
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
00:01:48
23.02.2023
23.02.2023

Syny
-> darklord 22.02.23 23:19:36: Tak muj lidovy vuz je puvodem ze zapadniho nemecka - to je dost evropsky, ne? 

23:19:36
22.02.2023
22.02.2023

darklord
-> Syny: naschval som napisal v beznych EUROPSKYCH autach, pretoze v nasich vychodoeuropskych koncinach sa predsalen 5er nepokladal za konfekciu este pred 10 rokmi...
23:13:19
22.02.2023
22.02.2023

Syny
-> darklord 22.02.23 23:04:49: 25 let to možná existuje, ale určitě to nebývalo u běžných aut standerdem ještě tak 10 let zpátky (jak je to dneska nevím). Já to v autě výškově stavitelný taky nemám (r.v. 2010), můžu to jen v nějakém (výrobcem daném) místě vyboulit nebo naopak zatáhnout - a to mám tu výbavu "comfortline", tedy ne tu tenkrát nejvyšší, ale ani tu nejnižší. Táta v O2 to taky určitě nemá výškově stavitelný - jestli ji tam vůbec má
Ale co jsem jezdil v té služební B6, tak ta to měla elektronicky a brácha to v sedmičkovém Golfu taky má el.

23:04:49
22.02.2023
22.02.2023

darklord
-> Bukaj 22.02.23 23:02:04: no ok, cize auto ktore by hybalo celym operadlom hore-dole som nevidel ani ja, ale verinm tomu ze u RR by ti to v klude urobili. Co sa tyka vysky bedrovej opierky, viz nizsie, minimalne 25 rokov to v beznych europskych autach existuje. Dneska to asi najdes v kazdom novom aute, kde sa nepozeras na najlacnejsiu moznost.
23:02:04
22.02.2023
22.02.2023

Bukaj
-> darklord: Přečti si ještě jednou, co jsem psal v prvním příspěvku o komfortu cestování...
...nebo jinak:
Ještě jsem nepotkal auto, které má nastavitelnou výšku (nikoli tuhost) "bederní opěry" v opěradle sedadla (případně nezávisle nastavitelnou výšku sedáku a opěradla). Netvrdím, že takové auto neexistuje, ale rozhodně to není standard ani v dnešní době...
Nebo takhle:
...nebo jinak:
Ještě jsem nepotkal auto, které má nastavitelnou výšku (nikoli tuhost) "bederní opěry" v opěradle sedadla (případně nezávisle nastavitelnou výšku sedáku a opěradla). Netvrdím, že takové auto neexistuje, ale rozhodně to není standard ani v dnešní době...
Nebo takhle:

23:01:15
22.02.2023
22.02.2023

darklord
-> saskyn2: no ved vyska opierky u 5er ide regulovat uz minimalne 25 rokov, dneska to uz ma snad aj renault.
22:58:25
22.02.2023
22.02.2023

saskyn2
-> Bukaj 22.02.23 22:55:10: Výšku bederky má 15 let stará B6 jak už psal Syny a v dnešní době to má skoro každý auto vyjma nějakých sociálek

22:56:22
22.02.2023
22.02.2023

darklord
-> Bukaj 22.02.23 22:55:10: ale ja stale nerozumiem co znamena zvlast vyska sedaku a zvlast operadla. Akoze sedadlo neni pevne spojene v klbe ale mozes si urobit dieru na zadku?
22:55:10
22.02.2023
22.02.2023

Bukaj
-> darklord: Přečti si ještě jednou, co jsem psal v prvním příspěvku o komfortu cestování...
...nebo jinak:
Ještě jsem nepotkal auto, které má nastavitelnou výšku (nikoli tuhost) "bederní opěry" v opěradle sedadla (případně nezávisle nastavitelnou výšku sedáku a opěradla). Netvrdím, že takové auto neexistuje, ale rozhodně to není standard ani v dnešní době...
Nebo takhle:
...nebo jinak:
Ještě jsem nepotkal auto, které má nastavitelnou výšku (nikoli tuhost) "bederní opěry" v opěradle sedadla (případně nezávisle nastavitelnou výšku sedáku a opěradla). Netvrdím, že takové auto neexistuje, ale rozhodně to není standard ani v dnešní době...
Nebo takhle:

22:54:56
22.02.2023
22.02.2023

darklord
-> Syny: take daco som tusil, lenze co s nim ked on jazdil leda tak v autach co uz ked sa narodil boli veterany?
22:53:23
22.02.2023
22.02.2023

Syny
-> darklord: Tak předpokládám, že mu bederní opěrka nejde štelovat nahoru a dolu (jako to jde mnohým autům) a jemu nevyhovuje její výška ve které je umístěná. Jinak tedy bederní opěrka nejde výškově štelovat ani u mě v autě - asi sociální výbava, u B6 to jde 

22:40:47
22.02.2023
22.02.2023

darklord
-> Bukaj: nerozumiem co znamena "zvlášť nastavitelnou výšku opěradla a zvlášť sedáku".
Tento obrazok z manualu k autu z roku 1999 to nepokryva?
imgur.com/H2hGE88
Tento obrazok z manualu k autu z roku 1999 to nepokryva?
imgur.com/H2hGE88
22:23:18
22.02.2023
22.02.2023

Bukaj
-> darklord: Ještě jsem se nesetkal v autě se sedačkou, která by měla zvlášť nastavitelnou výšku opěradla a zvlášť sedáku...
Jinak u mého Volva musím mít sedačku na maximální výšku, aby to bylo jakž takž v pohodě, klidně bych to snesl i výš, aby se z toho líp vystupovalo (všechny tyhlety manažerský káry z devadesátek byly frajersky nízké, ale pro starší lidi to je dost pakárna)...
Nedovedu si taky představit, že to auto řídí třeba kamarádova bejvalka, která má 150 cm...
Jinak u mého Volva musím mít sedačku na maximální výšku, aby to bylo jakž takž v pohodě, klidně bych to snesl i výš, aby se z toho líp vystupovalo (všechny tyhlety manažerský káry z devadesátek byly frajersky nízké, ale pro starší lidi to je dost pakárna)...
Nedovedu si taky představit, že to auto řídí třeba kamarádova bejvalka, která má 150 cm...
19:39:45
22.02.2023
22.02.2023

darklord
-> Bukaj 22.02.23 17:46:55: na toto vymysleli v praveku vyskovo nastavitelne sedadla... 

17:46:55
22.02.2023
22.02.2023

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Jak jsem psal - mám podmíru a tehdy se ještě nedělaly variabilnější sedačky. Myslím, že kdybych měl o pár cm víc, tak bych problém neměl. Ale to je kompromis u každého vozu - všem se nezavděčíš a někdo si musí dávat polštářek pod zadek, aby viděl přes volant, jiný musí v sedadle skoro ležet, aby si neomlátil hlavu o strop...

17:39:40
22.02.2023
22.02.2023

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 22.02.23 13:47:09: To není chybou té sedačky, ale degenerací pohybového aparátu z dlouhodobého užívání řady 742/3. 

13:47:09
22.02.2023
22.02.2023

Bukaj
-> dragon_cb_cz:
Co se pohodlí týče, tak to není ani luxusní, ani tragické. Po několika hodinách jízdy jsem si musel začít v nepravidelných intervalech měnit polohu opěradla, aby mne nebolela záda. To opěradlo je dělané tak na 185 cm vysokého člověka (já mám 178 cm) a ač má nastavitelnou tuhost bederní opěrky, tak ta je na mne příliš vysoko, potřeboval bych sedět tak o 5 cm výše. V 742 jsem s tím nikdy neměl problém a záda (ani krk) mne nebolela a úplně nejlepší sedačka na dlouhou trasu, ve které jsem kdy seděl, je originál ze 743. Jen má tu nevýhodu, že se na ní blbě spí (což je při použití škodovky coby expedičního vozu poměrně nepraktické, proto jsem vrátil do 130LPG opět sedanovou sedačku řidiče). Ve Volvu jsem zatím spát nezkoušel (nevím, zda jde opěradlo vůbec sklopit naležato), ale předpokládám, že to nebude žádný med, podobně, jako u rapidích seslí...
Jinak k ergonomii vozu nemám výhrad.
Ohledně spotřeby - za zmíněnou cestu se mi podařilo srazit průměrnou spotřebu (údaj z palubního PC) z 10,4 před cestou na 9,9 po návratu (celkový průměr za mnou ujetých cca 5000 Km).
Při cca 130 Km/hod se ukazatel okamžité spotřeby motá kolem 10l/100 (podle toho, jestli jedu do kopce či z kopce), při klidnější jízdě (100-110) kolem 8l/100.
Cestou tam jsem jel svižněji (kde nebylo omezení rychlosti, tam jsem jel 130-150 km/hod), plná nádrž LPG (45 l, reálně využitelných cca 40 l) mi vystačila na 340 km, pak jsem jel na benzín (v Německu jsem netankoval, měli tam dost drahé palivo a nemám adaptér na jejich LPG koncovku pistole). Do Holandska jsem dojel s poloprázdnou benzinovou nádrží (dle ukazatele má cca 70 litrů), v Holandsku jsem natankoval LPG (40 litrů do plna) - cena o chlup nižší, než u nás (0,65 Euro, což je cca 15,50 Kč při aktuálním kurzu, tady nejlevnější LPG je za 16,90 Kč), cestou zpět jsem jel na pohodu (do 110 km/hod) a plyn mi došel po 430 km, do ČR jsem dojel na benzín (cca čtvrtina nádrže zbyla) a cca 50 km od Prahy teprve natankoval plyn (za 17,90 na Benzině).
Co se pohodlí týče, tak to není ani luxusní, ani tragické. Po několika hodinách jízdy jsem si musel začít v nepravidelných intervalech měnit polohu opěradla, aby mne nebolela záda. To opěradlo je dělané tak na 185 cm vysokého člověka (já mám 178 cm) a ač má nastavitelnou tuhost bederní opěrky, tak ta je na mne příliš vysoko, potřeboval bych sedět tak o 5 cm výše. V 742 jsem s tím nikdy neměl problém a záda (ani krk) mne nebolela a úplně nejlepší sedačka na dlouhou trasu, ve které jsem kdy seděl, je originál ze 743. Jen má tu nevýhodu, že se na ní blbě spí (což je při použití škodovky coby expedičního vozu poměrně nepraktické, proto jsem vrátil do 130LPG opět sedanovou sedačku řidiče). Ve Volvu jsem zatím spát nezkoušel (nevím, zda jde opěradlo vůbec sklopit naležato), ale předpokládám, že to nebude žádný med, podobně, jako u rapidích seslí...
Jinak k ergonomii vozu nemám výhrad.
Ohledně spotřeby - za zmíněnou cestu se mi podařilo srazit průměrnou spotřebu (údaj z palubního PC) z 10,4 před cestou na 9,9 po návratu (celkový průměr za mnou ujetých cca 5000 Km).
Při cca 130 Km/hod se ukazatel okamžité spotřeby motá kolem 10l/100 (podle toho, jestli jedu do kopce či z kopce), při klidnější jízdě (100-110) kolem 8l/100.
Cestou tam jsem jel svižněji (kde nebylo omezení rychlosti, tam jsem jel 130-150 km/hod), plná nádrž LPG (45 l, reálně využitelných cca 40 l) mi vystačila na 340 km, pak jsem jel na benzín (v Německu jsem netankoval, měli tam dost drahé palivo a nemám adaptér na jejich LPG koncovku pistole). Do Holandska jsem dojel s poloprázdnou benzinovou nádrží (dle ukazatele má cca 70 litrů), v Holandsku jsem natankoval LPG (40 litrů do plna) - cena o chlup nižší, než u nás (0,65 Euro, což je cca 15,50 Kč při aktuálním kurzu, tady nejlevnější LPG je za 16,90 Kč), cestou zpět jsem jel na pohodu (do 110 km/hod) a plyn mi došel po 430 km, do ČR jsem dojel na benzín (cca čtvrtina nádrže zbyla) a cca 50 km od Prahy teprve natankoval plyn (za 17,90 na Benzině).
19:29:41
21.02.2023
21.02.2023

dragon_cb_cz
-> Bukaj: Já myslím, že už od tebe možná dostalo víc péče než od všech předchozích majitelů dohromady
Každopádně hezké... jak hodnotíš pohodlí na takové trase proti 742? A spotřebu?

16:20:20
21.02.2023
21.02.2023

Bukaj
Tak jsem si s Volvem střihl na otočku Holandsko a jediná závada byla, že se mi opět vysmekla ozubená struna z pohonu vysouvací antény, (vydrželo to opravené asi dva dny) 
Takže tomu autu asi budu věřit a nějakou tu péči mu nadále čas od času věnovat

Takže tomu autu asi budu věřit a nějakou tu péči mu nadále čas od času věnovat

10:31:47
03.02.2023
03.02.2023

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 03.02.23 09:41:19: Jo, to znám. V tomhle musím říct, že projev motoru má z pohledu zážitků určitě větší trvanlivost než koně... Což třeba u toho prvního Saaba úplně slavný nebylo, to byl takovej rumpál.
09:41:19
03.02.2023
03.02.2023

Jirik_Tuňák1983
-> Syny 02.02.23 23:09:59: A pak se není proč divit, když má člověk 250 na 1600 kg. To vlastně není nic moc. Jak si člověk zvykne, přijde mu to za chvíli vydechlý taky.
23:09:59
02.02.2023
02.02.2023

Syny
-> StepaNoFUN 02.02.23 18:11:48: 115HP na 1500kg nestačí
Mám 130HP na cca 1300kg a fakt to žádnej zázrak není 


21:24:45
02.02.2023
02.02.2023

Jozka
-> King 02.02.23 20:59:55: Mě to navíc automaticky nabíhá jako "ustálený sousloví" - jeden ze tří tvých jmenovců v mém blízkém okolí to používá docela často..

21:20:30
02.02.2023
02.02.2023

StepaNoFUN
-> King: Bohužel... Novější verze softu je asi agresivnější... Jezdím teď s Kamiqem a musím vypínat po každým startu. Jak píše Milan - sice 2 (spíš 3) kliky na volantu, ale...
21:02:49
02.02.2023
02.02.2023

Milan 136
-> King 02.02.23 20:59:09: Naštěstí jsou to jen dvě kliknutí na volantu. Ale je to debilní, to souhlas.
20:59:55
02.02.2023
02.02.2023

King
-> Jozka 02.02.23 18:58:00: To je udernejsi :-)
20:59:09
02.02.2023
02.02.2023

King
-> StepaNoFUN 02.02.23 18:11:48: To by mi asi mrdlo, kdybych tuhle kokotinu musel vypinat pred kazdou jizdou. Nastesti u koncertu staci odfajfkovat jednou provzdy a uz to neotravuje.
19:53:08
02.02.2023
02.02.2023

Jirik_Tuňák1983
-> vhml 02.02.23 13:16:21: Jasně, ve městě je 50, na dálnici 130. 
Helďs, je mi to asi jedno. Jen jsem chtěl i něco jiného než tmel, lepidlo, lišty, vruty, obklady a nářadí na práci doma atd.

Helďs, je mi to asi jedno. Jen jsem chtěl i něco jiného než tmel, lepidlo, lišty, vruty, obklady a nářadí na práci doma atd.

18:58:00
02.02.2023
02.02.2023

Jozka
-> King 02.02.23 17:43:13: jestli můžu poradit, tak jeden známej používá libozvučnej termín "nabušený hovado" 

18:11:48
02.02.2023
02.02.2023

StepaNoFUN
-> King: Jak teď jezdím s tou půjčenou malorážkou, tak mně to auto i docela baví... Když to člověk trochu točí (aby fungoval ten fén v sání), tak těch cca 115hp (na odhadem 1500kg) docela stačí. Jen mě na tom sere nutnost vypínání line asistu po každým nastartování. :-/ Po okreskách se s tím peru neustále, protože když člověk jede kat/kat tak mi to do toho furt hrabe, když je trochu nahowno počasí tak mi furt přijde, že to klouže, protože ta blbost se chytá čehokoli...
17:43:13
02.02.2023
02.02.2023

King
-> Syny 02.02.23 17:27:36: Presne tak. Ono se da klidne jezdit uplnou vydechlinou, kdyz clovek dojizdi par km denne do haku a predjizdenim nazene 2 minuty a vylozenym prasenim 2:30. Ovsem kdyz je volant i pulka pracovni doby, docela ocenis nejakyho velblouda navic. Zrovna dneska jsem u Lanskrouna odbavoval nejakyho strejce, co se pred tim batolil v serpentynach a samozrejme, ze ho zadnej "prahajzl " nema co predjizdet, takze mi zrovna pri predjizdeni musel dokazovat, ze je mistr akcelerace na rovine, a k velky radosti aut v protismeru. A byl to presne ten typ zmrdecka, kterej vubec nepospicha z haku, ale klidne riskuje hromadnou bouracku, jenom aby si na chvilku vykompenzoval to svoje 10cm "hovado "

17:27:36
02.02.2023
02.02.2023

Syny
-> vhml: Tak výkon se vždycky hodí :) Když jsem ze škodovky přesedal do Cordoby, tak jsem měl pocit co to není za tichou a pohodlnou raketu, pak jsem to samé měl, když jsem z Cordoby šel do Golfa a teď mám pocit, že ten Golf je hrozně líná a hlučná lemra...
Klidně bych tam nějakej dvojnásobnej výkon snesl
A to vůbec nemyslím na nějaký prasení, ale na odbavení takovejch těch nevyzpytatelnejch mimoňů to je bezvadný. Nebo jak už tady padlo - třeba když tě nějakej retarder přidá při předjíždění, když chceš rychle předjet kamion atd... Vždycky je lepší vědět, že když šlápneš, tak tam ty koňomuty máš, než vědět, že i kdybys prošláp podlahu, tak ten kamion už předjet nestihneš :)


16:49:02
02.02.2023
02.02.2023

dragon_cb_cz
-> vhml 02.02.23 13:16:21: Většinu času to nepotřebuješ určitě, ale jinak je s tím ta jízda taková samozřejmější a některý situace příjemnější. Je rozdíl, jestli se musíš v připojováku motat za retardama, co ideálně dojedou na konec a tam zastaví, nebo si relativně v klidu vpálit do provozu, protože s ním rychlost srovnáš na pár metrech. To samý když předjíždíš kamion...
Ale určitě se dá v klidu existovat i bez toho.
Ale určitě se dá v klidu existovat i bez toho.
14:09:31
02.02.2023
02.02.2023

Borderer
-> vhml: Tipnu si, že vlastně z 99% k hovnu, ale občas jako když ho najdeš - blbec ti při předjíždění přidá nebo neodhadneš správně vzdálenost atd.
13:44:30
02.02.2023
02.02.2023

MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983 02.02.23 13:02:24: jak všichni?
13:16:21
02.02.2023
02.02.2023

vhml
-> Jirik_Tuňák1983 02.02.23 13:02:24: spíš jakože k čemu je takovej výkon v provozu dobrej. Já to vím z motorky, tam když někde máš prostor podržet 10 sekund plnej plyn, tak to už je svátek.
13:02:24
02.02.2023
02.02.2023

Jirik_Tuňák1983
-> vhml 02.02.23 12:08:17: A u škodovek ano?
Proč je nemáte všichni tak, jak je vyvrhla linka ve vosumdesátkách a dříve?
Proč se ladí TDi? 



12:08:17
02.02.2023
02.02.2023

vhml
-> Jirik_Tuňák1983 01.02.23 21:11:08: a je to vlastně k něčemu dobrý, než na strašení kolegů? 

09:40:00
02.02.2023
02.02.2023

palinator
Včera jsem tu S40 řídil a musim říct, že je to na tuhle třídu celkem príjemné vezenie. Překvapilo mě velice lehké a přesné řazení. Jak u F1 v HTP... 

21:11:08
01.02.2023
01.02.2023

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 01.02.23 20:36:44: Kolegu dost strašilo i toto, tak jsem zvědavý, co bude říkat na upgrade. 

20:36:44
01.02.2023
01.02.2023

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 01.02.23 20:35:17: Rychle
Mělo to dost síly na to, aby to chvílema bylo pěkně strašidelný... na předokolku je to fakt dost.

20:35:17
01.02.2023
01.02.2023

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 01.02.23 20:14:02: A japa to jelo s tím automatem?
20:14:02
01.02.2023
01.02.2023

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 01.02.23 19:51:20: Jo aha
Jo, náš první Saab byla 9-5 Aero, 2.3T 184kW/350 Nm. Taky automat. Manuály měly 20s overboost na 370 Nm.

19:51:20
01.02.2023
01.02.2023

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 01.02.23 19:36:06: Ty jsi nikdy neměl 2.3 184 kW? Já myslel, že ano. Jinak nereaguji na nic, jen hlásím upgrade. 

19:36:06
01.02.2023
01.02.2023

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Teď nevím, na co reaguješ. Jinak Alča má v Aeru 154kW/300Nm (je to jen dvoulitr)... a ano, automat.
19:11:51
01.02.2023
01.02.2023

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: 184 kW a 390 Nm, akorát nevím, jestli to tedy na takové to normální benzínové žvýkání stačí.
Ještě uvidíme, na zimní už to dávat nebudu, počasí není nic moc a chci se držet v nějakých mezích. 
Nemáš tam něco podobného? Ale v automatu, že?


Nemáš tam něco podobného? Ale v automatu, že?
19:30:02
31.01.2023
31.01.2023

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 31.01.23 17:29:35: Tak u ní snad určitě, možná....., třeba. 

17:29:35
31.01.2023
31.01.2023

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Já myslel že jsem byl poslední
Já myslel že jsem byl poslední

17:12:43
31.01.2023
31.01.2023

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 31.01.23 09:02:38: To abys to začal chytat do flašek a prodával zdejším nezadaným chlapcům. 

13:48:06
31.01.2023
31.01.2023

palinator
-> King:
Jo.. a jde jí to.
Jo.. a jde jí to.
