skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
19:06:21
14.03.2017
14.03.2017

King
-> Jirik_Tuňák1983: Protoze ty nuzky mezi realnou a papirovou spotrebou (nesmyslnej homologacni jizdni rezim) jsou dneska jeste rozevrenejsi a papirovy spotrebe verej uz jednom blondyny :-)
17:38:59
14.03.2017
14.03.2017

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 14.03.17 17:25:17: Tak proč to má v papírech poloviční spotřebu? 

17:25:17
14.03.2017
14.03.2017

dragon_cb_cz
-> MATTESS: Tak kluk co to vlastnil se živí (minimálně částečně) detailingem aut, což ledacos vysvětluje
Nemít těch aut už moc...
-> john simple: To prodává Halda... moc se mi nechce věřit tomu nájezdu, navíc je to předfacelift, ale jsou v něm poface sedadla... no byl bych opatrný. A Halda má ty auta na prodej taky vždycky naleštěný jak psí kule.
-> Jumbo: Tak ono ale na ten výkon je fakt docela úsporný
-> Jirik_Tuňák1983: Tak emise CO2 jsou 1:1 vázaný na spotřebu... EURO normy řeší spíš NOx a spol.

-> john simple: To prodává Halda... moc se mi nechce věřit tomu nájezdu, navíc je to předfacelift, ale jsou v něm poface sedadla... no byl bych opatrný. A Halda má ty auta na prodej taky vždycky naleštěný jak psí kule.
-> Jumbo: Tak ono ale na ten výkon je fakt docela úsporný

-> Jirik_Tuňák1983: Tak emise CO2 jsou 1:1 vázaný na spotřebu... EURO normy řeší spíš NOx a spol.
15:46:46
14.03.2017
14.03.2017

Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 14.03.17 13:06:18: Zrovna tak je fajn, když má auto s EURO4 stejnou produkci CO2 / km jako auto s EURO6. Přičemž rozdíl v počtu válců (o 1) a objemu není nijak výrazný. Jde o to, že to furt vyplivne stejnej objem "něčeho". 

13:06:18
14.03.2017
14.03.2017

Jumbo
-> john simple: líbí se mi nápis ECOPOWER na motoru 2,3 Turbo... 

12:40:52
14.03.2017
14.03.2017

john simple
www.tipcar.cz/inzerat/saa
b-9-5-23-t-aero-169-kwkuze
reserve-cz-17102553.html
sice starší, ale taky pěkný kousek 9-5
sice starší, ale taky pěkný kousek 9-5
12:02:29
14.03.2017
14.03.2017

MATTESS
-> dragon_cb_cz: to je pěkný kousek 

23:30:21
13.03.2017
13.03.2017

dragon_cb_cz
-> David29: Jinak tohle si nejsem 100% jistý, že je pořád ještě na prodej (ale jinak by to Kučera z webu asi sundal) a o moc víc než tohle asi chtít nemůžeš: www.saab-bazar.cz/saab/..
./saab-9-3-aero-28-v6-mapt
un_i26
Jen bacha, tohle auto je fakt o papíry
Jen bacha, tohle auto je fakt o papíry

23:22:46
13.03.2017
13.03.2017

dragon_cb_cz
-> David29: Pokud spíš novějšího, tak s 9-3NG v sedanu asi neuděláš chybu. NG znamená "new generation", pro tebe to znamená od roku 2003 dál. Nějaký přehledný info tady: en.wikipedia.org/wiki/Saa
b_9-3
Všechny motorizace krom 2.2TiD jsou na poměry Saabu nadprůměrně spolehlivý. Naftová 1.9TiD je klasické Fiatí JTD, to by mělo být úplně v pohodě, snad jen u 1.9TTiD (twinturbo) být opatrný. Minimálně osmiventil a snad i některý 16V nemají DPF.
Benzíny by měly být bezproblémový všechny, snad jen u 2.8V6 po roce 2008 (tuším) občas předčasně odchází rozvody - ne katastrofálně, díly na výměnu už se snad do desítky vejdou (detaily nevím, můžu zjistit). Ten šestiválec jede nádherně, ale je potřeba počítat, že si pápne. S dvoulitrem, i v Aero verzi (154kW)m se naopak dá jezdit velice rozumně. U dvoulitru už jsem slyšel o kusu co žral olej, ale úplně pravidlem to u nich myslím není.
O prvních ročních se říká, že trpí na interiér (vrzání)... co je na tom pravdy netuším, jen abys věděl na co si dát bacha, abys časem nezjistil, že to nesneseš. A vůbec ten interiér je z velký části GM koncern - mě to moc nebere. Ale sesle jsou tradičně pohodlný.
Je to asi nejmíň saabovitej Saab, možná proto je asi nejspolehlivější
Kdybys chtěl něco víc echt Saab, tak asi brejlovce (poslední ročníky 9-5 první generace, tzn do roku 2009), klasika 2.3 turbobenzín... větší, pohodlnější, divnější, žravější. Automaty jen 5q (9-3NG měla i 6q). Krásný svezení (speciálně Aero), ale myslím trochu rizikovější než 9-3NG.
A auto ideálně kupovat od Saabisty-srdcaře, nebo někoho kdo se na to specializuje. V Praze Saaby vozí a servisuje minimálně David Bubník v Hloubětíně, Roman Šolc v Komořanech a Jaroslav Halda (ten dělá jen dovoz, servis má Martin Halda (tuším jeho syn) v Počernicích).
Co se servisu týká, David Bubník má věčně plno a do některých věcí se mu moc nechce (minimálně do těch, kde to smrdí dlouhou detektivkou s nejistým výsledkem), ale co dělá, to dělá pořádně. Roman Šolc věčně nestíhá a je trochu pověstný tím, že lidem ruinuje rodinné rozpočty (hlavně na úpravách). Halda asi nemá úplně zázračnou pověst jako kovaný odborník, ale vyloženě scary-story krom pár vyložených drbů jsem na něj neslyšel. Před kým se mít na pozoru je mladý Plichta z Velkých Popovic/Brtnice... starej Plichta je hodně uznávanej odborník, ale bohužel jeho synáček je kvítko k pohledání. Pár lidem snad rozebral auta na díly atd... myslím, že snad za to nějakou dobu i seděl.
Všechny motorizace krom 2.2TiD jsou na poměry Saabu nadprůměrně spolehlivý. Naftová 1.9TiD je klasické Fiatí JTD, to by mělo být úplně v pohodě, snad jen u 1.9TTiD (twinturbo) být opatrný. Minimálně osmiventil a snad i některý 16V nemají DPF.
Benzíny by měly být bezproblémový všechny, snad jen u 2.8V6 po roce 2008 (tuším) občas předčasně odchází rozvody - ne katastrofálně, díly na výměnu už se snad do desítky vejdou (detaily nevím, můžu zjistit). Ten šestiválec jede nádherně, ale je potřeba počítat, že si pápne. S dvoulitrem, i v Aero verzi (154kW)m se naopak dá jezdit velice rozumně. U dvoulitru už jsem slyšel o kusu co žral olej, ale úplně pravidlem to u nich myslím není.
O prvních ročních se říká, že trpí na interiér (vrzání)... co je na tom pravdy netuším, jen abys věděl na co si dát bacha, abys časem nezjistil, že to nesneseš. A vůbec ten interiér je z velký části GM koncern - mě to moc nebere. Ale sesle jsou tradičně pohodlný.
Je to asi nejmíň saabovitej Saab, možná proto je asi nejspolehlivější

A auto ideálně kupovat od Saabisty-srdcaře, nebo někoho kdo se na to specializuje. V Praze Saaby vozí a servisuje minimálně David Bubník v Hloubětíně, Roman Šolc v Komořanech a Jaroslav Halda (ten dělá jen dovoz, servis má Martin Halda (tuším jeho syn) v Počernicích).
Co se servisu týká, David Bubník má věčně plno a do některých věcí se mu moc nechce (minimálně do těch, kde to smrdí dlouhou detektivkou s nejistým výsledkem), ale co dělá, to dělá pořádně. Roman Šolc věčně nestíhá a je trochu pověstný tím, že lidem ruinuje rodinné rozpočty (hlavně na úpravách). Halda asi nemá úplně zázračnou pověst jako kovaný odborník, ale vyloženě scary-story krom pár vyložených drbů jsem na něj neslyšel. Před kým se mít na pozoru je mladý Plichta z Velkých Popovic/Brtnice... starej Plichta je hodně uznávanej odborník, ale bohužel jeho synáček je kvítko k pohledání. Pár lidem snad rozebral auta na díly atd... myslím, že snad za to nějakou dobu i seděl.
20:55:58
13.03.2017
13.03.2017

David29
-> dragon_cb_cz: Záleží co by se naskytlo
Radši automat a určitě ne kombík. A radši něco mladšího (nebo staršího) spolehlivého, než jistou kasičku
Radši automat a určitě ne kombík. A radši něco mladšího (nebo staršího) spolehlivého, než jistou kasičku
20:44:02
13.03.2017
13.03.2017

castrol
-> ochoda: ten vrze lebo chce ist do dochodku 

19:10:39
13.03.2017
13.03.2017

Jirik_Tuňák1983
-> ochoda 13.03.17 18:58:00: A v jakém? Já nevím co máš. Co vy s tím děláte, to jsou ty půlmilionovky. 
Už vím,
ten 20 - 30 let starej kósek tady dole.

Už vím,

18:58:00
13.03.2017
13.03.2017

ochoda
-> Jirik_Tuňák1983: Mě to ve Volvu taky šicko praská, vrže a křupá. 

17:21:20
13.03.2017
13.03.2017

palinator
11:42:17
13.03.2017
13.03.2017

Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 12.03.17 22:50:24: Zase to zdatně dohání korozí. Museli udělat kvalitní a pevné plasty, páč ty to pak v určitém stáří drží pohromadě aby se to nezlomilo v půlce.
Ale souhlas, že na to jak jsou použity velmi kvalitní materiály na ty panely apod., tak by mohla být lépe vyřešena fixace k podkladu a spojení. Ale pokud se do toho nikdo nesral, nemá to najeto půl milionu apod., tak tam nic neklepe ani nedrnčí. Ale to je stejné jako tady řešil Suri u koncernových aut. Pokud někdo sundá tapecírung, různé plasty apod. a použije původní špunty, tak to prostě bude drnčet, praskat a různě rezonovat i u aut, která sjela před rokem z výrobní linky. Mnohdy se takové věci řeší i v záruce po pár měsících provozu. Nevím v čem jsi seděl a nebo v čem jsi jel a jak to vypadalo, ale jak říkám, nic co popisuješ u sebe nepozoruji a chválil si to za jízdy i kámoš (to že všechno sedí, nic neklepe a nerezonuje). To nějak nemůžeš unést ten vysavačovej lak na tom STičku, na který jsem překvapeně poukázal, a nebo se ti udělal pupínek na pipíškovi?
Základ interieru té starší XC70ky je někdy kolem roku 2001.


11:36:56
13.03.2017
13.03.2017

dragon_cb_cz
-> David29: Větší/menší, silnější/úspornější, benzín/nafta, mladší/starší, manuál/automat, sedan/liftback/kombi? Kolik do toho cca chceš dát peněz (na začátku)?
23:06:05
12.03.2017
12.03.2017

Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 12.03.17 22:50:24: To bych chtěl docela vidět, věci, které zde paroduješ, nepozoruji.
22:50:24
12.03.2017
12.03.2017

U-Geen
-> Luky: zarazi, protoze to bylo horsi i nez moje Lego '00. Ono kamos mel predtim SG9 XT a taky rikal, ze ho prekvapilo, ze je Volvo horsi :)
22:18:28
12.03.2017
12.03.2017

Jirik_Tuňák1983
-> Luky 12.03.17 22:15:27: Říká chlapec s parodií na bezproblémový diesel a lakem z vysavače na zpětný chod. 

22:15:27
12.03.2017
12.03.2017

Luky
-> U-Geen: a že tě to jako subaristu zaráží... 

22:08:25
12.03.2017
12.03.2017

Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 12.03.17 17:43:46: U těch aut je odolná mechanika, motory apod., jinak je to stejnej pekáč jako cokoliv jiného a i elektro závady nejsou odlišné od jiných značek. Není to ničím vybočující. Možná tak ergonomie, sedačky, materiály (kvalitní, blbě daný dohromady
), charakterní motory, Mě tam nic nedrnčí, ale v pátek jsem pokořil teprve 108 000 km. Nicméně to očekávám taky, páč dřív nebo později začnou na těch silnicích drnčet všechna auta. Styl, diagnóza, víc za tím není. Subaru má podvozek odolnější i co se týká přenosu ran od kol do kastle / interieru, ale má dodnes plno věcí uživatelsky slabých a nebo nepohodlných. Mimochodem, drnčelo mi od 30 000 i Picasso a materiály mělo velmi kvalitní. Vrže interier u OIII RS už v autosalonu, takže u bůhvíjakmoc ojetého vozu s bůhvíjakou péčí nic překvapivého.

17:43:46
12.03.2017
12.03.2017

U-Geen
v tejdnu sem si prohlidnul a projek kamosovu XC70 r.v. tusim 07 a trochu me to zklamalo... rozvrzanej interier a tak, to jsem od volva necekal :)
23:04:52
11.03.2017
11.03.2017

skodaman
-> David29: 9-5 v benzínu (2,0-2,3) po 2004 už by měly být ok .
22:44:17
11.03.2017
11.03.2017

David29
Přemýšlím o Saabu...
Jaký rok/motorizaci byste doporučovali?
Jaký rok/motorizaci byste doporučovali?
22:01:00
06.03.2017
06.03.2017

Jirik_Tuňák1983
-> Luky 06.03.17 20:51:38: Jenomže to taky není uniforma. 

20:51:38
06.03.2017
06.03.2017

Luky
-> Jirik_Tuňák1983: Subaristi taky, kvůli tomu netřeba kupovat Volovo 

20:43:14
06.03.2017
06.03.2017

Jirik_Tuňák1983
20:00:54
06.03.2017
06.03.2017

King
-> Jirik_Tuňák1983: Cece, i my socky ve starsich bramborakach na sebe mavame a Dajana se furt divila, kdo to jako byl :-)
14:21:04
06.03.2017
06.03.2017

Jirik_Tuňák1983
Jedna pozitivní věc u sobích spřežení, resp. u majitelů se sobí diagnózou. 
Když nepočítám vyloženě nové modely, tak se mezi sebou zdraví.
Největší zážitek bylo, když jsme v létě jeli tři S60ky od Rocykán do Plzně. Černá, červená, modrá.
V pátek jsem potkal S60 béžo mentalízu a bylo blikne a vzájemné mává.

Když nepočítám vyloženě nové modely, tak se mezi sebou zdraví.

Největší zážitek bylo, když jsme v létě jeli tři S60ky od Rocykán do Plzně. Černá, červená, modrá.
V pátek jsem potkal S60 béžo mentalízu a bylo blikne a vzájemné mává.

17:13:16
02.02.2017
02.02.2017

Jumbo
-> OndraKrupi: Jop, odvezeno a je doma... Dokonce jsem se ani nikde nezahrabal, jenom v jednom prudším kopečku to trochu hráblo, ale utáhl to v pohodě...
11:33:18
02.02.2017
02.02.2017

OndraKrupi
-> Jumbo: a vše v pohodě? 

18:08:14
31.01.2017
31.01.2017

Jumbo
-> Tomaso435: Neser... Jenom jsem ho prevezl na barak, takze uz bydli s nama...
17:51:17
31.01.2017
31.01.2017

Tomaso435
-> Jumbo: a do šrotu :D
17:48:33
31.01.2017
31.01.2017

Jumbo
Ja dneska Swena zaprahl... Doslova...
17:42:47
31.01.2017
31.01.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 31.01.17 16:43:09: To musí pro takovou ladnou a pohodovou jízdu tomu stát tak na krku? To je jak prostřih z Feldy v pěti lidech do kopce




16:43:09
31.01.2017
31.01.2017

Jirik_Tuňák1983
23:36:52
25.01.2017
25.01.2017

Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.01.17 22:46:59: Jj o něco jo, ale naštěstí je vzadu diferák a ostatní ještě kryté. Na vyjetou cestu s hroudou uprostřed dobré.
22:46:59
25.01.2017
25.01.2017

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Vyšší výšku? Tak to máš dobrý, já mám totální břichoplaz. Naštěstí mám pod motorem a převodovkou traverzu, která klouže po obrudnících atd...
17:58:35
25.01.2017
25.01.2017

ochoda
-> castrol: Prdlačky, nejdýl do konce února to musí bejt legálně na cestě. Snad stihnu ještě nějaký klouzání. 

17:25:43
25.01.2017
25.01.2017

castrol
-> ochoda: tak sa mas na co tesit ked sa otepli 

16:40:15
25.01.2017
25.01.2017

ochoda
-> castrol: No zatim je kosa a má to 14km od domu na dílně s vyhozenou špajzkou. 

12:19:00
25.01.2017
25.01.2017

castrol
-> ochoda: a vrtas sa v tom viac ako v skodnej co ?
11:30:39
25.01.2017
25.01.2017

Jirik_Tuňák1983
Včera jsem upotřebil vyšší světlou výšku. Musím někdy změřit a porovnat s U-geenem na Outbacku. 

07:10:34
25.01.2017
25.01.2017

MATTESS
-> ochoda 24.01.17 20:01:36: s tím jezdila naše učitelka na střední v roce 96
-> dragon_cb_cz 23.01.17 18:22:43: pěkný kousek

-> dragon_cb_cz 23.01.17 18:22:43: pěkný kousek
20:47:24
24.01.2017
24.01.2017

ochoda
-> Jirik_Tuňák1983: Tohle z obrázku maník prodává za 200k.
-> castrol: No, chtěl sem něco kloudnějšího než 120, v čem se nebudu muset furt vrtat. Tak sem si dovlekl tenhle střep. Sem fakt ko**t. 


20:10:48
24.01.2017
24.01.2017

Jirik_Tuňák1983
Jinak náš vysoce postavený kolega přes logistiku z Německa má 5 Volv a samé krásné kousky od 70. do 80. let. Má i jedno karosované od Bertoneho ve zlaté metalíze s vinylovou střechou.
Jeho manželka má novou V60, ale on jezdí jen těmi starými.
Jeho manželka má novou V60, ale on jezdí jen těmi starými.

20:08:53
24.01.2017
24.01.2017

castrol
-> ochoda: si blazon ale dobre ti tak 

20:07:07
24.01.2017
24.01.2017

ochoda
-> Jirik_Tuňák1983: Měl by to bejt 89, km nemám tušení, na budík sem ani nekoukal.
...za 13 000,- , Eko zaplacený. 


20:04:58
24.01.2017
24.01.2017

Jirik_Tuňák1983
-> ochoda 24.01.17 20:01:36: No tvl. Jak je to staré, kolik "asi" km a za kolik? 
