Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5923 příspěvků (zobrazeno 1151 až 1200) od 17.05.2013 do 21.09.2025, založil/a David29
řadit dle data
12:53:25
31.01.2023
King
-> palinator 31.01.23 09:02:38: Jo, tak to je ta s "hucenim "?1
08:32:58
31.01.2023
Vojťas
-> palinator 31.01.23 08:18:01: já si říkal že to bude spíš do vedlejšího tématu, ze z verglu v rodině by ses tak neradoval 3
08:30:46
31.01.2023
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 31.01.23 08:18:01: Nám je auto taky u prdele, chceme vidět majitelku. 3
08:18:34
31.01.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Kámoš měl ten motor ve focusu, tak vím, co to je zač.
08:15:05
31.01.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.01.23 08:10:03: Takhle pak vznikají ty hospodské fámy. 3
08:10:29
31.01.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jindas 31.01.23 07:27:23: Vstřiky, čerpadlo, nádrž, rail, trubky a hadice... :-D

To je jak s mym focusem... Včera jsem s nim byl v práci, kolega (starej fokusista) ho oblejzal a prej co že mám za motor 3 Tak říkám, 2.0 benzín. A on hned takže ti to žere olej co? 3 Ne, teď jsem měnil pístní kroužky 3
upraveno 1x, naposled 31.01.2023 08:13:05
08:10:03
31.01.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983 31.01.23 07:05:30: Ideálně ve verzi 80 kW s DPF :-)
07:50:07
31.01.2023
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 31.01.23 07:13:11: Ty jsi kůň. A co s tím chceš dělat? Nebylo by lepší stará V70 s deaselovou pětiválkou?
Je to 1.6 HDi? 3
upraveno 1x, naposled 31.01.2023 07:50:30
07:27:23
31.01.2023
Jindas
-> palinator 31.01.23 07:13:11: vstřikovače ende 1
07:13:11
31.01.2023
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Jo.. 3
Překvapilo mě že se to docela třepe na volnoběh..
07:05:30
31.01.2023
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 31.01.23 01:06:11: Volvo Focus s francouzským motorem? 1
upraveno 1x, naposled 31.01.2023 07:06:00
07:03:53
31.01.2023
jans
-> palinator: Motorizace?6
20:17:35
29.12.2022
minno
12:27:04
25.12.2022
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 25.12.22 11:44:13: K negativům jsem zatím nedokoukal, ale ta pozitiva jsem viděl úplně stejně, jako ten kluk z videa4
11:44:13
25.12.2022
Jirik_Tuňák1983
Má V70 1 . Jinak pěkné video.
Největší blbosti při řízení v USA
19:54:11
17.12.2022
Jirik_Tuňák1983
-> jans 17.12.22 19:49:45: Aneb jak by měly znít motory v jednom videu. 3
19:49:45
17.12.2022
jans
-> Jirik_Tuňák1983: Ta S80 je bezvadná 5
17:54:05
17.12.2022
Jirik_Tuňák1983
Že bych to na chvíli přezul? 1
Volvo S60 2.5T AWD and Volvo S80 V8 AWD snow drift
10:37:04
13.12.2022
dragon_cb_cz
-> Borderer: 47
10:10:19
13.12.2022
Borderer
-> Bukaj: Ber to taky tak, že ten motor má v těch otáčkách krouťák, co 130LPG maximální. 3
09:19:59
13.12.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj 13.12.22 01:31:25: No takže je to prostě o tom, abys si zvykl... co je na 1400 otáčkách špatného? Mně se kolikrát Saab převaluje někde okolo 1100...
upraveno 2x, naposled 13.12.2022 10:23:30
01:31:25
13.12.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz 12.12.22 13:38:32: Tak jsem vyzkoušel jízdu na "S" místo "E" a jediný rozdíl, který jsem zaznamenal, je u akcelerace - že nemusím pedál mačkat tak hluboko, aby převodovka podřadila a auto rozumně zrychlovalo. Jinak žádné brzdění motorem se nekoná, ani nemám dojem, že by měla převodovka v úmyslu méně podtáčet motor (to, že při "lechtání plynu" a udržování plusmínus stejné rychlosti převodovka v 1600 otáčkách (dle otáčkoměru) podřadí na cca 1400 otáček, to za podtáčení považuju). Ale neřeším to, když to tak má být...
Jinak ten stupeň "L" funguje tak (alespoň co si pamatuju z EN manuálu), že řadí jen dolů a poměrně výrazně brzdí motorem. Ale v jiném režimu se mi převodovku nepodařilo přimět k brzdění motorem.
"Řazení" je PRND3L.
21:53:21
12.12.2022
dragon_cb_cz
-> Syny: Samotný vyřazení asi moc škody nenadělá (dokud běží motor), to spíš opětovný zařazení D bez zastavení dá převodovce dardu...
20:07:12
12.12.2022
Syny
-> dragon_cb_cz: Fakt? Co by se stalo?
14:40:01
12.12.2022
U-Geen
-> dragon_cb_cz: jj. Nastesti ma Sorento Sport mode (manualni razeni) kde to neplachti, takze se brzdit motorem da (coz na kluzku s 2t+ kravou fakt obcas potrebujes)
upraveno 2x, naposled 12.12.2022 14:46:53
14:18:38
12.12.2022
dragon_cb_cz
-> Syny 12.12.22 14:15:45: Na N naopak s měničovým automatem za jízdy vyřazovat nesmíš.

Jinak je to spíš důsledek konstrukce než něco záměrného bych řekl.
14:15:45
12.12.2022
Syny
-> U-Geen 12.12.22 13:56:55: K cemu to plachteni vubec je? To nestaci vyradit na "N" ?
13:56:55
12.12.2022
U-Geen
-> dragon_cb_cz: To je stejne zajimavy kolik urban legends na forech bejva... nedavno na Sorento foru probehlo, ze radit 4x4 lze jen na Nko... pritom manual mluvi jasne... teda skoro, pac v ceskym je spatnej preklad, kterej naznacuje tu urban legend :) A plachteni je opruz, S-Cross to pochopitelne uz nedela, ale Sorento jo a je to asi nejhorsi vlastnost ty prevodovky (protoze jinak je fakt super)
13:38:32
12.12.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj 12.12.22 08:45:00: Že zmáčkneš S-button a párkrát si vyzkoušíš jak se změní chování auta, to tě nesežere. Některý lidi dokonce hlásí, že v S-modu mají menší spotřebu (u Saabu)... tak si vyber 4

Každopádně by to mohlo řešit tak nějak současně oba tvoje problémy - jednak to bude udržovat vyšší otáčky abys z toho neměl nerva a zároveň aktivněji podřazovat aby víc brzdil motorem.

Na voliči máš teda krom klasiky PRND jen 3 a L? 3 jak jsi pochopil ti zamkne trojku, ale když se na trojku dá jet i 180km/h nebo kolik tam budeš mít maximum, tak je to znát míň jak u škodovky "zamknout" pětku no 3 Tohle u Volva nevychytali no, v Saabu se stejnou převodovkou jsem měl polohy normálně 3-2-1, v Suzuki to samé - resp. tam to bylo 3-2-L.

To L není na servisní popojíždění (to musel být na fóru zas nějaký génius co neumí ani otevřít manuál od auta), ale na jízdu z prudkého kopce - snaží se to brzdit motorem maximálně co to jde. L znamená "low gear" - vpodstatě jednička (ale inteligentnější auta se k ní teda umí procvakat přes další rychlosti postupně, ne že jí tam jebnou bez ohledu na cokoliv - a tipoval bych, že to Volvo taky).

Jinak s tím spadnutím otáček na volnoběh - to je vlastnost lock-up spojky měniče. Úplně nevím čím to je, jestli záměř nebo třeba v nižších otáčkách nedává čerpadlo dostatečný tlak a nejde lock-up udržet, ale prostě pod určité kritické otáčky se lock-up spojka rozpojí (poznáš to při plynulém zpomalování, že najednou otáčky zhoupnou dolů a auto začne víc "plachtit"). Taky mě to trochu štve, ale asi je to spíš otázka zvyku a na spotřebu atd to bude mít zanedbatelný vliv.

Jinak je to přesně jak říkáš - po pár jízdách se naučíš "řadit nohou", třeba jen chvilkově přidat/ubrat abys ten automat pobídnul k akci jakou chceš v situaci, kdy máš pocit, že už by mohl. Často fakt stačí jen neznatelně změnit tlak na pedál a stane se to co chceš.

A to platí teda i pro tu plynulost - musí se ti svalová paměť naučit ty správné hranice :) Protože mezi polohou "jedu v lockupu" a "podřadím a jedu" je ještě často poloha "rozpojím lock-up" - a rozpojení spojky je daleko rychlejší než přeřazení a taky celkově plynulejší, takže to není ta tebou popisovaná situace "nic a pak vystřelí".

Dej tomu pár jízd a ono si to sedne. Navíc se na tebe ta převodovka adaptuje... a nebo třeba zjistíš, že ti víc sedí ten S-mode no.
13:31:53
12.12.2022
jans
13:09:12
12.12.2022
U-Geen
-> Syny: nahodou, treba u Forestera bych byl byval uvital palubni kalendar na predjizdeni, aby si to clovek moh rozplanovat :)
12:48:05
12.12.2022
Sita
-> Syny: 3 3 dobra ujetarna
upraveno 1x, naposled 12.12.2022 12:50:51
12:30:55
12.12.2022
Syny
-> jans 12.12.22 09:27:15: Tvl takovej ciferník zbytečněj tam 3 Ještě by to tam chtělo kyvadlo a kukačku 3
12:26:48
12.12.2022
vhml
-> U-Geen 12.12.22 12:16:10: me se na sharanu hrozne debilne sjeli, že to mělo na krajich 1mm a uprostred porad 6
12:16:10
12.12.2022
U-Geen
-> Borderer: asi. Jinak ja mam dlouhodobe dobrou zkusenost s Kleber Krisalp / BF Goodrich G-Force Winter (je to stejna pneumatika) ale jo, je to podobnej vzorek jako TS860
upraveno 1x, naposled 12.12.2022 12:16:55
11:56:15
12.12.2022
Borderer
-> vhml: Mi neříkej, že celej Liberec jezdí na vraníkách. 3
11:07:37
12.12.2022
Bukaj
-> vhml 12.12.22 10:12:15: Tak, tak. je tam volnoběžný ventil 4
10:57:16
12.12.2022
vhml
-> Borderer 12.12.22 10:33:24: řešení na ježdění ve sračkách existuje, ale pak je třeba zase počítat s tím, že to má nějaké nevýhody na suchou zimu... www.pneuvranik.cz/x1513-w __1/protektor-205-55r16-91 h-green-d.-hpl-4-_ms_-vran ik
10:33:24
12.12.2022
Borderer
-> vhml: No, je fakt, že když sem to u práce nevěřícně okukoval, tak byl vzorek celej zalepenej...tvl i ty Debicy na Felici fungojou na sněhu líp. 3 Má smysl kupovat jiný? Zběžně sem prolít internet a ten vzorek mi přijde v rozměru 205/55 r16 +/- stejnej napříč spektrem.
10:12:15
12.12.2022
vhml
-> Borderer 12.12.22 10:07:38: nemusí, může tam být jinde volnoběžný ventil, kterým to do sání řízeně přisává "falešný vzduch"
10:08:45
12.12.2022
vhml
-> Borderer 12.12.22 09:44:03: však se podívej na vzorek TS860. Jakmile máš mokrej sníh, tak je to okamžitě zalepený.
10:07:38
12.12.2022
Borderer
-> Bukaj: To musí mít aspoň servo, co ladí volnoběh, ne?
09:44:03
12.12.2022
Borderer
Jinak sem byl dneska poměrně dost zklamán jízdními vlastnostmi FWD V70tky na sněhu. Asi 10cm sněhu na /včera večer/ mokrý silnici. Gumy Continental TS 860, starý asi 4 roky, vzorku habakuk a hrůza. S DSTC sem nevyjel vůbec nic, bez něj hrabáním a přískoky vpřed. Při rozjezdu do kopce na tom byla hůř už snad jen dodávka a jeden golf. AWD auta pohoda, ostatní FWD horší, ale rozhrabali to a jeli normálně. Já to hobloval rychlostí pomalý chůze 300 metrů asi 5 minut. 8
09:41:41
12.12.2022
Bukaj
-> Borderer: Klapka je ovládaná od pedálu mechanickým převodem (lanko), ale je na ní Bosch snímač natočení pro informaci řídící jednotce. Takže elektronicko-mechanická. Je to starší provedení, než Felda MPi - ta už měla i servomotorek, kterým si dokázala klapku pootevřít. Toto je čistě mechanicky ovládané a jediná elektronika je ten snímač polohy.
09:37:15
12.12.2022
Borderer
-> Bukaj: To má ještě mechanickou klapku nebo už elektronickou?
09:33:58
12.12.2022
Bukaj
-> jans: 3
09:27:15
12.12.2022
jans
-> Bukaj:
Nejlepší je mít jak otáčkoměr, tak velké hodiny á la Favorit, to vše Volvo 940 automat 2
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od jans vložen 12.12.2022 09:27:15
08:49:47
12.12.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:56:11: Dvoulitr atmosféru. Převodovku asi tu, co píšeš - je to čtyřkvalt a (údajně) se moc nekazí oproti pětikvaltovému Aisinu, který se dával do novějších modelových ročníků.
A jak jsem psal - s tím autem se nedá jet jinak, než plynule5
Jen mne občas dráždí ten otáčkoměr - proč ho vlastně dávají k automatu, když je to pro obsluhu nadbytečná informace? Mohli tam místo něj dát hodiny, jako ve Favoritu...1
08:45:00
12.12.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:17:16: Tak za prvé - zatím jsem s tím po technické jel jen tři jízdy a pokaždé do Prahy - tedy na nějaké testování v provozu zatím nebyl prostor. Za druhé nechci, aby mne to auto sežralo, takže se (zatím) snažím jezdit pokud možno úsporně - alespoň než si na ten vůz zvyknu a trochu víc se s ním sžiji.
Pravdu máš v tom, že si na to musím zvyknout. Jak na to podtáčení (1500 otáček Břežanským údolím nahoru při udržování rychlosti mi nepřijde košer ani pro ten švédský pětiválec). Nejhorší je, že ten automat neumí brzdit motorem - klidně to nechá z kopce padnout na 1000otáček/min a nepodřadí. A pokud chci jet plynule (s automatem se tedy navenek jet jinak ani nedá) a nepřidávat a neubírat plyn, tak mi nezbývá, než to skousnout. S moderními vozy jsem byl vždy zvyklý brzdit motorem (brzdový pedál používám minimálně) a s tímto Volvem musím brzdit mnohem častěji. Sice má "řadicí páka" pozici "L", na kterou auto brzdí motorem perfektně, ale na Volvofóru mi bylo vysvětleno, že to je pouze pro servisní pojíždění a že za jízdy prostě nemám vůbec hrabat na řazení, pokud nechci rychle odpravit automat. Takže prostě zařadit "D" a jet a nic neřešit.7

Jinak motor, ač je to nejslabší motor, co se do tohoto Volva dával (2,0 atmosféra, 93 kW) má na ten vůz dostatečnou výkonovou rezervu (na rozdíl od škodovky), jen prostě nejsem zvyklý na to, že má úplně jinou odezvu na pedál plynu, než škodovka. Třeba při udržování rychlosti do mírného kopce, kdy jemně přidávám plyn, auto sice drží rychlost, ale navzdory zvyšující se zátěže motoru automat nepodřadí (viz ten příklad z Břežanského údolí) a naopak když chci svižně zrychlit, tak nestačí sešlápnout pedál do poloviny, jako u škodovky, ale musím "dát podlahu" a s půlvteřinovou prodlevou auto vystřelí kupředu, ale zase si nepřeřadí výš, než dosáhnu maximálních otáček motoru, nebo než kousek nepopustím pedál plynu. Ten, co jsem jej předjížděl včera večer cestou z koncertu, si musel myslet, že neumím řadit - když jsem jej míjel, tak mu musel rezonovat celý Focus 3 .
Ono to půjde se s tím sžít, jen musím zautomatizovat autopilota na to, že se neřadí rukou, ale nohou5
13:58:59
11.12.2022
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 11.12.22 13:28:20: Vím. To bude z takové té tehdejší vlny daňových zvýhodnění v některých státech. Stejně to měl i Mercedes s I5.
upraveno 1x, naposled 11.12.2022 14:00:56
Extreme Tyres