skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2955 příspěvků (zobrazeno 701 až 750) od 01.11.2011 do 14.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> Bukaj 17.02.20 17:01:45: Hmotnost podobná, výkon viz ostatní.
-> palinator 17.02.20 17:12:39: Přesně tak. Křivka je stejná u obou, jen u 55 pokračuje kus výš.
-> Skili:
Správně. A 55 kW se liší jen tím, že v softu nemá oříznutej vršek průběhu výkonu, tzn. v nízkejch a středních otáčkách to jede úplně stejně (nějak do 4500 otáček mám pocit).
A 55 kW má kratší kvalty.
Správně. A 55 kW se liší jen tím, že v softu nemá oříznutej vršek průběhu výkonu, tzn. v nízkejch a středních otáčkách to jede úplně stejně (nějak do 4500 otáček mám pocit).
A 55 kW má kratší kvalty.

-> Bukaj: jestli se nepletu tak se tam dávali dva druhy 1.0 tříválce 44kW a 55kW a váží to snad skoro tunu
-> vhml 17.02.20 09:54:34: Jako že z kopce na to šlápl a do kopce se kochal?
-> palinator 17.02.20 10:06:22: To je asi blbost, ne? Citigo bude lehčí, než 130L a určitě bude mít lepší poměr kW/kg. Nevím sice, co měl za motor, ale předpokládám, že Citigo budou mít něco mezi 1000 a 1200 ccm a určitě to bude víc, jak 50kW...

-> palinator 17.02.20 10:06:22: To je asi blbost, ne? Citigo bude lehčí, než 130L a určitě bude mít lepší poměr kW/kg. Nevím sice, co měl za motor, ale předpokládám, že Citigo budou mít něco mezi 1000 a 1200 ccm a určitě to bude víc, jak 50kW...
-> Bukaj:
Dost možná tam byla chyba v odhadu zbývajícího množství paliva. Ve škodovce se dá odhadnout tak akorát "něco kolem rezervy", čtvrtka, půlka a pak něco mezi půlkou a plnou nádrží.
Jinak ta tvá příhoda s Citigem je jasně vysvětlitelná ne? Ve vyšších rychlostech (z kopce) jsi kvůli aerodynamice ztrácel výrazně více, než v rychlostech nižších (do kopce), kde ti zase pomáhala menší hmotnost.
Dost možná tam byla chyba v odhadu zbývajícího množství paliva. Ve škodovce se dá odhadnout tak akorát "něco kolem rezervy", čtvrtka, půlka a pak něco mezi půlkou a plnou nádrží.

Jinak ta tvá příhoda s Citigem je jasně vysvětlitelná ne? Ve vyšších rychlostech (z kopce) jsi kvůli aerodynamice ztrácel výrazně více, než v rychlostech nižších (do kopce), kde ti zase pomáhala menší hmotnost.
-> Bukaj 17.02.20 09:37:38: a zatímco škodovka byla honěna na hranici smrti, řidič citiga se kochal na půl plynu 

-> palinator: Jo, víceméně, až na těch 13,5 litru z posledního záznamu - to se benzín odpařil při delší odstávce, ne? Za tolik nejezdím ani s naloženým přívěsem na LPG (to se spotřeba blíží k 10,5/100).
U mne spotřeba dle stylu jízdy a paliva:
1) LPG s vlekem a co to dá - 10 - 10,5 l
2) LPG bez vleku a co to dá - 9,5 - 10 l
3) LPG pohodička okresky - 8,5 l
4) LPG pohodička dálnice (dovolená v zahraničí, rychlost kolem 120 km/hod) - 7,5 - 8 l
benzín ad 1) - cca 9 l
benzín ad 2) - 8 - 9 l
benzín ad 3) - 7 - 7,5 l
benzín ad 4) - 6,5 - 7 l
Jinak trošku mimo téma, ale když už tu byla zmíněna ta Škoda Citigo - včera cestou z Moravy mne na D1 překvapilo, že Citigo jede z kopce lépe, než 130LPG a do kopce naopak hůře - alespoň v kopcovitém úseku D1 od Humpolce k Modleticím to tak vypadalo - z kopce jsem většinou nejel rychleji, než 155 Km/hod (GPS), protože celkem foukalo a některé poryvy větru byly pro řidiče rozkutálené škodovky poměrně nepříjemné, do kopců mi rychlost dle GPS klesala na 120-130 km/hod, přesto jsem vždy v kopci jedno Citigo předjel, aby mne pak zase z kopce předjelo zpět...
Myslel jsem, že toto malé lehké aerodynamické coupátko bude mít do kopce menší problémy, než o 30 let starší sedan...
U mne spotřeba dle stylu jízdy a paliva:
1) LPG s vlekem a co to dá - 10 - 10,5 l
2) LPG bez vleku a co to dá - 9,5 - 10 l
3) LPG pohodička okresky - 8,5 l
4) LPG pohodička dálnice (dovolená v zahraničí, rychlost kolem 120 km/hod) - 7,5 - 8 l
benzín ad 1) - cca 9 l
benzín ad 2) - 8 - 9 l
benzín ad 3) - 7 - 7,5 l
benzín ad 4) - 6,5 - 7 l
Jinak trošku mimo téma, ale když už tu byla zmíněna ta Škoda Citigo - včera cestou z Moravy mne na D1 překvapilo, že Citigo jede z kopce lépe, než 130LPG a do kopce naopak hůře - alespoň v kopcovitém úseku D1 od Humpolce k Modleticím to tak vypadalo - z kopce jsem většinou nejel rychleji, než 155 Km/hod (GPS), protože celkem foukalo a některé poryvy větru byly pro řidiče rozkutálené škodovky poměrně nepříjemné, do kopců mi rychlost dle GPS klesala na 120-130 km/hod, přesto jsem vždy v kopci jedno Citigo předjel, aby mne pak zase z kopce předjelo zpět...
Myslel jsem, že toto malé lehké aerodynamické coupátko bude mít do kopce menší problémy, než o 30 let starší sedan...

-> Borderer: U s120 spousta spotrebovych legend vychazi z hrube promerujiciho tachometru a pocitace km a faktu, ze pri mereni spotreby jenom na trase z A do B se pri priznivem vetru lehce opracovana krabice od bot chova jako plachetnice :-)
-> King: Ale ne u stodvacítky.
Spíš sem narážel na poměr reálná spotřeba / údaje v TP.

-> Borderer: Ano, to je bezna spotreba benzinovyho 2 litru s petikvaltem pri tempomatovych 120 na dalnici :-)
-> SO545: Docela by mne zajímal záznam jeho jízdy. Jestli je strašná brzda provozu nebo jen umí jezdit efektivně. Protože taky se mi povedla průměrná spotřeba u škodovky 6,0litru a to jsme jeli po dálnici 100 - 110 km/h.
-> SO545: Mistr sveta v kategorii aplikovany držgrešlismus. Lituju motor jeho auta a ucastniky provozu, co ho na rekordni jizdach potkali :-)
-> Jarda - zrušená registrace 16.02.20 20:48:23: jedine ze sa budes ucit od tohto pana :
auto.pravda.sk/magazin/.. ./289132-skoda-citigo-cng- za-100-eur-2-619-kilometro v
auto.pravda.sk/magazin/.. ./289132-skoda-citigo-cng- za-100-eur-2-619-kilometro v
dnes mi jeden clovek tvrdil, ze s citigo CNG jezdi za 60h/km - tak na to se ani s extra upravenou lpg 1.3 mpi feldou nedostau, zacina me to dost zajimat... 

-> Jarda: Tak mám pořád tu jednu, ale druhej motor. Původní chcípnul na to, že předchozí majitel kašlal na výměnu oleje, byla přidřená klika i vačka, ale i tak jsem s tím motorem ještě najezdil nějakej desetitisíc km. V nájezdu 270t km jsem vyměnil za motor z auta, co mělo podle tacho najeto 100t (pouze motor bez bižuterie okolo). Dneska mám na tachu 398t km a dělal jsem jen gufera na ventilech - po jejich výměně opět nemám potřebu ani nedolejvat olej.
-> Borderer 25.11.19 09:59:31: no kolikatou 1.6 to mas? 3. nebo 4.? :) ja mam 3ks ve vsech autech puvodni, nemlati jen v bluesky, ale je asi otazka casu, kdy zacne... u cervene pujde hlava dolu a uvidim, co zjistim. Najezdil jsem s ni 70tis.km na LPG
-> Jarda: Na 1.6 mi nesahej. Ten motor mne jezdí už 100 tisíc kilometrů bez mechanické poruchy. Když nepočítám spotřebák, měnil jsem jeden vstřik, klapku a zapalovací modul, ale to bude spíš tím, že to byly originální díly a auto má skoro 400t km. A kamarád to má obdobně.
Z rodinné statistiky je nejméně spolehlivá přítelkyně 1.3 BMM. 


-> Borderer 25.11.19 08:09:45: hele to neni 1.6
s klepajicim zrovna nejezdim, ale dlouhodobe uvidime, jestli da pres 100tis.km, prvni pujdou ventily, to je jasne a ten cernej temac stejne nekdy budu muset vymenit... U favomotoru jsem jeste pisty neznicil, vlastne jeste u niceho, ikdyz na nivackych neco uz bylo, ale jezdeji dal. :)

-> Jarda: Coveče takže ty ušetříš 15,50Kč na 100km aby si pak během dalších 10t km odpálil motor?
Když už jezdíš takový štreky, nebylo by lepší si koupit normální auto, ve kterým se nebudeš muset nějakou dobu vrtat a normálně jezdí s takovou spotřebou, jako se snažíš dostat z Feldy? 


-> dragon_cb_cz 22.11.19 13:10:53: tak na jeden zatah to nenajedu
-> Tomaso435 22.11.19 20:07:11: vyssi predstih, hodne priskrcene, plynovej pedal moc neslapu a brzdim motorem s vypnutym privodem LPG, je to origo 1.3 mpi 50kW s trochu snizenou hlavou, kdyz prepnu na benzin, tak nejede vubec spatne, musim teda mit 100ku, jinak to da dolu predstih a nejede,. jsem zvedav, jak dlouho ten motor bude davat takhle chudou smes
Ted jsem za vikend ujel s moji octou 1.8t pres 1000km a palubak ukazal 7,5l, coz v realu bude kolem 9l LPG, ale jezdit s tim do prace, tak bude spotreba min. o 3l vyssi.

-> Tomaso435 22.11.19 20:07:11: vyssi predstih, hodne priskrcene, plynovej pedal moc neslapu a brzdim motorem s vypnutym privodem LPG, je to origo 1.3 mpi 50kW s trochu snizenou hlavou, kdyz prepnu na benzin, tak nejede vubec spatne, musim teda mit 100ku, jinak to da dolu predstih a nejede,. jsem zvedav, jak dlouho ten motor bude davat takhle chudou smes
Ted jsem za vikend ujel s moji octou 1.8t pres 1000km a palubak ukazal 7,5l, coz v realu bude kolem 9l LPG, ale jezdit s tim do prace, tak bude spotreba min. o 3l vyssi.
-> Alenka: otázka čo na to DSG ... turbo bude časom aj tak možno treba , má 380 000km
-> suri: lze společně se zvýšením výkonu, ale i samostatně.
CDAA má papírově 160k/250Nm, reálně mívají 180k a plus mínus papírový krouťák, úprava okolo 210k/330Nm.
A když se na to nacpe turbo z CCZA, tak bez jakýchkoli dalších mech. zásahů se sériovým aktuátorem dá cca 240k/380Nm, s tvrdším aktuátorem 260k/410Nm :)
CDAA má papírově 160k/250Nm, reálně mívají 180k a plus mínus papírový krouťák, úprava okolo 210k/330Nm.
A když se na to nacpe turbo z CCZA, tak bez jakýchkoli dalších mech. zásahů se sériovým aktuátorem dá cca 240k/380Nm, s tvrdším aktuátorem 260k/410Nm :)
-> Jarda - zrušená registrace 22.11.19 11:41:19: jak si to dokázal ? :)))
-> Alenka: a výkonovo nejaká zmena?
-> Alenka: byla to dálnice, teď jsem jel příbram-plzeň i s předjížděním a státním v koloně jsem dojel za 4.4 takže spokojenost, před úpravou to bylo kolem 4.9
-> suri: máme i na TSI :)
Jediný problém u TSI a obecně zážehových motorů je ten, že omezením překryvu ventilů při vnitřní recirkulaci se sice omezí usazování karbonu v sacím traktu, ale zároveň se trochu zvýší spotřeba při nízkém zatížení, takže to není win-win jako u dieselu.
-> Mr._Nosferatu: super, zvlášť v poměrně velkém autě jako Roomster je tohle velmi pěkná hodnota :)
Jediný problém u TSI a obecně zážehových motorů je ten, že omezením překryvu ventilů při vnitřní recirkulaci se sice omezí usazování karbonu v sacím traktu, ale zároveň se trochu zvýší spotřeba při nízkém zatížení, takže to není win-win jako u dieselu.
-> Mr._Nosferatu: super, zvlášť v poměrně velkém autě jako Roomster je tohle velmi pěkná hodnota :)
-> Jarda: Od kdy je 100km/den krátká trasa?
Ja ted jezdim s 1.3mpi za 5,9l lpg, sice to vubec nejede, ale proti 1,8t lpg je to prijemna financni zmena, celkove naklady asi na 1/3 :), palivo na kratke trasy asi za polovic, na tech mojich 100 km za den neni o cem...
-> Alenka: jo jo, funguje skvěle
-> Alenka: na 1,8TSI cdaa nejaký soft nie je? niečo čo nevracia do sania nonstop EGR
-> Mr._Nosferatu: to vypadá, že úprava funguje 

S těžkou nohou, no mít pantofle místo glad taky to šlo níž




-> Jirik_Tuňák1983: Pokud bys neměl vyloženě kupce, co to dokáže ocenit, tak podle mě blbost prodávat - pokud pro něj máte využití. Aut podobnýho ražení na trhu moc není a za to co bys za to dostal nic kloudného nekoupíš. Ale zase chápu, že toho máš trochu moc - jsem na tom dost podobně, nebo spíš hůř...
-> dragon_cb_cz 13.09.19 19:29:38: Já jsem to vždycky odhodlaný prodat a pak s tím někam jedeme, hodně se do toho vejde, Karkule je vzadu s malou, za chvíli je to obě uhoupe a usnou. Karkule se vždycky trochu sešoupne, natáhne si nohy a je spokojená. A já vlastně taky, byť už je to prostě staré auto. Jen škoda, že v té době nebyl faceliftovaný kus ve stejném stavu. Hledali jsme asi půl roku marně. Všechno moc km, stav eeee atd.
-> Jirik_Tuňák1983: To je hezké... dneska jsem jednoho potkal zaparkovanýho ve Vršovicích, ale nebyl čas ho moc prohlížet (jen jsem vyzvedával kufr co si kamarád zapomněl v Praze a už byl v ČB, kam já jedu zítra). Ale ten facelift je vážně hezký.
Já to JTD prověřím právě zítra na té cestě do ČB, tak uvidíme.
Já to JTD prověřím právě zítra na té cestě do ČB, tak uvidíme.
Kufr až po strop plný, dva lidi, malá, ne zcela úsporný jízdní styl (pro mne bohužel typické), nějaká ta zácpa a kolona na okreskách a na tu těžkou krávu na 18" to není zlé. Kdybych se krotil, dostal bych se v klidu ještě níže, možná k 5 litrům. 1.9 JTDm 110 kW v Cromaňonci.
-> dragon_cb_cz 23.04.19 13:30:38: u techto aut to znat opravdu je, felda 1.3 opravdu toho 1/2 litru udelala, u octy to udela tak 1/4l a neco pres pul celkem, kdyz jeste jezdim s vypnutym zadkem (cerpadlem haldexbspojky)
-> Jarda: Toho pul litru bych asi nedoufal, ale znat by to (dle veskerych nize uvedenych vypoctu
) být mělo - hlavně na "pomalejších" trasách.

U rapida jsem ted zaznamenal 8,2 lpg kdyz dam denni svetla, tak to bude jeste o 1/2 litru min. Je to o dost prijemnejsi, nez u octy, kde se sice lehce pod 10 dostanu, ale k tomu to jeste sezere nejakej benzin

-> palinator: No nadšený z toho není, ale snažím se mu vždycky po chvilce odlehčit, projet bez zátěže, aby se trochu nadechl a zachladil, zatím "klep-klep" funguje... Byl za odvoz, vyměnila se ojnice a od té doby šlape, samožřejmě každé jaro nový olej+vyčištění všech žáber pro maximální chlazení...
-> dragon_cb_cz: tak u mě by to bylo cca 4-5 haléřů na kilometr, takže návratnost čistě v palivu okolo 30 000 km.
-> dragon_cb_cz: tak u mě by to bylo cca 4-5 haléřů na kilometr, takže návratnost čistě v palivu okolo 30 000 km.
-> Jumbo 09.04.19 13:50:14:
To musí mít ten motor docela radost. Když sekám normálně s malou sekačkou přerostlou trávu, tak si netroufám jí drtit dlouhodobě v plným výkonu, kor v horku. Z nalejvacího otvoru pro olej se pak po otevření docela dobře páří.
To musí mít ten motor docela radost. Když sekám normálně s malou sekačkou přerostlou trávu, tak si netroufám jí drtit dlouhodobě v plným výkonu, kor v horku. Z nalejvacího otvoru pro olej se pak po otevření docela dobře páří.
-> Jumbo: Rozumná sada vyjde tak na 1500, ať už samostatně nebo jako náhrada mlhovek. Prodávají se i kombinované mlhovky/DRL, ty vyjdou ale na 2600 a výš co jsem koukal. Všechno normálně homologované.
-> dragon_cb_cz: Tak ve městě je to nějakých 7 haléřů na km, dálnice (průměr 100 km/h) nějakých 2,5 haléře na km s tím, že tam bude ještě něco míň za brždění motorem, kdy se nabíjí "zadarmo", což už se ale dost těžko dopočítá... Nevím, jaká je cena kvalitního LED systému, který se vypne se zapnutím běžných světel, to už si každý musí dopočítat sám.
Ale souhlasím, je to spíš úspora žárovek potažmo xenonů, než paliva...
Ale souhlasím, je to spíš úspora žárovek potažmo xenonů, než paliva...
-> Jumbo: Jj, na dálnici to bude mít vliv menší... jednak tam motor běží ve větším zatížení (vyšší účinnost) a druhak prostě za stejnou dobu ujedeš daleko víc km.
V tom městě, v případě samodomo instalace je ta návratnost docela rychlá - v mém případě za něco víc než rok. Ale hlavně ušetřím paraboly hlavních světel a žárovky v nich. No na 9-5 ty xenony...
V tom městě, v případě samodomo instalace je ta návratnost docela rychlá - v mém případě za něco víc než rok. Ale hlavně ušetřím paraboly hlavních světel a žárovky v nich. No na 9-5 ty xenony...
-> dragon_cb_cz: OK, nakonec to je někde mezi, takže se asi shodneme... Hodně v tom bude čachrovat rychlost, kdy při dálniční jízdě cca 100 km/h ta spotřeba světel padá někam k 0,08 l/h.
-> palinator: Tak vzhledem k mojí váze, sklonu zahrady, nerovnosti terénu, hustotě trávy při kombinaci s tupějšími noži a unaveností celého sekacího aparátu se mi už občas stalo, že motor začal směrem do kopce kuckat, musel jsem šlápnout na brzdu a nechat ho znovu roztočit, takže ano, dost velkou část sekání ten motor běží v maximálním výkonu... Ale na těch 25% účinnosti už to i docela sedí...
-> palinator: Tak vzhledem k mojí váze, sklonu zahrady, nerovnosti terénu, hustotě trávy při kombinaci s tupějšími noži a unaveností celého sekacího aparátu se mi už občas stalo, že motor začal směrem do kopce kuckat, musel jsem šlápnout na brzdu a nechat ho znovu roztočit, takže ano, dost velkou část sekání ten motor běží v maximálním výkonu... Ale na těch 25% účinnosti už to i docela sedí...
-> palinator 09.04.19 13:18:14: Záleží hrozně na jízdním režimu - třeba moje auto se zařazeným kvaltem moc často nebrzdí (přinutit ho k fuel cut chce občas trochu hrubě neautomatového čachrování
), když pojedeš 200km po dálnici tak na to taky moc nedojde atd... ale výsledný čísla mi vycházej dost podobný jako udáváš.
Ad pálení benzínu a zahradní traktor - přesně jak píšeš.

Ad pálení benzínu a zahradní traktor - přesně jak píšeš.
-> Jumbo 09.04.19 13:03:53: Tohle naopak na ty čísla celkem sedí - pokud uvažuju 1000W výkonu = 100mg/s, za hodinu 360g paliva = 0,488litru....
Nebo vezmu výpočet z druhé strany - tvých 0,5l na kW za hodinu odpovídá 0,08l na 160W za hodinu. 100km jedu 2,85hodiny, tedy 0,08*2,85=0.228 litru/100km.
Takže bych řekl, že jsme se nakonec shodli (což je u debaty docela fajn) - nejsou ta ani moje původní čísla, ani desetinová jak jsi tvrdil ty - v reálu o něco hůř než poloviční (původně jsem udával 518ml, po novu mi vyšlo 224 resp. 228ml - tzn o něco méně než polovina.
Ale budu férovej - jsme o fous blíž tvým číslům než mým
Nebo vezmu výpočet z druhé strany - tvých 0,5l na kW za hodinu odpovídá 0,08l na 160W za hodinu. 100km jedu 2,85hodiny, tedy 0,08*2,85=0.228 litru/100km.
Takže bych řekl, že jsme se nakonec shodli (což je u debaty docela fajn) - nejsou ta ani moje původní čísla, ani desetinová jak jsi tvrdil ty - v reálu o něco hůř než poloviční (původně jsem udával 518ml, po novu mi vyšlo 224 resp. 228ml - tzn o něco méně než polovina.
Ale budu férovej - jsme o fous blíž tvým číslům než mým
