
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
12:53:25
31.01.2023
31.01.2023

King
-> palinator 31.01.23 09:02:38: Jo, tak to je ta s "hucenim "?

08:32:58
31.01.2023
31.01.2023

Vojťas
-> palinator 31.01.23 08:18:01: já si říkal že to bude spíš do vedlejšího tématu, ze z verglu v rodině by ses tak neradoval 

08:30:46
31.01.2023
31.01.2023

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 31.01.23 08:18:01: Nám je auto taky u prdele, chceme vidět majitelku. 

08:18:34
31.01.2023
31.01.2023

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Kámoš měl ten motor ve focusu, tak vím, co to je zač.
08:15:05
31.01.2023
31.01.2023

Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.01.23 08:10:03: Takhle pak vznikají ty hospodské fámy. 

08:10:29
31.01.2023
31.01.2023

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jindas 31.01.23 07:27:23: Vstřiky, čerpadlo, nádrž, rail, trubky a hadice... :-D
To je jak s mym focusem... Včera jsem s nim byl v práci, kolega (starej fokusista) ho oblejzal a prej co že mám za motor
Tak říkám, 2.0 benzín. A on hned takže ti to žere olej co?
Ne, teď jsem měnil pístní kroužky 
To je jak s mym focusem... Včera jsem s nim byl v práci, kolega (starej fokusista) ho oblejzal a prej co že mám za motor



08:10:03
31.01.2023
31.01.2023

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983 31.01.23 07:05:30: Ideálně ve verzi 80 kW s DPF :-)
07:50:07
31.01.2023
31.01.2023

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 31.01.23 07:13:11: Ty jsi kůň. A co s tím chceš dělat? Nebylo by lepší stará V70 s deaselovou pětiválkou?
Je to 1.6 HDi?
Je to 1.6 HDi?

07:27:23
31.01.2023
31.01.2023

Jindas
-> palinator 31.01.23 07:13:11: vstřikovače ende 

07:13:11
31.01.2023
31.01.2023

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Jo..
Překvapilo mě že se to docela třepe na volnoběh..
Jo..

Překvapilo mě že se to docela třepe na volnoběh..
07:05:30
31.01.2023
31.01.2023

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 31.01.23 01:06:11: Volvo Focus s francouzským motorem? 

07:03:53
31.01.2023
31.01.2023

jans
-> palinator: Motorizace?

20:17:35
29.12.2022
29.12.2022

minno
-> Jirik_Tuňák1983 25.12.22 11:44:13: Zaujímavé.
12:27:04
25.12.2022
25.12.2022

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 25.12.22 11:44:13: K negativům jsem zatím nedokoukal, ale ta pozitiva jsem viděl úplně stejně, jako ten kluk z videa

19:54:11
17.12.2022
17.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> jans 17.12.22 19:49:45: Aneb jak by měly znít motory v jednom videu. 

19:49:45
17.12.2022
17.12.2022

jans
-> Jirik_Tuňák1983: Ta S80 je bezvadná 

17:54:05
17.12.2022
17.12.2022

Jirik_Tuňák1983
10:37:04
13.12.2022
13.12.2022

dragon_cb_cz
-> Borderer: 

10:10:19
13.12.2022
13.12.2022

Borderer
-> Bukaj: Ber to taky tak, že ten motor má v těch otáčkách krouťák, co 130LPG maximální. 

09:19:59
13.12.2022
13.12.2022

dragon_cb_cz
-> Bukaj 13.12.22 01:31:25: No takže je to prostě o tom, abys si zvykl... co je na 1400 otáčkách špatného? Mně se kolikrát Saab převaluje někde okolo 1100...
01:31:25
13.12.2022
13.12.2022

Bukaj
-> dragon_cb_cz 12.12.22 13:38:32: Tak jsem vyzkoušel jízdu na "S" místo "E" a jediný rozdíl, který jsem zaznamenal, je u akcelerace - že nemusím pedál mačkat tak hluboko, aby převodovka podřadila a auto rozumně zrychlovalo. Jinak žádné brzdění motorem se nekoná, ani nemám dojem, že by měla převodovka v úmyslu méně podtáčet motor (to, že při "lechtání plynu" a udržování plusmínus stejné rychlosti převodovka v 1600 otáčkách (dle otáčkoměru) podřadí na cca 1400 otáček, to za podtáčení považuju). Ale neřeším to, když to tak má být...
Jinak ten stupeň "L" funguje tak (alespoň co si pamatuju z EN manuálu), že řadí jen dolů a poměrně výrazně brzdí motorem. Ale v jiném režimu se mi převodovku nepodařilo přimět k brzdění motorem.
"Řazení" je PRND3L.
Jinak ten stupeň "L" funguje tak (alespoň co si pamatuju z EN manuálu), že řadí jen dolů a poměrně výrazně brzdí motorem. Ale v jiném režimu se mi převodovku nepodařilo přimět k brzdění motorem.
"Řazení" je PRND3L.
21:53:21
12.12.2022
12.12.2022

dragon_cb_cz
-> Syny: Samotný vyřazení asi moc škody nenadělá (dokud běží motor), to spíš opětovný zařazení D bez zastavení dá převodovce dardu...
20:07:12
12.12.2022
12.12.2022

Syny
-> dragon_cb_cz: Fakt? Co by se stalo?
14:40:01
12.12.2022
12.12.2022

U-Geen
-> dragon_cb_cz: jj. Nastesti ma Sorento Sport mode (manualni razeni) kde to neplachti, takze se brzdit motorem da (coz na kluzku s 2t+ kravou fakt obcas potrebujes)
14:18:38
12.12.2022
12.12.2022

dragon_cb_cz
-> Syny 12.12.22 14:15:45: Na N naopak s měničovým automatem za jízdy vyřazovat nesmíš.
Jinak je to spíš důsledek konstrukce než něco záměrného bych řekl.
Jinak je to spíš důsledek konstrukce než něco záměrného bych řekl.
14:15:45
12.12.2022
12.12.2022

Syny
-> U-Geen 12.12.22 13:56:55: K cemu to plachteni vubec je? To nestaci vyradit na "N" ?
13:56:55
12.12.2022
12.12.2022

U-Geen
-> dragon_cb_cz: To je stejne zajimavy kolik urban legends na forech bejva... nedavno na Sorento foru probehlo, ze radit 4x4 lze jen na Nko... pritom manual mluvi jasne... teda skoro, pac v ceskym je spatnej preklad, kterej naznacuje tu urban legend :) A plachteni je opruz, S-Cross to pochopitelne uz nedela, ale Sorento jo a je to asi nejhorsi vlastnost ty prevodovky (protoze jinak je fakt super)
13:38:32
12.12.2022
12.12.2022

dragon_cb_cz
-> Bukaj 12.12.22 08:45:00: Že zmáčkneš S-button a párkrát si vyzkoušíš jak se změní chování auta, to tě nesežere. Některý lidi dokonce hlásí, že v S-modu mají menší spotřebu (u Saabu)... tak si vyber 
Každopádně by to mohlo řešit tak nějak současně oba tvoje problémy - jednak to bude udržovat vyšší otáčky abys z toho neměl nerva a zároveň aktivněji podřazovat aby víc brzdil motorem.
Na voliči máš teda krom klasiky PRND jen 3 a L? 3 jak jsi pochopil ti zamkne trojku, ale když se na trojku dá jet i 180km/h nebo kolik tam budeš mít maximum, tak je to znát míň jak u škodovky "zamknout" pětku no
Tohle u Volva nevychytali no, v Saabu se stejnou převodovkou jsem měl polohy normálně 3-2-1, v Suzuki to samé - resp. tam to bylo 3-2-L.
To L není na servisní popojíždění (to musel být na fóru zas nějaký génius co neumí ani otevřít manuál od auta), ale na jízdu z prudkého kopce - snaží se to brzdit motorem maximálně co to jde. L znamená "low gear" - vpodstatě jednička (ale inteligentnější auta se k ní teda umí procvakat přes další rychlosti postupně, ne že jí tam jebnou bez ohledu na cokoliv - a tipoval bych, že to Volvo taky).
Jinak s tím spadnutím otáček na volnoběh - to je vlastnost lock-up spojky měniče. Úplně nevím čím to je, jestli záměř nebo třeba v nižších otáčkách nedává čerpadlo dostatečný tlak a nejde lock-up udržet, ale prostě pod určité kritické otáčky se lock-up spojka rozpojí (poznáš to při plynulém zpomalování, že najednou otáčky zhoupnou dolů a auto začne víc "plachtit"). Taky mě to trochu štve, ale asi je to spíš otázka zvyku a na spotřebu atd to bude mít zanedbatelný vliv.
Jinak je to přesně jak říkáš - po pár jízdách se naučíš "řadit nohou", třeba jen chvilkově přidat/ubrat abys ten automat pobídnul k akci jakou chceš v situaci, kdy máš pocit, že už by mohl. Často fakt stačí jen neznatelně změnit tlak na pedál a stane se to co chceš.
A to platí teda i pro tu plynulost - musí se ti svalová paměť naučit ty správné hranice :) Protože mezi polohou "jedu v lockupu" a "podřadím a jedu" je ještě často poloha "rozpojím lock-up" - a rozpojení spojky je daleko rychlejší než přeřazení a taky celkově plynulejší, takže to není ta tebou popisovaná situace "nic a pak vystřelí".
Dej tomu pár jízd a ono si to sedne. Navíc se na tebe ta převodovka adaptuje... a nebo třeba zjistíš, že ti víc sedí ten S-mode no.

Každopádně by to mohlo řešit tak nějak současně oba tvoje problémy - jednak to bude udržovat vyšší otáčky abys z toho neměl nerva a zároveň aktivněji podřazovat aby víc brzdil motorem.
Na voliči máš teda krom klasiky PRND jen 3 a L? 3 jak jsi pochopil ti zamkne trojku, ale když se na trojku dá jet i 180km/h nebo kolik tam budeš mít maximum, tak je to znát míň jak u škodovky "zamknout" pětku no

To L není na servisní popojíždění (to musel být na fóru zas nějaký génius co neumí ani otevřít manuál od auta), ale na jízdu z prudkého kopce - snaží se to brzdit motorem maximálně co to jde. L znamená "low gear" - vpodstatě jednička (ale inteligentnější auta se k ní teda umí procvakat přes další rychlosti postupně, ne že jí tam jebnou bez ohledu na cokoliv - a tipoval bych, že to Volvo taky).
Jinak s tím spadnutím otáček na volnoběh - to je vlastnost lock-up spojky měniče. Úplně nevím čím to je, jestli záměř nebo třeba v nižších otáčkách nedává čerpadlo dostatečný tlak a nejde lock-up udržet, ale prostě pod určité kritické otáčky se lock-up spojka rozpojí (poznáš to při plynulém zpomalování, že najednou otáčky zhoupnou dolů a auto začne víc "plachtit"). Taky mě to trochu štve, ale asi je to spíš otázka zvyku a na spotřebu atd to bude mít zanedbatelný vliv.
Jinak je to přesně jak říkáš - po pár jízdách se naučíš "řadit nohou", třeba jen chvilkově přidat/ubrat abys ten automat pobídnul k akci jakou chceš v situaci, kdy máš pocit, že už by mohl. Často fakt stačí jen neznatelně změnit tlak na pedál a stane se to co chceš.
A to platí teda i pro tu plynulost - musí se ti svalová paměť naučit ty správné hranice :) Protože mezi polohou "jedu v lockupu" a "podřadím a jedu" je ještě často poloha "rozpojím lock-up" - a rozpojení spojky je daleko rychlejší než přeřazení a taky celkově plynulejší, takže to není ta tebou popisovaná situace "nic a pak vystřelí".
Dej tomu pár jízd a ono si to sedne. Navíc se na tebe ta převodovka adaptuje... a nebo třeba zjistíš, že ti víc sedí ten S-mode no.
13:31:53
12.12.2022
12.12.2022

jans
13:09:12
12.12.2022
12.12.2022

U-Geen
-> Syny: nahodou, treba u Forestera bych byl byval uvital palubni kalendar na predjizdeni, aby si to clovek moh rozplanovat :)
12:30:55
12.12.2022
12.12.2022

Syny
-> jans 12.12.22 09:27:15: Tvl takovej ciferník zbytečněj tam
Ještě by to tam chtělo kyvadlo a kukačku 


12:26:48
12.12.2022
12.12.2022

vhml
-> U-Geen 12.12.22 12:16:10: me se na sharanu hrozne debilne sjeli, že to mělo na krajich 1mm a uprostred porad 6
12:16:10
12.12.2022
12.12.2022

U-Geen
-> Borderer: asi. Jinak ja mam dlouhodobe dobrou zkusenost s Kleber Krisalp / BF Goodrich G-Force Winter (je to stejna pneumatika) ale jo, je to podobnej vzorek jako TS860
11:56:15
12.12.2022
12.12.2022

Borderer
-> vhml: Mi neříkej, že celej Liberec jezdí na vraníkách. 

11:07:37
12.12.2022
12.12.2022

Bukaj
-> vhml 12.12.22 10:12:15: Tak, tak. je tam volnoběžný ventil 

10:57:16
12.12.2022
12.12.2022

vhml
-> Borderer 12.12.22 10:33:24: řešení na ježdění ve sračkách existuje, ale pak je třeba zase počítat s tím, že to má nějaké nevýhody na suchou zimu... www.pneuvranik.cz/x1513-w
__1/protektor-205-55r16-91
h-green-d.-hpl-4-_ms_-vran
ik
10:33:24
12.12.2022
12.12.2022

Borderer
-> vhml: No, je fakt, že když sem to u práce nevěřícně okukoval, tak byl vzorek celej zalepenej...tvl i ty Debicy na Felici fungojou na sněhu líp.
Má smysl kupovat jiný? Zběžně sem prolít internet a ten vzorek mi přijde v rozměru 205/55 r16 +/- stejnej napříč spektrem.

10:12:15
12.12.2022
12.12.2022

vhml
-> Borderer 12.12.22 10:07:38: nemusí, může tam být jinde volnoběžný ventil, kterým to do sání řízeně přisává "falešný vzduch"
10:08:45
12.12.2022
12.12.2022

vhml
-> Borderer 12.12.22 09:44:03: však se podívej na vzorek TS860. Jakmile máš mokrej sníh, tak je to okamžitě zalepený.
10:07:38
12.12.2022
12.12.2022

Borderer
-> Bukaj: To musí mít aspoň servo, co ladí volnoběh, ne?
09:44:03
12.12.2022
12.12.2022

Borderer
Jinak sem byl dneska poměrně dost zklamán jízdními vlastnostmi FWD V70tky na sněhu. Asi 10cm sněhu na /včera večer/ mokrý silnici. Gumy Continental TS 860, starý asi 4 roky, vzorku habakuk a hrůza. S DSTC sem nevyjel vůbec nic, bez něj hrabáním a přískoky vpřed. Při rozjezdu do kopce na tom byla hůř už snad jen dodávka a jeden golf. AWD auta pohoda, ostatní FWD horší, ale rozhrabali to a jeli normálně. Já to hobloval rychlostí pomalý chůze 300 metrů asi 5 minut. 

09:41:41
12.12.2022
12.12.2022

Bukaj
-> Borderer: Klapka je ovládaná od pedálu mechanickým převodem (lanko), ale je na ní Bosch snímač natočení pro informaci řídící jednotce. Takže elektronicko-mechanická. Je to starší provedení, než Felda MPi - ta už měla i servomotorek, kterým si dokázala klapku pootevřít. Toto je čistě mechanicky ovládané a jediná elektronika je ten snímač polohy.
09:37:15
12.12.2022
12.12.2022

Borderer
-> Bukaj: To má ještě mechanickou klapku nebo už elektronickou?
09:33:58
12.12.2022
12.12.2022

Bukaj
-> jans: 

09:27:15
12.12.2022
12.12.2022

jans
-> Bukaj:
Nejlepší je mít jak otáčkoměr, tak velké hodiny á la Favorit, to vše Volvo 940 automat
Nejlepší je mít jak otáčkoměr, tak velké hodiny á la Favorit, to vše Volvo 940 automat

08:49:47
12.12.2022
12.12.2022

Bukaj
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:56:11: Dvoulitr atmosféru. Převodovku asi tu, co píšeš - je to čtyřkvalt a (údajně) se moc nekazí oproti pětikvaltovému Aisinu, který se dával do novějších modelových ročníků.
A jak jsem psal - s tím autem se nedá jet jinak, než plynule
Jen mne občas dráždí ten otáčkoměr - proč ho vlastně dávají k automatu, když je to pro obsluhu nadbytečná informace? Mohli tam místo něj dát hodiny, jako ve Favoritu...
A jak jsem psal - s tím autem se nedá jet jinak, než plynule

Jen mne občas dráždí ten otáčkoměr - proč ho vlastně dávají k automatu, když je to pro obsluhu nadbytečná informace? Mohli tam místo něj dát hodiny, jako ve Favoritu...

08:45:00
12.12.2022
12.12.2022

Bukaj
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:17:16: Tak za prvé - zatím jsem s tím po technické jel jen tři jízdy a pokaždé do Prahy - tedy na nějaké testování v provozu zatím nebyl prostor. Za druhé nechci, aby mne to auto sežralo, takže se (zatím) snažím jezdit pokud možno úsporně - alespoň než si na ten vůz zvyknu a trochu víc se s ním sžiji.
Pravdu máš v tom, že si na to musím zvyknout. Jak na to podtáčení (1500 otáček Břežanským údolím nahoru při udržování rychlosti mi nepřijde košer ani pro ten švédský pětiválec). Nejhorší je, že ten automat neumí brzdit motorem - klidně to nechá z kopce padnout na 1000otáček/min a nepodřadí. A pokud chci jet plynule (s automatem se tedy navenek jet jinak ani nedá) a nepřidávat a neubírat plyn, tak mi nezbývá, než to skousnout. S moderními vozy jsem byl vždy zvyklý brzdit motorem (brzdový pedál používám minimálně) a s tímto Volvem musím brzdit mnohem častěji. Sice má "řadicí páka" pozici "L", na kterou auto brzdí motorem perfektně, ale na Volvofóru mi bylo vysvětleno, že to je pouze pro servisní pojíždění a že za jízdy prostě nemám vůbec hrabat na řazení, pokud nechci rychle odpravit automat. Takže prostě zařadit "D" a jet a nic neřešit.
Jinak motor, ač je to nejslabší motor, co se do tohoto Volva dával (2,0 atmosféra, 93 kW) má na ten vůz dostatečnou výkonovou rezervu (na rozdíl od škodovky), jen prostě nejsem zvyklý na to, že má úplně jinou odezvu na pedál plynu, než škodovka. Třeba při udržování rychlosti do mírného kopce, kdy jemně přidávám plyn, auto sice drží rychlost, ale navzdory zvyšující se zátěže motoru automat nepodřadí (viz ten příklad z Břežanského údolí) a naopak když chci svižně zrychlit, tak nestačí sešlápnout pedál do poloviny, jako u škodovky, ale musím "dát podlahu" a s půlvteřinovou prodlevou auto vystřelí kupředu, ale zase si nepřeřadí výš, než dosáhnu maximálních otáček motoru, nebo než kousek nepopustím pedál plynu. Ten, co jsem jej předjížděl včera večer cestou z koncertu, si musel myslet, že neumím řadit - když jsem jej míjel, tak mu musel rezonovat celý Focus
.
Ono to půjde se s tím sžít, jen musím zautomatizovat autopilota na to, že se neřadí rukou, ale nohou
Pravdu máš v tom, že si na to musím zvyknout. Jak na to podtáčení (1500 otáček Břežanským údolím nahoru při udržování rychlosti mi nepřijde košer ani pro ten švédský pětiválec). Nejhorší je, že ten automat neumí brzdit motorem - klidně to nechá z kopce padnout na 1000otáček/min a nepodřadí. A pokud chci jet plynule (s automatem se tedy navenek jet jinak ani nedá) a nepřidávat a neubírat plyn, tak mi nezbývá, než to skousnout. S moderními vozy jsem byl vždy zvyklý brzdit motorem (brzdový pedál používám minimálně) a s tímto Volvem musím brzdit mnohem častěji. Sice má "řadicí páka" pozici "L", na kterou auto brzdí motorem perfektně, ale na Volvofóru mi bylo vysvětleno, že to je pouze pro servisní pojíždění a že za jízdy prostě nemám vůbec hrabat na řazení, pokud nechci rychle odpravit automat. Takže prostě zařadit "D" a jet a nic neřešit.

Jinak motor, ač je to nejslabší motor, co se do tohoto Volva dával (2,0 atmosféra, 93 kW) má na ten vůz dostatečnou výkonovou rezervu (na rozdíl od škodovky), jen prostě nejsem zvyklý na to, že má úplně jinou odezvu na pedál plynu, než škodovka. Třeba při udržování rychlosti do mírného kopce, kdy jemně přidávám plyn, auto sice drží rychlost, ale navzdory zvyšující se zátěže motoru automat nepodřadí (viz ten příklad z Břežanského údolí) a naopak když chci svižně zrychlit, tak nestačí sešlápnout pedál do poloviny, jako u škodovky, ale musím "dát podlahu" a s půlvteřinovou prodlevou auto vystřelí kupředu, ale zase si nepřeřadí výš, než dosáhnu maximálních otáček motoru, nebo než kousek nepopustím pedál plynu. Ten, co jsem jej předjížděl včera večer cestou z koncertu, si musel myslet, že neumím řadit - když jsem jej míjel, tak mu musel rezonovat celý Focus

Ono to půjde se s tím sžít, jen musím zautomatizovat autopilota na to, že se neřadí rukou, ale nohou

13:58:59
11.12.2022
11.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 11.12.22 13:28:20: Vím. To bude z takové té tehdejší vlny daňových zvýhodnění v některých státech. Stejně to měl i Mercedes s I5.