-> bouchy: Já po instalaci denního svícení nepoznal ve spotřebě rozdíl žádnej, +/-0,1l/100km, takže víc udělá jeden studenej start navíc nebo kolona.
Vrátím se trochu do pravěku, 1.3 BMM žere jak tank, kolem 9 litrů na dálku...novej vzducháč, v zapalování kabely, víčko a palec rozdělovače, svíčky, lambda funguje. Je ještě nějaká kravina, co u totohle motoru má takovej vliv na spotřebu? Teplota motoru se pohybuje mezi 80 - 85°C, což už by sytič dávno běžet neměl, ne?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2995 příspěvků (zobrazeno 801 až 850) od 01.11.2011 do 22.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> Syny: Jj přesně to mi k tomu doplnil -> U-Geen: když jsem ten výpočet dával dohromady pro něj
Tam je otázka kolik to je, no... ale už ten předek samotnej není úplně nezajímavej.
Pro mě ale primární motivace je šetření těch hlavních světlometů - hlavně xenonů na 9-5...

Pro mě ale primární motivace je šetření těch hlavních světlometů - hlavně xenonů na 9-5...
-> dragon_cb_cz 09.04.19 10:21:48: K tem H4 + parkovackam by chtelo pricist i zadek, kterej nektery auta maj nekolikanasobne osazanej a taky pristrojovku a celou palubku.
-> bouchy 09.04.19 10:08:58: Nělkde jsem dohledal, že tepelná energie v litru benzínu je 8.89kW/h. Při předpokladu 15% účinnosti motoru a 50% alternátoru mi z toho vyšlo, že získám (elektrických) 0.66kWh z litru. H4 + parkovačka vepředu mají dohromady 60W x 2 = 120W == 0.12kWh za hodinu. Dál jsem počítal průměrnou rychlost 35km/h (to po Praze dost sedí), tzn za 100km "prosvítím" 0.342kW. No a finálně 0,66kWh / 0,342kWh=0,518 - skoro půl litru.
Otázka je pochopitelně jak moc jsem trefil ten odhad účinnosti motoru (vím, že benzínový motor umí být efektivnější, ale předpokládám, že za dost jiných podmínek než moje cukačka do práce) a alternátoru, zbytek by měl být relativně přesný. Tak či onak to v řádu tech deci na 100km bude.
Otázka je pochopitelně jak moc jsem trefil ten odhad účinnosti motoru (vím, že benzínový motor umí být efektivnější, ale předpokládám, že za dost jiných podmínek než moje cukačka do práce) a alternátoru, zbytek by měl být relativně přesný. Tak či onak to v řádu tech deci na 100km bude.
-> dragon_cb_cz 09.04.19 09:54:24: Jak velkej, ideálně v množství paliva na 1000 km? Největší investice mi připadá cena žárovek (halogen, u xenonu ještě víc), případně celýho světla, když se porouchá. Jednoduchým výpčtem mi vyšla zátěž alternátoru něco přes 10% z jeho maxima. I nezatížený alternátor se musí nějak točit, i pokud se jedná o "eko" vypnuté buzení. Jinak by tam musela být spojka.
-> palinator: Ladí software jak šílenej, ale namontovat pár LED-ek je línej, to jsou lidi dneska 

-> dragon_cb_cz:
Kašlu na to.
Kašlu na to.

-> palinator: Tak najdi nějaký hezký... on ten vliv na spotřebu není u denního svícení vůbec zanedbatelnej co jsem vyčetl i počítal... Pochopitelně čím nižší rychlosti, tím je ten vliv větší.
-> palinator: Ja bych to tedy pod ty 3 chtel dostat 

-> Syny:
Já bych řek že už to stačí, dalo mi to docela zabrat.
Já bych řek že už to stačí, dalo mi to docela zabrat.

-> palinator: No vidis, mohl si mit mozna 2,9 l/100 km 

-> Syny:
Ne, jsou hnusný, mám hexafony.
E: jinak míra akcelerace mnohdy nesouvisí s tim, jak moc je to eco. Naopak je žádoucí mít nakopanej nejvyšší kvalt co nejrychlejc.
Ne, jsou hnusný, mám hexafony.
E: jinak míra akcelerace mnohdy nesouvisí s tim, jak moc je to eco. Naopak je žádoucí mít nakopanej nejvyšší kvalt co nejrychlejc.
-> palinator: A mas LED denni sviceni? 

Uplne nejradsi mam tyhle ECO jezdce, kdyz jedou z vedlejsi, v ramci ECO rezimu nechtej zastavovat i kdyz vidi rozjety auto na hlavni, vjedou tam a opet v ramci ECO rezimu akcelerujou jak prelozena Avie. Takovymu pak dam s radosti davku fotonu a mam chut ho vytlacit do skarpy 

-> Syny:
Proto mám bubny.
Proto mám bubny.

-> Syny: To u toho automatu nehrozí
A Libor má vzadu bubny...

... a to co se usetri na palivu se pak vrazi do tech shnilejch zadnich kotouci treba

-> palinator: Jj mám poslední dobou podobný pozorování - hlavně u SX4. Překvapilo mě to dost, do tý míry, že jsem podezříval PPC, že při těch fakt nízkejch rychlostech kecá nějak moc. Ale není to tak... speciálně díky tomu automatu se dá v kolonách (který se ale pořád nějak hýbou, tzn žádný zastavování) dosáhnout solidní plynulosti a spotřeba se drží relativně nízko i po městě. A Sobi to maj podobně (bohužel už bez toho automatu).
Ale jak píšeš, musí mít člověk trochu kliku - a nebo trochu nervy na to prudit ostatní
Ale jak píšeš, musí mít člověk trochu kliku - a nebo trochu nervy na to prudit ostatní

-> palinator: april byl minuly tyden hele 

Dneska cestou do práce dosaženo symbolické mety podle všeho skutečných 3,0/100 s 1,9 TDI 66 kW -> 92 kW AlenkaMotors 
Chvaletice - Pardubice-centrum (zimák). Tj. nějakejch 33 km. Po cestě práce na silnici, jízda střídavě jedním pruhem. Budiž kritikům dopřáno, že je na cestě vejškovej rozdíl -70 m, nicméně tento se neprojevuje ani tolik na snížení spotřeby cestou do PCE, jako spíš na zvýšení cestou zpět (ten kopec je poměrně prudkej).
Snad možná než ta hodnota je na celý akci zajímavý, jak se dá využít předvídání vývoje provozu a využití zdánlivých překážek v provozu ve svůj prospěch a tím ve snížení spotřeby. Hustý provoz a omezení v dopravě za běžných okolností vedou k nárůstu spotřeby. Včasná úprava rychlosti vede ke zvětšení plynulosti a ve výsledku se stejná trasa dosáhne při stejné průměrné rychlosti (tj. stejná dojezdová doba) s výrazně nižší spotřebou. Podotýkám, že jsem měl trochu kliku, že za mnou nikdo nejel, tak jsem mohl jezdit trochu "nesmyslně".
Akorát cestou zpátky budu muset někde profouknout ty ucpaný trubky.

Chvaletice - Pardubice-centrum (zimák). Tj. nějakejch 33 km. Po cestě práce na silnici, jízda střídavě jedním pruhem. Budiž kritikům dopřáno, že je na cestě vejškovej rozdíl -70 m, nicméně tento se neprojevuje ani tolik na snížení spotřeby cestou do PCE, jako spíš na zvýšení cestou zpět (ten kopec je poměrně prudkej).
Snad možná než ta hodnota je na celý akci zajímavý, jak se dá využít předvídání vývoje provozu a využití zdánlivých překážek v provozu ve svůj prospěch a tím ve snížení spotřeby. Hustý provoz a omezení v dopravě za běžných okolností vedou k nárůstu spotřeby. Včasná úprava rychlosti vede ke zvětšení plynulosti a ve výsledku se stejná trasa dosáhne při stejné průměrné rychlosti (tj. stejná dojezdová doba) s výrazně nižší spotřebou. Podotýkám, že jsem měl trochu kliku, že za mnou nikdo nejel, tak jsem mohl jezdit trochu "nesmyslně".
Akorát cestou zpátky budu muset někde profouknout ty ucpaný trubky.

-> MerHanz 13.03.19 21:00:28: Jezdil jsem s oběma autama stejně. 7,2 mám na palubáku, tam se plyn neprojeví ...
-> M@rtin: tak to svoji oktu setris a jezdíš dál. Nebo jsi zázračnej řidič
. Nenahel. Jsem s obdobným autem mnoho, ale průměr byl přes 8 a to tam byly couracky i jedna delší trasa. Každopádně 7.2 na prdiky je snovy.

-> dragon_cb_cz: to je krásná hodnota :D to by alenka moh vyladit na1.9 :D
Já teď vracel služební o3 FL s 1,6 TDi a dlouhodobá tam byla 6,5
Se svým MPI mám dlouhodobou 7,2
Se svým MPI mám dlouhodobou 7,2
-> Tomaso435: Jj, v noci jsem kdysi jel z chalupy (u Kutné Hory) do Prahy s Oktou za 2.8 dle PPC... vylhanější než Babišovo statistiky pochopitelně. Ale chce to trasu znát.
-> dragon_cb_cz: joo to je taky hezký :))) no v noci když není problém jet 80 a nespěchám pač je mi jedno jesi pudu spat ve 2 nebo ve 3, tak mám zatím rekord 4,1 :-D a to praha trója - mohelnice
ale to už fakt dělám píčoviny a vyžívám se v tom jak kámoš s forestrem tímhle stylem ujede 100km a já 300 


-> Tomaso435: Jj víme, známe, umíme... podobným způsobem jsem udělal s SX4 tohle -> dragon_cb_cz 21.02.19 11:13:45: , ale to teda bylo v noci a neznámý terén, takže se to bohužel trochu projevilo. Bohužel v pražském a okolním provozu pro podobný srandičky moc prostor není 

-> dragon_cb_cz: já to plus minus mám takhle celou zimu :-D samozřejmě když bylo nasněžíno a jel sem do hor kdy sem 60km jel na dvojku ve sněhu nebo do práce kdy sem tam 4 ku nemoh dát pač sníh a led tak to samozřejmě nešlo to sem byl nějakejch 6,6 - 6,8 jak kdy. ale když se jezdí nomálně po silnici tak se to dá na tech 5,4 a když se snažím tak i 5,1 sem měl už 3x.. a jezdim do toho kila no ( i na D1:-D ) . využívám znalosti terénu... kopců ze kterých se rozjíždím, rovinky kde stačí jet 90 pač nepotřebuješ otáčky kvuli stoupání. v dostatečný vzdálenosti pod kopcem to rozjedu zase na to kilo.. a v kopci nepřidávám ale klidně to nechám zpomalit vlažně postupem času na 80 . obce jezdim samozřejmě pětkou kde to tahle převodovka bere stejně jako fávo s 3,9 na 4. , ale rozjezdy z obcí 4. pod kopce kdy vím že by se to rozjelo zbytečně moc nebo bych musel někde brzdit jedu na 5 bez plynu - tím sou vstřiky odpojený a rychlost si držím. no a řadím za včasu a zbytečně nevytáčím... a samozřejmě zavčasu sundávám nohu z plynu když se blíží obec abych do ní vjel cca 60 tacho na pětku.... takže spoustu kilometrů na tej nádrži najedeš vlastně s odpojeným přívodem paliva. A když si to tak vezmu tak mě nikdo ani nepředjíždí krom PPL geis a podobnejch frrrrr dodávek. takže lpg do feldy nemá smysl protože už takhle při ceně 27,90 je kilometr celkem slušnej a tech mejch 500km týdně soukromě to není tak zlý.
-> dragon_cb_cz:
Jj
Jj
-> Tomaso435: Kamarád kdysi na mojí BMM ujel na nádrž skoro 800km (asi 780), to by odpovídalo plus mínus stejnej hodnotě... to jsem tenkrát fakt nechápal 

-> palinator: Vrchol bezpečnosti 

-> palinator 13.03.19 18:00:36: tak na to bych neměl nervy... :-D
-> King:
Když on předchozí rekord 3,2/100 zajel kolega z Bohumína do Mohelnice a tam o nějaký výhodě západních větrů nemohlo být řeči. Navíc je to z pondělka a to tolik nefoukalo, jako dnes.
Vysvětlení je jednoduché - nalepení za kamionem na dálnici.
Když on předchozí rekord 3,2/100 zajel kolega z Bohumína do Mohelnice a tam o nějaký výhodě západních větrů nemohlo být řeči. Navíc je to z pondělka a to tolik nefoukalo, jako dnes.
Vysvětlení je jednoduché - nalepení za kamionem na dálnici.

škoda že sem nemužu dát fotku palubáku, protože žádnej nemám :-D ale a feldou na 426km natankováno 23,2l on plna do plna na jedný benzínce :-D
-> palinator: Asi ti dám ženu na proškolení - naše první nádrž na brejlovci:
-> palinator: To se to “rekorduje” se svezim zapadnim vetrem v zadech :-)
A nedá se říct, že by se jelo z vedlejší dědiny jen z kopce.
Trocha extrémismu na trase Chvaletice - Bohumín v podání Rapida 1,6 TDI 77 kW EA189. 

-> palinator 21.02.19 17:13:16: Já mám za 4tkm dlouhodobou 6,3. Na nádrž s tím dám cca 620 - 650km.
-> M@rtin:
Teď jsem jel se služebním Rapidem 1,6 TDI skoro 300 km s průměrem dle PC 3,9/100.
Kolega se z Ostravy do Olomouce coural po dálnici s kamionama za 3,5, já potom z Olomouce domů trochu zrychlil, takže dálnice 140 km/h, mimo dálnice do 120, když to provoz dovolil. Jinak 80-100.
Kolik žere reálně, nemám tušení.
Teď jsem jel se služebním Rapidem 1,6 TDI skoro 300 km s průměrem dle PC 3,9/100.

Kolik žere reálně, nemám tušení.
-> dragon_cb_cz 21.02.19 11:13:45: To i služební O3 s 1,6TDi jezdí za víc 

-> U-Geen: Plus klasická bulharská konstanta 0.5 litru 

-> dragon_cb_cz: jj baby SUV :) myslim ze na 1.6NA je ten vysledek fakt slusnej
-> U-Geen: baby-SUV?
Ja ho beru spis jako zvedlej hatchback... proto "ne prilis aerodynamicke". Kazdopadne vysledek docela dobrej, kdybych nedelal na konci blbosti, tak to bylo jeste o desetinku lepsi... trochu jsem doufal, ze se dostanu pod 5, ale to uz bych byl fakt brzda provozu.

-> dragon_cb_cz: a pritom SUVcko :)
Auto ne zrovna aerodynamické, atmosférický benzín, archaický 4q automat... a stejně to jde:
-> dragon_cb_cz: Nojo, ale i ten plyn je u jediné čerpačky, kolem které jezdím pravidelně, zpravidla nejdražší (klidně i o 2-3 Kč/litr) v kraji 
A Vervu nemám kde natankovat, neboť nikde nejezdím kolem Benzina čerpačky
Ale zrovna u 130LPG nemám problémy s negativními vlivy biosložek, protože v karburátoru málokdy zůstává stát benzín...

A Vervu nemám kde natankovat, neboť nikde nejezdím kolem Benzina čerpačky

Ale zrovna u 130LPG nemám problémy s negativními vlivy biosložek, protože v karburátoru málokdy zůstává stát benzín...

-> Bukaj: Tak ty stejně jezdíš pořád na plyn, ne? Tak ti to může být jedno.... vem tam čas od času Vervu a máš klid.