skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2995 příspěvků (zobrazeno 1351 až 1400) od 01.11.2011 do 22.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> palinator: Tak jasne, ze to závisí taky na nájezdu. Na Kocourovi jsem každou chvíli měnil přední parkovacky a obě přední tlumený behem prvního pulroku. Na mondeu jsem za rok odhadem za rok otočil 3x obě hlavni zarovky - klika, ze jdou vyměnit za 5 minut.
-> King:
Mně teda praskaj jenom žárovky SPZ, žárovky podsvícení (lépe řečeno nasvícení - mám vozidlo řekněme historické) palubky a pozičky na vozejku. Jinak nic.
Mně teda praskaj jenom žárovky SPZ, žárovky podsvícení (lépe řečeno nasvícení - mám vozidlo řekněme historické) palubky a pozičky na vozejku. Jinak nic.

-> dragon_cb_cz: Ledky se nevracej jenom tou uspořenou řekněme desetinou l/100km, ale s každou ruplou žárovkou (hlavně parkovačky a tlumený) a s každou nezaplacenou pokutou za nerozsvícený auto :-) Ty ledky se už řešily v jiným vlákně, ale před 4 rokama jsem si dal trošku práci s výběrem a za litr tam mám něco, co i za letního sluníčka lehce oslňuje a v noci by se na to dalo nouzově jezdit.
-> palinator: pro mě ano
-> MATTESS 25.08.15 07:07:34:
A má ten sběr dat teda vůbec nějakej význam?
Jelikož já beru plnou (a většinou je v době tankování silně prázdná - teď se mi to moc nedaří když je nafta tak levná a jedu zrovna kolem Ona
), což chvíli trvá, tak si mezitím stihnu do klasický tlačítkový C2-01 naťukat stav km (stačej poslední 3 čísla), zapíšu si cenu za litr a než dotankuju, tak si napíšu "100" a za jedničku pak doplnim, na kterou stovku to vyšlo. Snažim se tankovat na celý i kdybych si ten zbytek měl nalejt do bot.
A má ten sběr dat teda vůbec nějakej význam?
Jelikož já beru plnou (a většinou je v době tankování silně prázdná - teď se mi to moc nedaří když je nafta tak levná a jedu zrovna kolem Ona


-> U-Geen: njn, když to hloupý telefon neumí

-> MATTESS: treba ten spritmonitor appka je (logicky) synchronizovanej s web aplikaci, takze parada... pouzivam ho i na nektery servisni ukony
-> Sita:
presne takto to funguje aj u mna. Akurat ten benzin by mohol byt lacnejsi 


Ja mam v aute propisku, po natankovani si na uctenku napisu stav km, dam ji "navolno" do penezenky a az prijdu domu, tak to tuknu do spritu a uctenku vyhodim... Zatim funguje. Archivovat uctenky jsem prestal, protoze mi jich vetsina vybledla
, ale hlavne se z takovyho ulozeni dela strasne pracne jakakoliv statistika....

Od června 2004 mám zapsané každé tankování. Kdysi jsem to přepisoval na spotreby.cz, ale to datlování mi nebaví.
-> haso:
Spíš nevím, jestli zpětně dohledám všechny faktury za opravy, abych měl statistiku kompletní...

-> Jirik_Tuňák1983: tatko ma blocky k autu za 105tis km v sufliku ocislovane, ktory bol kedy, ani jeden nechyba
a ja mam presne rovnake navyky, to je snad jedine dobre na tankovani, robit si statistiku, inak mi place srdco, ze je taky drahy benzin

a ja mam presne rovnake navyky, to je snad jedine dobre na tankovani, robit si statistiku, inak mi place srdco, ze je taky drahy benzin

-> palinator: Hmm... nasrat
Libovolná přestavba by se asi nestihla vrátit než to auto u mě dožije.

-> Jirik_Tuňák1983: Vidíš, já mám ženu pečlivku, tak jsem u oktaviána měl záznamy komplet 5 let dozadu, jen jsem musel dovozovat co bylo plný tankování a co ne 
Jedinou díru v datech jsem měl loni v dubnu (věděl jsem o události tankování a stav počítadel, ale ne kolik se tankovalo a cenu), ale moje obsese s uchováváním věcí dokud si nejsem jistý, že nejsou potřeba, se vyplatila - tu účtenku, schovanou "na pozdější dozapsání" jsem doma našel. Na to, že jsem se mezi tím stěhoval, myslím docela slušnej výkon


Jedinou díru v datech jsem měl loni v dubnu (věděl jsem o události tankování a stav počítadel, ale ne kolik se tankovalo a cenu), ale moje obsese s uchováváním věcí dokud si nejsem jistý, že nejsou potřeba, se vyplatila - tu účtenku, schovanou "na pozdější dozapsání" jsem doma našel. Na to, že jsem se mezi tím stěhoval, myslím docela slušnej výkon



Já jsem to stejně nevydržel se s tím zadávat.
Ani jak mi říkal U-Geen, že to tam frkne dycky na pumpě do telefonu. Když už ne Spritmonitor, tak jsem si stáhnul nějakou app. s pěkným hodnocením. Dal jsem tam dvě tankování a pak jsem se na to zase vysral. Většinou tankuju ve spěchu (třeba cestou do práce) a ani doma se už k tomu nevracím, páč si buď nenapíšu km, nebo nosím účtenku tak dlouho v peněžence, že vybledne a pak ji hodím do skartovačky. 


-> dragon_cb_cz:
Řek bych že decku na hodinu ušetřej. Podle toho co píše palubák.
E: ono to nemáš jenom přední světla. Obrysovky + zadní světla + podsvícení přístrojovky bude přes 50 W navíc.
-> King:
Ale tak to že se umí ušetřit na technický stránce věci není přece nic špatnýho, ne? A já bych celou bulharskou konstantu smáznul s tim, že ty chyby měření vzdálenosti maj auta vždycky nějaký, takže ta korekce by fakt vyšla nula nula prd. To by člověk musel jezdit uplně jiný gumy aby se to hlo o dalších 10% do prdele.
Řek bych že decku na hodinu ušetřej. Podle toho co píše palubák.
E: ono to nemáš jenom přední světla. Obrysovky + zadní světla + podsvícení přístrojovky bude přes 50 W navíc.
-> King:
Ale tak to že se umí ušetřit na technický stránce věci není přece nic špatnýho, ne? A já bych celou bulharskou konstantu smáznul s tim, že ty chyby měření vzdálenosti maj auta vždycky nějaký, takže ta korekce by fakt vyšla nula nula prd. To by člověk musel jezdit uplně jiný gumy aby se to hlo o dalších 10% do prdele.
-> King: Myslíš, že ty LEDky dělaj až tak moc? Těch možná 100W zátěže navíc mi přijde dost zanedbatelnejch... ale i kdyby, sice jsem tak trochu kolenovrt, ale LEDkový SPDS nesnáším (a SPDS obecně), takže konverzi si odpustím (a stejně by se nestihla zaplatit).
-> dragon_cb_cz: Jasně, že to jsou už pikačoviny, ale ta latina kolem spotřeby si to žádá :-) Sám uvádíš, že PP vs. realita dělá třeba 10pct. Další desetinky se naženou na tom, že skutečná rychlost je skoro vždycky nižší, než reál. Já třeba naženu něco tím, že jezdím celoročně na 195kách a default je 215. Něco ušetří ledkový denní svícení - a rozdíl je pak klidně 20 pct. A někdo si to pak přečte a je smutnej, že mu ten jeho poklad žere i při eko-jízdě jak prokopnutej. Inu, nemoc z povolání
- hledám a vysvětluju, proč ty výsledky analýz nemůžou vycházet opakovaně na 3 desetinný místa :-)
- hledám a vysvětluju, proč ty výsledky analýz nemůžou vycházet opakovaně na 3 desetinný místa :-)
-> dragon_cb_cz: no ja som to prave skusal ladit, ale potom som sa na to vysral a nechal som nastavenie BC (korekcia vzdialenosti) na tovarnych hodnotach. Pretoze obcas to vychadzalo menej, obcas viacej, atd. Donaladil som si korekciu spotreby tak, aby to plusminus oscilovalo okolo spocitanej hodnoty a dalej neriesim.
-> King: Čekal jsem, že s touhle námitkou přijdeš (nikoliv poprvé, že
Ne, neměřil, ale to asi není problém udělat jednorázově jen co pojedu nějakou delší trasu a napadne mě zapnout GPS tracker... akorát jsem před pár týdny přesedlal na jiný rozměr pneu, takže to zpětně nebude mít takovou hodnotu (leda až zase změřím na zimních). A jak píše -> darklord: , každý gumy trochu jiný, hejbou se tlaky, teploty, opotřebení... to už bych asi fakt neřešil.

-> darklord: No, to je další faktor k bulharský konstantě :-) Tohle bylo s novýma pneu, další věc, že je to alternativní rozměr. Huštění, jako správnej kolenovrt, je na max.zátěž, takže to v tom nebude :-)
-> King: a zapocitavas do tych 2.5% aj vplyv ojazdenia pneu a tlak hustenia? 

-> dragon_cb_cz: To jsem rad, ze mame dalsi dukaz o existenci bulharske konstanty v oblasti mereni spotreby :-) Verifikoval jsi si i presnost mereni dylky trasy? Mne sice palubak ukazuje spotrebu naprosto presne, ale skutecna ujete draha je asi o 2,5 procenta kratsi, nez podle tacho...i kdyz uznavam, ze to uz je balounovsky stourani v hovinku :-)
-> palinator: To víš jen ty sám co ti kdo může... já si v heslech taky poslední dobou snažím trochu dělat pořádek, na otázku "co mi můžou" už si totiž musím odpovídat, že "docela dost"... ale už jsme dost OT 

-> dragon_cb_cz:
Co mi můžou?
E: ale pro klid už jsem teda přistoupil k tomu, k čemu jsem se dlouho přemlouval a to obnovit hospodaření s heslama.
Co mi můžou?

E: ale pro klid už jsem teda přistoupil k tomu, k čemu jsem se dlouho přemlouval a to obnovit hospodaření s heslama.
-> palinator: Hmm, tak to tě určitě potěší informace, že autor webu je má v databázi nešifrovaně a zvesela je rozesílá emailem taktéž nešifrovaně...
-> dragon_cb_cz:
Samozřejmě že jo.
Mám unifikovaný hesla. 
Samozřejmě že jo.


-> palinator: Tak si hlavně zkontroluj, jestli to heslo co na ten web používáš, nepoužíváš i někde jinde...
-> dragon_cb_cz:
Dokud se mi ta databáze neztratí, tak to může bejt programátorskej kretén jakej chce a budu spokojenej.
Dokud se mi ta databáze neztratí, tak to může bejt programátorskej kretén jakej chce a budu spokojenej.
-> U-Geen:
-> palinator: Kdybys mi o tej ikoně neřek, tak jí nenajdu... ale já to za pekloweb považuju z jinejch důvodů - protože autor webu je programátorskej kretén z roku zwei
Jinak já tankuju do prvního vycvaknutí, i tak se tam kolikrát 62 litrů vleze

-> palinator: Kdybys mi o tej ikoně neřek, tak jí nenajdu... ale já to za pekloweb považuju z jinejch důvodů - protože autor webu je programátorskej kretén z roku zwei

Jinak já tankuju do prvního vycvaknutí, i tak se tam kolikrát 62 litrů vleze

-> palinator: pozna se to tak ze je u toho redku spotreba... kdyz neni a je tam takova ta spojovaci carka, tak je to castecny plneni
-> dragon_cb_cz:
Není jasný? Jak se na spritmonitoru pozná, žes tankoval do plný? Tady je přímo ikonka tankování do plný a ještě tam píšu do poznámky "po okraj". Což v mým případě neznamená uplně po okraj protože to bych na pumpě byl asi do zejtra, ale znamená to to, že tankuju se zmáčklou odvzdušňovací páčkou a leju to tam do tý doby dokud mě to nepřestane bavit.
Není jasný? Jak se na spritmonitoru pozná, žes tankoval do plný? Tady je přímo ikonka tankování do plný a ještě tam píšu do poznámky "po okraj". Což v mým případě neznamená uplně po okraj protože to bych na pumpě byl asi do zejtra, ale znamená to to, že tankuju se zmáčklou odvzdušňovací páčkou a leju to tam do tý doby dokud mě to nepřestane bavit.

-> palinator: A to je po tankování do plný? Není mi to z toho peklowebu zcela jasný... Pokud jo, tak docela dobrý - já mám minimum asi 4.3... což na 4kolu taky není zlý 

-> venni: Pokud byste byli účastníkem toho pochybného dotačního systému, tak příspěvek dostanete, ale zase to znamená jiná omezení co vím...
-> dragon_cb_cz:
Mně poslední trip vychází docela dobře.
www.spotreby.cz/seat-tole do-afn-1-9-tdi-81-kw-110-h p-a44877
Mně poslední trip vychází docela dobře.

www.spotreby.cz/seat-tole do-afn-1-9-tdi-81-kw-110-h p-a44877
-> venni: mysli na mě s maskama :-D
-> venni: Co likviduješ za auta?
-> Bukaj 17.08.15 23:49:49: nevim jak je to u Vás,ale tady žádný příspěvek od státu za zlikvidované auto jako ekoligická likvidace nedostáváme ;) a nevim kdo tady níže psal že to je bída...nám přijde 1-8 aut denně a rozeberou se max 3-4 za den.
-> palinator 15.08.15 00:28:31: Tak jsem to do toho spritmonitoru doflákal... aktuálně to vychází na 5.62 l/ 100km : www.spritmonitor.de/en/..
./711595.html
Což teda musím říct, že když to člověk má takhle "černé na bílem" je docela zklamání - ač jsem to okolo 5.5 odhadoval, tak jsem vlastně podvědomně to auto vnímal jako o něco úspornější. Ta "bulharská konstanta" jak říká King zjevně na řidičovo podvědomí funguje - její hodnota je v mém případě někde okolo 0.6 l / 100km to vypadá.
Což teda musím říct, že když to člověk má takhle "černé na bílem" je docela zklamání - ač jsem to okolo 5.5 odhadoval, tak jsem vlastně podvědomně to auto vnímal jako o něco úspornější. Ta "bulharská konstanta" jak říká King zjevně na řidičovo podvědomí funguje - její hodnota je v mém případě někde okolo 0.6 l / 100km to vypadá.
-> Danster: Tak já to také nevím jistě, jen vím, že koncem 90. se o tom dost mluvilo, v jaké formě a jestli vůbec to vstoupilo v platnost, to už nevím...
-> Bukaj 17.08.15 20:25:23: Aha zajímavý to jsem nevěděl.
-> Mr._Nosferatu:
No, tak to buď máte víc vrakáčů, než žádá trh - tedy je přirozené, že některé se neuživí a zaniknou.
A jestli auta končí ve šrotu (sběrné suroviny), tak buď tam končí vraky bez papírů, nebo daná sběrna má licenci na ekolikvidaci. Navíc je výhodnější nakupovat díly ve sběrných surovinách, kde platíš "za kilogram železa" 10 Kč a plastové a gumové díly dostaneš často zdarma, než na vrakáči, kde chtějí za použité díly většinou vyšší částku, než za nové druhovýrobní s dvouletou zárukou...
Jinak že by nebylo dostatek vraků asi nehrozí - tedy alespoň zde v okolí Prahy.
Nevím, jak fungují vrakoviště u vás, ale tady je v tom takový poněkud mafiánský systém, kdy značková vrakoviště (kde rozeberou na díly a prodávají "ze skladu", nebo po internetu) vyžerou všechny zajímavé vraky (bouračky zánovních vozů, vraky do cca 15 let věku) a na klasická vrakoviště (auta "na place" se samoobsluhou) zbydou nucené odtahy opuštěných aut z ulic a to, co jim tam lidi přivezou sami...
...ale i taková vrakoviště mají slušný obrat vozů na place.
No, tak to buď máte víc vrakáčů, než žádá trh - tedy je přirozené, že některé se neuživí a zaniknou.
A jestli auta končí ve šrotu (sběrné suroviny), tak buď tam končí vraky bez papírů, nebo daná sběrna má licenci na ekolikvidaci. Navíc je výhodnější nakupovat díly ve sběrných surovinách, kde platíš "za kilogram železa" 10 Kč a plastové a gumové díly dostaneš často zdarma, než na vrakáči, kde chtějí za použité díly většinou vyšší částku, než za nové druhovýrobní s dvouletou zárukou...

Jinak že by nebylo dostatek vraků asi nehrozí - tedy alespoň zde v okolí Prahy.
Nevím, jak fungují vrakoviště u vás, ale tady je v tom takový poněkud mafiánský systém, kdy značková vrakoviště (kde rozeberou na díly a prodávají "ze skladu", nebo po internetu) vyžerou všechny zajímavé vraky (bouračky zánovních vozů, vraky do cca 15 let věku) a na klasická vrakoviště (auta "na place" se samoobsluhou) zbydou nucené odtahy opuštěných aut z ulic a to, co jim tam lidi přivezou sami...
...ale i taková vrakoviště mají slušný obrat vozů na place.
-> Bukaj: Všechny 4 v okolí maj problémy s auty, pak je tu pár "vrakovišť" stylem, rozebrat do skladu, na jednom Tě pustej i do skladu ať si vybereš, ale švechno je to o sebe opřený, takže nepřehledný, a na druhým ani do toho skladu nepustěj... Potom leda kupovat díly ve šrotu, kde končí většina aut.
-> Mr._Nosferatu: Tak asi je to nějakej zoufalej vrakáč, kterej nedostal licenci na ekolikvidaci, jinak vrakáče, co znám, se musej pěkně otáčet, aby se jim tam vešly nově přivezené vozy...
-> Bukaj: Nevím jaký je vrakoviště, ale moc nových aut jim tam už nepřibylo, za poslední rok asi 2 feldy, celkem asi tak 1-2 auta za měsíc. Tak je mi divný, že je to dokáže uživit, když tam jsou ve 3, když už tam lidi auta nevozej, ale nechávaj u prodejců nových aut/v bazarech ...
-> Mr._Nosferatu: Nejen, že se uživí, ale je to celkem dobrej byznys (pokud se bavíme o vrakovišti s licencí na ekolikvidaci) - když uvážíš, že za každé zlikvidované auto kromě dílů a surovin dostanou ještě pár tisíc příspěvek od státu...
-> dragon_cb_cz: -> Bukaj: Já jen čekám, kdy po nás budou chtít na vrakovišti zaplait za rozebrání.... Nevěřím tomu že se vrakoviště uživí jen z prodeje dílů a následnýho prodeje surovin ...
-> dragon_cb_cz: To nemohu popřít...



-> Bukaj: Možná něco takového existuje, ale s ekodaní to má souvislost zcela jistě nulovou... prostě jen dvě státem organizované loupeže s podobnou záminkou, ale právní provázanost nulová ;) Každopádně v zákoně o odpadech se o tom pokud vím nepíše nic....
-> Danster:
Ale to neplatí kupující, ale přímo výrobce - za každý vyrobený vůz (nebo prodaný, to si nejsem jist) odvádí penízky přímo státu, potažmo mžp - jsou to prostě výrobní náklady, o kterých kupující ani nemusí vědět...
Ale to neplatí kupující, ale přímo výrobce - za každý vyrobený vůz (nebo prodaný, to si nejsem jist) odvádí penízky přímo státu, potažmo mžp - jsou to prostě výrobní náklady, o kterých kupující ani nemusí vědět...