skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
09:25:00
28.07.2023
28.07.2023

Jindas
-> dragon_cb_cz: Línej dát inzerát. Spíš bych rád aby si jí odvezl (známej,kamarád)někdo normální,komu není 20let a nerozbije jí.
17:55:58
27.07.2023
27.07.2023

dragon_cb_cz
-> David29: V Hloubětíně mají vyvíječ kouře, který umí podobné věci často odhalit (a nebo půjdou na jisto, to je taky dost možné). Každopádně umírající turbo spíš "houká" než píská...
-> Jindas 27.07.23 15:20:44: Tys to ještě neprodal?
A nebo jsi línej dát zpátky inzerát? 
-> Jindas 27.07.23 15:20:44: Tys to ještě neprodal?


15:20:44
27.07.2023
27.07.2023

Jindas
14:36:48
27.07.2023
27.07.2023

David29
-> dragon_cb_cz: Tahle varianta mě taky napadla.. Ale hned radši počítám s tou horší no.
Až budu mít někoho k ruce, tak to prohlídnu líp
Až budu mít někoho k ruce, tak to prohlídnu líp
14:28:11
27.07.2023
27.07.2023

dragon_cb_cz
-> David29 26.07.23 22:08:10: Taky klidně někde může být díra v hadici nebo cooleru....
12:42:54
27.07.2023
27.07.2023

Jarda/felda
-> David29 26.07.23 22:08:10: dokud nepouští olej tak to neřeš 

22:08:10
26.07.2023
26.07.2023

David29
Věc, které jsem se vždy o ojetiny bál se blíží... turbo 
Nebo možná jsem jen z toho vyschýzovanej
Docela uvažuju i o preventivní výměně, ať to nelehne někde 300km od domova. Neznamená, že když to kleklo vždy doma, že to bude pravidlem 
Přesněji slyším takové slabší pískání, když se roztáčí - pak utichne. Má to smysl měnit, nebo takhle může pískat klidně další dva roky?
A jak to je u benzinu? Předpokládám že to taky začne žrát olej a dojet nelze?

Nebo možná jsem jen z toho vyschýzovanej


Přesněji slyším takové slabší pískání, když se roztáčí - pak utichne. Má to smysl měnit, nebo takhle může pískat klidně další dva roky?
A jak to je u benzinu? Předpokládám že to taky začne žrát olej a dojet nelze?
22:22:21
24.07.2023
24.07.2023

StepaNoFUN
09:34:45
17.07.2023
17.07.2023

David29
-> dragon_cb_cz: To bude asi totožný. Díky 

23:34:38
16.07.2023
16.07.2023

dragon_cb_cz
-> David29 16.07.23 22:46:50: Je to pro 9-5, ale hádám, že 9-3 to bude mít stejně: saabworld.net/attachment.
php?attachment...
Celej návod tady: saabworld.net/showthread. php?t=1019
Celej návod tady: saabworld.net/showthread. php?t=1019
22:46:50
16.07.2023
16.07.2023

David29
-> dragon_cb_cz: No..
Nic červenýho si tam nevybavuju, tak asi černá
Nic červenýho si tam nevybavuju, tak asi černá

22:12:59
16.07.2023
16.07.2023

dragon_cb_cz
-> David29 16.07.23 20:37:40: Máš B205 nebo B204 (černá nebo červená zapalovací kazeta)?
20:37:40
16.07.2023
16.07.2023

David29
Nemáte někdo obrázek rozkreslnýho motoru, ideálně s popisem dílů?
Budu měnit termostat a čidlo teploty vody... A nějak nechci strávit dvě hodiny hledáním či metodou pokus-omyl
Budu měnit termostat a čidlo teploty vody... A nějak nechci strávit dvě hodiny hledáním či metodou pokus-omyl
12:39:58
15.07.2023
15.07.2023

Nwkt
Krno
parkuje na sídlišti

22:30:48
13.07.2023
13.07.2023

dragon_cb_cz
-> David29 13.07.23 19:45:24: To je tím, že je to 4q, který má lockup jen na 3. a 4. a pod plným plynem to tu trojku řadí ve 130 km/h nebo kolik
. A lockup ještě později. V naftové 9-3SS jsem měl 6q Aisin s lockupem na 3-6 a tam tenhle pocit prakticky nebyl.

22:29:35
13.07.2023
13.07.2023

dragon_cb_cz
-> palinator 13.07.23 13:32:47: Tam je otázka, jestli je lepší táhnout kilometry vodních trubek nebo olejovejch :D Ty olejový míň hnijou
A možná svojí roli hraje to, že ty HDM automaty se typicky montovaly do X různých modelů různých výrobců (třeba ta převodovka co má v autě David se dávala snad od konce osmdesátých let nebo ještě dřív do všeho možného - japonci, ameriky, švédové, oply atd - a Suzuki jí používalo snad ještě v roce 2016? A v některých aplikacích tam to propojení je, jinde ne, někdy převodovka má vlastní chladič oleje, jindy zase ne... tzn možná z důvodu univerzality se to nechávalo externí.

19:45:24
13.07.2023
13.07.2023

David29
-> Jirik_Tuňák1983: V čem je to DSG jako špatný nebo jiný oproti normálnímu automatu?
Mě třeba u toho měničovýho štve, že furt mám takovej pocit "prokluzu spojky".. Prostě se rozjíždím a jedu, a motor stále okolo 2000rpm.. Pak to přeřadí, a znova
Pak nemám mít tendce na to šlapat a jezdit za 12 litrů, když se to chová normálnějc
Mě třeba u toho měničovýho štve, že furt mám takovej pocit "prokluzu spojky".. Prostě se rozjíždím a jedu, a motor stále okolo 2000rpm.. Pak to přeřadí, a znova

Pak nemám mít tendce na to šlapat a jezdit za 12 litrů, když se to chová normálnějc

19:16:40
13.07.2023
13.07.2023

Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Tak ono DSG kdyby nebylo od výroby nastavený debilně, kvůli euronormám, tak myslím, že funguje parádně. Trochu kazí radost to, že je to schopný motor dusit na 1100 ot., ale dá se to nechat přemapovat. S tím zkušenost nemám, ale slyšel jsem na to jenom chválu a neslyšel jsem o nikom, komu by se to potom nějak vysypalo. Ale pravda, zas tolik jsem to nestudoval. Nicméně po autech s DSG koukám, tak uvidím, jestli nějaký někdy možná vyjde...
19:07:02
13.07.2023
13.07.2023

Jirik_Tuňák1983
Baví tady někoho jezdit s tím DSG? Nebo lépe - má někdo možnost pravidelně střídat s klasickým automatem?
18:04:52
13.07.2023
13.07.2023

Milan 136
-> palinator 13.07.23 13:32:47: Jako to mají třeba ty DSG.
13:32:47
13.07.2023
13.07.2023

palinator
-> vhml 11.07.23 18:47:59:
To bych spíš čekal výměník v automatu zapojenej v okruhu s motorem.
To bych spíš čekal výměník v automatu zapojenej v okruhu s motorem.
08:18:22
13.07.2023
13.07.2023

David29
-> dragon_cb_cz: Jsi mě vyděsil, tak jsem psal Davidovi 
Jo, udělá to emulzi, ale je to prej vzácný.. Spíš si myslí, že se jen seknul termostat - a že si to možná i myslím taky že blbne, protože mi přijde že nezavírá - déle se to ohřívá.
Chladič vyměním spíš při nějaké příležitosti - přesněji až budu vědět, že těsní/netěsní chladič od klimy

Jo, udělá to emulzi, ale je to prej vzácný.. Spíš si myslí, že se jen seknul termostat - a že si to možná i myslím taky že blbne, protože mi přijde že nezavírá - déle se to ohřívá.
Chladič vyměním spíš při nějaké příležitosti - přesněji až budu vědět, že těsní/netěsní chladič od klimy
05:42:26
13.07.2023
13.07.2023

Milan 136
-> dragon_cb_cz 12.07.23 22:42:54: Když se dostane chladící kapalina do DSG, tak to udělá normální emulzi.
22:42:54
12.07.2023
12.07.2023

dragon_cb_cz
-> Jarda/felda 12.07.23 20:09:14: To si nejsem úplně jistej. Automat funguje dost jinak než motor, zdaleka tak moc se tam "nešlehá" olej se vzduchem atd. Mám pocit, že v řadě případů dojde k poškození a příčina se potvrdí až rozborem ATF, okem to nepoznáš.
-> David29 12.07.23 15:22:03: Poptej se v Hloubětíně. Pokud je ten chladič už jetej, tak novej stojí ani ne trojku bez daně... Bych klidně při příští servisce nechal rovnou udělat i ten chladič a rovnou olej v automatu znova. Oni ho nejspíš dělali při dovozu, ale při běžný výměně se stejně vymění s bídou třetina náplně něbo kolik, takže udělat sérii výměn není od věci.
-> David29 12.07.23 15:22:03: Poptej se v Hloubětíně. Pokud je ten chladič už jetej, tak novej stojí ani ne trojku bez daně... Bych klidně při příští servisce nechal rovnou udělat i ten chladič a rovnou olej v automatu znova. Oni ho nejspíš dělali při dovozu, ale při běžný výměně se stejně vymění s bídou třetina náplně něbo kolik, takže udělat sérii výměn není od věci.
20:09:14
12.07.2023
12.07.2023

Jarda/felda
-> David29 12.07.23 15:22:03: když tam bude voda tak se olej promění v bílou kaši
15:22:03
12.07.2023
12.07.2023

David29
Tak za varování a za tip
Olej v převodovce má měrku, jenže ji vytáhnu vždy celou olezlou, takže z toho je poznat kulový - pochybuju, že je tam oleje jednou tolik
A o převodovej olej je červenej, že?
Takže nějak nevím, jak tu nemrzku tam poznat...?
Olej v převodovce má měrku, jenže ji vytáhnu vždy celou olezlou, takže z toho je poznat kulový - pochybuju, že je tam oleje jednou tolik

Takže nějak nevím, jak tu nemrzku tam poznat...?
18:47:59
11.07.2023
11.07.2023

vhml
-> palinator 11.07.23 16:31:40: to je docela bezna záležitost tehdejsi doby, ze soucasti vodniho chladice byl i chladic automatu
18:38:28
11.07.2023
11.07.2023

dragon_cb_cz
-> palinator 11.07.23 16:31:40: Jj kontaminace glykolem nebo nějakou jinou složkou nemrzky je ne úplně vzácným důvodem závad měničových automatů. Rozhodně to není jen Saab specialita... Ono to ale má myslím svůj důvod - ATF se jinak ohřívá dost nepěkně pomalu a díky tomuhle se začne ohřívat jakmile je motor na provozní teplotě.
16:31:40
11.07.2023
11.07.2023

palinator
11:52:20
10.07.2023
10.07.2023

Jirik_Tuňák1983
-> jans 10.07.23 11:39:29: Je to AWD, teď podruhé olej, filtry, naposledy i čerpadlo haldexu. Rozvody zatím jen jednou.
Ale to víš, nějaké šrámky už přibyly. Stačí zaparkovat vedle buřtice v práci a je to hotové.
Ale to víš, nějaké šrámky už přibyly. Stačí zaparkovat vedle buřtice v práci a je to hotové.
11:39:29
10.07.2023
10.07.2023

jans
-> Jirik_Tuňák1983: Moc pěkný, tiše i hlasitě slintám 

11:01:55
10.07.2023
10.07.2023

Jirik_Tuňák1983
-> jans 10.07.23 10:24:55: Jsem druhý majitel, původ ČR. Zakoupeno v roce 2015 s nájezdem 89 000 km, se servisní knížkou vedenou u našeho zákazníka (autorizovaný servis Volvo), kde jsem si i ověřoval historii. Roční nájezd to mělo kolem 9000 km plus mínus. Takže po roce vždy oleje atd. 

10:56:44
10.07.2023
10.07.2023

Jirik_Tuňák1983
10:56:30
10.07.2023
10.07.2023

Jirik_Tuňák1983
10:56:12
10.07.2023
10.07.2023

Jirik_Tuňák1983
10:55:55
10.07.2023
10.07.2023

Jirik_Tuňák1983
10:55:38
10.07.2023
10.07.2023

Jirik_Tuňák1983
10:31:48
10.07.2023
10.07.2023

David29
Ono celkově švédský auta jsou takový jiný, mě se vždy líbila.. At už Volvo nebo Saab.
A i mezi kamiony jsou Scania a Volvo prostě top
A i mezi kamiony jsou Scania a Volvo prostě top
10:24:55
10.07.2023
10.07.2023

jans
-> Jirik_Tuňák1983: Máš najeto jen 125 000 km? To je krátce po záběhu, nehledě na rok výroby
Máš světlou, nebo tmavou kůži?
Kromě bratrancovy S70 (co má teď Bukaj), která měla v době koupě najeto asi 192 000, jsem jezdil ve Volvech, co měly vždy aspoň 300 000 km na tacháči, a vždy to bylo příjemné svezení.

Kromě bratrancovy S70 (co má teď Bukaj), která měla v době koupě najeto asi 192 000, jsem jezdil ve Volvech, co měly vždy aspoň 300 000 km na tacháči, a vždy to bylo příjemné svezení.
20:34:18
09.07.2023
09.07.2023

Jirik_Tuňák1983
Dnes jsme byli u našich na chatě, přeházel jsem dětské sedačky do Volva a musím říct, že i na to stáří a brutální nájezd 125 000 km je to skvělé svezení. Výkon nechybí, klimatické podmínky na palubě fajn, měkká a příjemná kůže i na nahé části těla, člověk není spařený a slepený jako z hadráků. Jen se při odjezdu otočit, to je dílo s tím katastrofálním rejdem.
Po dlouhé době delší trasa a vůbec se nedivím, že si lidi tahle stará S60, V70 a XC90 drží tak dlouho.

18:45:04
09.07.2023
09.07.2023

dragon_cb_cz
-> David29 09.07.23 18:25:32: Mrkni na stav chladice. Pokud uz by byl jetej, tak bych ho mozna udelal. Nevim jak u 9-3, ale u 9-5 je spolecny s automatem a kdyz jde srat, tak se muze chladici kapalina dostat do ATF...
18:25:32
09.07.2023
09.07.2023

David29
Tak jsem to ráno po úplném vychladnutí dolil ještě jedním litrem... Celej den jsem lítal, nešetřil to.. A nic 
Tak jsem zvědav, kdy mě šotek zase překvapí

Tak jsem zvědav, kdy mě šotek zase překvapí

07:08:20
09.07.2023
09.07.2023

Sita
-> Matthes, záškodník z TechWebu: loni v lete mi T4 udelal to, co popisuje David. Uz jsem to videl na nejhorsi, ale pak jsem si vsimnul toho rozpadlyho O krouzku ve vicku. Dal jsem novej a od ty doby je klid. Na nejaky postrky tam bejt nemusi, ale vyvaril bys taky, kdybys neco zaprahl a a v techhle vedrech si dal nejakej kopecek :D
EDIT: Ten O krouzek jsem tam mel spatnej nekolik let, projevovalo se to tak, ze obcas trosku byla citit chladici kapalina, lehce ubejvala, jednou za pul roku jsem neco musel dolejt. Sralo me ze to ubejva, neni to tak davno co se celej motor delal, ale nemel jsem cas to resit. Mozna mam pricpanej chladic, mozna neco jinyho, ale temostat mi spina, vetraky sahary fungujou, takze proste obcas si na tech 100C sahnu a bez toho O krouzku uz by sla ven para...
U obou traktoru to samy, v lete na rozpaleny louce neni problem na hranici cervenyho celej den delat a bez funkcniho vicka chladice by to neslo...
EDIT: Ten O krouzek jsem tam mel spatnej nekolik let, projevovalo se to tak, ze obcas trosku byla citit chladici kapalina, lehce ubejvala, jednou za pul roku jsem neco musel dolejt. Sralo me ze to ubejva, neni to tak davno co se celej motor delal, ale nemel jsem cas to resit. Mozna mam pricpanej chladic, mozna neco jinyho, ale temostat mi spina, vetraky sahary fungujou, takze proste obcas si na tech 100C sahnu a bez toho O krouzku uz by sla ven para...
U obou traktoru to samy, v lete na rozpaleny louce neni problem na hranici cervenyho celej den delat a bez funkcniho vicka chladice by to neslo...
21:05:35
08.07.2023
08.07.2023

David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To těžko říct. Ale ted spínal normálně
-> StepaNoFUN: To mě taky napadlo, že se někde něco šprajclo.
A možná tam něco je furt, ale ted už není takovej hic a tak to nevadí
Spíš mi sere, že to nemám jak ohlídat, když rafička teploty je furt na normálu bez stresu
-> StepaNoFUN: To mě taky napadlo, že se někde něco šprajclo.
A možná tam něco je furt, ale ted už není takovej hic a tak to nevadí
Spíš mi sere, že to nemám jak ohlídat, když rafička teploty je furt na normálu bez stresu

21:00:06
08.07.2023
08.07.2023

StepaNoFUN
Videl bych to na pricpanej nejakej prepad...
20:55:13
08.07.2023
08.07.2023

Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Nesepnul se ventilator pozde?
20:50:32
08.07.2023
08.07.2023

David29
Tak bylo to jediný, co mě napadlo 
Voda čistá, bez zápachu.. O tlakování nemůže být řeč. A větrák spíná.
A teda co mě dojalo nejvíc - rafička teploty v normálu

Voda čistá, bez zápachu.. O tlakování nemůže být řeč. A větrák spíná.
A teda co mě dojalo nejvíc - rafička teploty v normálu
20:43:51
08.07.2023
08.07.2023

Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Ne no, ja u focuse nemam ve vicku tesnici gumicku, takze jakoby tam to vicko nebylo a nic nevari...
20:39:59
08.07.2023
08.07.2023

StepaNoFUN
-> David29: Věř, že nebylo...