skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2995 příspěvků (zobrazeno 1451 až 1500) od 01.11.2011 do 22.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> Bukaj: A doprejes tomu motoru aspon obcas aditivovanej benzin? (myslim aditiva na ochranu sedel) . Interval 2500km mam taky v zivy pameti, kdyz jsem se stoprdem lital po dalnici do Brna :-) Specialne ty krpaly na Vysocine s vytocenou trojkou se na tom podepisovaly :-)
Tak 130 LPG stále kolem sympatických 8/100, když tahám vlek, tak 9-10/100.
Jen mne štve neustálá potřeba seřizování ventilových vůlí (cca jednou za měsíc, tj cca po 2500 Km) a taky dnes musí motor ven a mrknout na spojku. Sice jsem ji dělal před 2 roky, ale před měsícem začala cukat při rozjezdu a před 14 dny tam ještě něco začalo rachotit (ložisko v klice, nebo spojkové)
Jen mne štve neustálá potřeba seřizování ventilových vůlí (cca jednou za měsíc, tj cca po 2500 Km) a taky dnes musí motor ven a mrknout na spojku. Sice jsem ji dělal před 2 roky, ale před měsícem začala cukat při rozjezdu a před 14 dny tam ještě něco začalo rachotit (ložisko v klice, nebo spojkové)

-> Jirik_Tuňák1983: Tak čistě laicky - když tam tlačíš šnekem co to dá, tak máš najednou jakoby daleko "větší" motor... v případě plnotučnějších turbín tlačíš okolo 1 bar, tzn "objem" motoru prakticky dvojnásobný... Tak si to u svého švéda přepočti - dostáváš se skoro na "americké" hodnoty....
Včera, dnes a zítra. Nevím jak to bude vypadat v sobotu večer a v neděli ráno. Ale třetí nádrž nafty zase v prdeli. 

-> Alenka 31.07.15 20:43:07: Tak piš jedním prstem, já si zatím otevřu pivo.
Nebo z toho udělej seriál. 


-> Jirik_Tuňák1983: znám odpověď na všechny tvoje otázky, ale jsem línej to datlovat. Co s tím uděláme? :)
Jediný co je mi divný proč, tak když se jezdí s atmosférou normálně, tak má nějakou spotřebu a když se s ní jezdí ostřeji, tak to žere více, ale ne zase o 4 litry nebo dvojnásobek jako turbíky.
U turbíka prostě není problém jezdit klidně třeba za 7, při ostřejší jízdě ale už za 12 a při prasojízdě raději ani neměřit. Jako plus třeba vidím u trubíka na tempomatu, že v kopcích neleze okamžitá do takového nesmyslu jako u atmosféry a mnohdy není ani cítit, že to přidává a netrápí se. Teď se mi třeba ve stoupání zvedne okamžitá třeba z 5,8 na 8-9, ale předtím jsem u atmosféry 1.6 na tom samém úseku měl okamžitou klidně 16-17.
Ale nejsem motorář ani technik abych tomu rozuměl.
U turbíka prostě není problém jezdit klidně třeba za 7, při ostřejší jízdě ale už za 12 a při prasojízdě raději ani neměřit. Jako plus třeba vidím u trubíka na tempomatu, že v kopcích neleze okamžitá do takového nesmyslu jako u atmosféry a mnohdy není ani cítit, že to přidává a netrápí se. Teď se mi třeba ve stoupání zvedne okamžitá třeba z 5,8 na 8-9, ale předtím jsem u atmosféry 1.6 na tom samém úseku měl okamžitou klidně 16-17.
Ale nejsem motorář ani technik abych tomu rozuměl.
Tak daihatsu si vzalo 6.8, 6.9 l/100 a z toho zhruba 20km možná i víc byl eccák pěkně plnej knedlik... takže celkem spokojenost protože když jsem se o něco podobnyho udělal s Otíkem tak si vzal asi 14-15l
-> Jozka: nepočítá ti to palubní počítadlo nějak špatně
, 12l si bral po městě Otík a tisícovka kolem 9l
-> Jozka: nepočítá ti to palubní počítadlo nějak špatně

-> palinator 31.07.15 14:39:25: Já jsem se teď dostal na symfonických 11,3 L, nicméně jazdní štýl tomu odpovídal. Srazit do dalšího tankování se mi to už asi nepovede. 
Jen kolega dnes hudral, když jsem to před něj na Autobáhnu ve 170 fuknul při předjíždění kamionu.
Budu muset zvolnit, abych se mohl kvrdlat zase kolem těch 7,6.

Jen kolega dnes hudral, když jsem to před něj na Autobáhnu ve 170 fuknul při předjíždění kamionu.

Teď jsem jel 2x 100 km s OIII 1,4 TSI, poprvé styl na bakáče s minimem brzdění, jízda furt kolem 2000 a výsledek byl 5,9. Cestou zpět jsem jel často až k 4000, nepodtáčel jsem to skoro nikdy, někdy jsem jí nahulil i do mrtva, jel jsem výrazně rychlejc, víc jsem brzdil a průměr spad na 5,3. Tak tomu nerozumim. Výškový rozdíl trasy asi 100 m nehraje v tomto výraznou roli.
Jsem po dlouhý době taky aktivoval "palubní počítač" u užovky.. lehce přes 12 lt/100 km, což je i na charakter provozu kolem kostelní věže celkem dost..

minulej tejden CB-Mnichov a zpet s manzelky Borou 1.6 16V 77kW, prumer rovnejch 5.0/100 dle PPC, dalnice, mesto, okresky. Na spritu mi to pak hodilo 5.4, takze po cca rocnim poctivym mereni s timhle vozem muzu potvrdit, ze palubak podmeruje o cca 0.5l/100km...
Kompletni dokumentace spotreby: www.spritmonitor.de/en/.. ./663474.html
hard core dodatek: na cestu jsem si musel koupit novej tel, takovej levnej model od Aceru, tak jsem ho chtel testnout na dokumentaci zaznam udaju PPC. Moc to nevyslo. Na HTC to nema, nebo s tim neumim, omluvte vsechno
Kompletni dokumentace spotreby: www.spritmonitor.de/en/.. ./663474.html
hard core dodatek: na cestu jsem si musel koupit novej tel, takovej levnej model od Aceru, tak jsem ho chtel testnout na dokumentaci zaznam udaju PPC. Moc to nevyslo. Na HTC to nema, nebo s tim neumim, omluvte vsechno

-> King 30.07.15 22:16:40: Ten ekobuřt je třínáprstek, že jo? Nevím no, ještě by tam mohli dát litrovou olejovou náplň, aby se menším objemem výroby šetřila příroda a bude to dokonalý. 

-> Alenka 30.07.15 22:03:32: Šak je to taky v názvu.
1:2 TSI

-> Jirik_Tuňák1983: A coz potom fordi 1.0 ecoboost, co ma snad 90kW? :-)
-> Jirik_Tuňák1983: Ale ale, vždyť je to litrovej výkon menší, než u civilizovaného Švéda 

-> Jirik_Tuňák1983: a to jsi ten motor ještě neviděl zevnitř. Ojnice, ventily, pružiny, turbo, rozvody všechno to vypadá jako model zmíněných dílů v poměru 1:2 

-> Alenka 30.07.15 21:52:52: 1.2 a 81 kW , omlouvám se, ale mechanicky to zní trvanlivostně hrůzostrašně. 

Polo 1.2 TSI 81kW 5.1l/100km, takže konečně přes 1000km na nádrž.
Zatím je v sérii, ale pomalu se rýsuje možnost vyčtení paměti ŘJ bez nutnosti ji rozebírat, a to by v tom byl čert, aby se nedalo někde vyštrachat minimálně půl litru dolů
Zatím je v sérii, ale pomalu se rýsuje možnost vyčtení paměti ŘJ bez nutnosti ji rozebírat, a to by v tom byl čert, aby se nedalo někde vyštrachat minimálně půl litru dolů

Včera odpoledne s Oktaviánem cukačka po Praze a pak volným stylem až za Budějce s výsledkem 4.0 l / 100km... dneska zpátky v běžném tempu za 4.4 - a nebýt autobusu, co mě připravil o velkou většinu kinetické energie, získané sjezdem z Votičáku, mohlo být ještě veseleji...
V pondelok na Fiat Punto 1,2 benzín 150 km trasa v priemere za 4,8 l / 100 dľa palubáku. Priemerná rýchlosť ale 48 km/h
všade boli kolóny 


-> King: fix-or-repair-daily nesledujem, ale je snad jasne ze sa neda porovnavat 6A vs 8A, okrem toho este kazde uplne inej koncepcie.
-> darklord: Ve firemni hierarchii pravdepodobne nikdy nevystoupam do levelu, kde si budu moct dovolit Bawo, takze vychazim z aktualni nabidky Mondea, kterou mam na stole a tam se pravi napr., ze treba 2.0 TDCi 180k ma jak ve ve meste tak mimo mesto mensi spotrebu s manualnim 6q vs. 6q Powershift. Ve meste o 2 desetinky, ale mimo je to o pullitr, v kombinaci prekvapive taky pullitr.
-> King: pozor na slova. Papierovo to uz neni uplne pravda, BMW M135i ma papierovo nizsiu spotrebu s 8A ako 6M. A aj empiricky otestovane.
Jakožto samozvaný vrchní kolenovrt potvrzuji, že je většinou výhodnější vyřadit než brzdit motorem :)
Brzdit motorem je lepší pouze v případě, že potřebujeme zpomalit například do obce nebo k semaforu, jinak je vždy výhodnější vyřadit i když motor na volnoběh něco žere.
Není náhoda, že debilní DSG v režimu ECO při pusťení plynu vyřazuje na neutrál.
Brzdit motorem je lepší pouze v případě, že potřebujeme zpomalit například do obce nebo k semaforu, jinak je vždy výhodnější vyřadit i když motor na volnoběh něco žere.
Není náhoda, že debilní DSG v režimu ECO při pusťení plynu vyřazuje na neutrál.
-> Luky: To nejsme ve sporu, já taky podle situace u manuálu někdy vyřazuju a někdy nechávám brzdit motor.
-> dragon_cb_cz: mně teda přijde, že vyřadit je výhodnější, než tam nechat kvalt. Samozřejmě v závislosti na situaci, ale pokud nemáš v plánu nějak zpomalovat, je lepší vyřadit.
Spotřeba na volnoběh je pár deci za hodinu - jaký zlomek z té hodiny to využiješ? V tu chvíli při vyřazení sice spálíš nějaký mililitr navíc, ale zase ušetříš hafo metrů jízdy setrvačností oproti tomu, že musíš zase přidat plyn a lít tam paliva mnohem víc
Spotřeba na volnoběh je pár deci za hodinu - jaký zlomek z té hodiny to využiješ? V tu chvíli při vyřazení sice spálíš nějaký mililitr navíc, ale zase ušetříš hafo metrů jízdy setrvačností oproti tomu, že musíš zase přidat plyn a lít tam paliva mnohem víc
-> aDAm: No mě teda jde na nulu pokaždé když dám nohu z plynu se zařazeným kvaltem... výhoda automatu je, že v tu chvíli odřadí na nejvyšší kvalt, takže brzdný účinek motoru je minimální ale přesto palivo šetříš, zatímco u manuálu bys max vyřadil a sice bys nebrzdil motorem vůbec, ale volnoběžná dávka paliva je nezanedbatelná.
Teda je to typ od typu a doteď nemám přesně jasno, co ten můj Aisin kdy dělá, mám pocit, že není v úplně 100% kondici a občas se mu do některých podobných funkcí nechce.
Teda je to typ od typu a doteď nemám přesně jasno, co ten můj Aisin kdy dělá, mám pocit, že není v úplně 100% kondici a občas se mu do některých podobných funkcí nechce.
-> dragon_cb_cz: "...ale palivo nepáli..." no to vykládej mému ekonoměru který jde na nulu snad jen při jizdě z kopce bez plynu ;)
-> King: Nevím... mimo město asi ano, ve městě kdybych chtěl odřazovat na vyšší rychlostní stupně při každém sundání nohy z plynu tak se s manuálem ukvedlám, automat to hezky řeší za mě. S manuálem bych max vyřadil, automat si tam flákne pátej kvalt, motorem to brzdí naprosto neznatelně, ale palivo nepálíš...
Pokud by prohrával tak zoufale, tak by mě zajímalo, na jaký hodnoty bych se dostal v Sobovi s manuálem...
Pokud by prohrával tak zoufale, tak by mě zajímalo, na jaký hodnoty bych se dostal v Sobovi s manuálem...
-> dragon_cb_cz: Pokud chces jet vylozene na spotrebu, tak to automat zoufale prohrava (i papirove). Ale to je neobjektivni nazor zarytyho "manualisty", kterej i s nahradnim autem v automatu trapni rucnim razenim :-)
-> aDAm: Osobně si nemyslím, že by automat byl na spotřebu až takový problém... přímý srovnání s manuálem teda nemám, ale automat s blokací měniče na dálku podle mě vyjde prakticky stejně jako manuál. Mě naopak přijde, že na spoustu kolenovrtských technik je automat skoro vhodnější - resp. být kolenovrt je pak daleko jednodušší 
Jinak údaj samozřejmě mimo, ale tohle na mě mrklo nedávno

Jinak údaj samozřejmě mimo, ale tohle na mě mrklo nedávno

-> darklord: jojo nejhorší kombinace na spotřebu mat a pohon všech kol. ale naštěstí s tím nepotřebuju už jezdit denně do práce takže mě to až tak ty žíly netrhá ;)
-> aDAm: tak ono s 2.5 sa toto pravdepodobne neda, pretoze to nema ziadny spodok a diky tomu to ma kratky diferak, ty navyse este zivis automat a stvorkolku. Ale k 2.8 som si nechal urobit dlhsi staly prevod z E39 a zjavne sa s tym da jazdit za normalne prachy, aj napriek eurohysterii, downsizingu, turbokurvitkam, bluetecom a ja neviem comu 

-> darklord: tvl 6,7...s tou moji M50kou jsem se dostal max k 8mi a to sem jel fest kolenovrtsky ;) ale s plynifkou bych tě přebil ;)
1110.8km 73.77L
ten motor cim je viac vylagrovany tym lepsie ide
Akurat teraz mi vrta v hlave, ci by v pripade extremneho kolenovrtstva neslo zajazdit na nadrz 6L/100km. Zeby motivacia do Chorvatska?


-> palinator: Nejsem si jistej, že zrovna tohle jde přisoudit spalování oleje... ale jak myslíš 

-> dragon_cb_cz:
Ale skoro každej žere tak že očoudí vejfuk.
Ale skoro každej žere tak že očoudí vejfuk.

-> palinator: Normalni motor toho oleje zas tak moc nezere... ne kazdej presel z olejozravy vectry na olejozravy TSI :) Jinak viz Alenka...
-> King:
Ale produkuje (spalováním oleje), pokud teda nemáš jeden z mála typů motorů na světě, který maj uvnitř vejfuku jenom rez. Takovýho znám jenom Swifta 1,0.
-> Alenka:
My na TSI měli vejfuk od sazí už asi po 50 km od novoty. Ale přikládal bych to spíš tomu, že to žere olej.
Ale produkuje (spalováním oleje), pokud teda nemáš jeden z mála typů motorů na světě, který maj uvnitř vejfuku jenom rez. Takovýho znám jenom Swifta 1,0.
-> Alenka:
My na TSI měli vejfuk od sazí už asi po 50 km od novoty. Ale přikládal bych to spíš tomu, že to žere olej.

-> King: problem neni u benzinu ani tak CO2, ale CO a HC v prechodovych rezimech, zejmena pri decelaraci. To je jediny duvod, proc se preslo na primy vstrik.
Dani za to je, ze to obcas holt zakouri. Starsi TSIcka uz zcela bezne kouri tak, ze mam vzdycky podezreni na TDI s vykuchanym DPF a nejakym prasochipem.
Dani za to je, ze to obcas holt zakouri. Starsi TSIcka uz zcela bezne kouri tak, ze mam vzdycky podezreni na TDI s vykuchanym DPF a nejakym prasochipem.
-> palinator: Ale v tom clanku je mj. zmineno, ze u tech nejnovejsich benzinu je vina na strane cim dal nesmyslnejsich limitu - specialne limity CO2 jsou ultrakokotina. Me muze hrat pocit, ze muj osklivy a zly 2.0 zetec se sedmilitrovou spotrebou zadny pevny sajrajty neprodukuje :-)
Aktuálně za posledních cca 900km jsem lehounce pod 6ti. A to jezdím většinou kratší trasy. Ale zase jako důchodce. HDI kdysi 90kobyl a cca 13 metráků. Ale jak jsem tu už určitě poznamenal. Když ho fakt valím po horách pěkně svižně, tak se dá i k 8mi prázdnej :D .
-> King:
Já bych řek že kolem dieselů je zbytečnej humbuk jako kolem čehokoliv dalšího. Vejce jsou zdravý, vejce škoděj, mléčný výrobky jsou zdravý, mléčný výrobky škoděj, máslo z voleje místo z mlíka, nedejbože sádlo a druhá studie řekne že sádlo je vlastně nejzdravější. Zdraví si člověk stejně většinou zkurví vědomě kouřením, chlastem a nesoudností ve žrádle, případně k tomu má genetický dispozice.
Taky budem řešit DPF?
www.autoforum.cz/zajimavo sti/primovstrikove-benzino ve-motory-produkuji-pevne- castice-stejne-jako-diesel y
E: jinak pak si vyber... jestli by se dalo dobrat k závěru, že hloupej diesel, kterej neumí udělat saze dostatečně malý, je vlastně zdravější než cokoliv včetně DPF, bylo by to teda pocitově docela nepříjemný, když občas vidim a cejtim, co mi z toho leze za nádheru, kor když jedu 30 km bak-bak-bak a pak tam pošlu 1,3 baru přetlaku
Já bych řek že kolem dieselů je zbytečnej humbuk jako kolem čehokoliv dalšího. Vejce jsou zdravý, vejce škoděj, mléčný výrobky jsou zdravý, mléčný výrobky škoděj, máslo z voleje místo z mlíka, nedejbože sádlo a druhá studie řekne že sádlo je vlastně nejzdravější. Zdraví si člověk stejně většinou zkurví vědomě kouřením, chlastem a nesoudností ve žrádle, případně k tomu má genetický dispozice.
Taky budem řešit DPF?
www.autoforum.cz/zajimavo sti/primovstrikove-benzino ve-motory-produkuji-pevne- castice-stejne-jako-diesel y
E: jinak pak si vyber... jestli by se dalo dobrat k závěru, že hloupej diesel, kterej neumí udělat saze dostatečně malý, je vlastně zdravější než cokoliv včetně DPF, bylo by to teda pocitově docela nepříjemný, když občas vidim a cejtim, co mi z toho leze za nádheru, kor když jedu 30 km bak-bak-bak a pak tam pošlu 1,3 baru přetlaku

-> King: No, s tou stařeckou demencí bych nesouhlasil. Pro Tebe mož á lepší, než karcinom, ale pro okolí...
-> palinator: Porad lepší vysokej tlak, cholesterol, krecovy žily, prostatata a starecka demence, než malobunecnej karcinom plic

-> King:
Přece neumřeš zdravej.
Přece neumřeš zdravej.

-> Jirik_Tuňák1983: Obávám se, že DPF je jenom takový konejšivý maskování viditelnýho humáče z dieselů - to nejhorší nerušeně dál letí skrze laufy vstříc našim pajšlům...
-> U-Geen 21.05.15 19:54:24: Jak píšu v 17:58.