Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5923 příspěvků (zobrazeno 3001 až 3050) od 17.05.2013 do 21.09.2025, založil/a David29
řadit dle data
12:40:36
27.09.2019
dragon_cb_cz
-> Jumbo: Paní s oktou do mě nacouvala u školky, přijel jsem za ní v mezidobí co nastoupila do auta a rozjela se... naštěstí celkem pomalu.

-> palinator: No v první chvíli jsem se bál, ale nakonec to vypadá celkem OK. Vycvaklej spoj blatník/nárazník, promáčknutej nárazník/lišta u krytky tažnýho oka a odřená SPZ... jinak tomu snad nic není, uvidíme až to u Davida odstrojí.
12:22:27
27.09.2019
castrol
-> dragon_cb_cz: karma je zdarma
11:45:40
27.09.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:
Koukám že ten rámeček SPZ tu Octu pěkně rozčísnul. 3
11:26:03
27.09.2019
Jumbo
-> dragon_cb_cz: Co se stalo?
11:12:15
27.09.2019
dragon_cb_cz
To mám za to, že jsem se tu posmíval bílejm ofcím. Tak se mi dneska jedna pokusila o páření se Sobem 8
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od dragon_cb_cz vložen 27.09.2019 11:12:15
18:08:29
28.08.2019
Milan 136
-> vhml 28.08.19 13:51:25: To je ten klasickej z fotek s celou černou prdelí ne?
13:51:25
28.08.2019
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 28.08.19 12:03:39: v Příbrami jsem potkal nějakýho kreténa se žlutým Leonem a podle polepek to vypadalo, že je to tak správně, že to hulí víc jak lokomotiva.
upraveno 1x, naposled 28.08.2019 13:51:49
13:43:55
28.08.2019
Jirik_Tuňák1983
13:39:32
28.08.2019
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983: ¯\_(ツ)_/¯
Každé auto má svého typického majitele.
Tehnle chtěl, ať to dělá co největší bordel a lišáky z výfuku. Bylo mu vyhověno 1
12:03:39
28.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 27.08.19 11:12:16: Tyhle Seaty nemám moc rád. Naftových 99% z nich hulí a smrdí. To by měli lisovat hned na silnici a majitele poslat domů autobusem.
16:10:29
27.08.2019
bouchy
-> Alenka: Tak to celkem dává smysl, i to, proč to po FL zmizelo..
NEW VW Polo GTI R5 Rally Car in action! Sound, Accelerations, Turbo Anti-Lag & More!

Ale jo, de to i v koncernu... viz TG a kapitán Šnek, co s tím jezdil...
Jinak paradoxně, při zařazení kvaltu a i při pouštění spojky motor mírně přidá. Antilag to zrovna není, ale je to tam..
14:44:36
27.08.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka: Jasný, chápu.
14:26:04
27.08.2019
Alenka
-> dragon_cb_cz: spíš nepředvídatelnost lidského faktoru.

Nikdy nevíš jak dlouho bude řazení trvat, proč uživatel zmáčkl který pedál, jestli se náhodou nespletl, případně zavést opatření jako řazení při plném plynu což bys zase musel zákazníkům vysvětlit atd. atd.

Kvůli drobnému benefitu by mohl nastat tisíc a jeden průser, takže to za to nestojí.
13:32:55
27.08.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka: U manuálu smysluplnosti brání co? Moc dlouhá doba přeřazení?
upraveno 1x, naposled 27.08.2019 13:33:04
13:20:39
27.08.2019
Alenka
-> dragon_cb_cz: u automatu. U manuálu jde čistě jen o kravál
Bohužel, není to příliš EKO, takže modely homologované dle WLTP (aspoň u koncernu) už to nemají.
upraveno 1x, naposled 27.08.2019 13:22:00
13:11:25
27.08.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka: Takže celý smysl je jen v tom udržet při přeřazení co nejvíc roztočené turbo?
upraveno 1x, naposled 27.08.2019 13:12:15
12:35:39
27.08.2019
bouchy
-> Alenka: Tak při spalování ve výfuku musí z těch tlaků kat (příp. filtr) vyloženě happy...
-> Jirik_Tuňák1983: Jen jestli je to funkční záležitost, jestli to zas nění nějaký aktuátor, reproduktor, ozvučnice... víme, jak to nejen VAG umí (ano, poslouchat se to dá)...prostě plechový bubínek.
11:12:16
27.08.2019
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983: klapky ve výfuku mají vliv jen na celkovou hlučnost výfuku, prd prd s tím nesouvisí.

Tohle prdění v zátěži při řazení se v OEM aplikacích používá jen u automatických převodovek. Manuály můžou prdět taky, ale nemá to na rozdíl od automatů žádné funkční opodstatnění a je to jen na efekt pro nabuzení "sportovního" dojmu.
Je to celé jen o kalibraci řídící jednotky, jestli výfuk má klapky nebo ne je úplně jedno.

V extrémním případě to může vypadat např. takhle:
SEAT Leon 1.8t 180hp AUQ pops&bangs on the dyno
10:51:57
27.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 27.08.19 09:53:27: Ale třeba i30N má nějaké klapkoví tom výfuku a dělá to prd prd jen na režim sport, to bude předpokládám asi jiný způsob? Jestli to takhle nemá náhodou mnohem více značek u jejich ostřejších modelů.
09:53:27
27.08.2019
Alenka
Musíte rozlišovat prdění do výfuku při fyzickém puštění plynu a při řazení.
Tohle, co slyšíte při řazení u té Mercedesí gay káry, je vedlejší projev rychlé intervence točivého momentu při řazení prostřednictvím zpoždění předstihu zážehu.

Jinými slovy, při přeřazení zůstává naplno otevřená škrtící klapka, naplno roztočené turbo, do motoru pořád proudí palivo a "puštění plynu" neboli snížení točivého momentu při řazení se provede opožděním předstihu někam daleko za horní úvrať.
Hořící palivo tak netlačí na píst, ale expanduje do výfuku a to s sebou nese tenhle zvukový projev.
Vzhledem k tomu, že se tam pokaždé stane to samé, tak to musí vždy i stejně znít.
S tím se nedá nic dělat.
23:04:26
26.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 26.08.19 21:31:04: Je tam systém klapky řízený elektronicky, ale zvukovým projevem to navozuje dojem, že je jsou ty salvy nahrané na děrných štítkách. 3

Od 0:20
Mercedes-Benz A45 AMG SOUNDS! Launch Control, Downshifts & More Exhaust Sounds!
upraveno 1x, naposled 26.08.2019 23:06:33
21:31:04
26.08.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Nevím, nějak ty moderní auta nestíhám sledovat. Ale tipoval bych, že je to fakt naprogramované, prostě to tam foukne za určitých okolností dávku navíc....
19:57:15
26.08.2019
Jirik_Tuňák1983
Dneska jsem jel tím tuntononcem a přestože si to umí taky zachraplat do výfuku a nebo uprdnout, je to takové přiměřené a spontánní.
Zapřemýšlel jsem nad tím, proč dnes nenaladí u plno aut ten výfuk tak, aby hezky zněl a místo toho tam furt serou to střílení. Tuhle jsem viděl nějaký Mercedes a to střílelo furt stejně (frekvence, tón), jako když je to naprogramované. To jako musí sportovní auto automaticky střílet a nebo to pomine stejně jako jiná módní vlna?
12:05:23
21.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 21.08.19 11:21:38: Tak trochu, navázal jsem na tvůj nákup Saaba. 3
11:21:38
21.08.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Předpokládám, že spíš patřilo o téma vedle, ale jo, dobrý psycho... já o ní slyšel včera poprvý na Radiožurnálu když jsem jel z práce domů. Není to můj šálek kávy, to ne, ale slečna umí, o tom žádná... hodně dobře zmáknutý.
20:59:27
20.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 18.08.19 18:15:38: Líbil se mi třeba tenhle komentář od někoho. 3
Lady Gaga: I'm shooting the weirdest videos.
Billie Eilish: Hold my tea. 3

Billie Eilish - bad guy
21:27:14
18.08.2019
Jirik_Tuňák1983
18:15:38
18.08.2019
dragon_cb_cz
12:30:10
13.08.2019
ochoda
-> Borderer: Hele motor má 455k km a vše bylo snad původní. Já mám auto asi rok a 30k km a koupil sem ho už s rozesraným plynem. JElikož je to 5-válec tak ti to kloudně jen tak někdo neseřídí. A protože mi fouklo těsnění pod hlavou a opravoval sem to, tak sem rovnou vytrhal i LPG. Já osobně si myslím že LPG je fajn, známý ho má na tom samém motoru a jede mu to suprově, já už bych ale LPG v kombinaci s turbem nechtěl. Pokud chceš rodinný koráb a nejsi závodník, tak vem 2.4i 124kw (když koupíš 103kw tak za pár peněz ti přehrajou software na 124kw, ta 103kw je jen uškrcená verze, železo je stejný) a dej tam LPG. :) Míň kurvítek, a atmosféra si s tím plynem taky podle mě bude líp rozumět.

EDIT: Koukám, že jsi někde od Lbc. Občas se tam vyskytuju. Pokud by jsi měl zájem tak ti auto klidně můžu ukázat. :)

-> Jirik_Tuňák1983: Jó no, pokud mi začne jet v ostrý zatáčce čumák ven tak jedině přidat. Jediný co je s kombíkem sranda, tak jak to má batužek (byť je kombík oproti sedanu težší o asi 50kg, oboje fwd) tak se to v zimě nechá docela klouzat s tím. :D Ale předokolka mě prostě neba no. Vlhkej sen je docela 850 AWD s turbobenzinem a nebo zase 7xx/9xx řada. Ale jelikož mám teď plány na Transporter T3, tak si spíš místo Volva koupim za pár šupů BMW kraksnu na blbnutí. Už jen krz to, že na to pořídíš, samosvory a jíny kraviny celkem snadno. :)
upraveno 1x, naposled 13.08.2019 13:41:54
10:35:19
13.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> ochoda 13.08.19 10:02:57: U toho AWD je výhoda v lepším rozložení hmotnosti. Nedávno jsem s tím dost divoce vykružoval jednu vracečku v rámci tooo, no prostě jsme se naháněli, no. 3 A i když ve 3/4 zatáčky už řvaly gumy a začala blikat stabilizace, protože to bylo už fakt moc, auto drželo rádius zatáčky velmi dobře, možná byla zlehoučka vybočená záď. To u FWD podle mého nehrozí, to se bude vzhledem k těžšímu čumáku tlačit ze zatáčky ven rovně.
Karolína mi to rozmlouvá, ale jak už jsem tady psal, pohrávám si s myšlenkou pustit do světa oba vozy a nekupovat buď nic a nebo jedno normální novější pro rodinku. Minimálně bych ale počkal, až se mi trochu uvolní ruce a budu mít více času, aby mi to pak nemrzelo, že nemám okolo čeho lézt a nebo na co chodit čumět do garáže. Tímhle tempem příbytku km to od nás možná vykoupí Volvo samo zpět. Teď je tam kolem 116 000 km a zatím to moc nevypadá, že bych udělal nějakej větší zásek. 3
10:34:55
13.08.2019
Borderer
-> ochoda: Je nějaký technický důvod, proč šlo LPG pryč? Felda mi pomalu dosluhuje a začínám koukat po sobím spřežení jakožto náhradě (do budoucna rodina). Benzín a LPG mi přišla jako jasná volba.
10:02:57
13.08.2019
ochoda
-> Jirik_Tuňák1983: To byla tuším 2.5T ne? Já mám na svém, když v zimě dojíždím do práce 13.5 24 ...doteď sem měl LPG který sem používal ale jen na delší trasy a momentálně po něm zbyla už jen bomba, tak sem zvědavej na spotřebu jen na benzin. Iluze si moc nedělám, tipuju tak 10-11 s klidnou nohou. 1 Ty to máš horší o AWD no. Jinak moje poznatky, to auto je super na přesouvání z bodu A do B. Pohodlný fakt mega. Občas mi těch 147kw přijde málo. 1 Ale co mě štve, že to auto už je hodně nové a chybí tomu ten "fun factor". Předtím sem měl starou 740 2.3i 83kw, ale to auto mělo charisma na rozdávání. Kór když sem pak zavařil diferák a dal hydro ručku. 5 3 3 3 3 Jen už to na normální přesuny nebylo moc komfortní. 1
09:50:47
13.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> ochoda 13.08.19 09:03:52: Ahoj, ano poslední facelift, ještě ho mám, ale tento rok najelo asi jen 3800 km, více určitě ne. Nemám teď moc na nic čas. Najedu s tím průměrně málo, ale za hodně peněz, protože jezdím tak za 12,8. Ale aspoň se člověk pobaví. 3 Ještě štěstí, že jsem nenakoupil některé věci, které jsme chtěl. Cenu vozu by to při případném prodeji nezvedlo a ještě by mi to leželo doma v krabicích. Možná se to zlepší, až najdu zaměstnání s nějakou lidskou pracovní dobou, což je dnes v mém oboru co do variability pracovní doby poněkud problém. Když už by to za něco stálo, strávíš to šestkrát delší dobu na dojíždění.
upraveno 1x, naposled 13.08.2019 09:52:11
09:33:35
13.08.2019
Jumbo
-> Jaktak: To Volvo vypadá, že ho měl nějaký fanda a člen klubu, zkus se kouknout na forum.volvoklub.cz, třeba ho tam najdež v autech uživatelů a budeš vědět víc...
09:03:52
13.08.2019
ochoda
-> Jirik_Tuňák1983: Je to jak řikáš, ale na diskuzním fóru většinou nic jiného než ty střípky nedostaneš, páč každému se posere něco jinýho. 1 ...ty jsi míval tu S60 AWD poface pokud se nemýlím, pořád ti dělá radost? :)
13:03:22
12.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> ochoda 12.08.19 12:09:09: 36 asi bude fakt lepší, když si vezme někoho kdo tomu rozumí sebou, protože spojovat si informace k nákupu z různých dohadů a střípků mu moc nepomůže.
12:57:29
12.08.2019
dragon_cb_cz
-> Jaktak 12.08.19 11:34:38: Těch 75 nebo kolik za to chce je docela dost, takže bych ten stav kontroloval opravdu důkladně. Je to ze všech Saabů ten nejméně ceněný, s nejméně zajímavým motorem a hodně slabou výbavou - jediné dvě plus (pro někoho) jsou ta třídveřová kastle a automat. Takže těch 75 (když se běžně prodávají okolo 20-25 tisíc za relativně slušné kusy) chce opravdu něčím obhájit.

Nepočítej, že se s tím nějak zásadně svezeš - podvozkově je to auto na hovno a to íčko není žádná střela - nevím na co jsi zvyklý, ale těch 96kW není moc, k charakteru toho auta se turbo hodí daleko víc (jak říká kamarád, jízda stylem "namířit a vypálit"). Ten automat to utlumí ještě víc.

Určitě koukej hlavně na korozi - typický místa jsou zadní lemy cca v místě té dvěřní lišty a dole u prahového nástavce, domky zadních tlumičů, koukni i na přední blatníky a spoj zadního nárazníku a plechu nad ním. Koukej po únikách kapalin - hlavně na řízení a celou jeho sestavu. Trubky a hadice serva ještě taková raketa nejsou (obě tlakový trubky jsou dohromady asi za 110 EUR, zpětná hadice do tisícovky Kč ale jedna ta rozvětvená trubka je asi za 4000 Kč), ale řízení jako takový už něco stojí (ale snad jde repasovat). Důkladně zkontroluj jak funguje klimatizace. A pro seveřany typické (a pro 900NG obvzlášť) - zkontroluj stav stropnice, jestli se někde neodchlipuje. Hlavně na okrajích, ale občas se prověsí klidně uprostřed. No a na závěr kontroluj všechny plastový detaily v interiéru, jestli něco není ulomené, zkoumej jak moc to vrže a rachtá na horší cestě atd...

Výhoda je, že pokud je jinak fakt v opravdu perfektním stavu, tak dořešit tu výbavu z větší části jde celkem jednoduše. SID (palubní počítač) vyměníš za lepší variantu stylem kus za kus, kožené sedačky pro třídvířko se taky nechají sehnat za rozum, i s výhřevem (na který tam nejspíš kabeláž bude připravená, takže s tím ani není moc práce - ale jistě to nevím).

Pokud bys chtěl zajímavější model (Aero, turbo, manuál) v méně zajímavém stavu za poloviční peníze, tak mi stojí v garáži a moc nevím co s ním...
12:09:09
12.08.2019
ochoda
-> Vojťas: Jestli myslíš moje, tak je to 2001 a rokama se velikost nelišila (pokud je to furt V70II) a tenhle 103kw motor by měl bejt dost nesmrtelnej, jak psal Jumbo. Udájně je i spolehlivější než ta 120kw D5 co tam potom dávalo Volvo.

-> Jaktak: Vem si sebou ideálně mechanika, pokud tomu moc nerozumíš. Kastle co se koroze týče bude podle mě v pohodě, ale omrknout to určo chce. Zkouknul bych věci okolo motoru, emulze na víčku, olej ve vodě atp. Tyhle motoru mají trochu horší chlazení válců, takže u větších objemů a velkých výkonů to může dělat neplechu. Ale vesměs bych se toho nebál. Sám mám V70II 2001 2.4T 147kw a teď má 445 xxx km. Bohužel mi fouklo těsnění pod hlavou, to i díky LPG na který to jezdilo a nebylo seřízený. Takže se srovnala hlava, nový těsnění a vyhodil sem LPG. :D Btw jelikož každej chce jezdit za 5l/100km tak u té T5 počítej spíš tak 10-11l/100km :)

...btw AWD od Volva bych nechtěl. Repase se pohybují v zajimavých částkách.
12:04:42
12.08.2019
Jaktak
Nn, kabrio nehledam
12:03:45
12.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jaktak 12.08.19 11:53:58: To není kabrio? Já myslel, že jsi chtěl kabrouše.
Nevypadá úplně zle, ale já osobně bych auto v tunynku nechtěl a raději bych vzal originál bez zásahu drápala.
upraveno 1x, naposled 12.08.2019 12:05:44
11:44:12
12.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jaktak 12.08.19 11:34:38: Saaba na Vítka.
Co to Volvo?
11:34:38
12.08.2019
Jaktak
Saab je druha generate. Konkretne jde o tento www.rajce.net/a16031504
10:54:38
12.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jaktak 12.08.19 10:44:55: Teď si nejsem jistý, zda čekáš nějakou univerzální odpověď naservírovanou do jedné věty? V první řadě bych si být tebou dal pozor hlavně na to, abys to tam nejel okukovat sám. 3 Navíc nepíšeš, o jakou generaci se jedná, v jakých rozpočtových vodách lovíš apod. Osobně bych se vyhnul neopečovávanému koženému interieru, který bude u kabrioletu, který jezdil často bez střechy ošuntělej jako prase. Zvláště po těch letech a km u první gen.
upraveno 1x, naposled 12.08.2019 10:54:49
10:44:55
12.08.2019
Jaktak
Ahoj, jedu se zitra podivat na Volvo c70 T5 najeto cca 250tkm,na co si dat pozor. Po nem jedu zkouknout jeste Saaba 900 2,0 automat. Auto by nemel slouzit na denni jezdeni spis vikendova.
21:22:34
08.08.2019
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983: Já si ani moc adaptovat nemusel.. To šlo nějak samo..3

-> dragon_cb_cz: Zatím ne, ale budu si to dělat sám.. Je to v podstatě jednoduché..
11:41:58
07.08.2019
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Jak jsi to vlastně nakonec vyřešil s tím automatem? Dělal jsi proplach nebo ne?
23:07:28
06.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 06.08.19 20:44:28: Ale určitě se ti líbí, že i u svého natáhneš podvědomě ruku pro nějaký ovládací prvek a on tam je. Ten interiér vypadá moderněji, ale vlastně je stále stejný. Jak jsi se vůbec rychle adaptoval na ovládání? 3 Každá cesta z A do B je takový můj malý svátek a když bůh dá, asi bych v tom chtěl i pokračovat.
upraveno 1x, naposled 06.08.2019 23:07:52
20:44:28
06.08.2019
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983 06.08.19 13:08:56: Z venku je to paráda.. Ale ten interiér mě tady prostě nebere.. 8
20:18:52
06.08.2019
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 06.08.19 20:13:25: Protože je podstatně větší výběr a Češi jsou dobytek, který neumí vystupovat z auta, aniž by otloukali vozy okolo sebe. XC70 má důkladnější oplastování exponovaných částí.
Extreme Tyres