skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sněží :-)
16:20:36
22.01.2013
22.01.2013

castrol
-> Maťulo: treba ocuvat radio
15:55:37
22.01.2013
22.01.2013

Maťulo
-> castrol: zistil som! skoro som sa vyebaaal... 

15:44:07
22.01.2013
22.01.2013

castrol
decka pozor robia sa zaveje jak krava ,pred chvilkou som dvoch vytahoval
14:23:02
22.01.2013
22.01.2013

castrol
pekne sa to niekde klze
13:14:57
22.01.2013
22.01.2013

U-Geen
-> Bukaj: neboj, bez ABS bys dojel jeste dal.
12:55:49
22.01.2013
22.01.2013

Syny
-> Bukaj: Jen jestli to Ducato neni o neco tezsi nez felicie...
12:30:59
22.01.2013
22.01.2013

Bukaj
Když už je tady ta debata ohledně ABS, tak také přidám svou nevelkou zkušenost s tímto systémem:
Víceméně jediný vůz, kterým pravidelně jezdím a který má ABS, je firemní Fiat Ducato L2H1 2008 (ten nejnovější model). Jak již níže bylo napsáno, auto není na hraní a už vůbec ne, pokud je firemní
Za dva roky, co s autem jezdím, se mi dvakrát podařilo aktivovat systém ABS a vždy to bylo na škodu dané situace - v obou případech stejný scénář - město, mokrá, rovná silnice a nějaký důvod k zastavení (jednou STOPka, podruhé přechod). V obou případech jsem "díky" ABS přejel "lajnu"
Vždy tak o metr a půl, naštěstí na STOPce po hlavní nic nejelo a na přechod chodec nevstoupil před mým zastavením.
Díky této mé zkušenosti považuji ABS za nebezpešný systém, který může být užitečný pro lidi, kteří nikdy nejezdili na voze bez ABS, nebo kteří obecně moc nenajezdí a jezdí spíše po okreskách a dálnicích.
Do města bych uvítal možnost volby, zda ABS vypnout, či ne. Já bych jej vypnul
Jinak pro srovnání Ducato má zánovní pneumatiky, na Feldě (můj spotřebák, na kterém poslední dobou nejvíc jezdím) mám v sezóně na kámen ztvrdlé stoleté Barumy Brillantis.
Takže, zvyklý z Feldy, že na mokru to klouže si dávám pozor i ve firemní dodávce. U Feldy se mi nikdy nestalo, že bych nedobrzdil před přechodem, nebo jinou "překážkou".
V tomto to u Ducata bylo od ABS podpásovka
Kdybych si s s autem s ABS více hrál a zkoumal jeho možnosti a hranice (a častěji používal ABS), tak si zvyknu a o ABS už bych takto negativně neuvažoval, ale když veškeré moje osobní zkušenosti s tímto systémem jsou negativní...
Víceméně jediný vůz, kterým pravidelně jezdím a který má ABS, je firemní Fiat Ducato L2H1 2008 (ten nejnovější model). Jak již níže bylo napsáno, auto není na hraní a už vůbec ne, pokud je firemní

Za dva roky, co s autem jezdím, se mi dvakrát podařilo aktivovat systém ABS a vždy to bylo na škodu dané situace - v obou případech stejný scénář - město, mokrá, rovná silnice a nějaký důvod k zastavení (jednou STOPka, podruhé přechod). V obou případech jsem "díky" ABS přejel "lajnu"
Vždy tak o metr a půl, naštěstí na STOPce po hlavní nic nejelo a na přechod chodec nevstoupil před mým zastavením.Díky této mé zkušenosti považuji ABS za nebezpešný systém, který může být užitečný pro lidi, kteří nikdy nejezdili na voze bez ABS, nebo kteří obecně moc nenajezdí a jezdí spíše po okreskách a dálnicích.
Do města bych uvítal možnost volby, zda ABS vypnout, či ne. Já bych jej vypnul

Jinak pro srovnání Ducato má zánovní pneumatiky, na Feldě (můj spotřebák, na kterém poslední dobou nejvíc jezdím) mám v sezóně na kámen ztvrdlé stoleté Barumy Brillantis.
Takže, zvyklý z Feldy, že na mokru to klouže si dávám pozor i ve firemní dodávce. U Feldy se mi nikdy nestalo, že bych nedobrzdil před přechodem, nebo jinou "překážkou".
V tomto to u Ducata bylo od ABS podpásovka

Kdybych si s s autem s ABS více hrál a zkoumal jeho možnosti a hranice (a častěji používal ABS), tak si zvyknu a o ABS už bych takto negativně neuvažoval, ale když veškeré moje osobní zkušenosti s tímto systémem jsou negativní...

23:56:03
21.01.2013
21.01.2013

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> xerox422: jj, presne tak
20:49:45
21.01.2013
21.01.2013

Mil@n
tak opět sněží a ta ledovka na cestě
To bude ráno pěkně klouzat do práce
To bude ráno pěkně klouzat do práce
20:38:05
21.01.2013
21.01.2013

U-Geen
-> King 21.01.13 15:26:18: precenujou to spis lidi, co to nemaj, nebo nevedej, proc si to poridili :)
19:12:18
21.01.2013
21.01.2013

xerox422
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 20.01.13 21:52:30 napsal:
→ castrol: Siel som do BA od Sladkovicova cez Zlate Klasy a
Malinovo a pohoda, mokra cesta.
→ xerox422: Viem kde to je, maly koniec sveta, Skoro ako
Cechy – Podhajska, akurat ze ta nieje udrziavana vobec… ty si odkial,
z Lotu? Hej hej odtial, ty tuším z Kolty ak som dobre čítal v príspevkoch.
→ castrol: Siel som do BA od Sladkovicova cez Zlate Klasy a
Malinovo a pohoda, mokra cesta.
→ xerox422: Viem kde to je, maly koniec sveta, Skoro ako
Cechy – Podhajska, akurat ze ta nieje udrziavana vobec… ty si odkial,
z Lotu? Hej hej odtial, ty tuším z Kolty ak som dobre čítal v príspevkoch.
17:23:40
21.01.2013
21.01.2013

suri
-> palinator: to už ja neviem ako je , nestíham všetko dianie sledovať ... ale tak 10 ľudí nájdem , ktorých vidím rád
17:22:34
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> suri:
Pak je tady ještě 10 milionů lidí a všichni si přejou totéž.
Pak je tady ještě 10 milionů lidí a všichni si přejou totéž.

17:19:03
21.01.2013
21.01.2013

suri
-> palinator: taky doufám že se nesetkáme ;-)
17:17:05
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> King:
No dobře, ale to je trochu jiná část motorismu, že. Ta část Virtu, která tady auta upravuje, rovněž nehraje na to, že se nic nemůže stát. Kolik z těch lidí, který maj ve Škóda 90+ HP, jezdí jenom na okruhu? Kolik z nich jezdí jenom při závodech? Ti lidé moc dobře vědí, že riskují a nedbají toho, co všechno se může stát, bez toho se to prostě nedá. Kdyby jezdili jenom letiště, protože tam se de facto fakt nic stát nemůže, tak je to hodně brzo přestane bavit.
Ba co víc, když se dělaj kraviny na sněhu, tak je rozdíl následků oproti tomu, když někdo ve 140 vyletí do pole.
-> suri:
Jo, dej pozor ať mě nikde nepotkáš, protože těch 98% procent doby jízdy, kdy jedu téměř předpisově a v rámci nejvyšší bezpečnosti, je fakt ohromně rizikovejch jenom proto, protože ti popisuju nějaký 2%, když se "bavím".
No dobře, ale to je trochu jiná část motorismu, že. Ta část Virtu, která tady auta upravuje, rovněž nehraje na to, že se nic nemůže stát. Kolik z těch lidí, který maj ve Škóda 90+ HP, jezdí jenom na okruhu? Kolik z nich jezdí jenom při závodech? Ti lidé moc dobře vědí, že riskují a nedbají toho, co všechno se může stát, bez toho se to prostě nedá. Kdyby jezdili jenom letiště, protože tam se de facto fakt nic stát nemůže, tak je to hodně brzo přestane bavit.

Ba co víc, když se dělaj kraviny na sněhu, tak je rozdíl následků oproti tomu, když někdo ve 140 vyletí do pole.
-> suri:
Jo, dej pozor ať mě nikde nepotkáš, protože těch 98% procent doby jízdy, kdy jedu téměř předpisově a v rámci nejvyšší bezpečnosti, je fakt ohromně rizikovejch jenom proto, protože ti popisuju nějaký 2%, když se "bavím".
17:09:32
21.01.2013
21.01.2013

suri
-> palinator: ja ti to neberiem , len dúfam že ťa nestretnem nikde na ceste... No my čo nemáme čas a ani náladu už toľko nekravneme , a ako som preinvestoval 500eur do felicie dávam pozor aj na ňu ... Zatiaľ sa držím priority dôjsť živý a s celým autom a na kravnutie čas nie je ...
17:07:39
21.01.2013
21.01.2013

King
-> palinator: Ale tomu my rozumíme, akorát dáváme přednost tréningu tam, kde se chyba nevymstí. Je do toho potřeba zakalkulovat i to, že žijeme ve společnosti, která má potřebu citelně trestat i situace, kdy dojde k nehodě, ale škoda vznikne na jenom na majetku a zdraví viníka

17:05:45
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> suri:
Ani gumy, ani trať, na to bych to nesváděl, já dělal kraviny se škodovkou na letňákách a neviděl jsem problém, jen je třeba uzpůsobit rychlost. Trať... asi to nebudu dělat na silnici druhý třídy, ale na nějaký, kde je i číslo 3 docela odvážný tvrzení. Musí bejt ta cesta přehledná a bez zástavby... pak nevidim problém.
Zvláštní je, že ačkoliv záměrně se klouzám poměrně často (a to prosím i na mokru, což se mi mimochodem taky párkrát skoro vymstilo, jednou zase vinou ABS :o)))) ), tak v reálném provozu se mi to zas až tak často nestává. Teda jednou se mi stala nepříjemnost, kdy jsem projel odbočku přes obrubák oběma kolama - to jsem totiž zrovna kraviny přestal dělat a nedotáčivej smyk a už jsem to jenom stih trochu zbrzdit, srovnat auto i kola aby to tam skočilo naráz a nehla se geometrie.. světe div se.. nehla se ani rameno se nevytrhlo...
Ani gumy, ani trať, na to bych to nesváděl, já dělal kraviny se škodovkou na letňákách a neviděl jsem problém, jen je třeba uzpůsobit rychlost. Trať... asi to nebudu dělat na silnici druhý třídy, ale na nějaký, kde je i číslo 3 docela odvážný tvrzení. Musí bejt ta cesta přehledná a bez zástavby... pak nevidim problém.
Zvláštní je, že ačkoliv záměrně se klouzám poměrně často (a to prosím i na mokru, což se mi mimochodem taky párkrát skoro vymstilo, jednou zase vinou ABS :o)))) ), tak v reálném provozu se mi to zas až tak často nestává. Teda jednou se mi stala nepříjemnost, kdy jsem projel odbočku přes obrubák oběma kolama - to jsem totiž zrovna kraviny přestal dělat a nedotáčivej smyk a už jsem to jenom stih trochu zbrzdit, srovnat auto i kola aby to tam skočilo naráz a nehla se geometrie.. světe div se.. nehla se ani rameno se nevytrhlo...

17:04:30
21.01.2013
21.01.2013

castrol
tak to pekne poprcha, dufam ze nebude mrznut
16:58:20
21.01.2013
21.01.2013

Nepér
Jo, takhle jsem s ABS spadnul z cesty do pole
Rozjel jsem to a že se sklouznu bokem, tak zatočím, dám auto naštorc a plný brzdy, no a ono to nečekaně jelo tam, kam jsem zatočil, čili do pole
. Ale myslím, že většina řidičů chce, aby auto jelo tam, kam se zatočí 
Rozjel jsem to a že se sklouznu bokem, tak zatočím, dám auto naštorc a plný brzdy, no a ono to nečekaně jelo tam, kam jsem zatočil, čili do pole
. Ale myslím, že většina řidičů chce, aby auto jelo tam, kam se zatočí 
16:57:45
21.01.2013
21.01.2013

King
-> palinator: Ale otázka zněla: "No… a proč je nevypínatelný a proč to předpis zakazuje když jezdí spousta aut ABSkou nevybavená?"
Spousta starších aut nemá kat a u těch co maj se nedá jednoduše přemostit :)
Spousta starších aut nemá kat a u těch co maj se nedá jednoduše přemostit :)
16:56:44
21.01.2013
21.01.2013

suri
-> palinator: ano tieto veci sú krásne , a ja rozumiem tomu čo vysvetluješ , lenže na to treba mať aj gumy , aj závodnú trať a neskúšať na ceste ... Neviem koľko šmykov máš za sebou v premávke ktoré by si podobne zrovnával .. Ja som si tiež cvičil kopu vecí , a v reále ten šmyk príde vtedy keď ho nebudeš čakať a nebudeš vôbec pripravený ... mne pri šmyku kontra pomohla len k tomu že som to stiahol na dobrú stranu a nie do priehrady , a skoro mi zlomil volant ruku . Podotýkam na suchej ceste sme šli možno 50 do kopčeka do zákruty prvá vpravo druhá vľavo úplne jemná a obehol ma zadok .. a najväčší ojeb bol že ked som mal kokotne stavy tak som tou cestou chodieval 80-90 čo si nestihal sledovať krajinu a oči zvierat popri ceste , a na konci do mosta si triafal dvermi na pred ... a raz idem na kochačku a toto
16:51:15
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> suri:
Kde píšu že jsem mistr volantu? Já jsem jenom natolik nezodpovědnej, že se nebojim zkoušet a pak se hold stává, že se hrana únosnosti překročí. V drtivě většině případů kontra a spojka (v případě více přetáčivého smyku kontra a plyn) stačí, jenže když už je to takovej úhel, že by třeba ani ten plyn nestačil, nedá se nic dělat, než to zahamstnout, prostě ten rejd nestačí. Asi by to chtělo udělat praktickou ukázku nebo nevim, jak to ještě přiblížit.
A když se takovýhle kraviny dělaj na volným place, tak si to člověk neuvědomí, kolik prostoru potřebuje, na cestě už je to jiný, příkopy, ploty, stromy... je to úzký, člověk si nemůže dovolit nechat auto lítat někde mimo trať.
Kde píšu že jsem mistr volantu? Já jsem jenom natolik nezodpovědnej, že se nebojim zkoušet a pak se hold stává, že se hrana únosnosti překročí. V drtivě většině případů kontra a spojka (v případě více přetáčivého smyku kontra a plyn) stačí, jenže když už je to takovej úhel, že by třeba ani ten plyn nestačil, nedá se nic dělat, než to zahamstnout, prostě ten rejd nestačí. Asi by to chtělo udělat praktickou ukázku nebo nevim, jak to ještě přiblížit.
A když se takovýhle kraviny dělaj na volným place, tak si to člověk neuvědomí, kolik prostoru potřebuje, na cestě už je to jiný, příkopy, ploty, stromy... je to úzký, člověk si nemůže dovolit nechat auto lítat někde mimo trať.
16:44:20
21.01.2013
21.01.2013

suri
-> palinator: nie som taký mistr volantu ako ty ale do cvičné situácie pretáčavého a následne nedotáčavého šmyku som si vyskúšal a vždy to poriešila kontra a spojka , neviem ale v situácii kedy idem na hrane alebo za hranou adhézie nepovažujem šliapnutie na brzdy ako pomoc , skôr naopak .. Ale je to podobné ako na zadokolke pri kontre pridať plyn , lenže to chce všetko cvik lebo ak to preženieš tak si to pojebeš ešte viac ako si to mal ...
inak neviem teda , krútiť na voľných placoch sa viem , aj zrovnať šmyk ale ten príde málokedy keď ho čakám , a keď si ideš normálne vkľude a obehne ťa zadok tak sa na iné ako kontru nezmôžeš lebo si to nečakal a ani by ťa nenapadlo že akurát teraz ten zadok ujde ....
inak neviem teda , krútiť na voľných placoch sa viem , aj zrovnať šmyk ale ten príde málokedy keď ho čakám , a keď si ideš normálne vkľude a obehne ťa zadok tak sa na iné ako kontru nezmôžeš lebo si to nečakal a ani by ťa nenapadlo že akurát teraz ten zadok ujde ....
16:25:10
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> King:
Jenže jestli sis nevšiml, tak já taky nezmiňuju nevýhody ohrožující bezpečnost provozu při běžném ježdění, já tady zmiňuju případ, kdy se prostě dělaj kraviny, v tom případě jsou výhody nijaký a nevýhody značný. Nebo snad maj WRC Imprezy ABS?
E: to že výhody převyšujou nevýhody i u ASR a ESP, to se dá říct taky, tak proč ještě nedávno bylo běžné u rozumných automobilek, že ty systémy šly vypnout? Ona už to EU zarazila, takže žádný vypínání ESP, šmejdi! Auto neni na hraní!
Jenže jestli sis nevšiml, tak já taky nezmiňuju nevýhody ohrožující bezpečnost provozu při běžném ježdění, já tady zmiňuju případ, kdy se prostě dělaj kraviny, v tom případě jsou výhody nijaký a nevýhody značný. Nebo snad maj WRC Imprezy ABS?

E: to že výhody převyšujou nevýhody i u ASR a ESP, to se dá říct taky, tak proč ještě nedávno bylo běžné u rozumných automobilek, že ty systémy šly vypnout? Ona už to EU zarazila, takže žádný vypínání ESP, šmejdi! Auto neni na hraní!

16:21:04
21.01.2013
21.01.2013

King
-> palinator: Možná proto, že výhody ABS dost převyšujou jeho nevýhody.
16:20:40
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> Luky:
Já vím, že je to možná řešením, nicméně hrozí, že se do toho plotu vletí poměrně větší rychlostí, když se to bude furt přetáčet moc, i kdyby se mělo jenom štrejchnout zadkem. U aut bez ABS zašlajfovat a ono to někam dojede kam to mělo původně namířeno a né, kam jsou stočený přední kola.
Já vím, že je to možná řešením, nicméně hrozí, že se do toho plotu vletí poměrně větší rychlostí, když se to bude furt přetáčet moc, i kdyby se mělo jenom štrejchnout zadkem. U aut bez ABS zašlajfovat a ono to někam dojede kam to mělo původně namířeno a né, kam jsou stočený přední kola.
16:18:59
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> haso:
Někdo mi říká závodník, já tomu říkám magor, ale to jsou jen drobné nepřesnosti v terminologii.
Někdo mi říká závodník, já tomu říkám magor, ale to jsou jen drobné nepřesnosti v terminologii.

16:18:49
21.01.2013
21.01.2013

Luky
-> palinator: krásný výtvor
Jinak řešením je v momentě "WOOOPS!!!" přidat více plynu a ručkovat po volantu poněkud rychleji 
Jinak řešením je v momentě "WOOOPS!!!" přidat více plynu a ručkovat po volantu poněkud rychleji 
16:16:07
21.01.2013
21.01.2013

haso
-> palinator: tu je to sami zavodnik 

16:12:25
21.01.2013
21.01.2013

palinator
Pokus o animaci...
červený je bez ABSky kdyby někdo nevěděl
červený je bez ABSky kdyby někdo nevěděl

16:07:48
21.01.2013
21.01.2013

vhml
-> King: universální ne, ale rozhodně máš ještě prostor to řešit, narozdíl od zadohrabu. 

15:57:36
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> vhml:
Když to přepálíš u předohrabu brutálně, tak ti už nepomůže ani svěcená voda, jinak uznávám.
-> King:
No... a proč je nevypínatelný a proč to předpis zakazuje když jezdí spousta aut ABSkou nevybavená?
Když to přepálíš u předohrabu brutálně, tak ti už nepomůže ani svěcená voda, jinak uznávám.

-> King:
No... a proč je nevypínatelný a proč to předpis zakazuje když jezdí spousta aut ABSkou nevybavená?
15:38:40
21.01.2013
21.01.2013

King
vhml 21.01.13 15:30:23 napsal:
→ palinator: a právě v tuhle chvíli se objeví výhoda
předohrabu. U přepálenýho smyku jen tupě šlápneš na plyn a ono se to
narovná. Narozdíl od zadohrabu kde už není cesty zpět.
Ale to asi není univerzální recept
→ palinator: a právě v tuhle chvíli se objeví výhoda
předohrabu. U přepálenýho smyku jen tupě šlápneš na plyn a ono se to
narovná. Narozdíl od zadohrabu kde už není cesty zpět.
Ale to asi není univerzální recept

15:34:27
21.01.2013
21.01.2013

King
-> palinator: Jasně, ale asi chápeš proč je za normálních okolností ABS nevypínatelný (dokonce snad na to existuje předpis, kterej to zakazuje)?
15:30:23
21.01.2013
21.01.2013

vhml
-> palinator: a právě v tuhle chvíli se objeví výhoda předohrabu. U přepálenýho smyku jen tupě šlápneš na plyn a ono se to narovná. Narozdíl od zadohrabu kde už není cesty zpět.
15:26:18
21.01.2013
21.01.2013

King
-> U-Geen: Ono se to AWD dost přeceňuje :)
15:04:40
21.01.2013
21.01.2013

haso
asi starnem, ale v zime je pre mna dolezite prist z bodu A do bodu B s minimom problemov a bez toho, aby som musel vytahovat auto z priekopy 
takze netaham za rucnu brzdu, snazim sa ist plynule a zaroven nie jak sopel a vsetko funguje
a milujem tych (mame na parkovisku 2x90° zakrutu a po bokoch auta) co vtych zakrutach tahaju za rucnu brzdu a pritom sirka je tak na 1,5 auta...
a potom sa idu dototo za tym volantom, ked zistia ze sa rutia do ineho odparkovaneho auta

takze netaham za rucnu brzdu, snazim sa ist plynule a zaroven nie jak sopel a vsetko funguje
a milujem tych (mame na parkovisku 2x90° zakrutu a po bokoch auta) co vtych zakrutach tahaju za rucnu brzdu a pritom sirka je tak na 1,5 auta...
a potom sa idu dototo za tym volantom, ked zistia ze sa rutia do ineho odparkovaneho auta14:59:03
21.01.2013
21.01.2013

U-Geen
-> palinator: AWD mam dva roky, s predohrabem jsem jezdil daleko dyl a ne zrovna v Pardubickych podminkach :) A to pomijim fakt, ze z pretacivyho smyku se s AWD zas tak snadno nedostava :)
14:57:02
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> King 21.01.13 12:19:21:
Ono já bych taky moh jezdit na parkovišti, že... Jenže to neni takovej adrenalin.
Já si radši vyhlídnu zatáčky, do kterejch je vidět a případnej výlet mimo by byl povětšinou jen můj problém. I když nezřídka takový věci dělám i v táhlejch zatáčkách, kde je po jedný straně hluboká škarpa a břízy a na druhý straně obrubník, stezka a 5m sráz.
Prostě to posrat nesmim. Jinak mimo toho tríčku s pojistkou se mi u Vectry dařilo ABS vypnout tím, že jsem chvíli dělal hodiny na zpátečku.
Pak se rozsvítila kontrolka ABS a juchůůů.
-> U-Geen:
No vzhledem k tomu, že máš AWD, tak to máš snazší, u předohrabu když to s rukávem přeženu, tak se do toho kritickýho úhlu dostanu hned, když už rejd nestačí pro srovnání. Zkusim udělat instruktážní gif...
Ono já bych taky moh jezdit na parkovišti, že... Jenže to neni takovej adrenalin.
Já si radši vyhlídnu zatáčky, do kterejch je vidět a případnej výlet mimo by byl povětšinou jen můj problém. I když nezřídka takový věci dělám i v táhlejch zatáčkách, kde je po jedný straně hluboká škarpa a břízy a na druhý straně obrubník, stezka a 5m sráz.
Prostě to posrat nesmim. Jinak mimo toho tríčku s pojistkou se mi u Vectry dařilo ABS vypnout tím, že jsem chvíli dělal hodiny na zpátečku.
Pak se rozsvítila kontrolka ABS a juchůůů.-> U-Geen:
No vzhledem k tomu, že máš AWD, tak to máš snazší, u předohrabu když to s rukávem přeženu, tak se do toho kritickýho úhlu dostanu hned, když už rejd nestačí pro srovnání. Zkusim udělat instruktážní gif...

14:01:55
21.01.2013
21.01.2013

škodec
-> palinator: takato situacia sa mi stala pre 2rokmi predokolka, lavo tociva, rucka, kontra do prava este raz do lava a uz to islo mierne do škarpy :D
13:54:25
21.01.2013
21.01.2013

vhml
-> Tuner#2: já myslel ráno že půjdu na bus :-D I pres vyhrejvany okno to neslo nijak dolů. Led byl od okna odlepenej, že s ním šlo posouvat po skle, ale jak byl tvrdej, tak ho nešlo od nikud načnout. škrábání nepomohlo, tlouknutí nepomohlo, až když jsem hranou škrabky vydrapal miniaturní dírku tak to od ní začlo praskat. Docela šílenost :-)
12:49:07
21.01.2013
21.01.2013

King
-> U-Geen: Díky, teď mi konečně docvaklo, co jsem to měl za fíčuru na Cougaru, když jsem ho kupoval :) Auto jsem kupoval od bejvalýhoo kolegy a při koupi jsem se ho ptal k čemu je ten miniaturní "jistič" narvanej mezi plastama na spodku palubky, jehož fousy byly narvaný místo jedný pojistky. Netušil, protože to tam bylo po původním majiteli :)
Mě se to taky neděje a na školách smyku nám vždycky vštěpujou, že brzda je tabu :)
Mě se to taky neděje a na školách smyku nám vždycky vštěpujou, že brzda je tabu :)
12:36:26
21.01.2013
21.01.2013

U-Geen
-> King: me ABS taky nejak neprekazi a to asi ani v palinatorem popisovane situaci, nebo jsem se k ni jeste nedostal (a jsem jiz tedy vyboureny? Tak sakra proc mi pri kazdy vhodny prilezitosti ujizdi prdel? :-) Na vypnuti abs asi staci vytahnout u dost aut pojistku... takze by stacilo vytahnout pojistku jinam a pouzit jeste rele a vypinac :-)
12:19:21
21.01.2013
21.01.2013

King
palinator 21.01.13 11:33:35 napsal:
→ King:
Nejseš mladej a nevybouřenej, to je zásadní problém, proč ti ABS vyhovuje.
Když chce člověk dělat kraviny na silnicích (čili šířkou omezené
komunikaci), musí jej vypnout, jinak je to o průser. Už několikerá
zkušenost….....
S tou "diagnózou" si to trefil, ale jako zásadní problém to nevidím
Pokud na mě přijdou dozvuky mladické nevybouřenosti, což je teď v zimě často, jezdím si ulevit na parkoviště Kaufu nebo Lidlu, případně jinej plácek, kde se můžu poučovat ze svých chyb, aniž bych riskoval např. bonus povinnýho ručení :) Netvrdím, že občas si i v provozu z plezíru nepomůžu nějakým řízeným smýčkem, ale ještě jsem se neprobojoval do ligy, kde bych aktivní ABS a ESP vnímal jako překážku. BTW: co je to za unikát, kde by šlo vypnout ABS?
→ King:
Nejseš mladej a nevybouřenej, to je zásadní problém, proč ti ABS vyhovuje.
Když chce člověk dělat kraviny na silnicích (čili šířkou omezené
komunikaci), musí jej vypnout, jinak je to o průser. Už několikerá
zkušenost….....
S tou "diagnózou" si to trefil, ale jako zásadní problém to nevidím

Pokud na mě přijdou dozvuky mladické nevybouřenosti, což je teď v zimě často, jezdím si ulevit na parkoviště Kaufu nebo Lidlu, případně jinej plácek, kde se můžu poučovat ze svých chyb, aniž bych riskoval např. bonus povinnýho ručení :) Netvrdím, že občas si i v provozu z plezíru nepomůžu nějakým řízeným smýčkem, ale ještě jsem se neprobojoval do ligy, kde bych aktivní ABS a ESP vnímal jako překážku. BTW: co je to za unikát, kde by šlo vypnout ABS?
11:42:18
21.01.2013
21.01.2013

Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 21.01.13 08:22:28: Já to ráno nastartoval a šel na 10min. domů. Auto by stejně nikdo neukradnul, nebylo z toho nic vidět ani jedním směrem.
Pak jsem to loupal po plátech a docela to šlo.
Pak jsem to loupal po plátech a docela to šlo.11:33:35
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> King:
Nejseš mladej a nevybouřenej, to je zásadní problém, proč ti ABS vyhovuje. Když chce člověk dělat kraviny na silnicích (čili šířkou omezené komunikaci), musí jej vypnout, jinak je to o průser. Už několikerá zkušenost...
Často se totiž stává, že se některá zatáčka (ať s předohrabem nebo zadohrabem) podaří projet tak efektně, že se to autu zalíbí a chce si udělat sekvenci levá-pravá-levá-... ještě několikráte, případně se podaří přetočit auto tak moc, že už ani u předohrabu není úniku pomocí kontra a plného plynu.
Modelová situace:
60° pravotočivá zatáčka, 50-60 km/h, ručka, levý kontra a šup zadek na druhou stranu, pravý kontra, jenže už to nestačí.... rejd je na plno a auto se přetáčí. U auta bez ABS celkem jednoduché řešení, zašlajfovat brzdy naplno a auto docestuje tím směrem, kterým mělo kinetickou energii, čili většinou ve směru jízdy nebo mírnou odchylkou... Ovšem jakmile do brzd začne kecat ABS, průser, průser, průser. Kola se nezablokujou a ten plnej rejd při tom kontra bude auto stahovat ve směru, ve kterém jsou kola natočená. Takže v mém případě do plotu. Vyšlo mi to asi 10 cm od něj, takže pohoda, ale třeba se škodovkou jsem se ve smyku díky cílenému Bremsenschleivenku vyhnul ohromné hromadě sněhu, která by mi auto poničila. S ABS by ten efekt nebyl.
Nejseš mladej a nevybouřenej, to je zásadní problém, proč ti ABS vyhovuje. Když chce člověk dělat kraviny na silnicích (čili šířkou omezené komunikaci), musí jej vypnout, jinak je to o průser. Už několikerá zkušenost...
Často se totiž stává, že se některá zatáčka (ať s předohrabem nebo zadohrabem) podaří projet tak efektně, že se to autu zalíbí a chce si udělat sekvenci levá-pravá-levá-... ještě několikráte, případně se podaří přetočit auto tak moc, že už ani u předohrabu není úniku pomocí kontra a plného plynu.
Modelová situace:
60° pravotočivá zatáčka, 50-60 km/h, ručka, levý kontra a šup zadek na druhou stranu, pravý kontra, jenže už to nestačí.... rejd je na plno a auto se přetáčí. U auta bez ABS celkem jednoduché řešení, zašlajfovat brzdy naplno a auto docestuje tím směrem, kterým mělo kinetickou energii, čili většinou ve směru jízdy nebo mírnou odchylkou... Ovšem jakmile do brzd začne kecat ABS, průser, průser, průser. Kola se nezablokujou a ten plnej rejd při tom kontra bude auto stahovat ve směru, ve kterém jsou kola natočená. Takže v mém případě do plotu. Vyšlo mi to asi 10 cm od něj, takže pohoda, ale třeba se škodovkou jsem se ve smyku díky cílenému Bremsenschleivenku vyhnul ohromné hromadě sněhu, která by mi auto poničila. S ABS by ten efekt nebyl.
08:22:28
21.01.2013
21.01.2013

MATTESS
-> Tuner#2: ještě že jsem nechal na autě sníh. Žádná krusta nebyla
01:03:35
21.01.2013
21.01.2013

King
-> palinator: Aha, to by asi pro nás méně zručné a nezkušené řidiče zasloužilo nějak přiblížit :) Kromě jasných situací typu panickýho brždění na suchým asfaltu nebo na roletkách před semaforem, kde je je auto s ABS v nevýhodě, jsem zatím nezažil situaci, kde bylo ABS nebezpečný, spíš hrubě naopak....
00:25:59
21.01.2013
21.01.2013

palinator
-> Majki88:
No, po posledních zkušenostech můžu doporučit při takovým ježdění ABS deaktivovat všemi prostředky, neboť vážně ohrožuje bezpečnost provozu!
No, po posledních zkušenostech můžu doporučit při takovým ježdění ABS deaktivovat všemi prostředky, neboť vážně ohrožuje bezpečnost provozu!
