Elektromobilita

prohledat
1845 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.09.2021 do 20.11.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
14:44:40
19.11.2025
palinator
-> saskyn2 19.11.25 13:32:34:
Zatím to tak je, ale tento stav dlouho trvat nebude. Pokud teda potom nezačneš namítat, že vývoj baterií stál ohromný peníze. To ale vývoj spalováku taky. 3

Každopádně pokud by dávalo ekonomický smysl pěstovat si doma řepku a tlačit z ní vlastní bionaftu, dávno bychom to dělali. 3
13:54:23
19.11.2025
saskyn2
-> palinator: navíc si teda myslím že zdanění podle km je nereálný možná mýta na dálnici, ale jinak podle tachometru určitě ne, to by každý stočil. Spíš udělají masakr daň z vlastnictví vozu ala Finsko a jiný země, to pak bude zajímavé co to udělá s cenami našich veteránů...
13:32:34
19.11.2025
saskyn2
-> palinator 19.11.25 11:49:53: jo to jsem vůbec tak nemyslel že by případný zdanění spalovaky vynechalo. Jen říkám, že ta ekonomická rentabilita elektra je postavená jen na trhu pokřiveném rozdílným zdaněním4
13:03:44
19.11.2025
palinator
-> Borderer:
No, vzhledem k tomu, že třeba na olej nemaj v autorizáku ani položku, jak to vyfakturovat - prostě ti to neudělaj, tak...
A pokud se chladící kapalina v úsporném módu měnila až tehdy, kdy do chlazení byl nějakej zásah (topení, čerpadlo, chladič,..), tak jí taky za život auta zas tak často nevyměníš.

Ale jo, pack je velká neznámá a vše stojí a padá na tom, jestli se objeví homologované aftermarket baterky, který nebudou stát jako kávovar do ISS a bude tím pádem uprovozovatelné auto starší 15,20 let, na dalších 15 let. Respektive by ty retrofity mohly mít i větší kapacitu, než v originále. Údajně na to EU má mít nějakou směrnici, že výrobci mají povinnost do nějakého roku uvolnit nástroje, aby se mohli výrobci aftermarket dílů na auto navázat. Ale jaká je a bude realita? Každopádně skutečnou statisticky relevantní životnost těch baterií nikdo nezná a dost možná že to bude dopadat tak, že auta budou jezdit s původní baterií, se SoH třeba 70 %, samozřejmě s náležitě ztracenou hodnotou, která ale na nějaký postrky bude stále vyhovovat. A po těch 20+ letech to půjde přeci jen rovnou do šrotu.
upraveno 1x, naposled 19.11.2025 13:04:13
12:26:16
19.11.2025
Borderer
-> Sita: Jenže náplně u EV měníš taky...nebo...měl bys. 3 A ostatní náklady se ti pomalu načítaj v podobě akupacku atd., pokud to chceš provozovat dlouhodobě.
12:16:36
19.11.2025
Sita
-> palinator 19.11.25 11:49:53: ono ta ekonomika taky neni jen o palivech, danich a dalnicnich znamkach. Ja jsem treba u O4 platil uz DSG servis (nemusel jsem, ale ...), vymenu oleje, chtelo by to svicky, ted jsem kupoval material na vymenu chladici kapaliny a vypada to, ze za chvili klekne baterie. Svagr zatim do tesly nepustil ani korunu 3
11:49:53
19.11.2025
palinator
-> saskyn2:
Jenže pokud s tím stát bude něco dělat, rozhodně se nestane to, že by byla daň na kilometr pro EV a spalováky se nechaly ušetřený. Takže, provoz EV je teď asi levnější, než jde očekávat v budoucnu, neznamená to ale, že se bude proti spalováku míň vyplácet. 3

Ono i u všech titulků "Iluze lacinýho ježdění s EV končí" se člověk nakonec v poslední větě dobere k tomu, že to zatížení se týká VŠECH aut.
A jestli někdo bere jako klíčovej benefit dálniční známku zdarma, tak to na tom ještě nejsem tak blbě 3
10:51:30
19.11.2025
Sita
-> saskyn2: jj, tu ekonomiku provozu posuzuju podle aktualnich cen, vsechno ostatni by byla spekulace. Nejakej vyvoj se asi predvidat da, ale ja jsem ten posledni, komu by se to kdy darilo 3
10:47:46
19.11.2025
saskyn2
-> Sita 18.11.25 12:06:38: Hele jo, souhlas, jen bych měl výhradu k tomu „vsechno levneji nez by zvladnul spalovak“ jo to tak aktuálně je, protože spotřební daň tomu spalováku malinko kazí ekonomiku, vím že jako uživatele tě to ted nemusí zajímat, ale otázka je co bude až těch uživatelů bude už pro stát příliš. Už ted se začínají utahovat šrouby, prý budou rušit známku zadarma...
09:59:49
19.11.2025
Borderer
-> pavucina: A co se týče koupě? Liší se to nějak od klasických aut? SoH se dá třeba ověřit? Já mám asi největší vítr z těch baterek a v době, kdy sem hledal auto naposledy platilo pravidlo, že co bazar to podvodník.
09:44:14
19.11.2025
pavucina
-> Borderer: Tak na co to potrebujes je to uplne v pohode. Poruchovy to neni, jasne muze se stat jako se na pár kusech rozbila palubni nabijecka, ale to proste neovlivnis.

Dovoz z ciziny zalezi, ale docela se hodne vyrovnali ceny v cechach a Nemecku, levnejsi je Nizozemí, ale tam tech citig asi moc nebude. Jen pozor, byly dva stupen vybavy, financni rozdil asi zadnej nebude, ale rozhodne chces tu vyšši.

Jinak co o tom chces vedet, je to citigo v plný vybave s vyhrejvanym prednim oknem, rychle to topí, dáš D jako dopředu R jako dozadu, na B to jde ridit jednim pedálem. Zatačí to, jde tam dát stabik z dvojkový fabie, nejakej sportovni podvozek a je to motokára jak prase. Vecer to pichnes do zasuvky, ráno jedes nabiej jak jsi nastavil, nic neresis, proste jezdis.
09:34:36
19.11.2025
Borderer
-> pavucina: Dík. Já to uvažuju primárně na pozici třetího auta do rodiny. Bydlíme na periferii Liberce s dojezdovou vzdáleností všeho 5-6-7km s tím, že autobusové spojení je co dvě hodiny. Rozvoz dětí, doktoři, volejbaly atd. Nepotřebuju s tím jezdit neomezeně daleko, na to máme doma dospělý Volvo nebo Šmoulu.

Zatím sem ve fázi, že mne to strašně láká, ale vlastně o tom nic nevím. Tak se ptám tady a zároveň se vyhýbám EV skupinám, protože bývají plný fanatiků a já bych potřeboval nestranný názor. 3
Jestli hledat ve zdejším rybníku nebo se to sem tahá v lepší kondici a za menší peníze ze zahraničí?
08:33:31
19.11.2025
palinator
-> pavucina:
Obávám se, že Citigo tak i tak není auto, se kterým by se ti chtělo jet neomezeně daleko. 3
23:46:54
18.11.2025
pavucina
-> Borderer: Zrovna minulou středu jsem si dovezl "totálku" z aukce a dneska to az na zadní pásy jezdí, pracovne tomu říkám VOSA, lakovat to budu az po zime. Po 5 letech se vracim do citiga IV, kdyby nestálo co stálo, tak jsem si na zimu chtel koupi fabii I a strasne ji kurvit.

Je to trosku skok oproti Tesle model 3 perfomance, ale prachy jsem alokoval jinam.
V roce 2020 jsem koupil nový, za rok najel 35 tisic km, takze nejake zkusenosti mam. Je to nakupni taska okolo mesta s velmi dobrou spotřebou a temer zádnou udrzbou, jedine co se posere na každém je radící kulisa, která se dela v retrofitu a stoji 8k přímo od skodovky. Podvozkové dily stejne s normálním. Vlastne vsechno je stejné jako benzinové citigo, jen vytrhli spalovák, dali tam elektromotor, vodni hadice dopojili kolenama a hadicovejma spojkama a jezdi to. Dal bych za to 290tisic? asi ne, to bych si radsi koupil fabii III v pekné vybave, 1,0MPI, dal to do LPG a vim, že s tím muze jet vlastne neomezene daleko za velmi pekné penize. Ty 1,0MPI netrpi na kratke trasy... Ale jo, musim rict, ze od zari jsem v EV nesedel a je to super se do toh ovrátit ze spalovaciho auta, i kdyz je to jen citigo, tak proste to zapnes jede to potichu, klidek, bez smradu. Tesim se na to i kdyz to ma jen 61kW.
zvětšit Elektromobilita - obrázek od pavucina vložen 18.11.2025 23:46:54
14:50:40
18.11.2025
King
-> Borderer 18.11.25 13:42:25: Kolega koupil pro matku a max spokojenost...teda do okamziku, nez zacouvala do sirokejch vrat tak sikovne, ze dojebala i B-sloupek a oprava asi 100+ kKc. Inu, ridicak v 86 letech
13:42:25
18.11.2025
Borderer
Výkřik do tmy. e-citigo...má někdo nějakou reálnou zkušenost? Nebo jiný auto?
Hledám nákupní tašku co neopustí hranice krajskýho města v takový cenový relaci, aby to oproti trojkový Fabii v litrovým MPi dávalo ekonomický smysl.
12:46:09
18.11.2025
mishom
-> palinator 18.11.25 11:51:22: Kontakty sa chladia do kabla, preto byva max continuous current (pri lepsich datasheetoch) stanoveny podla prierezu kablu. No pre 32A pozeram, ze plno zasuviek ma aj tak 2.5mm min prierez, tak asi v pohode
12:20:54
18.11.2025
Sita
-> vhml 18.11.25 12:18:21: niceho jsem si zatim nevsiml, ale zase nejsem minno 3
12:18:21
18.11.2025
vhml
Tak ono maloktery auto umi vrzat vic nez O4
12:14:02
18.11.2025
Jarda/felda
-> Sita 18.11.25 12:06:38: Klasika, tesla má vymakaný pohony a infotajment ale ten zbytek je dost průměrný 1
12:06:38
18.11.2025
Sita
Tak mam za sebou prvni realnou zkusenost s BEV - Tesla 3 LR DualMotor 2019, vykon asi 258kW. Vylet cca 500km, CK-OVA a zpet. Auto kupovany jako ojetina v bazaru v CB, najeto cca 100tkm za 550tKc.

Kraticky subjektivni shrnuti (nic novyho pod sluncem): jeli jsme dalnicni rychlosti 130kmh, dobijeni neni absolutne problem, vzdy na superchargerech, nikdy nad ramec prestavky pro odpocinek, s ICE autem bychom staveli treba jinde nebo jindy, ale casovy zdrzeni by vyslo nastejno. Akcelerace brutal (vsechny ty naboostovany RS Octy, BMW, Audi, atd se najednou jevi jako prumerny auta 3), umi to dokonale to, o co se ICE auta snazi 100let: rychly, silny, tichy, plynuly a to vsechno levneji nez by zvladnul spalovak.

Podvozkove mi to jako TOP neprijde, kdysi me kamos vozil s BMW E91 a to mi prislo lepsi, ale nejsem zadnej velkej znalec, takze do toho nechci zabrusovat. Kazdopadne muzu udelat nejaky srovnani s O4: tady bych rekl, ze v celkovym dojmu ta O4 pusobi vic dospele, coz po takovym tom prvnim vyblbnuti a hlavne za deste v noci bylo docela markantni: O4 ma rozhodne lepsi svetla (full matrix vs nevim co, ale taky nejaka automatika), lepsi sterace (hlavne ta automatika) a celkove duveryhodnejsi praci asistentu.

Takze jestli je tady anketa, tak ja hlasuju, ze ICE je mrtvola 3

EDIT: jo a to jak se casto rika, ze Tesla je sracka, hrozny zpracovani, vsechno skripe, vrze, nic nepasuje, tak ja teda jsem si niceho takovyho nevsiml... Akorat se tomuhle konkretnimu autu zacina loupat volant, asi nejakej fail ve vyrobe, protoze to uz jsem videl ve vic videich na YT...
upraveno 11x, naposled 18.11.2025 12:21:46
11:51:22
18.11.2025
palinator
-> darklord:
Proč by nestačil? Svorkám to je jedno a odjištěný je to samozřejmě správně. To, že je ten můj prodlužovák z více důvodů nelegální, je ale na úplně jinou debatu 3
upraveno 2x, naposled 18.11.2025 11:52:43
11:42:28
18.11.2025
darklord
-> palinator: tak na 32A vidlicu snad ani 4mm nestaci, nie?
11:26:18
18.11.2025
vhml
Ja mam nabijecku pripojenou 5x6 protoze umi 22kW. Byt to teda neumi domovni jistic ani naftovej Passat 3
10:37:47
18.11.2025
palinator
-> darklord:
Dokud CYKY, tak proč ne. Když jsem ale kupoval H07RN, protože jsem chtěl kabel kterej se bude válet v trávě 24/7/365, tak už jsem si 5x4 v rámci skrblení nedovolil...

V zimě sice kolem něj roztaje sníh, ale ve finále mám spíš opakované problémy se zásuvkou 4x 32 A - hřejou se kolíke ve vidlici. Vidlice nová, zásuvka už má vyměněné jadérko (staropotřebný kus), ale hřeje se to pořád. Asi budu muset zásuvku koupit nějakou z tohoto tisíciletí.
07:00:30
18.11.2025
Borderer
-> King: Nepořídil sis ty BMW? To by byl snad pokus o mezidruhové křížení. 3
06:05:26
18.11.2025
King
Tvl, to pouzivate na rozvody nejaky "gumaky " po dedovi, ne?1 CYKY 5x2,5 ma prumer asi 11mm (a tu zlutou linku v izolaci jsem tam nedomaloval).
Jinak dle instalacni casti manualu se na 3f pripojeni da pouzit kabel cituji "1-6mm2 " cili jsou na svete zeme, kde se da 11kW box napajet legalne vlastne snurou k vysavaci1
upraveno 1x, naposled 18.11.2025 06:06:04
04:39:29
18.11.2025
ajok
-> darklord 17.11.25 10:36:01: taky mi prijde, jako by se to melo nabijet pres zapalovac1
10:36:01
17.11.2025
darklord
-> King: vypada to ako snura od vysavaca 40 ale asi som sam magor co daval na 3F minimalne 5x4 3
10:32:01
17.11.2025
King
-> Syny 17.11.25 10:18:39: Ne, ten kabel, co z toho provizorne cumi je kus 5x2,5 , co jsem dostal k tomu boxu od puvodniho páníčka, ale budu muset bohuzel natahnout par metru k nejblizsimu "fuseboxu " a ten zase predelat podle nejnovejsi mody. Na hovno, zlatej deasel!1
...ale jednofazovy napajeni to umi taky, ale pretezovalo by to tu fazi za limit solarniho stridace, takze by to zbytecne sosalo ze site, a to je zase nocni mura slunecniho kolenovrta.
upraveno 2x, naposled 17.11.2025 10:35:42
10:18:39
17.11.2025
Syny
-> King 17.11.25 10:16:41: To je pripojeny na jednu fazi?
10:16:41
17.11.2025
King
Zhmotnela nocni mura v garazi kazdeho spravneho petrolheada1
zvětšit Elektromobilita - obrázek od King vložen 17.11.2025 10:16:41
07:32:55
30.10.2025
King
-> ajok 29.10.25 21:43:02: Kdyz jsem videl na YT videa s nim a Vaculikem, tak jsem si rikal: "kua, ten je mi nejakej povedomej ". Pamatuju si, ze nekdy na zacatku stoleti byl v Praglu srazik skodovacky e-mailovy konfery (snad "plivnik ") a ze Havrla tam byl Tatrou 700 a snsd me i kousek svez, protoze v okoli hospody to bylo s parkovanim uz tenkrat na pikacu6
21:43:02
29.10.2025
ajok
-> King 27.10.25 08:41:27: nejaky Zdenek Havrlik tam byl a dokonce elektrotechnik, takze by to mohl byt on4
19:56:40
29.10.2025
isti
Na jeden nádych 3 3

Jaká je realita s elektroauty a obzvlášť s Teslou? (hejtrs edyšn)
08:41:27
27.10.2025
King
Dotaz do plena: ten bmw i3 guru Zdenek Havrlik z Mrace - nechodil on na Skoda Techweb (panda)? Je mi to nejaky povedomy...
07:22:57
22.10.2025
King
-> pavucina 21.10.25 22:23:51: Ono se nam v posledni dobe dostalo do mody tak nejak srat na na budoucnost, a podle toho vypadal vyvoj statniho dluhu a hlavne inflace.
22:23:51
21.10.2025
pavucina
Má to mista, kde tu kastli preriznes a nalepis novou část, ale moc se to neopravuje, zas jich tolik nebylo, aby s tim byly nejake velke zkusenosti.

Jinak jsem ji mel 1,5roku a najel 60 tisic km, Dobrej stroj to je o tom zadná, ale desi me, že jsem ji v roce 2023 prodal za 550 a to auto ted stoji +- porad stejne 3
20:13:36
21.10.2025
King
-> vhml 21.10.25 19:12:14: Ono to prej lehci tukance "odpruzi " a pri vetsim bum praskne jenom postizenej panel a udajne pak oprava vyjde levnejc nez u "klasiky ". Ale...
19:45:45
21.10.2025
palinator
-> StepaNoFUN:
To asi nechápu úplně ani já, protože papírově to má 0-100 přes 7 vteřin. Na 5 vteřin potřebuješ tak 300 kW.
19:22:00
21.10.2025
StepaNoFUN
-> vhml 21.10.25 19:12:14: No tak to netusim. Ale asi je to tak. Maly stuchance to ustoji, velky budou asi fakt totalka. Tezko to nekdo bude opravovat. On je na ty kastli karbon i priznanej. Lakovany je to jen zvenci (a prej nejakym specialnim lakem, co se teplem sleje a skrabance zmizej). Ve sloupkach atd. je karbon videt.
-> King 21.10.25 19:08:13: Nevim s jakou verzi jsem jel, ale 0-100 bylo nekde okolo 4-5sec... A jelikoz to bylo tak 10 let zpatky, tak mnoho lidi nechapalo...
19:12:14
21.10.2025
vhml
-> StepaNoFUN 21.10.25 18:50:36: a kdyz s tim karbonem nekam flaknes? Havarijka, totalka a nazdar? nebo copa s tim
19:08:13
21.10.2025
King
-> StepaNoFUN 21.10.25 18:50:36: Tak, neni to funglovka a "jenom" 125kW. A zrovna jsem byl hodit Dajanu k Alzaboxu a pred nama taky machrovala nejaka RS Ofce a asi ho nepotesilo, ze pri alcni akceleraci z kruhaku mu mnichovska nakupni taska s prstem v nose sekundovala1 A zpatky z nakupni zony klasika. Nemeckej C-max se mimo obec batoli 70 - proc zrychlovat, kdyz za 2 km je obec, ze jo? S prstem v nose predjizdim, c-max na to pochopitelne slape, co to da, nakupni taska nezklamala, ale nemeckej frustrat aspon prudi dalkama3
18:50:36
21.10.2025
StepaNoFUN
-> King 21.10.25 18:11:34: jo. Promacknul je asi o 5-7cm a zase se vratily. S tim, ze lak se na slunicku zatahne. A fakt to tam po par dnech nebylo videt. Po kopnuti to bylo lehce poskrabany.
Karbonova kastle... Hroznej masakr.
BTW - pul mega? To co jsme meli pujceny stalo novy myslim 1,7M...
EDIT: a rohlik na hube? Rozhodne. Hlavne kdyz se chtel borec s O2 RS honit...
upraveno 1x, naposled 21.10.2025 18:52:08
18:11:34
21.10.2025
King
-> StepaNoFUN 21.10.25 17:56:09: A povedlo se na prvni dobrou?
17:56:09
21.10.2025
StepaNoFUN
-> King 21.10.25 17:32:32: Taky Ti predvadel, jak u toho prokopne dvere? Nam tenkrat v salonu jo.
17:32:32
21.10.2025
King
Mam ted zapujcenou od kolegy tu zpuchlou nakupni tasku BMW i3 a protoze jsem u nakupaku nenasel zasuvku pro nabijeni zadara, musel jsem to pichnout na svetelnej okruh v garazi - chudak 10A jistic, ale snasi to statecne1 Jako, pri akceleraci to vytvari rohlik na na ksichte ridice, ale ty 155ky kola - to je takovej navrat ke korenum ve Skode 100L1 Je to jenom takovy demo pro zenusku, jestli by to chtela, ale pul mice je pro celozivotniho kolenovrta celkem darda8 3
upraveno 2x, naposled 21.10.2025 17:33:25
16:59:25
21.10.2025
Pavel P@nkáč
-> 11mAjA11: nebude zapnutý, je to jen vtipek.....
Extreme Tyres