-> dragon_cb_cz:
Tak tak, radovy petivalec 2,0 93 kW.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
13:50:43
11.12.2022
11.12.2022

jans
13:28:20
11.12.2022
11.12.2022

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.22 12:34:07: Ale i ta je I5.
12:34:07
11.12.2022
11.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:56:11: Asi ne, nejspíš tam bude 2.0.
11:59:29
11.12.2022
11.12.2022

dragon_cb_cz
-> darklord 11.12.22 11:52:29: Ta ZF6HP je určená pro podélnou zástavbu, to bude něco jiného. A navíc se přestala vyrábět v roce 2014, tzn pár let před rokem výroby mámy auta.
Jinak jestli dobře koukám, tak umí lock-up měniče na všech kvaltech, což bude asi jeden z důvodů proč se to vyrovnává/překonává manuály...
Jinak jestli dobře koukám, tak umí lock-up měniče na všech kvaltech, což bude asi jeden z důvodů proč se to vyrovnává/překonává manuály...
11:56:11
11.12.2022
11.12.2022

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.22 11:30:46: Já myslel, že má atmo 2.4 nebo tak něco? Každopádně jestli dobře koukám tak v S70 ani nic jiného než pětiválce nebylo.
-> King 11.12.22 11:35:13: To budou pořád o dvě generace (a emisní normy) novější auta, než to Bukajovo. Volva v automatu co jsem měl možnost řídit byly novější a ani ty úplně snahou to drtit dole netrpěly.
-> Bukaj: BTW jestli dobře koukám, tak tam máš stejnou AW50-42LE jako jsem měl v íčku... to pocitově skutečně trochu zabiják dynamiky je. Ten S-mód tomu trochu pomůže, ale pořád to má jen 4 kvalty. Ale zase to ve spojení s atmosférou umí tu jízdu udělat fakt takovou krásně uhlazenou...
-> King 11.12.22 11:35:13: To budou pořád o dvě generace (a emisní normy) novější auta, než to Bukajovo. Volva v automatu co jsem měl možnost řídit byly novější a ani ty úplně snahou to drtit dole netrpěly.
-> Bukaj: BTW jestli dobře koukám, tak tam máš stejnou AW50-42LE jako jsem měl v íčku... to pocitově skutečně trochu zabiják dynamiky je. Ten S-mód tomu trochu pomůže, ale pořád to má jen 4 kvalty. Ale zase to ve spojení s atmosférou umí tu jízdu udělat fakt takovou krásně uhlazenou...
11:52:29
11.12.2022
11.12.2022

darklord
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:48:16: v mini bude to same co v bmw tej doby, cize najskor zf6hp, co je tiez na svoju dobu vynikajuci automat. King si matne pamatam ma e61, do ktorej sa tato spajzka tiez uspesne montovala, a manualne radenie tam isto bolo tiez v zaklade.
11:48:16
11.12.2022
11.12.2022

dragon_cb_cz
-> darklord 11.12.22 09:44:40: No ale ZF8HP není "prehistorie"
Minimálně já bych tak neoznačil převodovku co se pořád montuje do i velmi drahých aut... A jasně že to vyhrává nad manuálem, prostě ty 2 kvalty navíc a rychlé časy přeřazení musí být poznat.
-> King 11.12.22 10:12:50: Jak píše temný pán, na to je pochopitelně potřeba použít manuální mód - ta převodovka ti pochopitelně do hlavy nevidí. Byť teda už třeba ten 6q Aisin v 9-3SS ve sport módu s brzdovým pedálem spolupracoval docela dobře a podřazoval relativně "předvídatelně" , to samý ten 6q (nevím výrobce) v mámy Mini.
Další věc je, že píšeš "náhradní auta". Už i docela prehistorické převodovky se "učí" a tuším, že u těch úplně nejnovějších je i snaha využít skutečné strojové učení (tzn "umělou inteligenci") a tam pak to "do hlavy ti nevidí" už tak úplně neplatí.
Každopádně pokud si to chceš "řídit sám", tak to většina těch aut umožňuje...

-> King 11.12.22 10:12:50: Jak píše temný pán, na to je pochopitelně potřeba použít manuální mód - ta převodovka ti pochopitelně do hlavy nevidí. Byť teda už třeba ten 6q Aisin v 9-3SS ve sport módu s brzdovým pedálem spolupracoval docela dobře a podřazoval relativně "předvídatelně" , to samý ten 6q (nevím výrobce) v mámy Mini.
Další věc je, že píšeš "náhradní auta". Už i docela prehistorické převodovky se "učí" a tuším, že u těch úplně nejnovějších je i snaha využít skutečné strojové učení (tzn "umělou inteligenci") a tam pak to "do hlavy ti nevidí" už tak úplně neplatí.
Každopádně pokud si to chceš "řídit sám", tak to většina těch aut umožňuje...
11:37:03
11.12.2022
11.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:25:12: Třeba tahle řadí rychleji než dvojspojka. A tím se tak trochu odvolávám na poslední příspěvky od darklorda. 
newatlas.com/2017-camaro- 10-speed-transmission/4329 7

newatlas.com/2017-camaro- 10-speed-transmission/4329 7
11:35:13
11.12.2022
11.12.2022

King
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:17:16: Ver tomu, ze starej automat je schopnej podtacet "skodlive " bez mrknuti oka. Starsi S-maxy nebo Skochtle v automatu v honbe za plnenim emisnich limitu me obcas udivovaly, co jejich vyssi moudro dokazalo delat s motorem. Zvlast vyzivny jsou rezimy, ktery jsou na hrane rozhodovani - jednou jsem splhal ten kopec od Bulovky k Proseku a automat bez mrknuti oka drtil motor ve zvysenym volnobehu - to se vyssim kroutakem proste nevokeca.
11:30:46
11.12.2022
11.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:17:16: On má pětiválec?
11:25:50
11.12.2022
11.12.2022

King
-> darklord 11.12.22 10:25:48: To uz je uspokojivy, ale v novote to kostuje nesmysl.
11:25:12
11.12.2022
11.12.2022

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.22 09:16:01: Pokud se budeme bavit o těch skutečně moderních typu té ZF8HP, tak tam to v nějakém manuálním módu je pochopitelně asi v pohodě, ale co mám zkušenost se 4, 5 a 6q vykopávkama, tak ani s tím ručním řazením to není úplně ono... ta reakce je pocitově "pomalá". A ono nejde ani tak o to, že by byla reálně pomalejší, než přeřazení u manuálu, to ono je to kolikrát i rychlejší. Ale ten přesný okamžik přeřazení je jakoby nepředvídatelný a minimálně mě to teda "vyhazuje z rytmu" nebo jak to říct - chybí mi pak ten pocit spojení s autem skrz převodovku, resp. pořád jsem z toho nervózní.
Co vím (ale osobní zkušenost bohužel nemám) tak ty modernější HDMka už prostě tuhle prodlevu mají stlačenou pod hranici, kdy by to tenhle dojem vyvolávalo - a pak je to určitě super.
Co vím (ale osobní zkušenost bohužel nemám) tak ty modernější HDMka už prostě tuhle prodlevu mají stlačenou pod hranici, kdy by to tenhle dojem vyvolávalo - a pak je to určitě super.
11:17:16
11.12.2022
11.12.2022

dragon_cb_cz
-> Bukaj 11.12.22 08:06:53: Tak proč jsi to dávno neudělal, když je to na jedno máčknutí tlačítka?
Ale v zásadě to jen posune body, kdy ta převodovka řadí (v obou směrech).
Jinak nevěř tomu, že zrovna u takhle staré plechovky to automat nějak škodlivě podtáčí - to je spíš dané charakterem pětiválce, objemem a tím, že automat dělá co má - automatuje. Prostě ten pětihrnek má trochu jinou momentovou křivku než jsi ze škodovky zvyklý a proto v nízké zátěži, když se ten motor šťourá ventilem v nose, udělá to co má a odřadí co to jde. Ale jakmile po něm budeš něco chtít, tak to do těch otáček pustí. I tahle převodovka už je nejspíš řízená požadavkem na moment, tzn dělá fakt přesně to co má. Jen si na to musíš zvyknout... motoru to neškodí.

Jinak nevěř tomu, že zrovna u takhle staré plechovky to automat nějak škodlivě podtáčí - to je spíš dané charakterem pětiválce, objemem a tím, že automat dělá co má - automatuje. Prostě ten pětihrnek má trochu jinou momentovou křivku než jsi ze škodovky zvyklý a proto v nízké zátěži, když se ten motor šťourá ventilem v nose, udělá to co má a odřadí co to jde. Ale jakmile po něm budeš něco chtít, tak to do těch otáček pustí. I tahle převodovka už je nejspíš řízená požadavkem na moment, tzn dělá fakt přesně to co má. Jen si na to musíš zvyknout... motoru to neškodí.
10:40:20
11.12.2022
11.12.2022

Jirik_Tuňák1983
10:25:48
11.12.2022
11.12.2022

darklord
-> King 11.12.22 10:12:50: na tento druh kratochvile aspon u mnichovskych maju na saltrpake polohu "vlavo", ktora splni kdejaku poziadavku na podradenie rychlejsie aj s medziplynom ako kdejaky bezny lauda 

10:17:43
11.12.2022
11.12.2022

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Já taky nikdy nepsal že každej automat je pomalej. Ale řeší se tu Bukajovo a ten plní všechny podmínky pro to, aby to AT zrovna z těch pomalejch byl.
E: V jednom příspěvku jsem napsal, že je HDM vždy pomalejší. Za to se omlouvám.
Já taky nikdy nepsal že každej automat je pomalej. Ale řeší se tu Bukajovo a ten plní všechny podmínky pro to, aby to AT zrovna z těch pomalejch byl.

E: V jednom příspěvku jsem napsal, že je HDM vždy pomalejší. Za to se omlouvám.
10:16:10
11.12.2022
11.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 11.12.22 09:59:35: Mrkni někdy, jak rychle řadí desetistupňový hydramatic u Camara ZL1. 
Už i ten EAT8 u PSA od Aisinu řadí i v těch malorážkách dost rychle od nuly. Už to není jen devizou dvojspojek, které jsou samozřejmě u běžných převodovek pořád rychlejší, ale např. pro podmínky, které zmínil U-Geen, ne úplně nejlepší.

Už i ten EAT8 u PSA od Aisinu řadí i v těch malorážkách dost rychle od nuly. Už to není jen devizou dvojspojek, které jsou samozřejmě u běžných převodovek pořád rychlejší, ale např. pro podmínky, které zmínil U-Geen, ne úplně nejlepší.
10:12:50
11.12.2022
11.12.2022

King
-> darklord 11.12.22 09:44:40: Houby tomu rozumim, ale kdyz si zkusim predstavit hodne sviznou jizdu s takovym high-end automatem po nejakejch okreskach, sama zatacka, kopecky,...kdyz pojednu s manualem, tak proste budu kazdejch par vterin radit, treba podrazovat pred zatackama atd. - jak treba ten automat pozna, ze kousek pred nim je zatacka, kde je zahodno podkopnout na trojku (a treba pak neni potreba ani brzdit)? Nemuzu si pomoct, ale pri nejakejch sviznejsich presunech v nahradnich povozech s automatem si pripadam jak tukan, kterej musi porad slapat na brzdu :-)
09:59:35
11.12.2022
11.12.2022

palinator
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.22 09:32:37:
I kdybych s tím jezdil každej den, tak asi těžko poznám, jestli něco jede o vteřinu rychlejc stovku než to samý s manuálem.
Prostě to jsou věci který jsem čerpal z technických dat a mám důvod jim věřit. A ano, je to 15-20 let zpátky.
I kdybych s tím jezdil každej den, tak asi těžko poznám, jestli něco jede o vteřinu rychlejc stovku než to samý s manuálem.

Prostě to jsou věci který jsem čerpal z technických dat a mám důvod jim věřit. A ano, je to 15-20 let zpátky.
09:48:30
11.12.2022
11.12.2022

King
-> palinator 11.12.22 09:20:10: U "rozumny " motorizace se da ten rozdil mezi automatem a manualem hodit za hlavu, ale u zoufalosti jako je treba flotilovej Sup 1,4 110kW v automatu jeden muze volit rezimy jaky chce, slapat na pedaly jak chce,a stejne je to mrdka lina, se kterou se pousti do predjizdeni jenom dobrodruh. Protom si dovolim tvrdit, ze 6q manual to v rukou nekoho, kdo jenom tupe nelosuje rychlosti ala autoskola, to muze trosku ozivit. Jenze tohle zajima jenom hrstku ridicu. Manzelky kolegu, ktery tenhle dsg skvost muzou obcas ridit na nakupy jsou jiste nadsene :-)
09:44:40
11.12.2022
11.12.2022

darklord
-> dragon_cb_cz 11.12.22 02:11:36: otazka znie, ktory prehistoricky HDM automat mas na mysli. U starsieho bmw (f10) si pamatam v specke, ze zrychlenie 0-100 automat vyhraval s rozdielom celej sekundy. A nielen tam, kazdy kto s tym sirl hovoril ze manualne prevodovky tento zf8hp uz definitivne pochoval.
09:32:37
11.12.2022
11.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 11.12.22 09:20:10: A v jakém to bylo roce?
Navíc se tady s Dragonem dohaduješ a nakonec z tebe vypadne, že jsi jel jednou chvíli s DSG a jinak nic. To nevymyslíš.
Navíc se tady s Dragonem dohaduješ a nakonec z tebe vypadne, že jsi jel jednou chvíli s DSG a jinak nic. To nevymyslíš.

09:20:10
11.12.2022
11.12.2022

palinator
-> dragon_cb_cz:
Když jsem ještě hltal předplacený SM a auta jsem žral, téměř u každého HDM automatu bylo napsáno, že dynamiku auta zabíjí a že manuál by byla lepší volba. Tak mi to nějak zůstalo zažrané pod kůží.
Nakonec, já pár km řídil akorát DSG, jinak nic.
Když jsem ještě hltal předplacený SM a auta jsem žral, téměř u každého HDM automatu bylo napsáno, že dynamiku auta zabíjí a že manuál by byla lepší volba. Tak mi to nějak zůstalo zažrané pod kůží.
Nakonec, já pár km řídil akorát DSG, jinak nic.
09:16:01
11.12.2022
11.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 11.12.22 02:11:36: Proč by neměl být moderní automat vhodný pro ostrou jízdu? Co je to za teorii?
-> Bukaj 11.12.22 08:06:53: Nevím, jestli se tady ještě najde někdo, kdo na to bude mít sílu. Tu poslední větu rozchodím snad na čůrání se psem...
-> Bukaj 11.12.22 08:06:53: Nevím, jestli se tady ještě najde někdo, kdo na to bude mít sílu. Tu poslední větu rozchodím snad na čůrání se psem...
08:06:53
11.12.2022
11.12.2022

Bukaj
Tak nevím, můžu to někdy zkusit přepnout z režimu E (economy) do režimu S (sport) a třeba to bude mít lepší odezvy. Každopádně ten automat v režimu "E" motor občas celkem dost podtáčí, takže se nedivím tomu zanesenému odvětrání klikovky a (asi) zapečeným kroužkům...

02:11:36
11.12.2022
11.12.2022

dragon_cb_cz
-> palinator 11.12.22 00:57:59: Matně si vzpomínám, že třeba u 9-5 Aero je V-max právě u automatu vyšší - protože je o fous delší. A "až když je zamčená"... vždyť to je přece většinu času. Ano, u malokvaltů jsou odskoky větší, ale to nesouvisí s konstrukcí převodovky, ale právě a jen s tím počtem kvaltů 
Každopádně myslím irelevantní debata, při běžným používání jsou tyhle rozdíly (alespoň pro mě a myslím, že i většinu běžných smrtelníků) absolutně nepostřehnutelný a nepodstatný. Daleko větší roli hraje ten celkový rozdíl chování a "kontroly" nad autem skrze převodovku. Pro ostrou jízdu ten HDM (hlavně v aut. módu, ale i s ručním řazením) prostě není, naopak pro běžné šourání je daleko příjemnější než manuál... každý ať si dle libosti vybere, na čem mu víc záleží

Každopádně myslím irelevantní debata, při běžným používání jsou tyhle rozdíly (alespoň pro mě a myslím, že i většinu běžných smrtelníků) absolutně nepostřehnutelný a nepodstatný. Daleko větší roli hraje ten celkový rozdíl chování a "kontroly" nad autem skrze převodovku. Pro ostrou jízdu ten HDM (hlavně v aut. módu, ale i s ručním řazením) prostě není, naopak pro běžné šourání je daleko příjemnější než manuál... každý ať si dle libosti vybere, na čem mu víc záleží
00:57:59
11.12.2022
11.12.2022

palinator
-> dragon_cb_cz:
Moment násobí snad každá převodovka ne?
Jen u mechanický jsou ty poměry natvrdo daný a někdy holt nestačej.
A proč je HDM vždy pomalejší? Právě proto, že tam jsou ty ztráty, u málokvaltů i debilní odskoky. Rozumně to funguje až ve chvíli, kdy je převodovka zamčená. Podívej se do jakejchkoliv údajů o zrychlení a maximální rychlosti a vždy bude AT pomalejší. Rychlejší jsou jen DSGčka a pochopitelně u víckvaltovejch moderních HDM bude ten rozdíl už malej.
Jinak třeba Superb I 2,8 V6 v pětikvaltu manuálu je o mnoho rychlejší než šestikvaltovej Tiptronic.. a tady skladbu kvaltů neukecáš...
Moment násobí snad každá převodovka ne?

A proč je HDM vždy pomalejší? Právě proto, že tam jsou ty ztráty, u málokvaltů i debilní odskoky. Rozumně to funguje až ve chvíli, kdy je převodovka zamčená. Podívej se do jakejchkoliv údajů o zrychlení a maximální rychlosti a vždy bude AT pomalejší. Rychlejší jsou jen DSGčka a pochopitelně u víckvaltovejch moderních HDM bude ten rozdíl už malej.
Jinak třeba Superb I 2,8 V6 v pětikvaltu manuálu je o mnoho rychlejší než šestikvaltovej Tiptronic.. a tady skladbu kvaltů neukecáš...

00:53:07
11.12.2022
11.12.2022

U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: jop, na to mi jeste chybi Stop&Go... ma az novejsi model. Nicmene pres Prahu jezdim jen sporadicky parkrat do roka a u nas zacpy nevedeme :)
23:50:20
10.12.2022
10.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 10.12.22 23:41:33: A taky se s tím dá kulturně šourat v zácpě bez cukání.
23:41:33
10.12.2022
10.12.2022

dragon_cb_cz
-> U-Geen: Jj pro podobny podminky je HDM naprosto idealni.
22:59:21
10.12.2022
10.12.2022

U-Geen
-> dragon_cb_cz: no my mame ten vyjezd k baraku hodne prudkej (ale jinak to neslo)... tak prudkej, ze ho SX4ka normalnim zpusobem ani nedokazala vycouvat. S automatem je to parada, hlavne pro zenu - zaroven zadny laborovani se spojkou, kdyz se ji to nejak nezda, tak si zpomali :)
22:57:27
10.12.2022
10.12.2022

dragon_cb_cz
-> U-Geen: Oboje mi přijde jako dobrej důvod. Resp. na tej dálnici je to takový trochu prašť jak uhoď, asi je výsledkem lepší akustickej komfort, ale ten automat asi bude mít pořád trochu větší ztráty (i při lock-up-u). Ale na stoupání je to dokonalý... úplně mi stačí výjezd z garáží v práci, kde postě 1 je málo a 2 moc...
22:44:29
10.12.2022
10.12.2022

U-Geen
-> dragon_cb_cz: btw to byl jeden z duvodu, proc jsem chtel S-Crosse s AT, ze pri dalnicnim tempu toci mene ... a to nasobeni momentu taky, pro zmenu kvuli nasi prijezdovce.
22:27:39
10.12.2022
10.12.2022

dragon_cb_cz
-> palinator 10.12.22 09:58:57: Tak počkej, tak jsou teda pomalejší v akceleraci a v maximální rychlosti vždycky, nebo když mají víc kvaltů, tak "jsou jinde"? 
Každopádně bych si dovolil nesouhlasit s tím prvním částečně a s tím druhým úplně. Proč by měničový automat měl být pomalejší v maximální rychlosti? Někdy je to dokonce naopak (ale v případě toho auta, kde jsem to tak měl to bylo i daný trošičku jinou skladbou převodů mezi MT a AT - ono málo kdy se dá dodržet stejná, takže ty srovnání kulhají).
Co se týká té akcelerace - ano, v měniči máš ztráty, na druhou stranu díky prokluzu můžeš mít motor ve vhodnějších otáčkách a měnič funguje jako násobič momentu. Hlavně ale i obstrožní HDM automat "při plným" řadí rychleji, než běžný řidič...
Každopádně nic z toho nesouvisí s tím, co Bukaj píše... myslím, že spíš není zvyklý na ten lag, kdy chce prudce změnit jízdní režim - ten tam prostě je. Ale on je i u manuálu, jen není v převodovce ale v obsluze, tak to člověk vnímá jinak. Výsledek zas tak rozdílný není.

Každopádně bych si dovolil nesouhlasit s tím prvním částečně a s tím druhým úplně. Proč by měničový automat měl být pomalejší v maximální rychlosti? Někdy je to dokonce naopak (ale v případě toho auta, kde jsem to tak měl to bylo i daný trošičku jinou skladbou převodů mezi MT a AT - ono málo kdy se dá dodržet stejná, takže ty srovnání kulhají).
Co se týká té akcelerace - ano, v měniči máš ztráty, na druhou stranu díky prokluzu můžeš mít motor ve vhodnějších otáčkách a měnič funguje jako násobič momentu. Hlavně ale i obstrožní HDM automat "při plným" řadí rychleji, než běžný řidič...
Každopádně nic z toho nesouvisí s tím, co Bukaj píše... myslím, že spíš není zvyklý na ten lag, kdy chce prudce změnit jízdní režim - ten tam prostě je. Ale on je i u manuálu, jen není v převodovce ale v obsluze, tak to člověk vnímá jinak. Výsledek zas tak rozdílný není.
10:24:05
10.12.2022
10.12.2022

Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Tam dej neco hustejsiho a bude to trhat koleje
Treba A00.

10:13:41
10.12.2022
10.12.2022

Jirik_Tuňák1983
09:58:57
10.12.2022
10.12.2022

palinator
-> dragon_cb_cz:
Měničový automaty jsou vždycky výrazně pomalejší v akceleraci i maximální rychlosti. Ano, na světlech je zařazeno a stačí pustit brzdu na to aby to jelo, ale je to celý takový váhavý a měkký. Chápu, co Bukaje sere. Na druhou stranu moderní automaty co maj víc než 4 kvalty, i měničový, jsou jinde.
Jinak nejlepší je hydrodynamika u našeho měřičáku. Tam dáš motor do otáček a začne se to hýbat tak za 5 vteřin...
Stačí už tak 5 promile sklonu na to, abys musel držet brzdy při rozjezdu než se začne míchat olej, jinak to couvne.
Měničový automaty jsou vždycky výrazně pomalejší v akceleraci i maximální rychlosti. Ano, na světlech je zařazeno a stačí pustit brzdu na to aby to jelo, ale je to celý takový váhavý a měkký. Chápu, co Bukaje sere. Na druhou stranu moderní automaty co maj víc než 4 kvalty, i měničový, jsou jinde.
Jinak nejlepší je hydrodynamika u našeho měřičáku. Tam dáš motor do otáček a začne se to hýbat tak za 5 vteřin...

00:53:56
10.12.2022
10.12.2022

dragon_cb_cz
-> Bukaj 09.12.22 23:22:52: No tak paráda, gratuluju!
-> Bukaj 09.12.22 23:48:24: Zrovna u rozjezdu z křižovatky to ten automat vyhraje celkem v klidu (protože nic losovat nemusí a jednička tam je), ale při prudkých změnách dynamiky je to jak říkáš. Pochopitelně pokud nemáš možnost tomu automatu do toho trochu kecat (S-mode nebo manuální řazení). To je pak zase o něčem jiném.
Jinak ta poloha 3 resp. L - dělají co mají ;) Jen se prostě musíš smířit s tím, že trojka je u toho automatu delší, než poslední kvalt na škodovce. Plus do toho ještě trochu kecá to, jestli máš nebo nemáš lockup na měniči (pod určité otáčky už ho převodovka neudrží a tudíž se efekt brždění motorem rozmělní v měniči).
Ale zas z toho nedělej závěry, jakože to je důvod proč to lidem na semaforech atd trvá. To fakt ne. Většině lidí to naopak trvá spíš kvůli tomu manuálu
A ten rozdíl ani není proti "všem vozům s manuálním řazením". Tam se ti míchají dvě věci.
Jedna je ten automat - jak tam chybí přímá mechanická vazba, tak to pocitově "není ono", i když třeba dynamika je reálně lepší. S tím občas bojuju taky.
No a ten druhý je, že reakce motoru s čistě mechanickou klapkou a karburátorem je proti emisně přiškrcenému EFI prostě přímější... to tvoje Volvo asi ještě bude mít mechancikou klapku, ale i tak. To je jako srovnávat 136GL a Feldu... v zásadě stejný motor, reakcema neporovnatelné.
-> Bukaj 09.12.22 23:48:24: Zrovna u rozjezdu z křižovatky to ten automat vyhraje celkem v klidu (protože nic losovat nemusí a jednička tam je), ale při prudkých změnách dynamiky je to jak říkáš. Pochopitelně pokud nemáš možnost tomu automatu do toho trochu kecat (S-mode nebo manuální řazení). To je pak zase o něčem jiném.
Jinak ta poloha 3 resp. L - dělají co mají ;) Jen se prostě musíš smířit s tím, že trojka je u toho automatu delší, než poslední kvalt na škodovce. Plus do toho ještě trochu kecá to, jestli máš nebo nemáš lockup na měniči (pod určité otáčky už ho převodovka neudrží a tudíž se efekt brždění motorem rozmělní v měniči).
Ale zas z toho nedělej závěry, jakože to je důvod proč to lidem na semaforech atd trvá. To fakt ne. Většině lidí to naopak trvá spíš kvůli tomu manuálu

Jedna je ten automat - jak tam chybí přímá mechanická vazba, tak to pocitově "není ono", i když třeba dynamika je reálně lepší. S tím občas bojuju taky.
No a ten druhý je, že reakce motoru s čistě mechanickou klapkou a karburátorem je proti emisně přiškrcenému EFI prostě přímější... to tvoje Volvo asi ještě bude mít mechancikou klapku, ale i tak. To je jako srovnávat 136GL a Feldu... v zásadě stejný motor, reakcema neporovnatelné.
00:39:48
10.12.2022
10.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 09.12.22 23:48:24: Co v tom je za automat? Fakt se mi nezdá, že by to fungovalo takhle ve standardu.
A zase nefantazíruj, viděl jsi někdy na rozjezdu řadit i blbej osmistupňovej nebo devítistupňovej hydroměnič, jak to tam ty kvalty naskládá? Konkrétně ten osmikvalt má dnes i běžný auto od PSA. A vzhledem k tomu, že jsme národ koncernových aut, tak většina lidí má auto s DSG a tam je ta rychlost řazení ještě někde jinde. To řadí za tři ještě než si volízneš horní ret a natáhneš se k řadičce.
A to starý Subaru, které pořídil kolega i s historickým automatem, tak je na rozjezdu docela svižné, nepřišlo mi, že by někoho někde omezoval a nebo zdržoval.
Ty jsi už jak můj nebožtík děda. Ten, když viděl tehdy moje první 17" alu, říkal, že jsou naprd, že se musí opatrně do zatáček, aby se nevohrnuly pod auto, protože hliník je měkkej.
A zase nefantazíruj, viděl jsi někdy na rozjezdu řadit i blbej osmistupňovej nebo devítistupňovej hydroměnič, jak to tam ty kvalty naskládá? Konkrétně ten osmikvalt má dnes i běžný auto od PSA. A vzhledem k tomu, že jsme národ koncernových aut, tak většina lidí má auto s DSG a tam je ta rychlost řazení ještě někde jinde. To řadí za tři ještě než si volízneš horní ret a natáhneš se k řadičce.

A to starý Subaru, které pořídil kolega i s historickým automatem, tak je na rozjezdu docela svižné, nepřišlo mi, že by někoho někde omezoval a nebo zdržoval.
Ty jsi už jak můj nebožtík děda. Ten, když viděl tehdy moje první 17" alu, říkal, že jsou naprd, že se musí opatrně do zatáček, aby se nevohrnuly pod auto, protože hliník je měkkej.

23:48:24
09.12.2022
09.12.2022

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Prostě odezva je příliš dlouhá. Zažil jsem to už v USA v tehdy půl rok novém Fordu a tohle Volvo má tu blbou vlastnost stejnou. Už chápu, proč mi na silnicích některá auta překážejí, proč lidem často trvá se rozjet na semaforech a tak.
Prostě je to znatelné zpoždění od sešlápnutí pedálu do zrychlení oproti jakémukoli vozu s manuálním řazením. Dneska jsem kvůli tomu v provozu dvakrát někoho omezil
Prostě škodovka je o dost živější - je lehká a reaguje hned. Samozřejmě, že co se týče maximální rychlosti a akcelerace při motoru v otáčkách, když má převodovka zařazený správný kvalt a "dost času na rozhodování", tak Volvo má navrch, ale prostě v těch situacích, kdy opravdu potřebuji "rychle vyklidit prostor" je automat dost naprd.
Prostě je to znatelné zpoždění od sešlápnutí pedálu do zrychlení oproti jakémukoli vozu s manuálním řazením. Dneska jsem kvůli tomu v provozu dvakrát někoho omezil

Prostě škodovka je o dost živější - je lehká a reaguje hned. Samozřejmě, že co se týče maximální rychlosti a akcelerace při motoru v otáčkách, když má převodovka zařazený správný kvalt a "dost času na rozhodování", tak Volvo má navrch, ale prostě v těch situacích, kdy opravdu potřebuji "rychle vyklidit prostor" je automat dost naprd.
23:28:50
09.12.2022
09.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 09.12.22 23:22:52: To se ti spíš jenom zdá. Protože ve Škodovce je každá rychlost závratná a vleklá axelerace erektibilní, kdežto u novějšího vozu není ten vjem zrychlení a rychlosti samotné tak znatelný, resp. to lépe maskuje. Zrovna teď jsme jeli s pravidelně servisovaným 4q Subaru Outback v automatu z roku 2003 a že by ten automat i po 310 000 km nějak losoval rychlosti, to se mi úplně nezdá. 

23:24:26
09.12.2022
09.12.2022

Bukaj
Jenom tedy až v Horoměřicích jsem zjistil, že mi na emisích (v Radlicích) zapomněli vrátit měrku oleje. Ale strčím tam nějaký špunt a bude...

23:22:52
09.12.2022
09.12.2022

Bukaj
Tak včera večer vyměněn výfuk za katalyzátorem (naštěstí jej Toptrans stihl doručit včas - tedy když jsem si cestou "ulovil" kurýra).
Původní výfuk jsem rozebral a demontoval prakticky bez použití nářadí, jen jeden šroub spojky výfuku jsem fiknul flexou...
A nový nejlevnější polský výfuk jsem pasoval asi hodinu a půl s čelovkou v mraze - úspěch nakonec zaručila flexa, kladivo, kovadlina a pořádný sikovky 
Pak ještě výměna rozkřáplé zásuvky na tažném a dnes revize LPG a emise (Autogas Coubal) a nakonec i technická (Jistab Horoměřice) - jak na emisích, tak na STK říkali, že na to, kolik to má najeto, tak celkem dobrý
Cestou z práce začalo zase sněžit, tak jsem i ověřil, že ABS funguje, jen s tím automatem trochu bojuju - občas mám cukání řadit, jak chci a ne, jak chce auto a vzhledem k tomu, že u auta chybí kablík s konektorem a paticí na žárovičku podsvětlení polohy voliče automatu, tak potmě se bojím, co tam zase zařadím za "rychlost". Dost nezvyk řadit zpátečku dopředu a dopřednou rychlost dozadu - není to zrovna logicky uspořádané...
...také jsem moc nepochopil, k čemu je poloha "3" šaltpáky - podle návodu to "zamkne" trojku, ale v praxi mi to přijde dost k ničemu. a taky je dost nezvyk, že místo toho, aby při jízdě z kopce bez plynu automat brzdil motorem, tak klidně nechá motor jet na 1100 otáček a nezpomaluje ani nepodřadí. Musí se přehodit na "L" a to zase brzdí až moc.
Ale asi nejhorší bude si zvyknout na to, že na rozdíl od 130LPG, kde když se rozhodnu svižně akcelerovat, tak "šlápnu a jedu", automatu při šlápnutí na plyn docela trvá, než vylosuje správný kvalt a než auto skutečně začne akcelerovat. Ale to si časem snad zvyknu :)
Takže škodovku se budu snažit nezasolit a nový winterkchár je Volvo
Původní výfuk jsem rozebral a demontoval prakticky bez použití nářadí, jen jeden šroub spojky výfuku jsem fiknul flexou...


Pak ještě výměna rozkřáplé zásuvky na tažném a dnes revize LPG a emise (Autogas Coubal) a nakonec i technická (Jistab Horoměřice) - jak na emisích, tak na STK říkali, že na to, kolik to má najeto, tak celkem dobrý

Cestou z práce začalo zase sněžit, tak jsem i ověřil, že ABS funguje, jen s tím automatem trochu bojuju - občas mám cukání řadit, jak chci a ne, jak chce auto a vzhledem k tomu, že u auta chybí kablík s konektorem a paticí na žárovičku podsvětlení polohy voliče automatu, tak potmě se bojím, co tam zase zařadím za "rychlost". Dost nezvyk řadit zpátečku dopředu a dopřednou rychlost dozadu - není to zrovna logicky uspořádané...
...také jsem moc nepochopil, k čemu je poloha "3" šaltpáky - podle návodu to "zamkne" trojku, ale v praxi mi to přijde dost k ničemu. a taky je dost nezvyk, že místo toho, aby při jízdě z kopce bez plynu automat brzdil motorem, tak klidně nechá motor jet na 1100 otáček a nezpomaluje ani nepodřadí. Musí se přehodit na "L" a to zase brzdí až moc.
Ale asi nejhorší bude si zvyknout na to, že na rozdíl od 130LPG, kde když se rozhodnu svižně akcelerovat, tak "šlápnu a jedu", automatu při šlápnutí na plyn docela trvá, než vylosuje správný kvalt a než auto skutečně začne akcelerovat. Ale to si časem snad zvyknu :)

Takže škodovku se budu snažit nezasolit a nový winterkchár je Volvo

09:44:41
05.12.2022
05.12.2022

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Ano, třeba takový minulý majitel Bukajovo auta o něm zjevně neveděl 

09:03:44
05.12.2022
05.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 05.12.22 07:06:25: Nejsem si jistý, zda vyloženě zlobí. Jsou lidi, kteří o tom neví celou životnost vozu.
08:01:13
05.12.2022
05.12.2022

Milan 136
-> Borderer 05.12.22 07:06:25: Tak to mají Škodovky už také dávno. Třeba i HTP

07:06:25
05.12.2022
05.12.2022

Borderer
-> Milan 136: Složitej, zlobí, ale jinak je vlastně super, protože dokáže v motoru vytvořit podtlak. Díky tomu není nic oblitýho od oleje atd.
20:02:29
04.12.2022
04.12.2022

dragon_cb_cz
-> Milan 136: Tak třeba Saaby na PCV taky trpěly, ale tam to prostě bylo o tom, že jim chvíli trvalo, než vychytali správný setup. Když se to vymění za poslední revizi, tak už je to napořád...
10:25:15
04.12.2022
04.12.2022

Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 04.12.22 08:55:47: U S60 je podle motorizace předepsaná výměna PCV ve 120 - 160 000 km. V případě potřeby jen čištění (individuálně). Info přímo ze servisu.
08:55:47
04.12.2022
04.12.2022

Milan 136
Co to je proboha za systém odvětrání, že se musí dle servisní plánu čistit po 40 tkm?

