skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba vašeho auta?
prohledat
2995 příspěvků (zobrazeno 1551 až 1600) od 01.11.2011 do 22.07.2025, založil/a mark - zrušená registrace
-> U-Geen 03.05.15 12:45:41: pri takomto rocnom najazde asi neni o com tomu nakladat pod kotol :)
-> dragon_cb_cz: Nevím, kde udělali soudruzi u Forda chybu, ale už před 16 lety sestrojili palubák, kterej ukazuje průměrnou spotřebu na desetinku litru přesně (není žádnej rozdíl v jeho údaji a kalkulovaný spotřebě). Pak se ale většina výrobců aut vč. Forda poučila a aplikovali bulharskou konstantu, aby byl uživatel se spotřebou spokojenější :-)
-> Pavel P..: me ale moje spotreba vysoka neprijde, prijde mi adekvatni stavu a povaze vozidla :)
-> Nwkt: Hmm... zni jako moc prace, stejne to nikdy uplne presny nebude....
-> Pavel P..:
Tenhle údaj na honitbu není. To musíš valit 80 to je pak erekce.
Tenhle údaj na honitbu není. To musíš valit 80 to je pak erekce.

-> Jirik_Tuňák1983: to víš
-> Nwkt: jojo...přijatelný

-> Nwkt: jojo...přijatelný

-> dragon_cb_cz: Na ostatních to jde taky, ale zásahem do eepromu
-> Nwkt: O tom něco vím... mě úplně stačí, když si tu kalibrační křivku sestavím, korekci si pak zvládnu udělat sám, na to nemusím korigovat přístrojovku 

-> Pavel P.. 03.05.15 20:29:04: Ne že by mě to trápilo, ale neleštíš si tady baklažána nad tím samým, ale z opačné strany? 

-> Pavel P.. 03.05.15 20:29:04: Konečně reálnej údaj
-> dragon_cb_cz: Když to má čipnutý tak to kecá
Udělat korekci vagem jde jenom na nějakých přístrojovkách 



-> dragon_cb_cz: Když to má čipnutý tak to kecá


-> palinator: 

-> Pavel P..:
Tvoje TDI má karburátor že by ti to při deceleraci furt něco bralo?
Tvoje TDI má karburátor že by ti to při deceleraci furt něco bralo?

-> dragon_cb_cz: proto to tak kecá..... navíc tam mám ještě takovou krabičku s nápisem Tuning...more smoke, more fun! 

-> Pavel P..: To je myslím naprosto v pořádku a správně...
-> dragon_cb_cz: tak ono se neni čemu divit.... když dám nohu z plynu tak ukazuje 0.0
-> Pavel P..: Koukám taky pěknej kecal ten tvůj palubák... já si poslední dobou začal psát údaj, kterej mi udává jako průměr od natankování do natankování a chci si to podle toho zkalibrovat.
Tak aby zdejší onanisti nad vysokou spotřebou měli radost tak včera jsme si dali cestu Praha-Plzeň-Babice(Týnec n.S.)...220km.... 80% cesty byla dálnice a rychlost stálá 120-140km/h... a dle tankování mi vychází průměr 6,1L/100.... na palubáku bylo 4,7L.
Tak dneska cesta zpátky... nebýt pár kolon (Votice -> Olbramovice, Bystřice -> Benešov, Benešov -> Mrač) a toho, že abych se vyhnul parkovišti na D1 jsem musel sjet o exit dřív a proplést se přes Všechromy, Svojetice a Říčany, tak mohlo být ještě tak o dvě decky radostněji 

-> Jirik_Tuňák1983: to je snad najlepsia cinnost na tankovani, zistit aku to ma spotrebu :)
ja tukam do tohto:
www.spotreba.sk/
ja tukam do tohto:
www.spotreba.sk/
-> U-Geen 03.05.15 12:52:43: To bych dělal stejně, ale i na to jsem línej. 

-> Jirik_Tuňák1983: ja si k tomu nesedam... na benzince natukam km, pocet litru a cenu do telefonu
-> U-Geen 03.05.15 12:45:41: Mě by asi nebavilo si k tomu sednout a zadávat tam ty hodnoty. 

-> darklord: me se v posledni dobe spotreba zvedla... asi jna skladba cest, nebo mi tezkne prava hnata :) www.spritmonitor.de/en/..
./453478.html
-> P@nis: Bylo by to opravdu na delší debatu a mohla by být celkem zajímavá - pokud se někdy někde potkáme, zkus nadhodit téma
-> King 02.05.15 22:20:19: Díky, ani jsem netušil, že se tímto tématem opravdu někdo "seriózně" zabýval...
Vycházel jsem ze skutečnosti, že dřevo dnešních stromů je řidší, než dřevo stromů ze stejné oblasti o pár století starších - koncentrace CO2 se nabízí jako jedna z mnoha příčin, ovšem jak velký je její vliv ve srovnání s ostatními změnami životních podmínek dřevin, to se asi nedozvíme - pokud třeba někdo neprovede nějaké testy v "laboratorním" prostředí...

-> King 02.05.15 22:20:19: Díky, ani jsem netušil, že se tímto tématem opravdu někdo "seriózně" zabýval...

Vycházel jsem ze skutečnosti, že dřevo dnešních stromů je řidší, než dřevo stromů ze stejné oblasti o pár století starších - koncentrace CO2 se nabízí jako jedna z mnoha příčin, ovšem jak velký je její vliv ve srovnání s ostatními změnami životních podmínek dřevin, to se asi nedozvíme - pokud třeba někdo neprovede nějaké testy v "laboratorním" prostředí...
...ale urcite je k tomu x studii, ktery prokazujiu pravej opak :-)
www.planta.cn/forum/.../f ulltext_206.pdf
www.planta.cn/forum/.../f ulltext_206.pdf
-> P@nis: Rek bych, ze nekdo vydedukoval, ze diky vyssi koncentraci CO2 maji stromy v souladu s starym Liebigem vetsi rocni prirustky "hmoty" a ze to drevo je kvuli tomu "ridsi". Asi vychazel z toho, ze kdyz ma strom hustsi letokruhy, ze ma pevnejsi drevo - ale picu tomu rozumim :-)
-> Bukaj: Řídnutí dřeva díky CO2 ve smyslu k fotosyntéze.
-> King: Nikoliv. Jen jsem studoval chemii dřeva a přijde mi to divné, jelikož dřevo "řídne" snižuje hustotu díky většímu podílu jarního dřeva, ale kdyby CO2 fungovalo, tak musí zlepšit i přírustky letního dřeva, které má více mechanické vlastnosti(větší hust.) a hustota by zůstala. K zamyšlení je i dřevo z tropických oblastí, kde nejsou letokruhy, ale období dešťů a sucha. Bylo by to na delší debatu a jen se mi tohle tvrzení nezdá a proto se ptám jestli ho vydal nějaký uznávaný institut.
-> King: Nikoliv. Jen jsem studoval chemii dřeva a přijde mi to divné, jelikož dřevo "řídne" snižuje hustotu díky většímu podílu jarního dřeva, ale kdyby CO2 fungovalo, tak musí zlepšit i přírustky letního dřeva, které má více mechanické vlastnosti(větší hust.) a hustota by zůstala. K zamyšlení je i dřevo z tropických oblastí, kde nejsou letokruhy, ale období dešťů a sucha. Bylo by to na delší debatu a jen se mi tohle tvrzení nezdá a proto se ptám jestli ho vydal nějaký uznávaný institut.
-> P@nis: Snad jses nakonec nedal ke klimaskeptikum? :-)
-> P@nis: Jaké tvrzení máš na mysli?
-> Bukaj: Uznávaný zdroj na tohle tvrzení by byl?
-> Bukaj: To uz jsme ale dost OT, ale fakt by me zajimalo jak tech lidskych 5Gt CO2 soucasny rocni produkce vyrazne rozhodi system s odhadovanou rocni produkci 150Gt. Resp. jak by se to "zlepsilo", kdyby se se znacnejma nakladama (prachy nas vsech) snizila ta produkce CO2 na polovinu

-> King: To je pravda, ale ve mnou zmíněném příkladu je souvislost zřejmá a prokázaná
A souvislost průmyslová revoluce - množství CO2 v atmosféře je také nasnadě. Sice ne v absolutních číslech, ale je

A souvislost průmyslová revoluce - množství CO2 v atmosféře je také nasnadě. Sice ne v absolutních číslech, ale je

-> Bukaj: Liebiguv zakon minima sice funguje, ale narazel jsem na to, ze do dneska nikdo s jistotou nevi, jestli je rostouci koncentrace CO2 pricinou nebo nasledkem oteplovani 

-> darklord 01.05.15 18:20:26: Tak tak, já bych se rád dlouhodobě viděl taky někde okolo devíti litrů, ale jak říkám, ten režim využití není optimální... uvidíme.
-> King:
-> King:

-> King:
No, CO2 je produkt dýchání, ale "surovina" pro fotosyntézu. Takže čím víc CO2 v atmosféře (za předpokladu zachování délky a intenzity slunečního osvitu, vlhkostních a teplotních poměrů a dalších faktorů, ovlivňujících fotosyntézu), tím lépe se daří zeleným rostlinám a tím rychleji přibývá biomasa.
A s tím dřevem jsem zmiňoval jeden z důsledků - 200 let starý trám bude mít vyšší hustotu materiálu, než trám ze stejného stanoviště a stromu, pokáceného před 10 lety...
(záměrně pro zjednodušení nezmiňuji ostatní negativní vlivy, jako je prašnost, změny místních klimatických podmínek, ostatní sloučeniny v ovzduší atd).
No, CO2 je produkt dýchání, ale "surovina" pro fotosyntézu. Takže čím víc CO2 v atmosféře (za předpokladu zachování délky a intenzity slunečního osvitu, vlhkostních a teplotních poměrů a dalších faktorů, ovlivňujících fotosyntézu), tím lépe se daří zeleným rostlinám a tím rychleji přibývá biomasa.

A s tím dřevem jsem zmiňoval jeden z důsledků - 200 let starý trám bude mít vyšší hustotu materiálu, než trám ze stejného stanoviště a stromu, pokáceného před 10 lety...
(záměrně pro zjednodušení nezmiňuji ostatní negativní vlivy, jako je prašnost, změny místních klimatických podmínek, ostatní sloučeniny v ovzduší atd).
-> Bukaj: Was?! :-)
-> King: Naopak - na polích poroste rychleji řepka a stromy v lesích kolem silnic
Jednou z nevýhod vysokých emisí CO2 je "řídké" dřevo...

Jednou z nevýhod vysokých emisí CO2 je "řídké" dřevo...

-> dragon_cb_cz: 262g CO2/km !!! Ledni medvedi tonou, tucnaci kolabujou horkem! :-))
-> dragon_cb_cz:
no ked sa tak divam do historie, ked som to kupil bol som na tom dost podobne
www.spritmonitor.de/en/..
./500669.html?page=11
ovsem v poslednej dobe mam pocit ze som sa to konecne naucil www.spritmonitor.de/en/.. ./500669.html

no ked sa tak divam do historie, ked som to kupil bol som na tom dost podobne

ovsem v poslednej dobe mam pocit ze som sa to konecne naucil www.spritmonitor.de/en/.. ./500669.html
-> darklord: Za nějakých 135km, přibližně toto: mapy.cz/s/hFFL
Jinak dlouhodobá pochopitelně tak veselá není: www.spritmonitor.de/de/.. ./684618.html , ale máme to zatím hodně krátce (a podle toho se k tomu výkonu chováme
A když zrovna nejedeme nějakou dálku, tak s tím jezdí žena trasy tak do pěti km a to se holt projeví.
EDIT: Jinak dal jsem to sem pro zajímavost, stejně jako třeba ty tady: -> darklord 21.02.15 10:44:18: , abych trochu naboural přesvědčení, že větší než mrňavej benzín musí nutně hrozně žrát...
Jinak dlouhodobá pochopitelně tak veselá není: www.spritmonitor.de/de/.. ./684618.html , ale máme to zatím hodně krátce (a podle toho se k tomu výkonu chováme

EDIT: Jinak dal jsem to sem pro zajímavost, stejně jako třeba ty tady: -> darklord 21.02.15 10:44:18: , abych trochu naboural přesvědčení, že větší než mrňavej benzín musí nutně hrozně žrát...
-> King: no prave ma zaujima za aku trasu tu spotrebu urobil, pretoze na podobne cisla sa viem dostat aj ja s tym prehistorickym mnichovskym rebrinakom - akurat ja spotrebu ratam vzdy od plnej do plnej...
-> darklord: Tak to, co tam ma dragon jako spotrebu za jeden trip, tak to ma 2.0 16V jako dlouhodobou. Kdyby se S tim Dajana naucila jezdit usporne i po meste, bylo by to lepsi :-)
-> dragon_cb_cz: za aku vzdialenost? inak pocitas aj nejaku celkovu spotrebu? to by ma asi viac zaujimalo ako taketo "vykriky" za 50km do prace z kopca 

-> Jirik_Tuňák1983: Nevim, jestli to neni mozny konstrukcne, ale vcera mi prodejce u Forda nabidnul, ze si muzu ten 150k "konbík" od mondea vyzkouset. Potreboval jsem si vyzkouset o kolik je to zdechlejsi, nez muj stavajici 160k. Jestli to po tech klikatejch silnickach na periferii Prahy bylo svizny nevim, ale podle "zaberů" periferniho videni na oblicej prodejce a jeho slapani pravou nohou do mist, kde bejva brzda, asi trosku jo :-) Neskromne jsem si myslel na 180k, ale zkrouhnutej rozpocet na sluzebaky by z toho udelal holobyt a byl by to navrat k fordim korenum: "muzete mit jakoukoliv barvu, pokud to bude tmave modra" :-)
-> Jirik_Tuňák1983: Jsem tu 

-> Syny 01.05.15 10:20:04: Až přijde Nwkt, tak vám to vysvětlí. 

-> Jirik_Tuňák1983: by ses divil....

-> Jirik_Tuňák1983 01.05.15 10:17:08: Ale prosimte ... :)
-> Pavel P.. 30.04.15 22:59:12: Která vlastně není s kombíkem ani konstrukčně možná. 
