Spotřeba vašeho auta?

prohledat
2995 příspěvků (zobrazeno 1401 až 1450) od 01.11.2011 do 22.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
řadit dle data
19:43:19
17.08.2015
Danster
-> Bukaj 17.08.15 14:50:26: Asi jsem taky anarchista3 mam na to stejnej názor4



Co vím tak žádnej recyklační poplatek se v roce 2002 neplatil, když děda kupoval Fabii 1,4 MPI kterou jsem podědil já a mám jí jako spotřební. Jediný co tak děda dával na protiúčet 120cu užárnu myslím za 20000 kterou následně sešrotovali.
18:46:55
17.08.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Fakt ne? Já mám za to, že právě na základě recyklačního poplatku pro nové vozy zaváděli později "ekodaň" pro vozy starší.

A tenhle recyklační poplatek byl v diskusi už když jsem ještě byl na gymplu, tzn. před rokem 2000 a domnívám se, že v účinnost u nás vešel někdy krátce po roce 2000, možná ještě za výroby Felicií?

Ale jsou to jen domněnky, vím jen, že v médiích strašili, jak to zvedne cenu nových aut o 10, respektive 20 KKč...
16:17:21
17.08.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Pokud vím, tak žádný takový poplatek se na nová auta neplatí...
15:59:54
17.08.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Tak, tak...7
15:11:12
17.08.2015
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Ale tak by se měl vybírat až při likvidaci. Proč je jinej podle emisí, když je to na likvidaci, by to měly aspoň jinak pojmenovat, když už ...
15:07:52
17.08.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Protože u starých aut se neplatil. Zavedli to někdy po roce 2000 (možná až 2010), do té doby automobilky tento druh "daně" neměly...
15:05:38
17.08.2015
Tomaso435
-> King: to co vyplodí auto je to poslední oproti tomu, že někdo tu ropu musí vytěžit, dovíst, upravit, dovíst, po cisterničách rozvíst po světě a já pak žeru 2x tolik toho produktu zbytečně, když by mi stačila jen pulka. chapu. byl by malej vobrat no...
15:03:49
17.08.2015
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Tak proc ho chtej i pri prepisu starych aut, kdxz uz je jednou zaplacenej ?
15:01:50
17.08.2015
Bukaj
-> Mr._Nosferatu: Protože u nových aut ten poplatek platí přímo výrobce (nebo prodejce?)...
14:53:44
17.08.2015
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Teď využiju tvůj příspěvěk, proč když se u Elektra a jiných věcí platít EKO poplatek pži koupi novýho zboží, tak z jakýho důvodu se platí u starých aut, a při koupi nových se neplatí ?
14:50:26
17.08.2015
Bukaj
-> King: 52

Taky jsem si vždy myslel, že 30 let starý vůz, který za rok najede 5000 Km a proteče mu přes motor nějakých 400 litrů benzínu (a litr oleje navrch) je ekologičtější, než rok nový vůz, který najede za rok 50 000 Km - i kdyby měl poloviční spotřebu PHM a oleje (což spíše nemá)...4



Navíc vyrábět cokoli nového je méně ekologické, než udržovat již vyrobené (nehledě na ekologický vliv likvidace již vyrobeného)...

...radši už mlčím, ještě mne označíte za anarchistu40



Ale vzpomněl jsem si, že to bylo v nějakém filmu - někdy v 50. letech (tuším v USA) zakázali vývoj a vědu a nevím, jestli vyráběli, ale určitě udržovali vše již vyrobené, auta nevyjímaje. Ale netuším, co to bylo za film...
14:13:52
17.08.2015
King
-> Tomaso435: Zalezi na tom, ke kterymu taboru se klonis ;-) Ten kat a vstrikovani rizeny elektronikou vyprodukuje radove min CO, NOx, HC a proti tomu stoji treba dvojnasobna produkce CO2, jehoz vliv udajne negativni vliv na prirodu je prinejmensim hodne, hodne spornej.

Edit: jako argumenty pls nepouzivat protokoly mereni ze dvou ustalenych stavu s minimalni zatezi motoru (tzv. mereni emisi) ;-)
upraveno 1x, naposled 17.08.2015 14:16:31
12:31:03
17.08.2015
Tomaso435
nevim jestli se nad tim někdo i zamyslel, ale když pojedu za 7,5 bez katalizátoru, myslim že budu mít mně škodlivej provoz pro svět než se super eko co mi veme 2x tolik.....
21:42:23
16.08.2015
Mr._Nosferatu
-> Jirik_Tuňák1983: Já to pochopil, jak to myslí, prostě nadává na novejší auto, typuju EU5 podle tý spotřeby. Měp říjde že čím novější dodávka, tím víc to žere ...
21:40:40
16.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 16.08.15 21:37:22: Ale Tomaso to píše obráceně.
21:37:22
16.08.2015
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: Nejsi jediněj, služební Jumper, ten základní motor se pod 11 nedostane, je to ta nejmenší verze a víc jak 250kg se do něj nenaloží
21:34:13
16.08.2015
Tomaso435
fiat ducato maxi s iveco motorem , sem měl tenhle tejden nejnižší 11,6 a když sem jezdil normálně a dál tak 14,9 3 ty vole to je šit to auto :D jumper maxi nejvěčí nejdelší jezdil za 7,5......
21:32:48
16.08.2015
havlik
-> Jirik_Tuňák1983: no ford na to snad dával svojí hlavu a stálo to za hovno. I když se mi to možná plete s 2.0HDI
21:30:46
16.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Karel. 16.08.15 19:58:32: Ve vozech PSA pohoda u všech lidí co ho má, vč. bývalých a několika stávajících služ. vozů. U Fordu se v tom drapal Ford, tak tam těžko říci. 3
19:58:32
16.08.2015
Karel.
Zeptám se tady ať nezakládám zbytečně další vlákno. Nemáte někdo zkušenost s motorem ve Focusu 2005 1.6Tdci 66kW? Jedná se o PSA motor
18:44:41
16.08.2015
Motomaniak
-> dragon_cb_cz: No klima běžela skoro celou dobu. Jel jsem předpisově nebo dle provozu. Kolonám jsem se taky bohužel nevyhnul. No a v německu když byla při zpáteční cestě prázdná dálnice, tak bylo tempo od 150 do 200
18:39:49
16.08.2015
dragon_cb_cz
-> Motomaniak: Tak vzhledem k hmotnosti auta, nutnosti asi docela intenzivně používat klimu a solidní naloženosti mi to přijde jako vcelku normální hodnota (pokud jsi jel normálním tempem). Jedna věc je hodnota na kterou se dá dostat na rovince Praha -> MB klidným tempem, druhá věc je provozní průměr....
18:27:59
16.08.2015
Motomaniak
Teď jsem jel Itálii a zpět ve 4 lidech a kufr nacpaný po strop za 6,4. Ujel jsem přes 3000km Kdyby nebyly jízdy po římě a v horách, tak jsem na 6,0 l. Jinak auto je BMW 525d touring e39 6-ti válec 120kW. Sice když to tu tak pročítam, tak mi to žere jako tank, ale já jsem spokojen :-)
00:48:22
15.08.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Tak hlavně to je 4kola... ale mám to tak různě, někdy jedu piánko, někdo normálně a někdy (poslední dobou podezřele často) zamořuju rakovinou celé okolí prahy 1
00:39:53
15.08.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:

Ale tak ty třeba fakt jezdíš, já se snad jenom posouvám, nebo jak to nazvat... prostě za míň jet nedokážu, aniž bych omezil svoje okolí.
00:32:09
15.08.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Tak jestli tě to uklidní, tak já jsem pár dní zpátky začal ládovat historii tankování do spritmonitoru a svítí tam zatím ne zcela veselejch 5.6... takže můj odhad, že dlouhodobě jezdím za 5.5 asi nebude moc mimo.
00:28:31
15.08.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:

Sereš mě páč já se nikdy nedostal pod 3,3 dle PP a reálně jsem nějakou obrovskou dálku která by měla odpovídající přesnost nejel. Musim se smířit s tou 4,8l/100 dlouhodobkou rychlostí řekněme malou a shnilejma kotoučema.
00:01:17
15.08.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: jo, takovou spotřebu mam normálně na couračky, toto mě překvapilo a nevím, jestli se to bude ještě někdy opakovat... jinak favo je lehčí než felda, tak musí jezdit za míň4
23:09:55
14.08.2015
Tomaso435
-> Jarda: tyjo kdybych dokázal jet za 5, najedu na tah 750km :-D



já dal taky max 500km. pak to zdechlo a já doplachtil asi 40m na benzinku :D:D

natankoval sem lehce přez 38 litrů lpg.
23:02:40
14.08.2015
Jarda - zrušená registrace
já s nivou special 1.7i GM kombinovaná 10,5 LPG, nejvíc jsem se dostal na 12 a to bylo dost v terénu, kamarád mi to nechce věřit, prý niva pod 15 nejezdí... :)

Zvednul jsem zatím jen predstih, jeste by to chtelo k.p., ale to zas prijdu o výhodu, ze tam muzu nalit i 80ku benzin a nebude to detonovat



jinak s feldou 500km na jeden zátah za 5l LPG, nechápu, jak jsem to dokázal
22:41:53
14.08.2015
dragon_cb_cz
-> Syny: Pokud se budem bavit o těch číslech co padaj z počítače, tak mám rekord 2.8 1 Realita je horší, ale na dálku tím tempem okolo 100km/h cca 600km a dalších skoro 400km spíš rychleji (130-150) se zaplou klimou vyšlo na 4.6 litru... dva dospělí, mimino a auto naložený co se vešlo.



-> michael: Tak při takovém tempu by mi v Sobovi svítilo něco okolo 6.5-7 litrů... takže se RSa má ještě co učit 4
upraveno 1x, naposled 14.08.2015 22:42:09
23:47:04
13.08.2015
michael
-> King: Už jsem jel i podle pp i za 5,7 kamarád na svém RS měřil spotřebu a dá se s tím jet pod 6 litrů,ale také za dva krát tolik...
upraveno 1x, naposled 13.08.2015 23:47:25
23:31:46
13.08.2015
King
-> michael: Cili realne 90 a skutecna spotreba 6,5 ;-)
23:18:36
13.08.2015
michael
-> dragon_cb_cz: Jel jsem celou dobu 100km/h na tempomat.
23:17:51
13.08.2015
Syny
-> dragon_cb_cz 13.08.15 22:57:08: Rad bych to videl treba u toho Passata co mam (zatim jeste) v Anglii. Tam se pod 4 nedostanes ani kdyby ses posral. Rekord mam 4,5 a to jsem jel skoro celou cestu po dalnici 80 na 6ku bez slapnuti na plyn na tempomat :) Jinak to je za 5,5-6 a to jezdim 110km/h a na tempomat z velke vetsiny :)
upraveno 1x, naposled 13.08.2015 23:19:30
22:57:08
13.08.2015
dragon_cb_cz
-> michael: A jaká byla průměrná rychlost? MB->Praha se s dehtem dá zajet hluboko pod 4 litry a věřím, že i s trochu silnějším a výrazně těžším seveřanem bych to zvládl ne o moc hůře jak ty...
14:22:32
12.08.2015
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983: tak ať nemachruje s koňema, pančelko, dyž souťežit smijou jen olejožrouty s přeskakujícím řeťezem : D
13:07:15
12.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 12.08.15 12:59:44: U čeho? Nějakej Renold? 3 To ale neplatí, Vy jste se v tom vrtal. 3

Jinak Michal nemá briketomat, ale benzín. 4
upraveno 2x, naposled 12.08.2015 13:14:01
12:59:44
12.08.2015
Alenka
-> michael: ani ne, mam o 10 koni vic a sporebu nizsi o 2l.
11:20:43
12.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> michael 12.08.15 09:47:34: Ale kolik to auto taky váží. 3 Na tuhle spotřebu, nebo hodně podobnou se dostaneš i s autem s větším počtem hrnků a bezmála dvounásobným objemem.

Nejlepším příkladem je třeba Darklord s jeho veteránem. 47

Ten má u jeho auta jedinou nevýhodu, že v případě potřeby nemůže vzít ten motor na rozdíl od tohoto do podpaží a odnést ho na výbrus. 3
upraveno 1x, naposled 12.08.2015 11:21:13
09:47:34
12.08.2015
michael
-> palinator: Na auto co má 180koní mi to příjde docela dobré...
02:13:22
12.08.2015
palinator
-> michael:

Nic moc
23:09:10
11.08.2015
Bukaj
Není to sice auto, ale dnes jsem natankoval plnou nádrž po ujetí 200 Km...

... za rovných 150 Kč1

Začínám toho Pionýra mít čím dál víc v oblibě, po přičtení cca 10 Kč za olej do těch necelých 4,5 litrů Speciálu je cena za km stále parádní2
23:00:34
11.08.2015
michael
Nedávno s Fabii RS Mladá Boleslav-Praha
zvětšit Spotřeba vašeho auta? - obrázek od michael vložen 11.08.2015 23:00:34
14:17:17
02.08.2015
King
-> Bukaj: Tohle hlasal kdysi Cech na TW. Tykalo se to tenkrat problematiky dlouhodobejsiho provozu litinovejch makovic na Natural a teorie byla takova, ze se sedla za leta provozu s tetraetylolovem "zhutnej" a bezolovo potom prekvapive zvladaj.

Dalsi Cechovou teorii bylo to, ze motory s vyssim k.p. (120LS, 130) by mely na lpg trpet min, protoze vyssi kp je pro lpg lepsi, ale... Ono se asi musi spravne sejit ch-ka odstredivy regulace, spravnej mixer (ch-ka bohatosti v zavislosti na otackach a zatezi) a pak se treba ty ventily tolik nezaklepavaj...
11:05:39
02.08.2015
Bukaj
-> King: 47

Jo, to noční štelování ventilů znám40

Mne právě zaráží, že do loňska auto za 8 let najelo na LPG 100 000 Km (téměř vůbec nejelo na benzín) a ventily jsem šteloval jednou za rok až dva a někdy nebylo ani potřeba dolaďovat, zatímco když jsem pak vyměnil hlavu za novou (a o 1mm sníženou), tak auto sice dosti ožilo, ale po pár tisících km už kvůli zaklepaným výfukovým sedlům pořádně nedrží volnoběh...8

Slyšel jsem, že když hlava jezdila déle na olovnatý benzín, tak se sedla trochu "utuží" a ani při provozu na bezolovo se pak moc nezaklepávají, ale že by ten rozdíl byl až tak propastný?

Jinak původní hlava měla výfukové ventily také zaklepané (nejhorší byl už v úrovni vybrání spalováku)...
20:00:52
01.08.2015
King
-> Bukaj: Tak to tomu dopravas benzinu docela dost - pravej kolenovrt prepina na benal jenom tak na 1% km, bo je to drahy :-) Taky jsem prvni makovici na lpg odpravil asi po 30tkm, ale ta druha byla trosku odolnejsi a pianko dojizdeni do prace daly ventily pokoj i nekolik tkm. Ovsem kdyz byla šokovka povolana do firemnich sluzeb za tucnej cestak, dostavala na dalnici pekne za usi a obcas jsem musel stelovat vule kazdej tejden - nejlip v pulnoci pred panelakem, kdyz to konecne po celodenni honitbe vychladlo.
16:57:49
01.08.2015
palinator
-> Bukaj:

Tak to abych se na vůle kouknul i když jezdim jenom na benzín, protože já s tim nejezdim jinak než prasestyl. 1
11:11:46
01.08.2015
Bukaj
-> King: Ale je pravda, že původní majitel měl jiný styl jízdy - moc to netočil a hodně tahal vleky - auto moc netáhlo, ale za to "netáhlo" pořád stejně, vlek, nevlek, kopec, nekopec...

...můj styl "prasojízdy" je zcela odlišný - prudké rozjezdy, vytáčení leckdy až "do červeného", když jedu po dálnici, tak "plnej" a moc nepoužívám brzdy (pokud mne nedonutí ostatní účastníci provozu, nebo pokud netáhnu přetíženej vlek).

S tímto autem nejezdím zrovna "na kochačku"...
11:05:27
01.08.2015
Bukaj
-> King: No, tak za měsíc projedu cca půl až plnou nádrž benzínu (aitivovaného) - občas mi plyn dojde a já potřebuju jezdit a nemám čas tankovat, takže tankuju, až když vyjedu obě nádrže... 3 Ale do loňska, než jsem se stal majitelem a vyměnil hlavu za novou, to auto jezdilo osm let prakticky jen na LPG (jestli projelo 20 litrů benzinu za rok, tak je to hodně) a ventily jsem seřizoval jednou ročně...

...a ta původní hlava také neměla tvrzená sedla.
Extreme Tyres