
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2965 příspěvků (zobrazeno 751 až 800) od 01.11.2011 do 21.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> Jarda: Toho pul litru bych asi nedoufal, ale znat by to (dle veskerych nize uvedenych vypoctu
) být mělo - hlavně na "pomalejších" trasách.

U rapida jsem ted zaznamenal 8,2 lpg kdyz dam denni svetla, tak to bude jeste o 1/2 litru min. Je to o dost prijemnejsi, nez u octy, kde se sice lehce pod 10 dostanu, ale k tomu to jeste sezere nejakej benzin

-> palinator: No nadšený z toho není, ale snažím se mu vždycky po chvilce odlehčit, projet bez zátěže, aby se trochu nadechl a zachladil, zatím "klep-klep" funguje... Byl za odvoz, vyměnila se ojnice a od té doby šlape, samožřejmě každé jaro nový olej+vyčištění všech žáber pro maximální chlazení...
-> dragon_cb_cz: tak u mě by to bylo cca 4-5 haléřů na kilometr, takže návratnost čistě v palivu okolo 30 000 km.
-> dragon_cb_cz: tak u mě by to bylo cca 4-5 haléřů na kilometr, takže návratnost čistě v palivu okolo 30 000 km.
-> Jumbo 09.04.19 13:50:14:
To musí mít ten motor docela radost. Když sekám normálně s malou sekačkou přerostlou trávu, tak si netroufám jí drtit dlouhodobě v plným výkonu, kor v horku. Z nalejvacího otvoru pro olej se pak po otevření docela dobře páří.
To musí mít ten motor docela radost. Když sekám normálně s malou sekačkou přerostlou trávu, tak si netroufám jí drtit dlouhodobě v plným výkonu, kor v horku. Z nalejvacího otvoru pro olej se pak po otevření docela dobře páří.
-> Jumbo: Rozumná sada vyjde tak na 1500, ať už samostatně nebo jako náhrada mlhovek. Prodávají se i kombinované mlhovky/DRL, ty vyjdou ale na 2600 a výš co jsem koukal. Všechno normálně homologované.
-> dragon_cb_cz: Tak ve městě je to nějakých 7 haléřů na km, dálnice (průměr 100 km/h) nějakých 2,5 haléře na km s tím, že tam bude ještě něco míň za brždění motorem, kdy se nabíjí "zadarmo", což už se ale dost těžko dopočítá... Nevím, jaká je cena kvalitního LED systému, který se vypne se zapnutím běžných světel, to už si každý musí dopočítat sám.
Ale souhlasím, je to spíš úspora žárovek potažmo xenonů, než paliva...
Ale souhlasím, je to spíš úspora žárovek potažmo xenonů, než paliva...
-> Jumbo: Jj, na dálnici to bude mít vliv menší... jednak tam motor běží ve větším zatížení (vyšší účinnost) a druhak prostě za stejnou dobu ujedeš daleko víc km.
V tom městě, v případě samodomo instalace je ta návratnost docela rychlá - v mém případě za něco víc než rok. Ale hlavně ušetřím paraboly hlavních světel a žárovky v nich. No na 9-5 ty xenony...
V tom městě, v případě samodomo instalace je ta návratnost docela rychlá - v mém případě za něco víc než rok. Ale hlavně ušetřím paraboly hlavních světel a žárovky v nich. No na 9-5 ty xenony...
-> dragon_cb_cz: OK, nakonec to je někde mezi, takže se asi shodneme... Hodně v tom bude čachrovat rychlost, kdy při dálniční jízdě cca 100 km/h ta spotřeba světel padá někam k 0,08 l/h.
-> palinator: Tak vzhledem k mojí váze, sklonu zahrady, nerovnosti terénu, hustotě trávy při kombinaci s tupějšími noži a unaveností celého sekacího aparátu se mi už občas stalo, že motor začal směrem do kopce kuckat, musel jsem šlápnout na brzdu a nechat ho znovu roztočit, takže ano, dost velkou část sekání ten motor běží v maximálním výkonu... Ale na těch 25% účinnosti už to i docela sedí...
-> palinator: Tak vzhledem k mojí váze, sklonu zahrady, nerovnosti terénu, hustotě trávy při kombinaci s tupějšími noži a unaveností celého sekacího aparátu se mi už občas stalo, že motor začal směrem do kopce kuckat, musel jsem šlápnout na brzdu a nechat ho znovu roztočit, takže ano, dost velkou část sekání ten motor běží v maximálním výkonu... Ale na těch 25% účinnosti už to i docela sedí...
-> palinator 09.04.19 13:18:14: Záleží hrozně na jízdním režimu - třeba moje auto se zařazeným kvaltem moc často nebrzdí (přinutit ho k fuel cut chce občas trochu hrubě neautomatového čachrování
), když pojedeš 200km po dálnici tak na to taky moc nedojde atd... ale výsledný čísla mi vycházej dost podobný jako udáváš.
Ad pálení benzínu a zahradní traktor - přesně jak píšeš.

Ad pálení benzínu a zahradní traktor - přesně jak píšeš.
-> Jumbo 09.04.19 13:03:53: Tohle naopak na ty čísla celkem sedí - pokud uvažuju 1000W výkonu = 100mg/s, za hodinu 360g paliva = 0,488litru....
Nebo vezmu výpočet z druhé strany - tvých 0,5l na kW za hodinu odpovídá 0,08l na 160W za hodinu. 100km jedu 2,85hodiny, tedy 0,08*2,85=0.228 litru/100km.
Takže bych řekl, že jsme se nakonec shodli (což je u debaty docela fajn) - nejsou ta ani moje původní čísla, ani desetinová jak jsi tvrdil ty - v reálu o něco hůř než poloviční (původně jsem udával 518ml, po novu mi vyšlo 224 resp. 228ml - tzn o něco méně než polovina.
Ale budu férovej - jsme o fous blíž tvým číslům než mým
Nebo vezmu výpočet z druhé strany - tvých 0,5l na kW za hodinu odpovídá 0,08l na 160W za hodinu. 100km jedu 2,85hodiny, tedy 0,08*2,85=0.228 litru/100km.
Takže bych řekl, že jsme se nakonec shodli (což je u debaty docela fajn) - nejsou ta ani moje původní čísla, ani desetinová jak jsi tvrdil ty - v reálu o něco hůř než poloviční (původně jsem udával 518ml, po novu mi vyšlo 224 resp. 228ml - tzn o něco méně než polovina.
Ale budu férovej - jsme o fous blíž tvým číslům než mým

-> Jumbo:
A můžeš mi říct, jak spálit benzín jinak, než ve směsi se vzduchem?
Jinak bych chtěl vidět, jak ten tvůj zahradní traktor jede většinu času v plném zatížení, tzn. na hranici, kdy se začíná už pomalu dusit. Pro tvůj výpočet to má naprosto klíčový význam. V oblasti jmenovitého výkonu má navíc tento účinnost necelých 25%.
-> dragon_cb_cz:
Ono nemalou část jízdy se do spotřeby nemůžou světlomety počítat - a to při deceleraci se zařazeným kvaltem. Obvykle je potřeba motorem brzdit co nejvíce, zbytek připadá na brzdy.
Jinak ve volnoběhu vychází vzrůst spotřeby na cca 0,1 l/h. Přepočteno na 100 km to vychází od cca 0,1 až 0,3 litru.
A můžeš mi říct, jak spálit benzín jinak, než ve směsi se vzduchem?

Jinak bych chtěl vidět, jak ten tvůj zahradní traktor jede většinu času v plném zatížení, tzn. na hranici, kdy se začíná už pomalu dusit. Pro tvůj výpočet to má naprosto klíčový význam. V oblasti jmenovitého výkonu má navíc tento účinnost necelých 25%.
-> dragon_cb_cz:
Ono nemalou část jízdy se do spotřeby nemůžou světlomety počítat - a to při deceleraci se zařazeným kvaltem. Obvykle je potřeba motorem brzdit co nejvíce, zbytek připadá na brzdy.
Jinak ve volnoběhu vychází vzrůst spotřeby na cca 0,1 l/h. Přepočteno na 100 km to vychází od cca 0,1 až 0,3 litru.
-> Jumbo: Asi nemám energii/čas ti vysvětlovat, proč je tvůj způsob výpočtu dost vachrlatý. Každopádně jsi mě přinutil googlit o něco víc a z nějakých experimentálních dat vychází celková účinnost sestavy motor-alternátor o dost lépe, než jsem odhadoval - cca 23% (mě to vycházelo výrazně níž - 7.5%)... tzn svoje výsledky bych měl dělit třema. V mém jízdním cyklu by to tak vycházelo na nějakých 0.17l/100km. Pokud bych vzal v úvahu ještě úsporu v zadních světlech atd, jsem na těch 0.2l/100km celkem v klidu.
Zdroj: web.archive.org/web/.../d rl_trl.pdf - strana 17. Vychází tam spotřeba cca 0.1mg paliva za sekundu na 1W elektrického výkonu, tzn v případe 160W předních světel 16mg/s (přesně 16,15mg/s). Opět uvažuju průměrnou rychlost 35km/h, tzn 100km za 2.85 hodiny = 10260 vteřin, ve výsledku 165,69g paliva na 100km. Při hustotě 0,737kg/l to vychází na 224,81ml paliva na 100km - tzn ty mnou výše zmíněné dvě deci...
Zdroj: web.archive.org/web/.../d rl_trl.pdf - strana 17. Vychází tam spotřeba cca 0.1mg paliva za sekundu na 1W elektrického výkonu, tzn v případe 160W předních světel 16mg/s (přesně 16,15mg/s). Opět uvažuju průměrnou rychlost 35km/h, tzn 100km za 2.85 hodiny = 10260 vteřin, ve výsledku 165,69g paliva na 100km. Při hustotě 0,737kg/l to vychází na 224,81ml paliva na 100km - tzn ty mnou výše zmíněné dvě deci...
-> dragon_cb_cz: Ještě jedna drobnost. Elektrocentrála s výkonem cca 1kVA, tedy 1kW sežere za hodinu zhruba 0,5 benzínu. Což sedí tomu, co jsem psal já, nikoliv cos psal ty...
-> Borderer 09.04.19 10:36:47: teplotní čidlo, pokud to má dvě tak to na sání 

-> dragon_cb_cz 09.04.19 09:54:24: víc než svícení má vliv to že si pustíš klimatizaci nebo otevřeš okno



-> dragon_cb_cz: Studie sice řeší hlavně DRL, ale v době studie (2002) se asi nedá mluvit o LED a reálně tam bylo 30 - 40 W v žárovkách, což pořád nesedí do tvojí rovnice.
A o výkonu auta mluvím proto, že alternátor je na té straně motoru, kde se jeho výkon měří, tudíž je to relevantnější porovnání, než tepelná energie v litru benzínu. Navic se nespaluje čistě benzín, ale jeho směs se vzduchem, která bude mít taky jistě jinou tepelnou energii, než ten litr čistého benzínu.
Pokud bych vzal tvůj vstup, vzal si můj motor v zahradním traktoru, který má 13 kW a jedě většinu času na plný zátah, tak mám 8.89kW/h na litr benzínu. Při předpokladu 15% účinnosti motoru je to asi 1,33 kW/h, takže bych za hodinu provozu spálil nějakých 10 litrů benzínu, což je kardinální blbost...
Čistě logicky pokud jede auto v klidu po rovině, bude motor brát tak 10 kW výkonu, spotřeba nějaké 4l/100 km. Pokud z toho výkonu vezmu 0,24 kW (120 W žárovek a 50% účinnost alternátoru), tak jsem motoru vzal cca 2,5% používaného výkonu, adekvátně taky zvedl spotřebu...
Edit: Motor má 17,5 HP, tedy asi 13 kW
A o výkonu auta mluvím proto, že alternátor je na té straně motoru, kde se jeho výkon měří, tudíž je to relevantnější porovnání, než tepelná energie v litru benzínu. Navic se nespaluje čistě benzín, ale jeho směs se vzduchem, která bude mít taky jistě jinou tepelnou energii, než ten litr čistého benzínu.
Pokud bych vzal tvůj vstup, vzal si můj motor v zahradním traktoru, který má 13 kW a jedě většinu času na plný zátah, tak mám 8.89kW/h na litr benzínu. Při předpokladu 15% účinnosti motoru je to asi 1,33 kW/h, takže bych za hodinu provozu spálil nějakých 10 litrů benzínu, což je kardinální blbost...
Čistě logicky pokud jede auto v klidu po rovině, bude motor brát tak 10 kW výkonu, spotřeba nějaké 4l/100 km. Pokud z toho výkonu vezmu 0,24 kW (120 W žárovek a 50% účinnost alternátoru), tak jsem motoru vzal cca 2,5% používaného výkonu, adekvátně taky zvedl spotřebu...
Edit: Motor má 17,5 HP, tedy asi 13 kW
-> Jumbo 09.04.19 11:13:07: A ještě teda dodávám k tomu "podle mě se to takhle počítat nedá" - přijde mi to daleko exaktnější, než čachrování s procenty maximálního výkonu atd. Pracuješ v zásadě jen se zákonem zachování energie, účinností dvou prvků (motor a alternátor), zbytek jsou exaktní veličiny (čas a rychlost).
-> Jumbo: Začnu od konce - ta studie mluví o úsporách benzínu, pokud bys zrušil právě DRL, který mají malý odběr - nikoliv hlavní světlomety, které mají odběr cca 10x větší... jinými slovy, studie dochází (nepřímo) k řádově stejným výsledkům jako já.
K těm tvým číslům - moc nevím, proč se tam taháš věci jako "maximální výkon motoru" a "maximálně zatížený alternátor" - to přece s reálným provozem nemá nic společného. Kolik procent času využíváš plný výkon motoru?
Pokud bys "spotřebu světel" chtěl odvozovat od maximálního výkonu motoru, tak bys také musel uvažovat spotřebu motoru v okamžiku, kdy toho maximálního výkonu dosahuje. Už to samo o sobě ten výpočet výrazně promění a to ještě nebereš v potaz to, že v tu chvíli motor běží daleko blíž svému optimu účinnosti, než v běžném provozu.
Jinak číslo které jsem kdysi googlil já je cca 0.3l/100km, tzn skutečně o něco (ale ne o řád!) nižší, než to moje. Všimni si ale taky, že uvažuju průměrnou rychlost 35km/h, tzn relativně nízkou, odpovídající mému běžnému jízdnímu režimu. Spotřeba světel je "hodinová", nikoliv kilometrová - čím jezdíš rychleji, tím ten vliv na spotřebu na km bude nižší pochopitelně.
K těm tvým číslům - moc nevím, proč se tam taháš věci jako "maximální výkon motoru" a "maximálně zatížený alternátor" - to přece s reálným provozem nemá nic společného. Kolik procent času využíváš plný výkon motoru?
Pokud bys "spotřebu světel" chtěl odvozovat od maximálního výkonu motoru, tak bys také musel uvažovat spotřebu motoru v okamžiku, kdy toho maximálního výkonu dosahuje. Už to samo o sobě ten výpočet výrazně promění a to ještě nebereš v potaz to, že v tu chvíli motor běží daleko blíž svému optimu účinnosti, než v běžném provozu.
Jinak číslo které jsem kdysi googlil já je cca 0.3l/100km, tzn skutečně o něco (ale ne o řád!) nižší, než to moje. Všimni si ale taky, že uvažuju průměrnou rychlost 35km/h, tzn relativně nízkou, odpovídající mému běžnému jízdnímu režimu. Spotřeba světel je "hodinová", nikoliv kilometrová - čím jezdíš rychleji, tím ten vliv na spotřebu na km bude nižší pochopitelně.
-> Jumbo: Taky jsem měl nějakej výpočet, žel si ho nepamatuju. Úspora nula nula nic, možná nějaký deci na 100 km. Proto nechápu dnešní SS a rekuperaci, který alt. odpojují (takže myslet si jó dneska jedu 150 km po dálnici, to si baterka bude chrochtat - tak to už bohužel neplatí, ona to celý auto může táhnout sama bez alternátoru, dovoluje-li to napětí, počasí...). Ale u dřívějšího "pořádnýho" způsobu nabíjení to to asi po dobití baterky bude jedinej větší odběr. Průserový jsou u aut, kde se s celodenním svícením nepočítalo, spoje na palubce atp. a žárovky (např FI). Z hlediska spotřeby má asi větší vliv počasí, nervozita způsobená loudalem a jeho následný předjíždění a obecně neplynulost provozu. Startovat 5x za minutu při cukání před obejzdem nebo křižovatkou je taky super. To snad sežere ještě víc jak paliva, jak náboje v baterce.
-> dragon_cb_cz: Výpočet zajímavý, ale podle mě se to takhle počítat nedá.
Z logického pohledu si 90A alternátor vezme při plném zatížení z motoru cca 1,1kW výkonu motoru, počítals že přední světla sežerou 0,12 kW, což je velmi malá část toho, jaký výkon motor produkuje, třeba u auta s výkonem 60 kW je to 0,2% jeho maximálního výkonu, i pokud by člověk řekl, že používá průměrně 25% výkonu motoru, tak se bavíme stále o číslech pod 1% výkonu, které si bere alternátor na přední světla, což se rozhodně nedá spojovat se spotřebou 0,5l/100 km. Reálné hodnoty zhoršení spotřeby budou podle mě v řádech okolo 1%, tedy cca desetina toho, cos tu uvedl ty.
K podobnému závěru došlo i několik studií...
www.energy.ca.gov/2005pub lications/.../CEC-600-2005 -024-AD-1G.pdf
Z logického pohledu si 90A alternátor vezme při plném zatížení z motoru cca 1,1kW výkonu motoru, počítals že přední světla sežerou 0,12 kW, což je velmi malá část toho, jaký výkon motor produkuje, třeba u auta s výkonem 60 kW je to 0,2% jeho maximálního výkonu, i pokud by člověk řekl, že používá průměrně 25% výkonu motoru, tak se bavíme stále o číslech pod 1% výkonu, které si bere alternátor na přední světla, což se rozhodně nedá spojovat se spotřebou 0,5l/100 km. Reálné hodnoty zhoršení spotřeby budou podle mě v řádech okolo 1%, tedy cca desetina toho, cos tu uvedl ty.
K podobnému závěru došlo i několik studií...
www.energy.ca.gov/2005pub lications/.../CEC-600-2005 -024-AD-1G.pdf
-> bouchy: Já po instalaci denního svícení nepoznal ve spotřebě rozdíl žádnej, +/-0,1l/100km, takže víc udělá jeden studenej start navíc nebo kolona.
Vrátím se trochu do pravěku, 1.3 BMM žere jak tank, kolem 9 litrů na dálku...novej vzducháč, v zapalování kabely, víčko a palec rozdělovače, svíčky, lambda funguje. Je ještě nějaká kravina, co u totohle motoru má takovej vliv na spotřebu? Teplota motoru se pohybuje mezi 80 - 85°C, což už by sytič dávno běžet neměl, ne?
Vrátím se trochu do pravěku, 1.3 BMM žere jak tank, kolem 9 litrů na dálku...novej vzducháč, v zapalování kabely, víčko a palec rozdělovače, svíčky, lambda funguje. Je ještě nějaká kravina, co u totohle motoru má takovej vliv na spotřebu? Teplota motoru se pohybuje mezi 80 - 85°C, což už by sytič dávno běžet neměl, ne?
-> Syny: Jj přesně to mi k tomu doplnil -> U-Geen: když jsem ten výpočet dával dohromady pro něj
Tam je otázka kolik to je, no... ale už ten předek samotnej není úplně nezajímavej.
Pro mě ale primární motivace je šetření těch hlavních světlometů - hlavně xenonů na 9-5...

Pro mě ale primární motivace je šetření těch hlavních světlometů - hlavně xenonů na 9-5...
-> dragon_cb_cz 09.04.19 10:21:48: K tem H4 + parkovackam by chtelo pricist i zadek, kterej nektery auta maj nekolikanasobne osazanej a taky pristrojovku a celou palubku.
-> bouchy 09.04.19 10:08:58: Nělkde jsem dohledal, že tepelná energie v litru benzínu je 8.89kW/h. Při předpokladu 15% účinnosti motoru a 50% alternátoru mi z toho vyšlo, že získám (elektrických) 0.66kWh z litru. H4 + parkovačka vepředu mají dohromady 60W x 2 = 120W == 0.12kWh za hodinu. Dál jsem počítal průměrnou rychlost 35km/h (to po Praze dost sedí), tzn za 100km "prosvítím" 0.342kW. No a finálně 0,66kWh / 0,342kWh=0,518 - skoro půl litru.
Otázka je pochopitelně jak moc jsem trefil ten odhad účinnosti motoru (vím, že benzínový motor umí být efektivnější, ale předpokládám, že za dost jiných podmínek než moje cukačka do práce) a alternátoru, zbytek by měl být relativně přesný. Tak či onak to v řádu tech deci na 100km bude.
Otázka je pochopitelně jak moc jsem trefil ten odhad účinnosti motoru (vím, že benzínový motor umí být efektivnější, ale předpokládám, že za dost jiných podmínek než moje cukačka do práce) a alternátoru, zbytek by měl být relativně přesný. Tak či onak to v řádu tech deci na 100km bude.
-> dragon_cb_cz 09.04.19 09:54:24: Jak velkej, ideálně v množství paliva na 1000 km? Největší investice mi připadá cena žárovek (halogen, u xenonu ještě víc), případně celýho světla, když se porouchá. Jednoduchým výpčtem mi vyšla zátěž alternátoru něco přes 10% z jeho maxima. I nezatížený alternátor se musí nějak točit, i pokud se jedná o "eko" vypnuté buzení. Jinak by tam musela být spojka.
-> palinator: Ladí software jak šílenej, ale namontovat pár LED-ek je línej, to jsou lidi dneska 

-> dragon_cb_cz:
Kašlu na to.
Kašlu na to.

-> palinator: Tak najdi nějaký hezký... on ten vliv na spotřebu není u denního svícení vůbec zanedbatelnej co jsem vyčetl i počítal... Pochopitelně čím nižší rychlosti, tím je ten vliv větší.
-> palinator: Ja bych to tedy pod ty 3 chtel dostat 

-> Syny:
Já bych řek že už to stačí, dalo mi to docela zabrat.
Já bych řek že už to stačí, dalo mi to docela zabrat.

-> palinator: No vidis, mohl si mit mozna 2,9 l/100 km 

-> Syny:
Ne, jsou hnusný, mám hexafony.
E: jinak míra akcelerace mnohdy nesouvisí s tim, jak moc je to eco. Naopak je žádoucí mít nakopanej nejvyšší kvalt co nejrychlejc.
Ne, jsou hnusný, mám hexafony.
E: jinak míra akcelerace mnohdy nesouvisí s tim, jak moc je to eco. Naopak je žádoucí mít nakopanej nejvyšší kvalt co nejrychlejc.
-> palinator: A mas LED denni sviceni? 

Uplne nejradsi mam tyhle ECO jezdce, kdyz jedou z vedlejsi, v ramci ECO rezimu nechtej zastavovat i kdyz vidi rozjety auto na hlavni, vjedou tam a opet v ramci ECO rezimu akcelerujou jak prelozena Avie. Takovymu pak dam s radosti davku fotonu a mam chut ho vytlacit do skarpy 

-> Syny:
Proto mám bubny.
Proto mám bubny.

-> Syny: To u toho automatu nehrozí
A Libor má vzadu bubny...

... a to co se usetri na palivu se pak vrazi do tech shnilejch zadnich kotouci treba

-> palinator: Jj mám poslední dobou podobný pozorování - hlavně u SX4. Překvapilo mě to dost, do tý míry, že jsem podezříval PPC, že při těch fakt nízkejch rychlostech kecá nějak moc. Ale není to tak... speciálně díky tomu automatu se dá v kolonách (který se ale pořád nějak hýbou, tzn žádný zastavování) dosáhnout solidní plynulosti a spotřeba se drží relativně nízko i po městě. A Sobi to maj podobně (bohužel už bez toho automatu).
Ale jak píšeš, musí mít člověk trochu kliku - a nebo trochu nervy na to prudit ostatní
Ale jak píšeš, musí mít člověk trochu kliku - a nebo trochu nervy na to prudit ostatní

-> palinator: april byl minuly tyden hele 

Dneska cestou do práce dosaženo symbolické mety podle všeho skutečných 3,0/100 s 1,9 TDI 66 kW -> 92 kW AlenkaMotors 
Chvaletice - Pardubice-centrum (zimák). Tj. nějakejch 33 km. Po cestě práce na silnici, jízda střídavě jedním pruhem. Budiž kritikům dopřáno, že je na cestě vejškovej rozdíl -70 m, nicméně tento se neprojevuje ani tolik na snížení spotřeby cestou do PCE, jako spíš na zvýšení cestou zpět (ten kopec je poměrně prudkej).
Snad možná než ta hodnota je na celý akci zajímavý, jak se dá využít předvídání vývoje provozu a využití zdánlivých překážek v provozu ve svůj prospěch a tím ve snížení spotřeby. Hustý provoz a omezení v dopravě za běžných okolností vedou k nárůstu spotřeby. Včasná úprava rychlosti vede ke zvětšení plynulosti a ve výsledku se stejná trasa dosáhne při stejné průměrné rychlosti (tj. stejná dojezdová doba) s výrazně nižší spotřebou. Podotýkám, že jsem měl trochu kliku, že za mnou nikdo nejel, tak jsem mohl jezdit trochu "nesmyslně".
Akorát cestou zpátky budu muset někde profouknout ty ucpaný trubky.

Chvaletice - Pardubice-centrum (zimák). Tj. nějakejch 33 km. Po cestě práce na silnici, jízda střídavě jedním pruhem. Budiž kritikům dopřáno, že je na cestě vejškovej rozdíl -70 m, nicméně tento se neprojevuje ani tolik na snížení spotřeby cestou do PCE, jako spíš na zvýšení cestou zpět (ten kopec je poměrně prudkej).
Snad možná než ta hodnota je na celý akci zajímavý, jak se dá využít předvídání vývoje provozu a využití zdánlivých překážek v provozu ve svůj prospěch a tím ve snížení spotřeby. Hustý provoz a omezení v dopravě za běžných okolností vedou k nárůstu spotřeby. Včasná úprava rychlosti vede ke zvětšení plynulosti a ve výsledku se stejná trasa dosáhne při stejné průměrné rychlosti (tj. stejná dojezdová doba) s výrazně nižší spotřebou. Podotýkám, že jsem měl trochu kliku, že za mnou nikdo nejel, tak jsem mohl jezdit trochu "nesmyslně".
Akorát cestou zpátky budu muset někde profouknout ty ucpaný trubky.

-> MerHanz 13.03.19 21:00:28: Jezdil jsem s oběma autama stejně. 7,2 mám na palubáku, tam se plyn neprojeví ...
-> M@rtin: tak to svoji oktu setris a jezdíš dál. Nebo jsi zázračnej řidič
. Nenahel. Jsem s obdobným autem mnoho, ale průměr byl přes 8 a to tam byly couracky i jedna delší trasa. Každopádně 7.2 na prdiky je snovy.

-> dragon_cb_cz: to je krásná hodnota :D to by alenka moh vyladit na1.9 :D
Já teď vracel služební o3 FL s 1,6 TDi a dlouhodobá tam byla 6,5
Se svým MPI mám dlouhodobou 7,2
Se svým MPI mám dlouhodobou 7,2
-> Tomaso435: Jj, v noci jsem kdysi jel z chalupy (u Kutné Hory) do Prahy s Oktou za 2.8 dle PPC... vylhanější než Babišovo statistiky pochopitelně. Ale chce to trasu znát.
-> dragon_cb_cz: joo to je taky hezký :))) no v noci když není problém jet 80 a nespěchám pač je mi jedno jesi pudu spat ve 2 nebo ve 3, tak mám zatím rekord 4,1 :-D a to praha trója - mohelnice
ale to už fakt dělám píčoviny a vyžívám se v tom jak kámoš s forestrem tímhle stylem ujede 100km a já 300 


-> Tomaso435: Jj víme, známe, umíme... podobným způsobem jsem udělal s SX4 tohle -> dragon_cb_cz 21.02.19 11:13:45: , ale to teda bylo v noci a neznámý terén, takže se to bohužel trochu projevilo. Bohužel v pražském a okolním provozu pro podobný srandičky moc prostor není 

-> dragon_cb_cz: já to plus minus mám takhle celou zimu :-D samozřejmě když bylo nasněžíno a jel sem do hor kdy sem 60km jel na dvojku ve sněhu nebo do práce kdy sem tam 4 ku nemoh dát pač sníh a led tak to samozřejmě nešlo to sem byl nějakejch 6,6 - 6,8 jak kdy. ale když se jezdí nomálně po silnici tak se to dá na tech 5,4 a když se snažím tak i 5,1 sem měl už 3x.. a jezdim do toho kila no ( i na D1:-D ) . využívám znalosti terénu... kopců ze kterých se rozjíždím, rovinky kde stačí jet 90 pač nepotřebuješ otáčky kvuli stoupání. v dostatečný vzdálenosti pod kopcem to rozjedu zase na to kilo.. a v kopci nepřidávám ale klidně to nechám zpomalit vlažně postupem času na 80 . obce jezdim samozřejmě pětkou kde to tahle převodovka bere stejně jako fávo s 3,9 na 4. , ale rozjezdy z obcí 4. pod kopce kdy vím že by se to rozjelo zbytečně moc nebo bych musel někde brzdit jedu na 5 bez plynu - tím sou vstřiky odpojený a rychlost si držím. no a řadím za včasu a zbytečně nevytáčím... a samozřejmě zavčasu sundávám nohu z plynu když se blíží obec abych do ní vjel cca 60 tacho na pětku.... takže spoustu kilometrů na tej nádrži najedeš vlastně s odpojeným přívodem paliva. A když si to tak vezmu tak mě nikdo ani nepředjíždí krom PPL geis a podobnejch frrrrr dodávek. takže lpg do feldy nemá smysl protože už takhle při ceně 27,90 je kilometr celkem slušnej a tech mejch 500km týdně soukromě to není tak zlý.
-> dragon_cb_cz:
Jj
Jj
-> Tomaso435: Kamarád kdysi na mojí BMM ujel na nádrž skoro 800km (asi 780), to by odpovídalo plus mínus stejnej hodnotě... to jsem tenkrát fakt nechápal 
