Spotřeba vašeho auta?

prohledat
2995 příspěvků (zobrazeno 1451 až 1500) od 01.11.2011 do 22.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
řadit dle data
10:45:49
01.08.2015
King
-> Bukaj: A doprejes tomu motoru aspon obcas aditivovanej benzin? (myslim aditiva na ochranu sedel) . Interval 2500km mam taky v zivy pameti, kdyz jsem se stoprdem lital po dalnici do Brna :-) Specialne ty krpaly na Vysocine s vytocenou trojkou se na tom podepisovaly :-)
10:18:23
01.08.2015
Bukaj
Tak 130 LPG stále kolem sympatických 8/100, když tahám vlek, tak 9-10/100.

Jen mne štve neustálá potřeba seřizování ventilových vůlí (cca jednou za měsíc, tj cca po 2500 Km) a taky dnes musí motor ven a mrknout na spojku. Sice jsem ji dělal před 2 roky, ale před měsícem začala cukat při rozjezdu a před 14 dny tam ještě něco začalo rachotit (ložisko v klice, nebo spojkové)8
00:13:02
01.08.2015
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Tak čistě laicky - když tam tlačíš šnekem co to dá, tak máš najednou jakoby daleko "větší" motor... v případě plnotučnějších turbín tlačíš okolo 1 bar, tzn "objem" motoru prakticky dvojnásobný... Tak si to u svého švéda přepočti - dostáváš se skoro na "americké" hodnoty....
22:28:56
31.07.2015
Hurdis
Včera, dnes a zítra. Nevím jak to bude vypadat v sobotu večer a v neděli ráno. Ale třetí nádrž nafty zase v prdeli. 1
21:05:01
31.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 31.07.15 20:43:07: Tak piš jedním prstem, já si zatím otevřu pivo. 3 Nebo z toho udělej seriál. 3
20:43:07
31.07.2015
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983: znám odpověď na všechny tvoje otázky, ale jsem línej to datlovat. Co s tím uděláme? :)
19:35:37
31.07.2015
Jirik_Tuňák1983
Jediný co je mi divný proč, tak když se jezdí s atmosférou normálně, tak má nějakou spotřebu a když se s ní jezdí ostřeji, tak to žere více, ale ne zase o 4 litry nebo dvojnásobek jako turbíky.

U turbíka prostě není problém jezdit klidně třeba za 7, při ostřejší jízdě ale už za 12 a při prasojízdě raději ani neměřit. Jako plus třeba vidím u trubíka na tempomatu, že v kopcích neleze okamžitá do takového nesmyslu jako u atmosféry a mnohdy není ani cítit, že to přidává a netrápí se. Teď se mi třeba ve stoupání zvedne okamžitá třeba z 5,8 na 8-9, ale předtím jsem u atmosféry 1.6 na tom samém úseku měl okamžitou klidně 16-17.

Ale nejsem motorář ani technik abych tomu rozuměl.
17:39:13
31.07.2015
Skili
Tak daihatsu si vzalo 6.8, 6.9 l/100 a z toho zhruba 20km možná i víc byl eccák pěkně plnej knedlik... takže celkem spokojenost protože když jsem se o něco podobnyho udělal s Otíkem tak si vzal asi 14-15l

-> Jozka: nepočítá ti to palubní počítadlo nějak špatně 1, 12l si bral po městě Otík a tisícovka kolem 9l
upraveno 1x, naposled 31.07.2015 17:39:35
16:58:02
31.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 31.07.15 14:39:25: Já jsem se teď dostal na symfonických 11,3 L, nicméně jazdní štýl tomu odpovídal. Srazit do dalšího tankování se mi to už asi nepovede. 3

Jen kolega dnes hudral, když jsem to před něj na Autobáhnu ve 170 fuknul při předjíždění kamionu. 3 Budu muset zvolnit, abych se mohl kvrdlat zase kolem těch 7,6.
14:39:25
31.07.2015
palinator
Teď jsem jel 2x 100 km s OIII 1,4 TSI, poprvé styl na bakáče s minimem brzdění, jízda furt kolem 2000 a výsledek byl 5,9. Cestou zpět jsem jel často až k 4000, nepodtáčel jsem to skoro nikdy, někdy jsem jí nahulil i do mrtva, jel jsem výrazně rychlejc, víc jsem brzdil a průměr spad na 5,3. Tak tomu nerozumim. Výškový rozdíl trasy asi 100 m nehraje v tomto výraznou roli.
13:34:44
31.07.2015
Jozka
Jsem po dlouhý době taky aktivoval "palubní počítač" u užovky.. lehce přes 12 lt/100 km, což je i na charakter provozu kolem kostelní věže celkem dost..8
05:13:28
31.07.2015
Sita
minulej tejden CB-Mnichov a zpet s manzelky Borou 1.6 16V 77kW, prumer rovnejch 5.0/100 dle PPC, dalnice, mesto, okresky. Na spritu mi to pak hodilo 5.4, takze po cca rocnim poctivym mereni s timhle vozem muzu potvrdit, ze palubak podmeruje o cca 0.5l/100km...



Kompletni dokumentace spotreby: www.spritmonitor.de/en/.. ./663474.html



hard core dodatek: na cestu jsem si musel koupit novej tel, takovej levnej model od Aceru, tak jsem ho chtel testnout na dokumentaci zaznam udaju PPC. Moc to nevyslo. Na HTC to nema, nebo s tim neumim, omluvte vsechno 3



Volkswagen Bora 1.6 16V 77kW, after ca 700km trip, onboard test Acer Liquid Z220
upraveno 2x, naposled 31.07.2015 05:18:39
22:30:50
30.07.2015
orlando1
Fabia 1,4 tdi 55 kw
zvětšit Spotřeba vašeho auta? - obrázek od orlando1 vložen 30.07.2015 22:30:50
22:27:33
30.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> King 30.07.15 22:16:40: Ten ekobuřt je třínáprstek, že jo? Nevím no, ještě by tam mohli dát litrovou olejovou náplň, aby se menším objemem výroby šetřila příroda a bude to dokonalý. 1
22:25:37
30.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 30.07.15 22:03:32: Šak je to taky v názvu. 3 1:2 TSI
22:16:40
30.07.2015
King
-> Jirik_Tuňák1983: A coz potom fordi 1.0 ecoboost, co ma snad 90kW? :-)
22:07:16
30.07.2015
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Ale ale, vždyť je to litrovej výkon menší, než u civilizovaného Švéda 1
22:03:32
30.07.2015
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983: a to jsi ten motor ještě neviděl zevnitř. Ojnice, ventily, pružiny, turbo, rozvody všechno to vypadá jako model zmíněných dílů v poměru 1:2 3
21:55:04
30.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 30.07.15 21:52:52: 1.2 a 81 kW , omlouvám se, ale mechanicky to zní trvanlivostně hrůzostrašně. 1
21:52:52
30.07.2015
Alenka
Polo 1.2 TSI 81kW 5.1l/100km, takže konečně přes 1000km na nádrž.

Zatím je v sérii, ale pomalu se rýsuje možnost vyčtení paměti ŘJ bez nutnosti ji rozebírat, a to by v tom byl čert, aby se nedalo někde vyštrachat minimálně půl litru dolů 1
14:30:50
30.07.2015
dragon_cb_cz
Včera odpoledne s Oktaviánem cukačka po Praze a pak volným stylem až za Budějce s výsledkem 4.0 l / 100km... dneska zpátky v běžném tempu za 4.4 - a nebýt autobusu, co mě připravil o velkou většinu kinetické energie, získané sjezdem z Votičáku, mohlo být ještě veseleji...
12:05:26
23.07.2015
minno
V pondelok na Fiat Punto 1,2 benzín 150 km trasa v priemere za 4,8 l / 100 dľa palubáku. Priemerná rýchlosť ale 48 km/h 3 všade boli kolóny 8
23:57:50
22.07.2015
darklord
-> King: fix-or-repair-daily nesledujem, ale je snad jasne ze sa neda porovnavat 6A vs 8A, okrem toho este kazde uplne inej koncepcie.
17:31:39
22.07.2015
King
-> darklord: Ve firemni hierarchii pravdepodobne nikdy nevystoupam do levelu, kde si budu moct dovolit Bawo, takze vychazim z aktualni nabidky Mondea, kterou mam na stole a tam se pravi napr., ze treba 2.0 TDCi 180k ma jak ve ve meste tak mimo mesto mensi spotrebu s manualnim 6q vs. 6q Powershift. Ve meste o 2 desetinky, ale mimo je to o pullitr, v kombinaci prekvapive taky pullitr.
17:20:22
22.07.2015
darklord
-> King: pozor na slova. Papierovo to uz neni uplne pravda, BMW M135i ma papierovo nizsiu spotrebu s 8A ako 6M. A aj empiricky otestovane.
16:49:26
22.07.2015
Alenka
Jakožto samozvaný vrchní kolenovrt potvrzuji, že je většinou výhodnější vyřadit než brzdit motorem :)

Brzdit motorem je lepší pouze v případě, že potřebujeme zpomalit například do obce nebo k semaforu, jinak je vždy výhodnější vyřadit i když motor na volnoběh něco žere.

Není náhoda, že debilní DSG v režimu ECO při pusťení plynu vyřazuje na neutrál.
16:48:51
22.07.2015
dragon_cb_cz
-> Luky: To nejsme ve sporu, já taky podle situace u manuálu někdy vyřazuju a někdy nechávám brzdit motor.
16:31:49
22.07.2015
Luky
-> dragon_cb_cz: mně teda přijde, že vyřadit je výhodnější, než tam nechat kvalt. Samozřejmě v závislosti na situaci, ale pokud nemáš v plánu nějak zpomalovat, je lepší vyřadit.



Spotřeba na volnoběh je pár deci za hodinu - jaký zlomek z té hodiny to využiješ? V tu chvíli při vyřazení sice spálíš nějaký mililitr navíc, ale zase ušetříš hafo metrů jízdy setrvačností oproti tomu, že musíš zase přidat plyn a lít tam paliva mnohem víc
16:08:38
22.07.2015
dragon_cb_cz
-> aDAm: No mě teda jde na nulu pokaždé když dám nohu z plynu se zařazeným kvaltem... výhoda automatu je, že v tu chvíli odřadí na nejvyšší kvalt, takže brzdný účinek motoru je minimální ale přesto palivo šetříš, zatímco u manuálu bys max vyřadil a sice bys nebrzdil motorem vůbec, ale volnoběžná dávka paliva je nezanedbatelná.



Teda je to typ od typu a doteď nemám přesně jasno, co ten můj Aisin kdy dělá, mám pocit, že není v úplně 100% kondici a občas se mu do některých podobných funkcí nechce.
15:42:02
22.07.2015
aDAm
-> dragon_cb_cz: "...ale palivo nepáli..." no to vykládej mému ekonoměru který jde na nulu snad jen při jizdě z kopce bez plynu ;)
15:35:21
22.07.2015
dragon_cb_cz
-> King: Nevím... mimo město asi ano, ve městě kdybych chtěl odřazovat na vyšší rychlostní stupně při každém sundání nohy z plynu tak se s manuálem ukvedlám, automat to hezky řeší za mě. S manuálem bych max vyřadil, automat si tam flákne pátej kvalt, motorem to brzdí naprosto neznatelně, ale palivo nepálíš...



Pokud by prohrával tak zoufale, tak by mě zajímalo, na jaký hodnoty bych se dostal v Sobovi s manuálem...
15:16:59
22.07.2015
King
-> dragon_cb_cz: Pokud chces jet vylozene na spotrebu, tak to automat zoufale prohrava (i papirove). Ale to je neobjektivni nazor zarytyho "manualisty", kterej i s nahradnim autem v automatu trapni rucnim razenim :-)
00:08:30
22.07.2015
dragon_cb_cz
-> aDAm: Osobně si nemyslím, že by automat byl na spotřebu až takový problém... přímý srovnání s manuálem teda nemám, ale automat s blokací měniče na dálku podle mě vyjde prakticky stejně jako manuál. Mě naopak přijde, že na spoustu kolenovrtských technik je automat skoro vhodnější - resp. být kolenovrt je pak daleko jednodušší 4



Jinak údaj samozřejmě mimo, ale tohle na mě mrklo nedávno 1
zvětšit Spotřeba vašeho auta? - obrázek od dragon_cb_cz vložen 22.07.2015 00:08:30
11:13:57
21.07.2015
aDAm
-> darklord: jojo nejhorší kombinace na spotřebu mat a pohon všech kol. ale naštěstí s tím nepotřebuju už jezdit denně do práce takže mě to až tak ty žíly netrhá ;)
08:42:49
21.07.2015
darklord
-> aDAm: tak ono s 2.5 sa toto pravdepodobne neda, pretoze to nema ziadny spodok a diky tomu to ma kratky diferak, ty navyse este zivis automat a stvorkolku. Ale k 2.8 som si nechal urobit dlhsi staly prevod z E39 a zjavne sa s tym da jazdit za normalne prachy, aj napriek eurohysterii, downsizingu, turbokurvitkam, bluetecom a ja neviem comu 47
08:02:59
21.07.2015
aDAm
-> darklord: tvl 6,7...s tou moji M50kou jsem se dostal max k 8mi a to sem jel fest kolenovrtsky ;) ale s plynifkou bych tě přebil ;)
03:30:27
21.07.2015
darklord
1110.8km 73.77L 179 ten motor cim je viac vylagrovany tym lepsie ide 3 Akurat teraz mi vrta v hlave, ci by v pripade extremneho kolenovrtstva neslo zajazdit na nadrz 6L/100km. Zeby motivacia do Chorvatska?
zvětšit Spotřeba vašeho auta? - obrázek od darklord vložen 21.07.2015 03:30:27
upraveno 1x, naposled 21.07.2015 03:31:51
00:07:27
26.05.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Nejsem si jistej, že zrovna tohle jde přisoudit spalování oleje... ale jak myslíš 4
22:16:13
25.05.2015
palinator
-> dragon_cb_cz:

Ale skoro každej žere tak že očoudí vejfuk.4
22:10:54
25.05.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Normalni motor toho oleje zas tak moc nezere... ne kazdej presel z olejozravy vectry na olejozravy TSI :) Jinak viz Alenka...
15:01:05
25.05.2015
palinator
-> King:

Ale produkuje (spalováním oleje), pokud teda nemáš jeden z mála typů motorů na světě, který maj uvnitř vejfuku jenom rez. Takovýho znám jenom Swifta 1,0.



-> Alenka:

My na TSI měli vejfuk od sazí už asi po 50 km od novoty. Ale přikládal bych to spíš tomu, že to žere olej.3
22:31:51
23.05.2015
Alenka
-> King: problem neni u benzinu ani tak CO2, ale CO a HC v prechodovych rezimech, zejmena pri decelaraci. To je jediny duvod, proc se preslo na primy vstrik.

Dani za to je, ze to obcas holt zakouri. Starsi TSIcka uz zcela bezne kouri tak, ze mam vzdycky podezreni na TDI s vykuchanym DPF a nejakym prasochipem.
21:38:25
23.05.2015
King
-> palinator: Ale v tom clanku je mj. zmineno, ze u tech nejnovejsich benzinu je vina na strane cim dal nesmyslnejsich limitu - specialne limity CO2 jsou ultrakokotina. Me muze hrat pocit, ze muj osklivy a zly 2.0 zetec se sedmilitrovou spotrebou zadny pevny sajrajty neprodukuje :-)
21:14:38
23.05.2015
MerHanz
Aktuálně za posledních cca 900km jsem lehounce pod 6ti. A to jezdím většinou kratší trasy. Ale zase jako důchodce. HDI kdysi 90kobyl a cca 13 metráků. Ale jak jsem tu už určitě poznamenal. Když ho fakt valím po horách pěkně svižně, tak se dá i k 8mi prázdnej :D .
11:03:06
23.05.2015
palinator
-> King:

Já bych řek že kolem dieselů je zbytečnej humbuk jako kolem čehokoliv dalšího. Vejce jsou zdravý, vejce škoděj, mléčný výrobky jsou zdravý, mléčný výrobky škoděj, máslo z voleje místo z mlíka, nedejbože sádlo a druhá studie řekne že sádlo je vlastně nejzdravější. Zdraví si člověk stejně většinou zkurví vědomě kouřením, chlastem a nesoudností ve žrádle, případně k tomu má genetický dispozice.



Taky budem řešit DPF?

www.autoforum.cz/zajimavo sti/primovstrikove-benzino ve-motory-produkuji-pevne- castice-stejne-jako-diesel y



E: jinak pak si vyber... jestli by se dalo dobrat k závěru, že hloupej diesel, kterej neumí udělat saze dostatečně malý, je vlastně zdravější než cokoliv včetně DPF, bylo by to teda pocitově docela nepříjemný, když občas vidim a cejtim, co mi z toho leze za nádheru, kor když jedu 30 km bak-bak-bak a pak tam pošlu 1,3 baru přetlaku 3
upraveno 1x, naposled 23.05.2015 11:07:54
10:02:10
23.05.2015
Bukaj
-> King: No, s tou stařeckou demencí bych nesouhlasil. Pro Tebe mož á lepší, než karcinom, ale pro okolí...
09:49:31
23.05.2015
King
-> palinator: Porad lepší vysokej tlak, cholesterol, krecovy žily, prostatata a starecka demence, než malobunecnej karcinom plic4
00:55:00
23.05.2015
palinator
-> King:

Přece neumřeš zdravej.4
23:32:43
21.05.2015
King
-> Jirik_Tuňák1983: Obávám se, že DPF je jenom takový konejšivý maskování viditelnýho humáče z dieselů - to nejhorší nerušeně dál letí skrze laufy vstříc našim pajšlům...
20:32:11
21.05.2015
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 21.05.15 19:54:24: Jak píšu v 17:58.
Extreme Tyres