
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2995 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 01.11.2011 do 22.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
Dnesni vylet byl docela uspornej, jak snezilo a jelo se pomalu 

-> hans1: Tak asi zalezi, osobne tipuju 6,5 - 7,5 / 100 dle stylu jizdy.
Má někdo Škoda Octavia 2012 2.0tdi 103kw ?kolik může žrát v provozu pouze město+zima?Děkuji za případné info
.

-> Syny 30.09.21 20:34:52: Jo, to souhlas, to celkové nastavení auta dělá hodně. Ostatně prý i blbě malé lízátko vepředu pod nárazníkem dokáže mít na stabilitu auta v takové rychlosti nezanedbatelný vliv. V 9-5 Aero jsem ve 200km/h fakt pocit nestability neměl, ale tam právě byly všechny fabrické prvky co měly být - podvozek, aerodynamika atd. Kdybych to měl jet ve své současné 9-3 Linear s obyč podvozkem atd, tak bych rozhodně komfortní nebyl.
Další věc je jak píše Jiří ta výkonová rezerva - když auto na těch 200km/h musíš dotlačit silou vůle, motor jede na doraz atd, tak ten pocit (ne)jistoty je úplně jiný než když se to na stejnou rychlost rozjíždí s relativní samozřejmostí.
-> darklord 30.09.21 22:53:15: Jo jo, dneska jsem lehce olíznul 120km/h v 110L a byl to zážitek
Přitom když jsme jeli CzechWrecks, tak jsme v 1000MB takhle prolítli několik desítek km na autobahnu a ani nám to nepřišlo 
-> King 30.09.21 20:47:51: Jooo, to jsem si taky jednou vyzkoušel - zdržela nás kolona, tak jsem pak zkoušel s naší O1 chvátat "s cihlou na plynu". A po cca hodině jsem byl pěkne opocenej a měl toho plný zuby, vysiluje to násobně víc než běžná jízda.
Další věc je jak píše Jiří ta výkonová rezerva - když auto na těch 200km/h musíš dotlačit silou vůle, motor jede na doraz atd, tak ten pocit (ne)jistoty je úplně jiný než když se to na stejnou rychlost rozjíždí s relativní samozřejmostí.
-> darklord 30.09.21 22:53:15: Jo jo, dneska jsem lehce olíznul 120km/h v 110L a byl to zážitek


-> King 30.09.21 20:47:51: Jooo, to jsem si taky jednou vyzkoušel - zdržela nás kolona, tak jsem pak zkoušel s naší O1 chvátat "s cihlou na plynu". A po cca hodině jsem byl pěkne opocenej a měl toho plný zuby, vysiluje to násobně víc než běžná jízda.
-> Syny 30.09.21 23:30:07: Pavel Chodec uhořel v autě, které ani neřídil. Já jel několikrát s více šéfy a lízali jsme 250 km/h po mnoho dlouhých kilometrů. Těch příležitostí může být a ani to neovlivníš. To už je horších +20 na okreskách. Proti tomu všemu jsou 2 minuty rychlé jízdy drobný detail.
-> Jarda/felda 30.09.21 23:31:12: A co to bylo? 

-> Jirik_Tuňák1983 30.09.21 14:58:57: u bejvalýho golfa jsem tu ručičku dostal ještě kus za stupnici



-> Jirik_Tuňák1983: A jak to souvisi s tim co tu resime? Ano, riziko je ledasjaky v kde cem. A prave proto pruseru nemam zajem jit naproti tim, ze budu jezdit tak, kde nejsem presvedcen, ze to mam nejak pod kontrolou, coz proste u tech rychlosti 200+, v autech, ktere jsem mel nebo mam k dispozici, nejsem.
-> Syny 30.09.21 20:34:52: a teraz si predstav ze ides 160 v 742/747
kedysi davno som tak bezne jazdil, a ked som to skusil posledne s autom v o 200% lepsom stave tak som si skoro cvrkol do textilu 



-> King 30.09.21 20:47:51: Že jo, tady kucí dělají, jako když piráte jedou s nohou v motoru v kuse 150 km tam a 150 zpátky.
Jinak 180 je panáčku taky až moc. 
-> Syny 30.09.21 20:34:52: Taky tě nemůže někdo přejet na přechodu a nemusíš ani jet autem.


-> Syny 30.09.21 20:34:52: Taky tě nemůže někdo přejet na přechodu a nemusíš ani jet autem.
-> Syny 30.09.21 20:34:52: On je taky rozdil kdyz si nekdo na par minut uzije dvoustovku, ale jet tak par stovek km je trosku jinej sport. A pokud se to ma delat trosku odpovedne, tak je to dost "vysilujici " zalezitost. Aspon ja teda nejsem zadnej superman, takze jsem si to Risi parkrat zkusil, ale radsi jsem se vratil ke svejm 160-180.
-> dragon_cb_cz: Nevim no, ani v mem Golfu, ani v Passatu co jsem mel firemni, jsem nad 200 nikdy nemel uplne pocit, ze to mam jeste na 100% ve svych rukach. Asi by to bylo jine v nejakem Porsche apod., to asi jo, ale jinak jsem proste asi srab a chci se k rodine vratit prioritne celej a zivej, tak me vylety s rafickou nad 200 s beznyma autama nejak uplne nelakaj, i kdyby ta dalnice mela 4 pruhy kazdym smerem a byla rovna az domu :)
-> dragon_cb_cz 30.09.21 19:22:24: Přesně tak, troufnu si, jen když je kolem volno a nezřídka když není široko daleko žádné auto. Kdyby byla volná nějaká runway, tak bych jel taky raději tam. Ono je to hlavně trochu chytlavé, protože u dnešních běžných ekoaut už dnes není úplně standardem, že to ještě živě akceleruje nad 200.
-> Syny 30.09.21 15:53:41: Ono zase musíš brát v potaz kde a za jakých podmínek se takovou rychlostí dá jet. Když je prostor podívat se za 200km/h, tak většinou je i větší prostor ustát takovou záležitost (ne že bych to chtěl zkoušet). Zato třeba 160km/h se běžně jezdí i v relativně hustém provozu, pomalu každý den a moc se o tom nepřemýšlí... a skoro bych tipoval, že tam by pak následky byly asi horší. Ale kdo ví... ne že by mě podobný myšlenky občas nenapadly.
-> Syny 30.09.21 15:53:41: Ale ono mi to na nových gumách a ne nějakých stoletých práskačkách, nepřijde jako něco strašnýho. Auta trochu rychleji ubíhají, ale z pozice člověka sedícího na sedadle řidiče mi to nepřijde o tolik rozdílné proti třeba 150. Navíc ještě na rovince bez zatáček to není moc znát. A jestli má prasknout ve 130 nebo 190. Hlavně dnešní gumy zas tak často nebouchaj. To si myslím, že starý kostry před několika desítkami let, praskaly mnohem častěji.
-> Syny 30.09.21 15:53:41: me u rapida bouchla guma zadni v 70kmh a mel jsem co delat aby mi stacila silnice... U MTX ve spanelsku ve 120, ale to nebouchla, jen rychle utekla a to se dalo uridit. Jinak jsem spis gumy prorazil, kolikrat jsem poskodil disk a gume se ani nic nestalo. Letos v rumunsku to taky dve gumy nedaly...
Tak to jsem asi srababa, ale pres 200 uz se jezdit regulerne bojim :) Vzdy si v te rychlosti tak nejak predstavim, co by se asi delo, kdyby mi bouchla guma (tedy ne, ze ve 140ti by to bylo prima, ale...). Kdyz jsem jezdil mezi CZ a GB, tak jsem pres Nemecko jezdil 160-180 a to mi tak nejak stacilo :)
-> King 30.09.21 10:38:58: Jezdím většinou pomale, ale když chci vymést komejn, tak to občas odstrčím. To muší bejt. Nejen řidiči modrobílých vrtulí musí být pirátě. Utábořím ručičku třeba u 230, když je volno a nebo jedu kupředu levá a pak jsem doma dva tejdny nervozní, jestli něco nepřijde. 
260 asi ne, tím budíky končí. Nevím, jestli to umí položit ručičku jako škodovka 120ka.

260 asi ne, tím budíky končí. Nevím, jestli to umí položit ručičku jako škodovka 120ka.

-> King 30.09.21 08:58:33: jj, kde jsou casy, kdy jsem si tam dovolil jet 170? ted 120 tempomat, obcas chvilkove 130.
-> Jirik_Tuňák1983 30.09.21 09:48:09: Tobe to jede 260?

-> King 30.09.21 08:58:33: Hlavně je teď naprd to podzimní sluníčko, jak je nízko, tak oslňuje a člověk špatně vidí na budíky. Tuhle jsem myslel, že jedu obvyklou dálniční rychlostí a ona byla na začátku místo jedničky dvojka. 

-> palinator: To je asi tak jako já definuju spotřebu "do deseti litrů"...to abych si v tomhle lese kouzelných čísel připadal jako vyvrhel....ba ne, teď sem měl nádrž za 8,3l/100km. 

-> palinator 30.09.21 08:54:08: Takze na limitu 110 prekroceni o vic nez 50km/hod. ? To bejva drahy

-> dragon_cb_cz:
Včera jsem vymetal pavouky na Hradubický... Definuju rychlost jen slovy "Co dala"
Včera jsem vymetal pavouky na Hradubický... Definuju rychlost jen slovy "Co dala"

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jistý nejmenovaný podle předpisů jezdí jen v obci, jinak docela často "aby to nebylo o papíry" a kupodivu stále bez zápisu... Ale doby kdy D3 přejížděl v noci s tempomatem na 220km/h už jsou teda pryč, není příležitost a na 900NG už tempomat nefunguje... a stejně jí segra načechrala předek 

-> Jirik_Tuňák1983: coz me u tebe, jako nepritele chlupu, dost prekvapuje.
-> Jirik_Tuňák1983: No zalezi jakej chlup, jak moc dlouhej a kaderatej 

-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.09.21 21:57:13: Jezdím podle předpisů, ale občas, když je potřeba, tak o chlup překročím, někdy je ten chlup i o chlup delší.
Ja nevim kolik kdo jezdite, ale ja se nechci dohadovat s bengama... Vetsinou dam tempomat na 140 a jedu...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.09.21 20:09:34: Tak teď si fakt připadám jako pirát dobytek. 

-> Syny: No jezdim podle predpisu no :-)
Kdyz se mrknu do sledovani GPS, tak mi to pise max treba 153 a podobne, ale to je kratkodoby, kdyz se treba predjizdi a tak...
Kdyz se mrknu do sledovani GPS, tak mi to pise max treba 153 a podobne, ale to je kratkodoby, kdyz se treba predjizdi a tak...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Prej, kdyz to zenu 140



-> Pavel P..: Za to mi Hjondé jezdí normálně :-D Lze i za méně, pokud se neskáče v kolonách, tak občas dojedu do práce (48 km) za 3,6 :-D. Když to ženu po dálnici 140, tak to vyleze na 5l
-> saskyn2: zázrak

-> Pavel P..: to delat a speciální zaslepka do egr

Včera jsem jen tak náhodou mrknul na spotřebu... cesta večer přes Prahu z Velkých Přílep do Strašnic.... je to passat B7 2.0Tdi.

-> dragon_cb_cz: Zrovna sem to zkoušel u Volva. Plná nádrž vervy vs plná nádrž 95tky z ONO. Stejný charakter trasy, dálky po státovkách, trochu město. Na Vervu průměrná 8,35l/100km a na obyč N95 8,45l/100km. Takže minimálně MPi atmosféra ten benzín neocení a kvalitou to asi taky nepokulhává.
Já jsem třeba teď byl línej a místo běžný nafty s VIFem vzal tu údajně aditivovanou na ONO. A na ukazateli spotřeby momentálně svítí 7.6l/100km, na což u TiD-a fakt nejsem zvyklej.
Ale spíš než palivem to bude začátkem školního roku a tím, že jsem těch 400km nebo kolik namotal za poslední 3 dny komplet po Praze... s Aerem bych při podobným provozu a jízdním stylu jezdil za 15.
Ale spíš než palivem to bude začátkem školního roku a tím, že jsem těch 400km nebo kolik namotal za poslední 3 dny komplet po Praze... s Aerem bych při podobným provozu a jízdním stylu jezdil za 15.
Netvrdilo se tu náhodou mesic zpátky, že VIF má sice pozitivní vliv na mazání atd, ale snižuje výkon a tudíž má i vliv na spotřebu do plusu?
Já teda musím vznést podezření na to, že ty nekřesťansky drahý Millers CFS nebo jak se to jmenuje, pozitivní vliv na spotřebu mají - jak psal ŠtěpánbezFuna. Spotřeba s Mogulem stejné viskozity se mi zdá větší.
A nebo prostě mám míň času.
A nebo prostě mám míň času.

-> Jarda: Používám benzínový od třetí nádrže (cca od 1500km), teď mám najeto lehce přes 8000km a druhou plechovku, spotřeba furt stejná.
-> Syny 29.08.21 19:44:54: jj, i ten benzinovej... kolega ho pry ted bude dlouhodobe testovat v subaru, tak jsem zvedav
-> Syny 29.08.21 19:44:54: A nezapomněl jsi třeba stisknout nějaký přepínač? 

-> Jarda: To mas fakt pocit, ze VIF te srazi spotrebu o 0,5 litru? Ja tedy mam jinej motor, ale at ho tam leju nebo ne, tak na spotrebe jsem nezpozoroval vubec nic.
na 4kolu PD na zimakach to docela jde, ale s vifem, bez se pod 6 nedostanu, trasa 150km