.2013

suri
Cesty BB-Poprad zjazdné , Donovaly plno štrku a hmla ostatok jasno , miestami dážď
06:53:59
01.02.2013
01.02.2013

MOLSO
-> afro100: haso bol na bradle na mozille


01:08:05
01.02.2013
01.02.2013

afro100
-> haso:
to je tiez logika .. sak urcite, ked ta cesta nikam nepokracuje a neni to hlavny tah, tak nebude ani (casto) udrzovana ..
to je tiez logika .. sak urcite, ked ta cesta nikam nepokracuje a neni to hlavny tah, tak nebude ani (casto) udrzovana ..22:03:51
31.01.2013
31.01.2013

haso
Dneska som bol typicky BA clovek...sak u nas neni sneh, tak preco by mal volade inde byt sneh
tabula prikazova nasadit snehove retaze
ideme, sak sneh neni...vysli sme, ale 5km som sa smykal hore a 5km dole
a cesta na Bradlo v Brezovej nie je odhrnana ani posypana...poucenie do buducna :))
tabula prikazova nasadit snehove retaze
ideme, sak sneh neni...vysli sme, ale 5km som sa smykal hore a 5km dole

a cesta na Bradlo v Brezovej nie je odhrnana ani posypana...poucenie do buducna :))
16:58:11
29.01.2013
29.01.2013

castrol
-> škodec:

a uz nam tu poprcha

a uz nam tu poprcha

16:08:17
29.01.2013
29.01.2013

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Secko pojde do p..rec, otepluje sa, bude chcat, aj intenzivne, ti co ste v zaplavovych uzemiach, davajte bacha a pripravujte pltky...
12:39:26
29.01.2013
29.01.2013

haso
-> Groopi: aspon bude mat VPP robotu 

12:38:16
29.01.2013
29.01.2013

Groopi
Človek si tak pozerá na mobil, a počasie mi ukazuje dažďové prehánky a 2 stupňe... :D Kuknem z okna, keď toto prší tak ja som Mikuláš... Padá snah...


12:34:12
29.01.2013
29.01.2013

Pavel P..
v Praze chčije a chčije... +4st.C
12:33:10
29.01.2013
29.01.2013

MOLSO
-> škodec:

a v sokolovciach jebee a jebee machule velke biele mokre hovn@

a v sokolovciach jebee a jebee machule velke biele mokre hovn@

12:31:24
29.01.2013
29.01.2013

disco_punk
škodec 29.01.13 12:27:01 napsal:
perinbaba si to zase rozdáva s tým sopliakom na tej duchne a padajú
vločky jak hovado.
perinbaba si to zase rozdáva s tým sopliakom na tej duchne a padajú
vločky jak hovado.

12:29:09
29.01.2013
29.01.2013

haso
-> škodec: BA nic, ale nabehlo tu asi 7 ludi v orandzovych vestach a cistia chodniky => vecer asi budes snezit 

12:27:01
29.01.2013
29.01.2013

škodec
perinbaba si to zase rozdáva s tým sopliakom na tej duchne a padajú vločky jak hovado.
17:26:12
24.01.2013
24.01.2013

Mil@n
-> King: No mám to od člena skoda-virt.cz/cz/.../7730
-skili-1ooo-mb-creeper 

23:32:49
23.01.2013
23.01.2013

King
-> Mil@n: Prej brouk korozník

19:50:08
23.01.2013
23.01.2013

Mil@n
Já mam škodu 120 s kyvkou jako spotřebaka a v zimě žadný problém,mam tam přídavné topení a to topí skoro hned cca 2 kilometry a už topí vlažně narozdíl od originalního který fouka ledový vzduch v tu dobu
Mam na najeto přes 150tis kilometru a největší zavady byli 2 těsnění pod hlavou,5x praskla struna plynu,odešlo ložisko na poloose¨,výměna převodovky,jinak spotřební věci nepočítam a samozřejmě brouk korozník jí davá zabrat
Chtěl jsem to překopat na vlečku,ale po zkušenostech v zimě jsem víc spokojený s kyvkou
No a 2x mě uletělo kolo když rupla poloosa ale i tak mam kyvku rád
Mam na najeto přes 150tis kilometru a největší zavady byli 2 těsnění pod hlavou,5x praskla struna plynu,odešlo ložisko na poloose¨,výměna převodovky,jinak spotřební věci nepočítam a samozřejmě brouk korozník jí davá zabrat
Chtěl jsem to překopat na vlečku,ale po zkušenostech v zimě jsem víc spokojený s kyvkou
No a 2x mě uletělo kolo když rupla poloosa ale i tak mam kyvku rád
17:26:39
23.01.2013
23.01.2013

Jumbo
-> King: Tak moje první zima s Formanem vypadala tak, že na zasněženém parkovišti jsem si udělal pomyslnou překážku a reakční místo, kousek na rozjezd a zkoušel jsem se jí vyhnout. Trvalo mi asi hodinu, než jsem všechny nápady vyzkoušel a nakonec se dostal k ruční brzdě, která to při troše koordinace umožnila docela pěkně objet. Zatočit, cvaknutí ruční brzdou, kontra a plyn... Od té doby vím, kde má to auto limity, co si můžu dovolit a kdy se blížím k limitu přilnavosti které nápravy. V létě pak zase vyhrála široká polní cesta (asi 7 metrů) a prudké rozhoupání auta. To chce taky cvik, dostat to do přímého směru.
Jinak ale můžu říct, že po zkušenostech už skoro s vším na trhu (jako řidič v Drink Taxi) mě nové auta štvou a odpuzují víc a víc. Hlavně škodovka má přeposilované úplně všechno (v OII po faceliftu jsem jel cca 5 km se všema povolenýma šroubama na předním kole a do volantu se nepřeneslo ani ťuknutí, Roomster mi na dálnici proklouzl předníma kolama tím stylem, že jsem držel na zasněžené dálnici cca 80 do kopce, kopec začal být příkrejší, jemně jsem přidal plyn a auto začalo tancovat naprosto bez varování, o brzdách bez citu ani nemluvím).
Díky zvyku z Formana jezdím za zhoršených podmínek celkově s větším citem, jemně na plyn, na brzdu a na zatáčení a zatím jsem neměl žádnou nehodu. Několikrát jsem na zasněžené dálnici protahoval levý pruh okolo všech ostatních bez pocitu ohrožení a s autem pod plnou kontrolou a nakonec jsem pouštěl SUV, které jsem předjížděl před chvílí a kterému musely blikat snad všechny elektronické asistenty, co měl.
A na konec jeden příklad za všechny. Šéf z mé bývalé práce poslal v zasněžené zatáčce do škarpy BMW X6. Já tam nebyl, ale tahali ho dvě hodiny. Dle všech zůčastněných to vypadalo jako "Mám čtyřkolku a elektronika mi pomůže..." A pak se má člověk cítit bezpečně...
Jinak ale můžu říct, že po zkušenostech už skoro s vším na trhu (jako řidič v Drink Taxi) mě nové auta štvou a odpuzují víc a víc. Hlavně škodovka má přeposilované úplně všechno (v OII po faceliftu jsem jel cca 5 km se všema povolenýma šroubama na předním kole a do volantu se nepřeneslo ani ťuknutí, Roomster mi na dálnici proklouzl předníma kolama tím stylem, že jsem držel na zasněžené dálnici cca 80 do kopce, kopec začal být příkrejší, jemně jsem přidal plyn a auto začalo tancovat naprosto bez varování, o brzdách bez citu ani nemluvím).
Díky zvyku z Formana jezdím za zhoršených podmínek celkově s větším citem, jemně na plyn, na brzdu a na zatáčení a zatím jsem neměl žádnou nehodu. Několikrát jsem na zasněžené dálnici protahoval levý pruh okolo všech ostatních bez pocitu ohrožení a s autem pod plnou kontrolou a nakonec jsem pouštěl SUV, které jsem předjížděl před chvílí a kterému musely blikat snad všechny elektronické asistenty, co měl.
A na konec jeden příklad za všechny. Šéf z mé bývalé práce poslal v zasněžené zatáčce do škarpy BMW X6. Já tam nebyl, ale tahali ho dvě hodiny. Dle všech zůčastněných to vypadalo jako "Mám čtyřkolku a elektronika mi pomůže..." A pak se má člověk cítit bezpečně...
15:42:42
23.01.2013
23.01.2013

palinator
-> Bukaj:
Hele, klasický autoškolácký simulátor nemůžu doporučit. Sice tam máš prostředí auta a lepší pozorovací úhly, ale fyzika toho modelu je příšerná. Volant G27 (se spojkou a řadící pákou) a příslušná hra (nejlépe zmiňované LFS), je mnohonásobně realističtější svezení. Pravda, ve hrách se málokdy objevuje běžný provoz, ale pro výuku ovládání auta ten simulátor v autoškole byl naprosto nevhodný.
Hele, klasický autoškolácký simulátor nemůžu doporučit. Sice tam máš prostředí auta a lepší pozorovací úhly, ale fyzika toho modelu je příšerná. Volant G27 (se spojkou a řadící pákou) a příslušná hra (nejlépe zmiňované LFS), je mnohonásobně realističtější svezení. Pravda, ve hrách se málokdy objevuje běžný provoz, ale pro výuku ovládání auta ten simulátor v autoškole byl naprosto nevhodný.
14:33:50
23.01.2013
23.01.2013

Bukaj
-> palinator:

Na simulátoru jsem bohužel nikdy nebyl. Myslím tím klasický simulátor z autoškol - ten založený na montážních skupinách ze škodovky bych si někdy chtěl vyzkoušet
Jen před lety jsem poskytl kamarádovi na školní projekt (Nějaká spolupráce FEL, dopravky a Škoda auto a.s.) nahrávky zvuku motoru mé škodovky. Pak jsem se byl za ním mrknout na "pracovišti", kde byl interiér ze Superba a na několika velkých monitorech se promítala vozovka...
...už ani nevím, co to přesně bylo za projekt, ale něco mi říká, že nějaký sledovací systém očí řidiče (detektor únavy) a sledování reakcí - dobrovolníci řídili na simulátoru dlouhé hodiny, napojeni na přístroje...
Tak jsem se taky svezl - Superbem s motorem 130L

Na simulátoru jsem bohužel nikdy nebyl. Myslím tím klasický simulátor z autoškol - ten založený na montážních skupinách ze škodovky bych si někdy chtěl vyzkoušet

Jen před lety jsem poskytl kamarádovi na školní projekt (Nějaká spolupráce FEL, dopravky a Škoda auto a.s.) nahrávky zvuku motoru mé škodovky. Pak jsem se byl za ním mrknout na "pracovišti", kde byl interiér ze Superba a na několika velkých monitorech se promítala vozovka...
...už ani nevím, co to přesně bylo za projekt, ale něco mi říká, že nějaký sledovací systém očí řidiče (detektor únavy) a sledování reakcí - dobrovolníci řídili na simulátoru dlouhé hodiny, napojeni na přístroje...
Tak jsem se taky svezl - Superbem s motorem 130L

12:01:43
23.01.2013
23.01.2013

palinator
-> Bukaj:
Jo, takhle podobně to probíhalo u mě taky. Potkal jsem se poprvý s instruktorem (takovej Landa, s kšiltovkou a slunečníma brejlema), on zadrmolil něco jako pozdrav a řek: "Pojedem se trochu projet" a hodil mi klíče od Octávy. Jen tak mimochodem se zeptal "Řídils někdy?" tak jsem odpověděl že jo, nic už ho nezajímalo a "Tak jedem."
Za deset minut už řikal že jsem toho musel načerno najezdit setsakra hodně. A přitom na silnici jsem načerno zas tak moc nebyl, od toho jsem se držel dál, ale polní cesty, zimní plochy a podobný jsem měl docela zmáknutý. Mimo to pak desítky tisíc kilometrů naježděnejch na simulátorech (ale simulátorech (např. kamioňáckej King of the Road, závoďáckej Life for Speed), ne arkádách typu Need For Speed
)
Jo, takhle podobně to probíhalo u mě taky. Potkal jsem se poprvý s instruktorem (takovej Landa, s kšiltovkou a slunečníma brejlema), on zadrmolil něco jako pozdrav a řek: "Pojedem se trochu projet" a hodil mi klíče od Octávy. Jen tak mimochodem se zeptal "Řídils někdy?" tak jsem odpověděl že jo, nic už ho nezajímalo a "Tak jedem."
Za deset minut už řikal že jsem toho musel načerno najezdit setsakra hodně. A přitom na silnici jsem načerno zas tak moc nebyl, od toho jsem se držel dál, ale polní cesty, zimní plochy a podobný jsem měl docela zmáknutý. Mimo to pak desítky tisíc kilometrů naježděnejch na simulátorech (ale simulátorech (např. kamioňáckej King of the Road, závoďáckej Life for Speed), ne arkádách typu Need For Speed
)11:35:36
23.01.2013
23.01.2013

Bukaj
-> Pavel P..: -> King: -> palinator:
Mne v autoškole posadil instruktor za volant a řekl jeď. Čekal jsem nějakou instruktáž pro někoho, kdo sedí poprvé za volantem... Nechápavě jsem na něj pohleděl a on na mne. Nějak nemohl pochopit, že člověk, který jde dělat autoškolu, nikdy auto neřídil
(holt vesnická autoškola).
Druhý den mne táta posadil do 120L (1978) a v ulici mne učil se rozjíždět. Pak mi řekl, abych zastavil před tou hromadou písku, tak jsem dupl na brzdu a nepřipoutaný otec obtiskl sklo čelem
(byl jsem zvyklý pouze na jízdní kolo značky Favorit a když jsem chtěl zabrzdit, chtělo to páčky stisknout silou, nečekal jsem takovou reakci brzd).
Pak už jsme vždy po lekci s Toledem v autoškole po nocích objížděli s tátou a stodvácou okolní vesnice a okresky (byl sychravý podzim, takže s užovkou dobrá škola)
Co se síly a jiných vlastností brzd týče, mne ještě překvapily dvě auta - mámina Fabia II. generace - jak brzdy, tak řízení mi připadá šíleně přeposilované, takže člověk ztrácí zpětnou vazbu a nemá přehled o kvalitě povrchu vozovky. Ale zvyknout se na to dá.
Druhé auto, co mne překvapilo a na které jsem si dosud nezvykl, je šéfova stará Xantia 1,8i (1996) - to auto vůbec nemá brzdovou kapalinu a systém brzd je nějak spřažen s hydraulikou podvozku - pedál brzdy je takovej gumovej, vypadá, že ani nemůže brzdit a mám z toho takový pocit, že vůbec nepřenáší sílu, kterou na pedál tlačím na hydrauliku brzd, ale že je tam nějaký senzor, který odhaduje tlak (něco jako u elektronických kláves) - pedál neustupuje pod tlakem nohy pozvolna, ale při tlačení větší silou to vypadá, že pruží. Výsledek brždění při pozvolném stlačování pedálu je takový, že zezačátku nic, nic, pedál začne klást odpor a furt nic a najednou zničehonic se rozhodne brzdit. A Xantia brzdí dobře
Občas se to auto chová podivně - jakoby se hydraulika pomátla a pérování je takové divně gumově tvrdé a Xantia poskakuje po silnici jako koza. A když se tohle stane, tak brzdění je jako u škodovky s nefunkčním posilovačem...
Pravděpodobvně ta Xantia má nějaký problém, nikdy jsem v jiné neseděl, abych to mohl porovnávat, ale pocitově je mi nepříjemné, když se auto chová za stejných podmínek různě
Mne v autoškole posadil instruktor za volant a řekl jeď. Čekal jsem nějakou instruktáž pro někoho, kdo sedí poprvé za volantem... Nechápavě jsem na něj pohleděl a on na mne. Nějak nemohl pochopit, že člověk, který jde dělat autoškolu, nikdy auto neřídil
(holt vesnická autoškola).Druhý den mne táta posadil do 120L (1978) a v ulici mne učil se rozjíždět. Pak mi řekl, abych zastavil před tou hromadou písku, tak jsem dupl na brzdu a nepřipoutaný otec obtiskl sklo čelem
(byl jsem zvyklý pouze na jízdní kolo značky Favorit a když jsem chtěl zabrzdit, chtělo to páčky stisknout silou, nečekal jsem takovou reakci brzd).Pak už jsme vždy po lekci s Toledem v autoškole po nocích objížděli s tátou a stodvácou okolní vesnice a okresky (byl sychravý podzim, takže s užovkou dobrá škola)

Co se síly a jiných vlastností brzd týče, mne ještě překvapily dvě auta - mámina Fabia II. generace - jak brzdy, tak řízení mi připadá šíleně přeposilované, takže člověk ztrácí zpětnou vazbu a nemá přehled o kvalitě povrchu vozovky. Ale zvyknout se na to dá.
Druhé auto, co mne překvapilo a na které jsem si dosud nezvykl, je šéfova stará Xantia 1,8i (1996) - to auto vůbec nemá brzdovou kapalinu a systém brzd je nějak spřažen s hydraulikou podvozku - pedál brzdy je takovej gumovej, vypadá, že ani nemůže brzdit a mám z toho takový pocit, že vůbec nepřenáší sílu, kterou na pedál tlačím na hydrauliku brzd, ale že je tam nějaký senzor, který odhaduje tlak (něco jako u elektronických kláves) - pedál neustupuje pod tlakem nohy pozvolna, ale při tlačení větší silou to vypadá, že pruží. Výsledek brždění při pozvolném stlačování pedálu je takový, že zezačátku nic, nic, pedál začne klást odpor a furt nic a najednou zničehonic se rozhodne brzdit. A Xantia brzdí dobře

Občas se to auto chová podivně - jakoby se hydraulika pomátla a pérování je takové divně gumově tvrdé a Xantia poskakuje po silnici jako koza. A když se tohle stane, tak brzdění je jako u škodovky s nefunkčním posilovačem...
Pravděpodobvně ta Xantia má nějaký problém, nikdy jsem v jiné neseděl, abych to mohl porovnávat, ale pocitově je mi nepříjemné, když se auto chová za stejných podmínek různě

11:09:07
23.01.2013
23.01.2013

Pavel P..
-> palinator: no já to právě absolvoval v oct.1 TDi... 

11:05:31
23.01.2013
23.01.2013

King
-> Pavel P..: Já měl kliku, že den před první autoškolou mě kámoš na prázdným parkovišti zasvětil v Š120L s posilovačem (myslím zasvěcení do řidičských základů :), protože kromě 5km v tanku T72 jsem neřídil nic.
11:03:38
23.01.2013
23.01.2013

palinator
-> Pavel P..:
Nemusí se jednat jenom o přechod z bezposilovače na posilovač. Já měl čest s poface dvojkovou Octou a tam jsem taky čuměl, jak málo stačí k tomu, dát si tečku, to samý spojka, jedovatá jak kdyby to byla keramika. Pak ta Octa měla brzdy na servise na výměnu a od tý doby už tak nebrzdily.
Nemusí se jednat jenom o přechod z bezposilovače na posilovač. Já měl čest s poface dvojkovou Octou a tam jsem taky čuměl, jak málo stačí k tomu, dát si tečku, to samý spojka, jedovatá jak kdyby to byla keramika. Pak ta Octa měla brzdy na servise na výměnu a od tý doby už tak nebrzdily.

10:55:01
23.01.2013
23.01.2013

Pavel P..
-> King: něco podobnýho se mi přihodilo při první jízdě v autoškole.... znalý jen bezposilovačových dvoupístků z naší užovky jsem musel náhle zabrzdit před semaforem, tak jsem na to hamtnul a chudák nepřipoutaný instruktor se sesunul ze sedačky a praštil s sebou o palubku.... hned na to na mě začal řvát že tohle neni 105ka a že jestli to ještě udělám tak mě vyrazí z auta

10:52:01
23.01.2013
23.01.2013

King
-> Bukaj: V tom ti neporadím, ale když prostě někde vidím zasněženou plošku, tak těch pár minut a decek benzínu obětuju.
10:45:42
23.01.2013
23.01.2013

Bukaj
-> King: Nojo, no, ale jak si tu reakci zautomatizovat, když se do těch krizovek nedostanu? A nikde v okolí neznám volně přístupnou plochu, kde bych mohl potrénovat. V provozu to zkoušet nebudu...
Edit: A netvrdím, že se mi to stát nemůže, jen se snažím, aby se mi to pokudmožno stávalo co nejmíň

Edit: A netvrdím, že se mi to stát nemůže, jen se snažím, aby se mi to pokudmožno stávalo co nejmíň

10:43:01
23.01.2013
23.01.2013

King
-> Bukaj: Já tomu rozumím, ale kouzlo krizovek je i v tom, že přijdou i když si člověk myslí, že jemu se to při jeho stylu jízdy stát nemůže
A pokud nemáš zautomatizovanou reakci na různý krizovky, je to imho problém...

A pokud nemáš zautomatizovanou reakci na různý krizovky, je to imho problém...
10:41:29
23.01.2013
23.01.2013

Bukaj
-> King: No, tak se škodovkou jsem strávil také většinu svých kilometrů, ale poloosa se mi nikdy nerozpadla (asi proto, že v kufru vozím náhradní)
Tedy ne u škodovky. V mínus deseti jsem se válel pod Dacií, když se mi v závěji rozpadla přední poloosa (vnější kloub)
vyškubnul jsem zbytek poloosy, nechal jen vnitřní unašeč jako ucpávku převodovky, odhrabal zapadlý bok a přezul zimáky z přední nápravy na zadní a po hodině jsem byl opět pojízdný (naštěstí to bylo v civilizaci, takže jsem dostal teplý čaj)
O dáčiji budu taky vyprávět vnoučatům...
Tedy ne u škodovky. V mínus deseti jsem se válel pod Dacií, když se mi v závěji rozpadla přední poloosa (vnější kloub)
vyškubnul jsem zbytek poloosy, nechal jen vnitřní unašeč jako ucpávku převodovky, odhrabal zapadlý bok a přezul zimáky z přední nápravy na zadní a po hodině jsem byl opět pojízdný (naštěstí to bylo v civilizaci, takže jsem dostal teplý čaj)
O dáčiji budu taky vyprávět vnoučatům...10:35:10
23.01.2013
23.01.2013

Bukaj
-> King: Možná si tak úplně nerozumíme - právěže moc dobře vím, kde ty mé vozy mají tu "hranici", ale jezdím tak, abych se k ní moc nepřibližoval, natož abych ji překračoval.
Té tvé poslední větě moc nerozumím, ale jestli narážíš na stav dnešních Felicií, tak bych tu svou hájil, že je z těch lepších. Kupoval jsem ji po prvním majiteli (respektive dvou - rodinná firma a po konci leasingu osobní vlastnictví) s natočenými 95 tisíci km a stav tomu odpovídal.
Až na shnilé páté dveře a chycenej levej zadní lem zdravý auto, stejně tak po mechanické stránce.
Je pravda, že za ty dva roky, co ji mám (najeto 30 000), docela trpí přední náprava (poslední 1,5 km k domu tu je mizerná silnice a posledních 500 metrů mlatová cesta
Ale stále je to velmi nadprůměrný stav Felicie na české poměry
Té tvé poslední větě moc nerozumím, ale jestli narážíš na stav dnešních Felicií, tak bych tu svou hájil, že je z těch lepších. Kupoval jsem ji po prvním majiteli (respektive dvou - rodinná firma a po konci leasingu osobní vlastnictví) s natočenými 95 tisíci km a stav tomu odpovídal.
Až na shnilé páté dveře a chycenej levej zadní lem zdravý auto, stejně tak po mechanické stránce.
Je pravda, že za ty dva roky, co ji mám (najeto 30 000), docela trpí přední náprava (poslední 1,5 km k domu tu je mizerná silnice a posledních 500 metrů mlatová cesta

Ale stále je to velmi nadprůměrný stav Felicie na české poměry

10:30:20
23.01.2013
23.01.2013

palinator
-> Bukaj:
No, v čem je user friendly jsem ti popsal. Já jen žes psal, že se bojíš, co ti Felda na sněhu provede, ale z principu ti může provést daleko méně záludností, než škodovka.
A nevim jak tu Feldu máš obutou, ale já nikdy s předohrabama na sněhu nějak zvlášť velkej problém neměl, když jsem nejel nějaký extrémy typu les a 15 cm sněhu, případně 2,5 cm mokrýho sněhu a letňáky.
No, v čem je user friendly jsem ti popsal. Já jen žes psal, že se bojíš, co ti Felda na sněhu provede, ale z principu ti může provést daleko méně záludností, než škodovka.
A nevim jak tu Feldu máš obutou, ale já nikdy s předohrabama na sněhu nějak zvlášť velkej problém neměl, když jsem nejel nějaký extrémy typu les a 15 cm sněhu, případně 2,5 cm mokrýho sněhu a letňáky.
10:30:19
23.01.2013
23.01.2013

King
-> Bukaj: Tak jednoho takovýho blázna máš před sebou :) Š105 s vlečkou a fávomotorem hrála statečně roli rodinnýho wágenu 6 let. Ovšem za tu dobu jsem rukou od šmíru zasral snad všechny kapitoly z Andrta. A o rutinní opravě roztrženýho vnitřního kloubu poloosy v kvádru u zastávky v Kolodějích, v -5C a větru budu vypravovat ještě vnoučatům :)
10:24:21
23.01.2013
23.01.2013

King
-> Bukaj: Tím si asi prošel každej vč. mě - myslím tím obdobím, kdy ty asistentnční systémy považoval za zbytečný kecání do řízení :)
Souhlasím i s tím, že jezdit se má pokud možno tak, aby ty systémy do řízení kecat nemusely. Ovšem neznat svoje auto v mezních situacích asi není úplně optimální.
Jinak to srovnání škochtle s feldou - nevím, nevím.....na škochtlíchi jsem měl nalítáno asi čtvrt mega, na feldách podstatně míň, ale to, co si člověk může dovolit s feldou, by ve škochtli bylo jenom otázkou času, kdy to skončí někde ve stromě
O jízdě na sněhu do kopce žádná - nebyl problém na horách ani na letních gumách, ale jinak to projíždí na všech frontách. Jinou otázkou je, co se dneska dá dá sehnat mezi tím zbytkem feld v poli.
Souhlasím i s tím, že jezdit se má pokud možno tak, aby ty systémy do řízení kecat nemusely. Ovšem neznat svoje auto v mezních situacích asi není úplně optimální.
Jinak to srovnání škochtle s feldou - nevím, nevím.....na škochtlíchi jsem měl nalítáno asi čtvrt mega, na feldách podstatně míň, ale to, co si člověk může dovolit s feldou, by ve škochtli bylo jenom otázkou času, kdy to skončí někde ve stromě

O jízdě na sněhu do kopce žádná - nebyl problém na horách ani na letních gumách, ale jinak to projíždí na všech frontách. Jinou otázkou je, co se dneska dá dá sehnat mezi tím zbytkem feld v poli.
10:06:40
23.01.2013
23.01.2013

Bukaj
-> palinator: Pokud pojmem "user friendly" myslíš u Feldy to, že v zimě rychle a zdatně topí, tak souhlas
Nebo myslíš, že je víc user friendly tím, že pokud je "horší sjízdnost", tak ani nevyjedeš z ulice a tudíž se nedostaneš do potencionálně nebezpečných situací, tak také souhlas
Pro mne u Feldy je "user friendly" hlavně ta vlastnost, že jde prakticky o bezúdržbové auto (stále srovnáváme s 1000-136), proto ji mám jako spotřebáka. Ale hlavní důvod, proč jsem koupil Feldu, byl ten, že jsem nechtěl, aby přítelkyně, později s dítětem jezdila škodovkou. Sice to dopadlo tak, že přítelkyně jezdí radši autobusem, ale i tak do Feldy se vejde celá rodina, s autosedačkou, kočárem a bagáží na tři týdny. V tom má Combi menší výhodu oproti škodovce. Krátký Felda naopak zaostává, nemá skoro žádný kufr.
Ale kdybych byl větší blázen (respektive kdyby mladá jezdila Feldou), tak bych si jako spotřebáka pořídil MBčko - levný provoz, levné povinné ručení, snadné opravy, dostatek dílů na skladě, pro mne výhodné jízdní vlastnosti a další pozitiva a sociální jistoty

Nebo myslíš, že je víc user friendly tím, že pokud je "horší sjízdnost", tak ani nevyjedeš z ulice a tudíž se nedostaneš do potencionálně nebezpečných situací, tak také souhlas

Pro mne u Feldy je "user friendly" hlavně ta vlastnost, že jde prakticky o bezúdržbové auto (stále srovnáváme s 1000-136), proto ji mám jako spotřebáka. Ale hlavní důvod, proč jsem koupil Feldu, byl ten, že jsem nechtěl, aby přítelkyně, později s dítětem jezdila škodovkou. Sice to dopadlo tak, že přítelkyně jezdí radši autobusem, ale i tak do Feldy se vejde celá rodina, s autosedačkou, kočárem a bagáží na tři týdny. V tom má Combi menší výhodu oproti škodovce. Krátký Felda naopak zaostává, nemá skoro žádný kufr.
Ale kdybych byl větší blázen (respektive kdyby mladá jezdila Feldou), tak bych si jako spotřebáka pořídil MBčko - levný provoz, levné povinné ručení, snadné opravy, dostatek dílů na skladě, pro mne výhodné jízdní vlastnosti a další pozitiva a sociální jistoty

09:45:35
23.01.2013
23.01.2013

palinator
-> Bukaj:
No, srovnávat "všechnovzad" s Feldou na sněhu v disciplíně ovladatelnosti pro nezávodníka... určitě Felicie je víc user friendly.
Nevýhody 1000-136:
lehkej čumák, kterej se často nechytne
náhon na zadek, kterej když začne hrabat, dochází k přetáčivýmu smyku (pravda, hrabat začne až mnohem později, než Fel)
když necitlivě podřadíš, v tu ránu jsi ve smyku, je to jak ruční brzda
hodně přetáčivej smyk nevyrovnáš pouhým přidáním plynu
zpátečka je trakčně o dost horší, než jízda popředu
Fel:
horší trakce (ovšem co se nedá vyjet popředu, dá se vyjet pozadu
)
když přidáš víc plyn a dojde k prokluzu (který nastane o dost dřív jak u "všechnovzadu") , okamžitě bojuješ s nedotáčivým smykem, který je ale snadno zvládnutelný, pokud člověk ví, že je to dáno nadkritickou akcelerací.
No, srovnávat "všechnovzad" s Feldou na sněhu v disciplíně ovladatelnosti pro nezávodníka... určitě Felicie je víc user friendly.
Nevýhody 1000-136:
lehkej čumák, kterej se často nechytne
náhon na zadek, kterej když začne hrabat, dochází k přetáčivýmu smyku (pravda, hrabat začne až mnohem později, než Fel)
když necitlivě podřadíš, v tu ránu jsi ve smyku, je to jak ruční brzda
hodně přetáčivej smyk nevyrovnáš pouhým přidáním plynu
zpátečka je trakčně o dost horší, než jízda popředu
Fel:
horší trakce (ovšem co se nedá vyjet popředu, dá se vyjet pozadu
)když přidáš víc plyn a dojde k prokluzu (který nastane o dost dřív jak u "všechnovzadu") , okamžitě bojuješ s nedotáčivým smykem, který je ale snadno zvládnutelný, pokud člověk ví, že je to dáno nadkritickou akcelerací.
09:09:22
23.01.2013
23.01.2013

Bukaj
-> King 22.01.13 22:28:13: Tím pojmenováním "hloupej elektronickej systém" jsem chtěl vyjádřit můj poněkud skeptický vztah k podobným vymoženostem v autech, není v tom nic konkrétně proti ABS, natož jeho konstruktérům. Jen když už něco řídím, tak bych byl rád, kdyby mi toto privilegium nikdo nebral
a neškolil mne, jako v autoškole. Třeba přijde doba, kdy auto bude nejen samo rozhodovat, kdy se porouchá
, kdy si přidá či ubere plyn, nebo kdy zabrání prokluzu/zablokování kol, nebo jakou silou zabrzdí, ale třeba také o tom, kdy, kam a jestli odbočí, kdy dá blinkr, kdy rozsvítí mlhovky (to by byla velmi užitečná funkce
), kdy koho protroubí a kam si zajede pro palivo. Pevně doufám, že v té době ještě bude možnost jezdit škodovkou
Jinak uznávám, že kdybys mne poslal na školu smyku, že bych zaručeně propadl. jezdím totiž takovým stylem, abych vozidlo pokudmožno nedostal za hranice ovladatelnosti a tudíž nemám téměř žádnou zkušenost, jak neovladatelné vozidlo ovládat
U škodovky jakžtakž, na ní jsem najezdil asi nejvíc a hlavně jsem se na ní učil jezdit a prošel jsem si s ní i "nevybouřené" období...
Proto také prohlašuji, že za zhoršených podmínek sjízdnosti bych ji nevyměnil za jiný vůz.
Oproti tomu Felda je auto, které mi má nějakých aspoň 8 let ještě vydržet a nehodlám testovat, jak ji (ne)poslat do příkopu. A když vidím, jak se za zhoršených podmínek chová ve srovnání se škodovkou, o to většího si dávám majzla
a neškolil mne, jako v autoškole. Třeba přijde doba, kdy auto bude nejen samo rozhodovat, kdy se porouchá
, kdy si přidá či ubere plyn, nebo kdy zabrání prokluzu/zablokování kol, nebo jakou silou zabrzdí, ale třeba také o tom, kdy, kam a jestli odbočí, kdy dá blinkr, kdy rozsvítí mlhovky (to by byla velmi užitečná funkce
), kdy koho protroubí a kam si zajede pro palivo. Pevně doufám, že v té době ještě bude možnost jezdit škodovkou
Jinak uznávám, že kdybys mne poslal na školu smyku, že bych zaručeně propadl. jezdím totiž takovým stylem, abych vozidlo pokudmožno nedostal za hranice ovladatelnosti a tudíž nemám téměř žádnou zkušenost, jak neovladatelné vozidlo ovládat

U škodovky jakžtakž, na ní jsem najezdil asi nejvíc a hlavně jsem se na ní učil jezdit a prošel jsem si s ní i "nevybouřené" období...
Proto také prohlašuji, že za zhoršených podmínek sjízdnosti bych ji nevyměnil za jiný vůz.
Oproti tomu Felda je auto, které mi má nějakých aspoň 8 let ještě vydržet a nehodlám testovat, jak ji (ne)poslat do příkopu. A když vidím, jak se za zhoršených podmínek chová ve srovnání se škodovkou, o to většího si dávám majzla

23:36:14
22.01.2013
22.01.2013

palinator
-> King 22.01.13 22:54:32:
Mám rád, když kromě bezcennejch plků disponuji ještě něčím průkazným, třeba videem.
Jenže běžná kamerka na sklo dohromady nic neukáže, montáž tak, aby bylo vidět i na dění řidiče se mi nechce vymejšlet a stativ ve vhodným místě obecně nemám, když mě napadne "zrovna tahle zatáčka".
Mám rád, když kromě bezcennejch plků disponuji ještě něčím průkazným, třeba videem.
Jenže běžná kamerka na sklo dohromady nic neukáže, montáž tak, aby bylo vidět i na dění řidiče se mi nechce vymejšlet a stativ ve vhodným místě obecně nemám, když mě napadne "zrovna tahle zatáčka".
23:29:40
22.01.2013
22.01.2013

King
-> U-Geen: 

23:26:28
22.01.2013
22.01.2013

U-Geen
-> King: teambuilding na korbe? :)
23:08:01
22.01.2013
22.01.2013

King
-> haso: To mi povídej :) Moje první jízda ve firemním felda pick-upu, kterej pro mě, mírně pokročilýho hundrtkáře, představoval technologickej šok, se dodnes vzpomíná na srazech ex-ex-exfirmy :) Mýho spolujezdcei, kterej byl nějakou náhodou připoutanej to jenom dost vyhrašilo, ale chlapci, co jeli na korbě na bedýnkách, si moje první zabrždění s posilovačem budou pamatovat ještě dlouho :)
22:56:49
22.01.2013
22.01.2013

haso
-> King: jo, je to fajn, pokial tym autom jazdis a si zvyknuty, ale ked dostanes auto ze toto odvez tam...a zrazu ides (pomaly, sak v cudzom) a slapnes a brzdu (ako na vlastnom) tak zrazu vsetky veci zozadu letia dopredu
22:54:32
22.01.2013
22.01.2013

King
-> palinator: Podle toho, co popisuješ by to byly jenom vyhozený peníze

22:53:53
22.01.2013
22.01.2013

King
-> haso: Jestli myslíš různý varianty brzdovýho asistenta (taky mám v mondeu), tak dobrá věc. Ono skutečně většina řidičů, co si o sobě myslej, jak jsou dobrý, neumí ani pořádně krizově zabrzdit a tohle to trošku kompenzuje.
22:36:30
22.01.2013
22.01.2013

palinator
-> King:
Asi bych měl absolvovat školu smyku, aby se v tom udělalo jasno, neboť jsem se nejhlouběji ze všech pustil do kritiky ABS v momentech, které 99% řidičů nikdy nezažije - čili jsem tebou nazvaný "závodník" a přijde mi nefér, abych patřil mezi "poražené", když jsem se utkání s kluznou plochou ještě nezúčastnil)))
Asi bych měl absolvovat školu smyku, aby se v tom udělalo jasno, neboť jsem se nejhlouběji ze všech pustil do kritiky ABS v momentech, které 99% řidičů nikdy nezažije - čili jsem tebou nazvaný "závodník" a přijde mi nefér, abych patřil mezi "poražené", když jsem se utkání s kluznou plochou ještě nezúčastnil)))
22:35:48
22.01.2013
22.01.2013

haso
-> King: ale jedna elektronicka vymozenost mi vadi a tou je ten system u francuzov, ze ako silno (rychlo) slapne clovek na brzdovy pedal, tym lepsie to brzdi
to je take feature, ze toho za mnou tlacim ocami, aby to stihol dobrzdit
to je take feature, ze toho za mnou tlacim ocami, aby to stihol dobrzdit
22:28:13
22.01.2013
22.01.2013

King
-> Bukaj: S tím "hloupej elektronickej systém" mám trošku problém - on je podle mě poměrně sofistikovanej a podle bych se moh zeptat, co žes už v životě zkonstruoval :)
Jde taky o to, že řidičů s citem pro řízení je už vyloženě menšina, ale pokud mezi sedačkou a volantem nesedí vyložený střevo, zaplať pámbů za ty asistenční systémy.
Jde taky o to, že řidičů s citem pro řízení je už vyloženě menšina, ale pokud mezi sedačkou a volantem nesedí vyložený střevo, zaplať pámbů za ty asistenční systémy.
22:23:07
22.01.2013
22.01.2013

King
-> Bukaj: Tak nějak a u těch amatérských pokusů s ABS musíme vzít v úvahu i to, že zaručení stejných podmínek testů je setsakra těžká záležitost. Přeci jenom porovnávat třeba 900kg filcku s 1,5t mondeem je krapet nefér atd.
Já mám třeba z filcky nebo starejch škodovek zažitý brždění tak, aby se ABS neaktivovalo, ale když už se tak občas stane, mám radši, když je během brždění auto i řiditelný.
To samý třeba ESP a pod. - to všude samej závodník, co mu asistenční systémy překážej a jsou nebezpečný a pak na škole smyku nezvládaj ani přetáčivej smyk na třetí pokus :)
Já mám třeba z filcky nebo starejch škodovek zažitý brždění tak, aby se ABS neaktivovalo, ale když už se tak občas stane, mám radši, když je během brždění auto i řiditelný.
To samý třeba ESP a pod. - to všude samej závodník, co mu asistenční systémy překážej a jsou nebezpečný a pak na škole smyku nezvládaj ani přetáčivej smyk na třetí pokus :)
22:14:21
22.01.2013
22.01.2013

Bukaj
-> suri: Jasně, na ledě, sněhu bahně a hlavně situacích, kde je potřeba při brzdění i korigovat směr jízdy o přínosu ABS nepochybuji, tam bych i jeho reakci čekal. Ale v těch situacích, které jsem popsal, by mne ani nenapadlo, že mi do řízení nějakej hloupej elektronickej systém bude kecat 

22:13:58
22.01.2013
22.01.2013

palinator
-> haso:
Problém toho, proč ABS teda v určitých případech neumí kratší brzdnou dráhu musí být jedině to, že technologie neumožňuje, aby se brzdná síla držela co nejideálněji těch 15% skluzu. Kolem určité hodnoty osciluje, některé systémy víc, některé míň. Třeba se to jednou podaří vyřešit. Jinak totiž nejde vysvětlit, jaktože je naopak vždy lepší trakce bez prokluzu kol, případně nejvyšší přetížení v zatáčce, pokud kola ještě nesmýkají. To snad nepopřete.
Problém toho, proč ABS teda v určitých případech neumí kratší brzdnou dráhu musí být jedině to, že technologie neumožňuje, aby se brzdná síla držela co nejideálněji těch 15% skluzu. Kolem určité hodnoty osciluje, některé systémy víc, některé míň. Třeba se to jednou podaří vyřešit. Jinak totiž nejde vysvětlit, jaktože je naopak vždy lepší trakce bez prokluzu kol, případně nejvyšší přetížení v zatáčce, pokud kola ještě nesmýkají. To snad nepopřete.

